Chain Suck engellenebilir mi?

fectus

Üye
Kayıt
29 Eylül 2004
Mesaj
1
Tepki
0
Zincir sıkışmasını engelleyebilecek bir yöntem varmı acaba? Yani ek bir parça felan takarak engellemenin bir yolu var mı?
 
Scudo

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Selam
Bu zincir sıkışmasını (galiba "kapması" demek daha güzel )engellemek için eskiden bazı parçalar yapılmıştı. Ama görüldü ki bunların bazıları zincirin sıkışmasına neden oluyordu.. Şimdilerde böyle bir aparat falan yok..Çözümü zincirleri temiz tutmak, aşınma sürelerini kontrol etmek, periyodik değiştirmek vs.. Ama köklü bir çözümü olduğu söylenemez..
Selamlar..
Gürsel-Yeşil Bisiklet..

 
C

ckazok

Misafir
[QUOTEYani ek bir parça felan takarak engellemenin bir yolu var mı?

Var tabii:

http://www.roseversand.de/tmplobs/PRD1_17164.jpg
http://www.roseversand.de/tmplobs/PRD2_14215.jpg

Her iki parca da yaklasik 5 Euro'luk fiyata Rose'de satiliyor.

Onun disinda yukarida sayilan tedbirler tabii her zaman gecerliler.
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Sevgili Cüneyt ve bunu okuyan arkadaşlar..
Bu parça sadece zincirin küçük dişliden aşağıya düşmesini engellemek için yapılmıştır..Başka bir görevi yoktur.. Aman yanılmayın.. Chain Suck olayının dişlinin burasıyla (yani üstüyle ) hiç ilgisi yoktur.. Zincir bu illet sırasında dişlinin ALTINDAN kurtulamaz..Bu parçanın bunu engellemesi mümkün değildir.. Eskiden yapılan "Anti Chain Suck " aparatları orta mil yuvasının hemen arkasına dişlilere çok yakın takılıyordu..Şimdilerde kullanılmıyor..

Mekanik konusunda deneyimi olmayanların bu tür yazıları önce bana göndermelerini rica ederim..Yoksa yalnış bilgilendirmeler olabiliyor.

Selamlar..
Gürsel




Var tabii:

http://www.roseversand.de/tmplobs/PRD1_17164.jpg
http://www.roseversand.de/tmplobs/PRD2_14215.jpg

Her iki parca da yaklasik 5 Euro'luk fiyata Rose'de satiliyor.

Onun disinda yukarida sayilan tedbirler tabii her zaman gecerliler.
 
C

ckazok

Misafir
Dogru aslinda, zincir sikismasi ekseriyetle zincirin dislinin alt tarafindan kurtulamamasi nedeniyle oluyor, ona karsi bir alet degil bu. Ama zinciri düsenler icin bir cözüm olabilir, zincir düserek, daha dogrusu düstükten sonra pedal cevirilirse de kadroyla disliler arasinda kalabiliyor birkac defa sahit oldugum kadariyla.

Ayni sekilde mesela ise yarayabilecek parcalardan biri zincir gergileri, singlespeed (tek vitesli) veya tepe inisi (downhill) bisikletlerinde kullanilan aletler zinciri gererek disliye takili kalmasini önleyebilir bir nebze.

http://www.bike-mailorder.de/catalog/images/pr101045_058.jpg


Ancak her halükârda zinciri ve dislileri temiz tutmak en iyi yöntem.
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar ve Cüneyt
Chain suck'a eğilimli zincir ayna dişlinin alt dişlilerinden kurtulamazken bir de gerilimi arttırdınız mı daha beter chain suck olur..Bu resimdekiler tek vitese çevrilmiş bisikletlerde zincir boyunu ayarlamak içindir. Normal (vitesli) bir bisiklette de vites geçişlerini zorlaştırır. Zaten 8-9 dişlili, iyice hassas olan sistemler bu aletle iyice çuvallar..

Sevgili Cüneyt, istersen buna çözümler bulmaya çalışmaktan vazgeç(elim).. 2 mailin de insanları yalnış yönlendiriyor..Bu iş için bir alet var....(Daha önce de yazmıştım) Ama bunlar da bazı durumlarda sorunu daha da arttırıyor..Çok dikkatli kullanılırsa işe yarayabilir..
Tektro'nun (veya Ringle'nin ) yaptığı; dişlinin hemen dibine bağlanan bir alet dışında başka bir aparat yok.. Olsaydı (bunca yıldır) bilirdim ve burda yazardım..
Bunları yazdıktan sonra merak edip araştırdım, bu yazıyı buldum. (Belki son noktayı koyar diye umuyorum):
Gürsel Akay-Yeşil Bisiklet

Anti Chain-suck Plates

Many designs of anti chain-suck plates have been made. Most types do not prevent actual sucking of the chain. When they work correctly they do prevent the final gruesome wedging of the chain into the chain-stay, and thereby also forcefully knock the chain free from the teeth to which they are "stuck" by friction, mechanical resistance, and chain-load. One particular design has a more gentle action where the chain rollers are continuously prised free from the bottom teeth of each chain-ring ; it therefore stops sucking soon after it initiates.

These devices can prevent 1-ring and 2-ring suck when they work properly.

However, all types of the device need very strong attachment to the chain-stays (eg welded, brazed, or riveted nuts) because they can be subject to high forces, and also require regular fine adjustment to be very close to the chain-ring teeth. Clamps are unreliable for attachment. The average bike shop does not have experience in fitting these plates, and the problems which can occur. Malfunctions are common.

On mountain bikes, the chain-rings are unavoidably subject to abuse. If the chain is allowed to get past the plate (by poor adjustment, by damage to the chain-rings, or by unreliable mounting of the device) then the problem can be worse than if no plate was present. Severe damage can occur to the chain-stay, chain-ring(s), and chain. It can also be extremely difficult, on the trail, to free a chain jammed behind an anti-suck plate.

For the specific case of bikers who are knowledgeable about the issues, maintain their own bikes frequently, and know how to install and adjust the anti-suck plate properly, it may be a suitable solution.

However, anti chain-suck plates are not recommended as a general solution.



 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Selam..
Eklemeyi unuttum: Resimdeki makaraları zaten ancak arka vites mekanizması sökülmüş bisikletlere takabiliyorsunuz.. Montajı da vitesin vidalandığı yere yapılıyor. Bunu zaten vitesi olan bir bisiklete takmanın imkanı yok!!

Mtbtr deki çeviriler umarım bu kadar hata içermiyordur..Yoksa o kadar emeğe yazık olur..
Selamlar..
Gürsel Akay-Yeşil Bisiklet
 
C

cüneyt

Misafir
Evet yanlisim var, haklisin, düzeltme icin gercekten tesekkürler. Birinci alet gercekten taniminda da belirtiliyor, zincirin düsmesini engelliyor, ikinci resimde gösterdigim aletlerde zaten tek vitesli veye tepe inisi bisikletleri icin oldugunu söyledim, 9 vitesli bir sisteme uygulanmasi haliyle arka vites attirici ile ayni yere monte edilmesi gerektigi icin imkânsiz olacaktir.

Tekrar sagol Gürsel abi, MTBTR'deki yazilari da (tercüme yazilar azinliktalar, onu da belirteyim) okuduguna eminim, hata görürsen bir mail atmani rica ediyorum.
 
Kayıt
20 Eylül 2004
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
alanya
Bende de bu sorun boy göstermeye başladı zincir alt viteslerde biraz gerilmesi azaldımı hop ön orta dişli zinciri kapıyor sonra uğraş dur.Zinciri değiştirmek istiyorum ama bu seferde uyumsuzluk çıkacak ne yapsam ki?
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


Selam..
Bazen dişlideki bir çentik/yamukluk buna yol açabilir, chain suck sanılabilir.. Bunu da eklemiş olayım..Ama sende herhalde gerçek anlamda "chain suck" oluyordur sanırım.. Çamurda bu olay artıyor mu? Evetse işte chain suck..

Valla en iyi çözüm herşeyi(ön(cranks)+arka dişli(kaset)+ zincir) değiştirmek.. Kangren olan uzuv kesilir ya:)
Ama yeni zincir arkada uyum sağlasa bile önde chain suck daha beter olabilir.. Sadece tek dişlide-ki genelde öyledir-yapıyorsa o dişliyi ve zinciri değiştirmek düşünülebilir..Böylece daha ucuza gelir..Ama chain suck yapmayan diğer bir ayna dişlideyken bu sefer kaset dişlide uyum sorunu da olabilir , o da ayrı bir dert.. (Eğer sık zincir değişmediyse bu olasılık çok yüksek)

"Suck" sız günler dilerim..:)
Gürsel Akay
 
Yukarı Alt