Scudo Sports

Çok moralim bozuk içeri bakan olursa sevinirim.

Emre-12

Üye
Kayıt
28 Aralık 2016
Mesaj
32
Tepki
13
Yaş
36
Şehir
İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Sedona
Büyük heveslerle aldığım sedona 640 d cyclocross bisikiletimi kırıp parcalayıp eritip yok edesim geliyor. Sorunumu çözmek için bir şeyler yapmak istiyorum ama sinirimden onu bile yapamıyorum. Bisikletimle yaz kış günlük işlerimde olsun işe gidip gelmek için olsun her şeyde her yerde kullanırım. Yol bisikletine hep hevesim vardı kısa bir süre ara verdikten sonra yol bisikleti alayım dedim sonra disk frenli olsa nede iyi olur dedim birazda cahillik eklenince boyuma pek uygun olmadığını yeni yeni anladığım 53 kadro Sedona 640 D cyclocross bisikiletimi aldım. Bisiklet gitmiyor önceleri kendi performansım düşük diye pek aldırış etmedim ama son turda artık kafayı fena taktım. Rampa aşağı yan yana durduğum mtb kullanan arkadaşımla yanyana durup akışına bıraktık adam açık ara uzadı gitti bende öyle arkasından baktım. Sonra tur dönüşü göbeği bakalım dedik biraz sıkıydı gevşetincede oynama yaptı yine eski haline getirdik. Üzerindeki ekipmanları bilen vardır belki ama yazayım yinede göbekler shimano rx05 jantlar shimano rx05 lastikler schwalbe Lugano active ayna kol sora 50 34 ruble shimano 9lu kaset vs geri kalan her şey shimani sora bu bisiklet meden bu kadar hantal neden kimseyi zorlanmadan geçemiyorum performansı arttırmak için neler yapabilirim. Kondisyonum çokta kötü olmasa bile rampa aşağı bile gitmiyor ne yapmam lazım lütfen yardımcı olun bana şimdiden teşekkür ederim herkese sevgi ve saygılarımla esen kalın. 1488235000110-272189680.jpg
 
Scudo
Rampa aşağı gitmiyorsa diskler değiyordur. Ayrıca quick releaseleri çok sıkmış olabilirsiniz. Bisikleti elinizde kaldırıp döndürdüğünüzde serbest bir şekilde dönüp dönmediğine bakın.
 
@Emre-12 Çok basit, mtb ile yokuş aşağı inen arkadaşınız toplamda daha ağırdır.Yani bir yandan 50kg lik bir yük bir yandan 100kiloluk bir yükü yokuş aşağı bırakın 100 kiloluk daha fazla hızlanır.Potansiyel enerji fazlalığı var.Diger konularda da bisikletten bir ses geldiğinden bir sorunu olduğundan bahsetmemissiniz.Sadece x kişiyi y kişiyi gecemiyorum demissiniz.Benim buradan anladığım bisiklette hiç bir sorun yok kondusyonunuz eksik.
 
Bisikletin fren ayarlarına bakmakta fayda var internetten bakarsanız çok güzel açıklayıcı videolar var, bisikletinizin ayarlarını yapmakta kimseye bağımlı kalmazsınız. Tekerlerin göbeklerine de ayar çekmekilmesi lazım olabilir
 
Sıkıntı ya göbektedir, ya da diskler sürtüyordur. @Oğuzhan Y. hocamın dediği gibi diskler sürtüyorsa zaten anlarsınız. Yoksa göbeğe ayar, gerekiyorsa bakım yapmalısınız.
 
İlk cümleyi okuyunca bir anlığına bisikletinizi kırıp, eritip bırakmışlar sandım, vay hayvanlar kim böyle bir şey yapar ki, neden yapsın ki diye düşündüm.
Evet bir anda oldu bu düşünce.

Bisikleti aldığınız yere götürün, kaliper sıkıntısı olabilir. Yeni balata sürtme de yapıyor olabilir.
Bende de cyclocross var, uçuyor resmen, oradan biliyorum.
 
@Emre-12
Açıkcası dedikleriniz pek normal görünmüyor,özellikle düz yolda da böyle sorunlar olursa bisikletle ilgili birşeyler olabilir.Yol grupseti oranları mtb'ye göre belirgin farklı,lastik kalınlığı ise ayrıca avantaj sağlar.Genel ağırlık da diğer avantaj tabi.Eğer yalnızca bisikleti yokuş aşağı saldığınızda geçiliyorsanız bu durum kabul edilebilir olabilir mtb daha ağır olduğu için yerçekimi kuvvetinden daha fazla faydalanır.Bizzat arkadaşımla test ettim.
Örnek:
berk adındaki arkadaşımla(kron xc500 mtb kullanıyor) düz yolda giderken benim biraz pedal çevirip bırakmam onun sürekli olarak çevirmesini yaklaşık 2-3 km/sa hız ile geçiyordu bu durumda o pedal kullanırken,ben hafif hafif/zaman zaman frene basmak zorunda kalıyordum ama gel gör ki bu belirgin fark yokuş aşağı olunca pekte farkedilmiyordu.
Size önerim şu anki bisikletinizi temiz kullanıp satmanız ve gerçek bir yol bisikleti markasından cyclo-cross yerine bedeninize uygun bir yol bisikleti almanız.Tavsiyem Scott speedster s40 ı felan düşünebilirisiniz ama biraz daha bütçe kasıp,scott cr1 30(karbon kadrolu) lara felan bakabilirsiniz.Scott ı hem kaliteli bir marka olması hem de fiyatlarının çokta uçuk olmamasından ötürü önerdim,ayrıca ikince piyasası da iyi kanaatimce.
 
ağırlıkla alakası yok hocam bazı yazılanlara karşılık yazıyorum bunu F=ma. sorunu bisiklette arayın muhtemelen frenlerle ilgili bir sorun. bir arkadaşımın mtbsinde disklerden biri sürtüyordu bildiğiniz fren yapıyor yani anlattığınıza göre o kadar bariz değildi ama benzer şekilde testlerde belli ediyordu kendini. çözümü olmayan bişey değil düşünüyorum bisikletten soğumayın derim.
 
@Fatih Koçak

F=m.a ile ağırlıkla alakası olmadığını nasıl kanitladiniz anlayamadım. Oradaki m kutle değil mi :) kuvvet=kutle x ivme oluyor yani ağırlıkla alakası olmadığını değil olduğunu kanıtlıyorsunuz sanki (Bu arada ağırlık kütle farklı dersiniz diye korkudan şunu da yazayım "Ağırlık=kütle x yer çekimi ivmesi" hepimiz dünyada olduğumuza göre kutledeki artış agirlikta da artışa sebep olacaktır pratikte konuşurken o nedenle bu iki kavramı da kullandim.)
 
@ventiol

öncelikle: sözelcileri pistten alalım lütfen :tskler:

ağırlıkla değişecek tek şey sürtünmedir ki o da negatif bir kuvvet olduğu için hızlanmaya değil yavaşlamaya neden olur. şöyle düşünürseniz daha net anlaşılacaktır;
- 50 kg ağırlığında bir futbol topu
- 5 kg ağırlığında bir futbol topu

ikisini aynı yükseklikten serbest bıraktığımızda, her ikisi de aynı anda yere düşer. potansiyel enerji kütleye değil, yüksekliğe bağlıdır. yer çekimi ivmesi ise sabittir.

yani; mtb, yol ya da cyclocross fark etmez. hepsine uygulanan yer çekimi ivmesi sabit olduğundan hızlanmaları arasındaki farkı anlamak için sürtünmeye bakmak gerekir. sürtünme için de frenlere, göbeklere, lastiklere ya da hava direncine bakmak gerekir. en olası olandan başlayabilirsiniz.
 
@Ahmetgitar Abi aynı şeyi düşündüm yemin ediyorum. Tam "Ne çok düşmanı varmış" demeye başlıyordum :kptmya:

@Ozy Teşekkür ederim. Beni yazmaktan kurtardınız sürtünme konusunu anlatarak :)
 
@Ozy Siz serbest düşüşten bahsetmissiniz ki o konuda dediğiniz doğru ama bu eğik düzlem hesabı.Egik düzlemde cismin kütlesinin iki vektörü vardır.Biri zemine dik iner ve dediğiniz gibi sürtünme kuvvetiyle ilişkili kısmı oluşturur.Diger vektör ise zemine paralel iner ve cismi aşağı çeken kuvveti oluşturur ki bu da hızlanma ya sebebiyet verir.

Bakınız :
12.png

mg cismin ağırlığı.
Fy dediginiz gibi sürtünme kuvvetinin artmasına sebep olan kuvvet.
Fx ise cismin hızlanmasına sebep olan kuvvet.

Görülüyor ki F'in artmasıyla (ki burada F mg tebeşir çünkü başlangıçta ivme yok) cismi yokuş aşağı çeken kuvvet de büyür.
 
@ventiol

dostum sen şimdi öncelikle bu şekildeki alfa açısı yerine 90 koy; hesapla, sonra da 30 koy yine hesapla. bak bakalım ne fark varmış arada.

olmadı mı? o zaman şunu dene: denklemin soluna m.a yaz, sağında da 1/2.m.g.h yaz. bu denklemi sadeleştir gel.

yine mi olmadı? =====> iletişim fakülteleri sözelden öğrenci kabul ediyor.
 
@Ozy Tamam doğru uygulanan kuvvet büyüyor ama hıza etki etmiyor haklısınız.:bsmagryr::tskler:
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı ve Ozy
Forumda "bisiklet ile ilgili bilimsel hesaplamalar" adlı bölüm olsaydı, insanlar şu güzel bilgilere daha çabuk ulaşırdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Xoqo ve Üye Adı
Geri