Scudo Sports

Çok ilginç bir hd sorunu

Kayıt
4 Şubat 2014
Mesaj
82
Tepki
26
Yaş
29
Şehir
İzmir
Bisiklet
Batus
Merhaba arkadaşlar size yaşadığım sorunu paylaşmak istiyorum. Daha önce Avid Elixir 1 kullanıyordum daha sonra fren kollarım bir kazadan dolayı kırılınca kolları Avid Elixir 3 ile değiştirdim ancak fotoğrafta görüldüğü gibi pul kullandığım zamanda her ne kadar ayar yapsamda disk sürmesi devam ediyor pulları çıkardığımda ise disk tamamen kaliperin içine gömülüp tekerin dönmesini engeliyor ancak Avid Elixir 1 de pul kullanmıyordum böyle bir sorun yaşamamıştım. Sizce bunun sebebi nedir ? Yardımlarnızı bekliyorum

Not: Teker sökülüp tekrar takılınca aşağı yukarı 1.5 saatlik uğraşlar sonucu kısmi bir sürtme ile sürtme sesini kesebiliyorum..
 

Dosyalar

  • 11844264_682036358594399_1850556416_n.jpg
    11844264_682036358594399_1850556416_n.jpg
    56 KB · Okunma: 106
Scudo
Rotora baktınız mı? yamukluk olabilir. Kol değişimi sürtmeye sebep olmaz çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yiğit Türkben
Pullar yerine oturana kadar yapar bunu . 1 hafta sonra kesildi aynı şekilde benim de vardı . 1 hafta sürtme yaptı . Sonrasında pullar sabitlenince düzeldi . Belki de ondandır . Çünkü kol değişimi yapmaz böyle bir şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yiğit Türkben
@M.Burak KARADAĞ Eski frenimi kullanirken (Avid elixir 1) surtme sorunu yasamamistim kontrol ettim tekrardan

@HasanOnur15 Tekeri çıkartıp taktikca yine pullarin hizasi bozulup boyle bir sorun yapacağından tereddutluyum. Acikcasi neden pul kullanmaya gerek oldu onu anlamadım.
 
@HasanOnur15

Merhaba. Metal (Alüminyum) olan pullar bir hafta sonra nasıl bir korozyona uğruyor da (şeklini) yolunu buluyor çok merak ettim. :) Acaba bir hafta sonra yerini yolunu bulan şeyler pullar değil de; sürtünmeden dolayı aşınan balata ped lerinin artık rotora sürtmemesinden olabilir mi?
 
Tabi ki hocam doğrudur . Balatanın da şekil alması . Yanlışımın düzeltilmesini her zaman isterim . Ama kastettiğim şey o değildi . Bende 20 tane pul olunca pullar birbirine yapışmayıp hareket ediyorlardı . O yüzden diye düşündüm . Dediğiniz gibi de olabilir. Demek istediğim şu anda pullarım tek parça haline geldi . Ben onu kastetmiştim . Düzeltme için teşekkürler
 
@HasanOnur15
20 Tane pulu nerede kullandiniz, ilk defa böyle bir olayla karsi karsiyayim. Inanin bisikletinizi cok merak ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.ali
Hocam 160 lık adaptöre 180 taktık . Açıkçası adaptör bulamadım . Küçük şehir burdur . Bisikletim kendi çapımda yükselttiğim kron xc 1000 .
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
@HasanOnur15
Tamam anladim, yani spacer niyetine pul kullandiniz ki adaptörlere spacer olmuyor. Insallah nekadar büyk bir hata yapdiginizin ve hayatinizi tehlikeye atdiginizin farkindasinizdir.
 
Şahsen değilim. Bilgilendirirseniz sevinirim . Ayrıyeten halen ilanda adaptör arayışım sürüyor . Bulamadım grupta 180 mm adaptör satan varsa alabilirim
 
Anladığım kadarıyla şöyle açıklama yapabilirim. Model farkından dolayı kaliperin amortisör bacağındaki pozisyonu değişmiş. Yani balatalar amortisöre daha da yakınlaşmış ve rotor balataları kaliperde tutan vidaya sürtmeye başlamış. Bu sürtmeyi pul aracılığı ve ince bir ayar ile halledebilirsiniz ama balataların rotorunuza tam oturduğuna dikkat etmelisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yiğit Türkben
hocam allah korusun pullardan biri kaysa birşey olsa fren sıkışsa direk taklaya gider hızlıysanız birde bence bulana kadar kullanmayın canınızı tehlikeye atmayın
 
  • Beğen
Tepkiler: Yiğit Türkben
@HasanOnur15
Peki bilmediginiz bir konu hakkinda neden insanlari yanlis yönlediriyorsunuz. Arkadasin kullandigi pullar zaten sizin kullandiginiz yöntemde kullanilmayan pullardir. Arkadas ayar pullarindan bahsediyor.
 
Cahillik ettim ben yanlış anlamışım . Konuyu açan arkadaştan defalarca özür dilerim . Cahillik ettim ben yanlış görmüşüm ve yanlış anlamışım beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim . Mesajımı siliyorum
 
üstad avid xx kullanıyorum, okuduğum yöntemler dışında, bir miktar yağ boşaltma yöntemi var, kolu sıktıktan sonra serbest bıraktığımda fazla açılmıyordu mesela, bi miktar yağ boşalttıktan sonra sürtme kesildi yeterince açılmıyormuş birbirinden balatalar, en son çare olarak deneyebilirsiniz.
 
@Atakan Kovancı Anlatmak istediğim tam olarak bu. Fakat neden böyle bir sıkıntı yaşıyorum anlamadigim kısım maşa rockshox diskler avid hepsi sram adı altında üretilen şeyler bunların bir standardı yokmu? Sonuc olarak avid elixir 1 in diski Avid elixir 3 den farklı bir disk olduğu için olabilirmi ?

@Cem Özyurt Demek istediğim tam olarak Atakan Kovancı arkadaşımızın dediği gibi. Sizin ki daha farklı bir sorun olabilir emin değilim
 
@Yiğit Türkben Model farklılığından dolayı kaliperde ufak bir pozisyon farkı var. Aşağıda verdiğim ekte Elixir modellerine baktığınızda Elixir 1 ve Elixir 3 modelinin kaliper tasarımı farklı. Elixir 3 te pistonlar bariz bir şekilde jant göbeğine Elixir 1 den daha yakın. Önceki yazımda da dediğim gibi ince işçilik ve pul yardımıyla halledilebilir bir problem.
 

Dosyalar

  • Sram.jpg
    Sram.jpg
    122,4 KB · Okunma: 16
@Atakan Kovancı Tespitiniz için çok teşekkür ederim. Bir kaç haftadır pul yardımıyla sorunu minimize ettim ancak kaliperin üzerinden gelen pullar olmadığı için biraz daha ince işçilik isteyen bir meseleye geldi bu durum. Acaba avid elixir 3 ün üzerinde gelen pulları nasıl bulabilirim onu bilemiyorum.https://i.hizliresim.com/WZgPp2.png

Ek olarak
bu videodaki kullanıcı bu tarz kullanıyor ve sorun yaşamıyor
 
Geri