Scudo Sports

Chopper bike restoresi ve modifikasyonu

Kayıt
26 Mayıs 2018
Mesaj
5
Tepki
5
Yaş
31
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Bisiklet
Schwinn
Öncelikle herkese merhabalar, foruma Raşit abinin (mariokaldato) tavsiyesiyle katıldım. Yaklaşık bir sene önce Kıbrıstan satın aldığım chopper bike ıma yedek parça arama esnasında tanıştık. İki haftadır sıkı bir çalışmayla restore işlemlerine başladım. Aslında ilk başta düşüncem orjinal olarak restore etmekti, fakat bulunduğum lokasyon yokuşlu olduğundan ve internette yaptığım araştırmalar sonucunda kafama motor takma fikri yattığından dolayı bisikleti moped tarzı toplamaya karar verdim.

8zmbaA.jpg


Bisikleti Kıbrısta 14-15 yaşlarında bir çocuktan aldım. Bisikletin üzerinde göreceğiniz üzere doğan SLX rengine boyamışlar, tüm beyaz yerler fırça ile boyanmış haldeydi.

İlk başta restore işlemine jantlardan başladım. Kötü boyasından kurtulmak için kumlamaya gitti, tellerin pası çözülmediği için ise 72 telin her birini zımparalamak zorunda kaldım. Ardından astar-boya ve yeni dış lastik derken sonuç bu şekilde oldu.

oVnZq7.jpg


Motor konusunda da 50cc mobilet motoru araştırması yaparken, 50cc motor kitlerine denk geldim. Türkiyede disbrütörü de varmış, bir set sipariş verdim. Bisikleti motorlu hale çevirmek için her türlü ekipman bulunuyor kitin içerisinde.

6NYkBW.jpg


İlk iş aktarmayı sağlamak için arka dişliyi yerine oturtmaktı, biraz torna işinden sonra herşey yerli yerine oturdu.

RDEVZj.jpg


Kontra fren için torna işleri kaldı biraz, ön janta disk fren takmak için de flanş yaptırmam gerekiyor. Bir hafta sonra iki tekerleğinin üzerine bindirmeyi düşünüyorum.

Şimdilik bu kadar, gelişmeler oldukça sizinle paylaşacağım:)

Bugün biraz vaktim oldu, benzin deposu için alüminyum kulak yaptım. Şu an kabaca yerine oturtturdum, haftaya ince işçiliklerini de bitirip sabitlemeyi düşünüyorum.

(link)

Çatalın dönüş açısı 180 dereceden fazlaydı, motor takılacağından dolayı dönüş açısını kısıtlamam gerekiyordu. Bu yüzden gövdeye iveco minibüslerin vidalı kapı ayar lastiklerini monte ettim ve bu sorun da çözülmüş oldu.

(link)

Bisikletin allen civataların hepsi galvaniz ve kötü durumdaydı. Boya öncesi tüm vidalarını paslanmaza çeviriyorum. Yeni paslanmaz civataların başları çok büyük olduğundan tornada küçültüldü, yerine öyle takıldı.

(link)

Raşit abiden aldığım fren kitini jantın göbeğine flanşla tutturmam gerekecek, tornacıya kolay tarif edebilmek için ufak bir çalışma yaptım.

(link)

Bugünlük bu kadar. Birşeyler ilave ettikçe sizinle paylaşacağım :)
 
Scudo
Benim bildiğim Doğan slx'in böyle bir rengi yok. Buna en yakın Doğan rengi bu:

6312.jpg
 
@Küsküllü Bela
he derdimiz bu olsun he :D kıbrısda belki öledir :D
 
Geri