Scudo Sports

Çok az bozuk jant akordun zararı var mıdır?

Kayıt
24 Temmuz 2014
Mesaj
77
Tepki
59
Yaş
43
Şehir
izmir
Bisiklet
Salcano
Merhaba, tekerlek tam tur attığı zaman jant, 2-3 milimetre kadar frenden uzaklaşıp geri yaklaşıyor yani 2-3mm lik bir yalpalama mevcut.
bu miktardaki akord bozukluğunun bir zararı olabilir mi?

daha önce bir bisikletçiye bunu düzletmesi için gittiğimde, o kadar bozulkuktan bir şey olmaz, cok mükemmeliyetçisin falan diyip düzeltmemişti.

kafama takıldı sorayım dedim.
 
Scudo
Benim bildiğim yol bisikletlerinde 2mm'den sonra baktirmak gerekir ama şart da değil tabii.

Akord kaçmasının ben pek zararı olduğunu düşünmüyorum ama kaçmış bir akordla çukura girildiğinde sorun çıkabilir.
 
@yigit ozmen
sevgili kardeşim o bisikletçiyi burada ifşa etmeni rica ediyorum.
böyle düşünüyorsa bişey olmaz, mükemmeliyetçisin falan, o adamın bu piyasada yiyecek ekmeği olmamalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
sevgili @Tolga Çelebi dostum, 2-3 mm sorun değil gibi görünse de, bak bozuk akord şöyle sorunlara neden olmakta;
lastiğin dengesiz aşınması,
pabuçların dengesiz aşınması
frenlerin tam performans vermemesi
rampa aşağıya inerken frenlerin tam tutmaması
düzgün bir yol kontorlü sağlanmaması
diğer tel başlarının da zamanında önce akord kaçırması
jantın yamulması riski

gibi riskleri beraberinde getiriyor. eline bir akord anahtarı alıp da 3-5 saniyede düzeltmemiş olması işi bildiğini değil, bu işten anlamadığını gösteriyor.
 
akor ayarı yüksek hızlarda çok ciddi hissedilir sıkıntılar yaratabiliyo ve bisiklete zarar veriyo mümkün olan en iyi ayarı en iyi ustaya yaptırın
 
  • Beğen
Tepkiler: yigit ozmen
Akordunuz çok kaçıyorsa en iyisi kendiniz öğrenin o zaman,benim bildiğim bir teker için en az 20 TL alıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sarper
@SerkanH
Valla ben de yeni ogrendim bak simdi, o zaman simdiye kadar yaptigim akordlari az cok hesapladim da en az 1000 tl cepte :D
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
@Tolga Çelebi 20 TL çok paraymış tek teker için ama ya, bisiklette çok yeni olmama rağmen ben bile bir defa yaptırdım (10 TL'ye), baktım sadece denge kurup vida sıkıyor, dedim ustaya "artık ben yaparım bunu, bozarsam da sana getiririm düzeltirsin", orta halli bir akord anahtarı ustanın aldığı ücret kadar nihayetinde.
 
Akord işini hafife almayın. Dışarıdan basit görünür, basit kaçıklıkları da düzeltebilirsiniz ama ciddi iştir.

2-3 mm kaçıklık az değil ama arıza çıkartacak kadar da çok değil. Tercih edilen sıfıra yakın olması. Bazen de çemberdeki sorunlar darbe alması vs gibi giderilemeyebilinir. Ölçülmeden söylenen bir değer olduğundan çok itibar etmemek lazım fakat kendiniz yassı bir parçayı janta dik tutarak aşırı olup olmadığına bakın. Disk fren ise hiç sorun değil v frende biraz sıkıntı olur yani pabuç aşınması fren performansı olarak. Lastik aşınması fikrine katılmıyorum yanlış olduğundan değil lastiklerde de üretim kaynaklı kaçıklıklar zaten doğası gereği var. Çok kaliteli bir lastik değil ise ihmal edilebilir. Yüksek süratte vibrasyon olabilir. Vibrasyon yoksa sorun da yok, hız yapmıyorsanız o da problem değil ama 30 km/h leri sürekli geçiyorsanız daha da düzgün olması iyidir.
 
Birisi akord'un ne olduğunu ve bozulduğunda nasıl anlıyacağımızı en anlaşılır ve kısa bir şekilde yazarsa çok makbule geçer.
 
burada bir video var umarım işinize yarar

 
Basitce ciplak jantin lastigi dikkate almadan yatay ve dikey eksende merkezden sapmasi diyebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Geri