Scudo Sports

Çelik Kadro MTB Kullanıcıları

Merhaba arkadaşlar nasılsınız ? Aklıma sürekli gelen ama rüyalarıma daha girmeyen araştırmalarım doğrultusunda uygun olanını bulamadığım aprıgeyt mevzusunu danışmak istiyorum.

Bu kırmızı MTB'nin ön ve arka göbeği bilyeli tip . Bu göbekleri rulmanlı olanla değiştirmek istiyorum.

Bunu yaparken arka göbeğin 7'li kaset ruble rulmanlı ve V-fren olmasını istiyorum.

Bir çok model araştırdım ama 7'li V fren kaset ruble rulmanlı olanını bulamadım.

Sadece Kron tx-500 'de denk geldim. Onunda modeli yazmıyordu. Kron TX-500 'ün katalog bilgisine de ulaşamadım.

Yardımcı olacaklara teşekkürler.
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar nasılsınız ? Aklıma sürekli gelen ama rüyalarıma daha girmeyen araştırmalarım doğrultusunda uygun olanını bulamadığım aprıgeyt mevzusunu danışmak istiyorum.

Bu kırmızı MTB'nin ön ve arka göbeği bilyeli tip . Bu göbekleri rulmanlı olanla değiştirmek istiyorum.

Bunu yaparken arka göbeğin 7'li kaset ruble rulmanlı ve V-fren olmasını istiyorum.

Bir çok model araştırdım ama 7'li V fren kaset ruble rulmanlı olanını bulamadım.

Sadece Kron tx-500 'de denk geldim. Onunda modeli yazmıyordu. Kron TX-500 'ün katalog bilgisine de ulaşamadım.

Yardımcı olacaklara teşekkürler.

Doğrudan 7'li kaset göbek de var ama yurtiçinden bulmak zor.
Onun yerine herkesin yaptığı gibi 8-9-10 uyumlu rulmanlı kaset göbek alıp spacer ile 7'li kaset ruble takmak daha pratik bir yol.
Disk uyumlu göbekler de V frenle kullanılabilir.
 
Herkese selam Sahibinden.com da nadir bulunan 1.75-185cm arkadaşların sürebileceği ölçülerde cromo alışım Marine marka restorasyonluk bir kadro GT maşayla birlite satışta. Bunu fırsat reyonundan ziyada buraya yazıyorum ki meraklılarının görme ihtimali artsın. Kadronun boynu standart düz alın maşalarla uyumlu. İlan numarası 1024095716


Merhaba arkadaşlar nasılsınız ? Aklıma sürekli gelen ama rüyalarıma daha girmeyen araştırmalarım doğrultusunda uygun olanını bulamadığım aprıgeyt mevzusunu danışmak istiyorum.

Bu kırmızı MTB'nin ön ve arka göbeği bilyeli tip . Bu göbekleri rulmanlı olanla değiştirmek istiyorum.

Bunu yaparken arka göbeğin 7'li kaset ruble rulmanlı ve V-fren olmasını istiyorum.

Bir çok model araştırdım ama 7'li V fren kaset ruble rulmanlı olanını bulamadım.

Sadece Kron tx-500 'de denk geldim. Onunda modeli yazmıyordu. Kron TX-500 'ün katalog bilgisine de ulaşamadım.

Yardımcı olacaklara teşekkürler.

7 li ruble kullacaksanız kasetli olmasının pek bir anlamı yok pasolu alıp bi tane mega range ruble takıverin hatta takmışken bence 8 li ruble takın. Ucuz çin markalarının kasetlileri de disk uyumlu oluyor ama buna çok takılmayın Vfren kullanımına bir engel teşkil etmiyor yukarda da @Spartiat 'ın bahsettiği gibi
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Doğrudan 7'li kaset göbek de var ama yurtiçinden bulmak zor.
Onun yerine herkesin yaptığı gibi 8-9-10 uyumlu rulmanlı kaset göbek alıp spacer ile 7'li kaset ruble takmak daha pratik bir yol.
Disk uyumlu göbekler de V frenle kullanılabilir.
Sorun şu kadronun arka kısmı çok dar.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Sorun şu kadronun arka kısmı çok dar.


Pasolular genelde standart boylarda olur ama spacer yüzükleri daha küçükleriyle değiştirmeyi deneyebiliriz. Hiç olmadı çatalı biraz esnetin bakın teker düzgün dönüyorsa yola devam.


(link) ben 2 sene önce bunun gümüş rengini mahallemin bisikletçisinde buldum onu kullanıyorum.


Diğer taraftan bakım yapmayı öğrendikten sonra bilyalı bir göbek kullanmanızın da hiçbir sakıncası yok. Eli anahtar tutan herkez bunun bakımını kolayca yapabilir. Mesela Gürkan Genç' de bisikletinde shmano xt göbekler kullanıyor ve bilyalılar.


(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Pasolular genelde standart boylarda olur ama spacer yüzükleri daha küçükleriyle değiştirmeyi deneyebiliriz. Hiç olmadı çatalı biraz esnetin bakın teker düzgün dönüyorsa yola devam.


(link) ben 2 sene önce bunun gümüş rengini mahallemin bisikletçisinde buldum onu kullanıyorum.


Diğer taraftan bakım yapmayı öğrendikten sonra bilyalı bir göbek kullanmanızın da hiçbir sakıncası yok. Eli anahtar tutan herkez bunun bakımını kolayca yapabilir. Mesela Gürkan Genç' de bisikletinde shmano xt göbekler kullanıyor ve bilyalılar.


(link)
Bilyalı göbekte güzel oluyor , her sene bakımını yapıyorum. Pasolu ruble göbek milini eğdiği için sıkıntı çıkarıyor. Birkaç yıldan sonra aynakolu çapraz döndürmeye zorluyor.
Pasolu rubleni diğer dezavantajı zamanla yağlanması gerekiyor. Yağlamazsanız göbekte sıkışma etkisi yapıyor.

Öneriler için teşekkürler
 
Pasolu ruble bunu nasıl yapıyor hiç anlamadım ama belli ki deneyimlemişsiniz. Yağlama kısmına ben de katılıyorum.. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Pasolu ruble bunu nasıl yapıyor hiç anlamadım ama belli ki deneyimlemişsiniz. Yağlama kısmına ben de katılıyorum.. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Ruble Yalpalıyor , tam olarak şuradan itibaren: Ruble Yalpalıyor


Vidalı rubleden kurtulmak için göbek değişimi ideal zaman ve vidalı bir göbeği yeni bir vidalı göbekle değiştirmek ölü yatırım. O yüzden bence kasetli sisteme geçmeniz doğru olan.

Sorun şu kadronun arka kısmı çok dar.

Eski göbek standart bir göbekse kadronun arka kısmı dar olamaz, 7 vitesli bisiklette de açıklık 135 mm, 8-9-10-11-12 vitesli bisiklette de 135 mm. Fatbike'tan, sokma milden, özel göbekli katlanırdan bahsetmiyorum tabii.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Pasolu ruble bunu nasıl yapıyor hiç anlamadım ama belli ki deneyimlemişsiniz. Yağlama kısmına ben de katılıyorum.. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Teşekkür ederim. O olayın bende mantığını çözemedim. Size de kazasız belasız sürüşler.
Ruble Yalpalıyor , tam olarak şuradan itibaren: Ruble Yalpalıyor



Vidalı rubleden kurtulmak için göbek değişimş ideal zaman ve vidalı bir göbeği yeni bir vidalı göbekle değiştirmek ölü yatırım. O yüzden bence kasetli sisteme geçmeniz doğru olan.



Eski göbek standart bir göbekse kadronun arka kısmı dar olamaz, 7 vitesli bisiklette de açıklık 135 mm, 8-9-10-11-12 vitesli bisiklette de 135 mm. Fatbike'tan, sokma milden, özel göbekli katlanırdan bahsetmiyorum tabii.
Arka kısım açıklığını ölçmedim. Kontrol edeceğim . Eski göbek standart shunfeng .
 
Teşekkür ederim. O olayın bende mantığını çözemedim. Size de kazasız belasız sürüşler.

Arka kısım açıklığını ölçmedim. Kontrol edeceğim . Eski göbek standart shunfeng .
Merhaba,

hangi bisiklete takacaginizi ve bütcenizi bilmiyorum ama bende Tune Mig + Mag göbekle örülmüs American Classik MTB 26", 7 /8 / 9 Kasset uyumlu rulmanli jant seti var ve 2 hafta sonra alici olursaniz elinize ulasir.

Tune göbekler dünyada en hafif göbeklerden birisidir. Arka Göbek Freehub ile beraber +/- 175g, ön göbek +/- 73g.

Lastikleri satmam ama istek üzerine 7li shimano XT kaset de takabilirim.

1 (1).jpg
7.JPG
11.JPG12.JPG
 
Merhaba,

hangi bisiklete takacaginizi ve bütcenizi bilmiyorum ama bende Tune Mig + Mag göbekle örülmüs American Classik MTB 26", 7 /8 / 9 Kasset uyumlu rulmanli jant seti var ve 2 hafta sonra alici olursaniz elinize ulasir.

Tune göbekler dünyada en hafif göbeklerden birisidir. Arka Göbek Freehub ile beraber +/- 175g, ön göbek +/- 73g.

Lastikleri satmam ama istek üzerine 7li shimano XT kaset de takabilirim.

292312 dosyayı görüntüle
292315 dosyayı görüntüle
292313 dosyayı görüntüle292314 dosyayı görüntüle
Merhaba Murat Abi ,

Önerin için teşekkür ederim . Bunlar benim MTB'ye çok fazla . Bisiklet nerden geldiğini şaşırır beni falan tanımaz.

Şaka bir yana çok üst düzey olur. Rengi de MaşALLAH
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Merhaba Murat Abi ,

Önerin için teşekkür ederim . Bunlar benim MTB'ye çok fazla . Bisiklet nerden geldiğini şaşırır beni falan tanımaz.

Şaka bir yana çok üst düzey olur. Rengi de MaşALLAH
Tamam Mehmet, ben hani belki olurya diyerek yardimci olmaya calistim. Allah insallah sana en iyilerini nasip eder.
 
1000-1250 liraya celik kadrolu bisiklet arıyorum.Amortisörsüz.Yer İstanbul-Bayrampasa
 
Birkaç yıldan sonra aynakolu çapraz döndürmeye zorluyor.
Pasolu rubleni diğer dezavantajı zamanla yağlanması gerekiyor. Yağlamazsanız göbekte sıkışma etkisi yapıyor.
Aynakolun çapraz dönmesini ve rublenin yağlanma gerekliliğini anlamadım. Ayrıca, "Göbekte sıkışma etkisi" ile ne demek istediniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
images
Aynakolun çapraz dönmesini ve rublenin yağlanma gerekliliğini anlamadım. Ayrıca, "Göbekte sıkışma etkisi" ile ne demek istediniz?
Aynakol 8 çizmeye başlıyor .
Vidalı ruble orta merkezde yer alan demirin etrafında dönme hareketi yapar. Yukarıdaki resimde merkezde olan halkayı görüyorsunuz onun etrafında dönüyor.

Halkanın kenarından su , pislik çamur vs girmesi zamanla dönmeyi zorlaştırıyor . Arka göbeğini dönmesini zorlaştırıyor.
O halka aynı zamanda arka göbeğe taktıpınız parçanın ta kendisi

Halkanın etrafından Balata spreyi ile falan temizleyip , zincir yağıyla yağlayınca dönmesi rahatlıyor.
 
@MAERKEK Aynakolun 8 çizmesiyle arka dişlinin bir ilgisi yok. Mili yamulmuş veya kol vidası gevşemiş aynakollar 8 çizer. Vidayı sıkarak, olmazsa kolu milin karşı köşesine takarak 8 düzeltilir.

Rublenin bilyaları arasına giren kir/toz/çamur, yol alırken pedal çevirmeme (coasting denen şey) durumunda enerji kaybını arttırıyor. Göbeğin kendisinin dönmesine bir etkisi yok.

Arka göbek zor dönüyorsa göbeğin kendi bilyalarına ulaşıp temizlemek gerekir. Balata spreyi sıkmak düzgün bir yatak temizliği sağlamaz.
 
@MAERKEK Aynakolun 8 çizmesiyle arka dişlinin bir ilgisi yok. Mili yamulmuş veya kol vidası gevşemiş aynakollar 8 çizer. Vidayı sıkarak, olmazsa kolu milin karşı köşesine takarak 8 düzeltilir.

Rublenin bilyaları arasına giren kir/toz/çamur, yol alırken pedal çevirmeme (coasting denen şey) durumunda enerji kaybını arttırıyor. Göbeğin kendisinin dönmesine bir etkisi yok.

Arka göbek zor dönüyorsa göbeğin kendi bilyalarına ulaşıp temizlemek gerekir. Balata spreyi sıkmak düzgün bir yatak temizliği sağlamaz.
Vidalı rublenin kendisi sıkıntılı zaten ağırlığı göbek milini yamultuyor. Arka göbeğin her sene içini açar temizlerim yağlarım . Bu senede öyle yaptım . Yokuş aşağı çok rahat giden bisiklet pedal çevirince gitmiyor . Rubleyi de söktüm . Elimde bile çok zor dönüyordu . Rubleyi balata temizleyici ile yıkadım sonra hiç açmadan kenarından zincir yağını damlattım çok rahat dönmeye başladı. Aşağıdaki videoyu yeni keşfettim . Rublenin yağlandıktan sonra rahat dönmesini gayet iyi açıklıyor.
Bir daha sefer bu arkadaş gibi sökerim . Bir güzel yağlarım rubleyi


İşte bu arkadaş olayı anlatmış .
 
Yokuş aşağı çok rahat giden bisiklet pedal çevirince gitmiyor .
Yokuş aşağı salarken akıcı ama düzlükte pedal çeviriyorken akıcı değil ise, bu daha çok orta göbeğin akıcılığı ile alakalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Yokuş aşağı salarken akıcı ama düzlükte pedal çeviriyorken akıcı değil ise, bu daha çok orta göbeğin akıcılığı ile alakalı.
Anlaşamayacağız sizinle . Vidalı ruble arka göbeğin dışından yivli sistemle oturuyor.
Arka göbeği direkt bu yiv üzerinden döndürüyor . Rublenin kendi dönüşü yeteri kadar rahat olmazsa göbeği çevirebilir mi ?

Videoyu izlediyseniz anlarsınız . Elinde boşta çevirirken dönmüyor bilyalar yağlandıktan sonra daha rahat dönüyor.

Orta göbeğim Shimano BB-UN100 kaset tip kapalı yapıda ve rulmanlı . Kolay kolay içine nem su almaz göbek yağını bozmaz .
 
Rublenin kendi dönüşü yeteri kadar rahat olmazsa göbeği çevirebilir mi ?
Her mesajında mantıksızlık içeren bir cümle mutlaka oluyor. Bunda da bu oldu.

Rublenin akıcılığı "pedal çevirmeden yol almada" önemlidir. Ne kadar akıcı ise o kadar pedal çevirmeden süzülürsün. Pedal çevirirken, ruble, göbeği her koşulda çevirir. (Ruble içi tırnak (ratchet) kırılması falan olmadıkça).
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri