Scudo Sports

Çok sık iç lastiğim patlıyor :(

Patlak önleyici şerit mi kullanıyorsunuz? Öyle anladım. Eğer kullanıyorsanız onun kenarında azıcık pürüz kalsa ya da iç lastiği şişirirken katlanıp kenarı iç lastiğe temas etse yüksek basınçta iç lastiği patlatıyor. Elinize iyice kenarlarını kontrol edin gerekirse törpü ya da zımpara ile iyice yumuşatın.
Eğer patlak önleyici şerit kullanmıyorsanız ben yanlış anladıysam bunu dikkate almayın.
Yama yaptım..serittede sorun yok tellere doğru olan yerde oluyor birde kendi kendine oluyor patlak olan yerde aynı bıçak kesiği gibi yani tirnagimin yarisi kadar düz bir şekilde oluyor eskiden olmuyordu şimdi niye böyle oluyor anlamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Nfdnn
Scudo
Benim bir süre sık patladığı oldu. Kontrol ettiğimde basınçtan kaynaklandığını öğrendim. Düşük ya da yüksek basınç, atlanılan ama iç lastiği çok üzen bir konu.
 
bıçak kesiği gibi yani tirnagimin yarisi kadar düz bir şekilde oluyor
Bu söylediğiniz tarif yılan ısırığı tabir edilen patlak şeklidir,tek çözümü yeterli havayı basmaktır,mesela yol bisikleti ise 100 psi den aşşağı basmayın,kilonuzla orantılı doğru hava basıncını bulup ona göre basın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nfdnn
Bu söylediğiniz tarif yılan ısırığı tabir edilen patlak şeklidir,tek çözümü yeterli havayı basmaktır,mesela yol bisikleti ise 100 psi den aşşağı basmayın,kilonuzla orantılı doğru hava basıncını bulup ona göre basın.
Benimki dağ bisikleti ben lastiğe hep bastığım havayi basıyorum onceden sorunsuz kullanıyordum ne olduysa şu son 3 gün oldu
2 gün once lastiğe iyice hava. bastım 50 metre sonra lastik patladı
Screenshot_2022-05-01-21-22-39-45.jpg
Patlak bu şekilde oluyor
Benim bir süre sık patladığı oldu. Kontrol ettiğimde basınçtan kaynaklandığını öğrendim. Düşük ya da yüksek basınç, atlanılan ama iç lastiği çok üzen bir konu.
Screenshot_2022-05-01-21-22-39-45.jpgbenimki bu sekilde sürekli patlıyor neden bu şekilde oluyor anlamış degim
 
Tekerlek başına düşen ağırlığa ve lastik çapına göre optimum basınçlar hakkında bir makale:
(link)
 
Yama yaptım..serittede sorun yok tellere doğru olan yerde oluyor birde kendi kendine oluyor patlak olan yerde aynı bıçak kesiği gibi yani tirnagimin yarisi kadar düz bir şekilde oluyor eskiden olmuyordu şimdi niye böyle oluyor anlamadım

Merhaba,
Bahsettiginiz patlaklas buna mi benziyor? Eger boyle ise cok buyuk ihimalle lasikleirnize yeterince hava basmiyormusunuz. Lastigin kenarinda yazan max basinc degerlerine yakin hava basip surmeyi deneyin bir de.

Tpk7b.jpg
 
Merhaba,
Bahsettiginiz patlaklas buna mi benziyor? Eger boyle ise cok buyuk ihimalle lasikleirnize yeterince hava basmiyormusunuz. Lastigin kenarinda yazan max basinc degerlerine yakin hava basip surmeyi deneyin bir de.

287245 dosyayı görüntüle
Screenshot_2022-05-01-21-22-39-45.jpg
Bu şekilde az basınca birşey yok çok basınca 1 gunden kısa süre içerisinde patlıyor son 3 gundur böyle bundan önce böyle birşey olmuyordu
 
287246 dosyayı görüntüle
Bu şekilde az basınca birşey yok çok basınca 1 gunden kısa süre içerisinde patlıyor son 3 gundur böyle bundan önce böyle birşey olmuyordu

Size bir sır vereyim:

Jantın iç tarafında jant millerinin bağlı olduğu delikler var ve bu delikler jant bandı ile kapanmış durumda.
İşte siz lastiğinizi sisirdikten sonra jant koruma bandı ve beraberinde iç lastik yüksek basınçtan dolayı jant içerisindeki deliklere bombe yapıp sizmaya başlıyor ve sonradinda "paaat".

Bunun sebebi ise kalitesiz jant bandı. Kaliteli ve mukavemetli jant bantları bu deliklere karşı oldukça dirençlidir yani yüksek basınçla delik içerisine bombe yapıp patlamazlar.

Bu problem Mosso Cavalier, Bisan Grand Tour Eco gibi bisikletlerde yaygın olarak görülen kronik bir durumdu.

Sizin bisikleti bilmiyorum ama sorununuzun bu olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: godmodeon2
287246 dosyayı görüntüle
Bu şekilde az basınca birşey yok çok basınca 1 gunden kısa süre içerisinde patlıyor son 3 gundur böyle bundan önce böyle birşey olmuyordu

Lastiğin marka, model, ölçü ve/veya yanakta yazan min-max basınç değerlerini, sizin basınç tercihinizi ve jantın iç yüzünün (bulabiliyorsanız genelde patlağın oluştuğu bölgenin) bir resmini, jant şeridi normalde nasıl duruyorsa o şekilde paylaşabilir misiniz? Bir de jant şeridini hafif kaldırıp şeridin kalınlığını gösterebilir ve tellerin nipelden ne kadar dışarı çıktığını, çift katlı jantsa jant deliklerine ne kadar yaklaştığını fotoğraflayabilirseniz her şey ortaya çıkar.

Mosso Legarda ve çoğu şehir/trekking bisikleti bu kalitede bir şeritle geliyor (basınca dayanamadığı için tel boşluğuna doğru oluşan bombeye dikkat):
unknown.png

Bu şerit 60psi'ye bile zor dayanıyor.

Ben onları bununla değiştiriyorum/değiştirilmesini öneriyorum:
unknown.png


Şerit hem basınca dayanıklı olmalı, hem jant üreticisinin önerdiği genişlikte olmalı. Mesela önceden 18mm kullanırken şu andaki jantlarımda Mavic 20mm önerdiği için sağdan soldan 1 mm ne fark eder demedim, değiştirdim.

Şu ikisini kullandım (yol için 15, trekking için önce 18 şimdi 20 mm):
- Token: (link), (link), (link)
- Vittoria: (link), (link)
Şu da yol için yeterli olmaz ama trekking için iyidir diye düşünüyorum:
- Shimano: (link), (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: amasseia ve Nfdnn
İyi ki tek kat jantçıyım dedim. 15 mm genişliğinde şeffaf seloteyp işimi ucuz yollu çözüyor :)
 
Dış lastiğin ömrü dolmuş olabilir. Yüke bindikce iç lastiği ısırıyordur. O yüzden patlayabilir. Bende de aynısı oluyordu. Dış lastiği elimle bukunce aralarının açılmış olduğunu gördüm. Sonra yeni lastik alınca sorunum çözüldü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nfdnn
Dış lastiğin ömrü dolmuş olabilir. Yüke bindikce iç lastiği ısırıyordur. O yüzden patlayabilir. Bende de aynısı oluyordu. Dış lastiği elimle bukunce aralarının açılmış olduğunu gördüm. Sonra yeni lastik alınca sorunum çözüldü.
Teşekkürler bende sorunun dış lastikden oldunu düşünüyorum
 
Dış lastiğin ömrü dolmuş olabilir. Yüke bindikce iç lastiği ısırıyordur. O yüzden patlayabilir. Bende de aynısı oluyordu. Dış lastiği elimle bukunce aralarının açılmış olduğunu gördüm. Sonra yeni lastik alınca sorunum çözüldü.
Screenshot_2022-05-01-21-22-39-45.jpg
İç lastik aynı bu sekildemi oluyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
287353 dosyayı görüntüle
İç lastik aynı bu sekildemi oluyordu
Aynen bunun kadar büyük değildi ama serçe parmağın ucu bastırılmış gibi minik yarıklar oluşmuştu. Son bir hafta da 3 defa patlayınca. Dış lastiği yeniledim. İç lastikde de çok sayıda yama olduğu için onuda yeniledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nfdnn
Jant şeridi var mı ? Varsa kalınlığı nasıl ? Eğer inceyse Eski iç lastiği kesip soğuk yama yapıştırıcı da kullanarak kendiniz yapmanızı öneririm.
ben sambieli tam ölçüsünde kestim 1 tur sardım çembere yapıştırdım havayı bastim ertesi gün sambiel aynı bıçak kesiği gibi olmuş . Kaç tur sarmam lazim çembere (40-65). Psı hava basıyorum (dış Lastiğin markası (servis tyres)
Patlak önleyici şerit mi kullanıyorsunuz? Öyle anladım. Eğer kullanıyorsanız onun kenarında azıcık pürüz kalsa ya da iç lastiği şişirirken katlanıp kenarı iç lastiğe temas etse yüksek basınçta iç lastiği patlatıyor. Elinize iyice kenarlarını kontrol edin gerekirse törpü ya da zımpara ile iyice yumuşatın.
Eğer patlak önleyici şerit kullanmıyorsanız ben yanlış anladıysam bunu dikkate almayın.
Merhabalar çok sık iç lastiğim patliyordu ve sonunda neyin patlattigini buldum çemberin içindeki vidalar yapıyormus aslında içine tam olcusunde sambiel kesmiştim ve yapistirmistim galiba ince geldi ve havayı bastığım zaman vidaya oturdu ve kesti . acaba ne kadar kalın yada kaç kat sarmam lazim bu arada (40-65)Psı hava basıyorum dış lastigin markası (servis tyres)
Patlak önleyici şerit mi kullanıyorsunuz? Öyle anladım. Eğer kullanıyorsanız onun kenarında azıcık pürüz kalsa ya da iç lastiği şişirirken katlanıp kenarı iç lastiğe temas etse yüksek basınçta iç lastiği patlatıyor. Elinize iyice kenarlarını kontrol edin gerekirse törpü ya da zımpara ile iyice yumuşatın.
Eğer patlak önleyici şerit kullanmıyorsanız ben yanlış anladıysam bunu dikkate almayın.
Merhabalar çok sık iç lastiğim patliyordu ve sonunda neyin patlattigini buldum çemberin içindeki vidalar yapıyormus aslında içine tam olcusunde sambiel kesmiştim ve yapistirmistim galiba ince geldi ve havayı bastığım zaman vidaya oturdu ve kesti . acaba ne kadar kalın yada kaç kat sarmam lazim bu arada (40-65)Psı hava basıyorum dış lastigin markası (servis tyres)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri