Scudo Sports

Çelik kadro kullanmanın faydaları nelerdir? :)

emraher9

Üye
Kayıt
1 Mart 2008
Mesaj
91
Tepki
110
Şehir
İstanbul
Bir sene çelik kadrolu Bianchi Stratos kullandıktan sonra alüminyum kadroya geçtim ve bir de ne göreyim sürüş ortalamam yaklaşık +10km/sa artmış ve yokuşlarda pancar gibi olmuyormuşum...
 
Scudo
Galiba fazla enerji harcamak ve yeni başlayanlar için iyi bir alışma olmaktan başka bir yararı olmasa gerek...;) :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: emraher9
@emraher9

Arkadaşlar bu ciddi bir yanlış:cool: . Bahsi geçen bisiklet çelik kadro tarifine girmemektedir. Kadro hi-ten denilen bir kadrodur Alaşım çelik kadrolarla akraba sayılıp sayılamayacağını konunun uzmanı sayın Miura şöyle ifade etmiş,'' Hi-Ten genellikle alt sınıf BMX'lerde kullanılan, yol bisikletlerinde rastlayamayacağınız ucuz bir çelik. Amatör BMX kullanıcısının bile tercih etmediği bisikletlerde kullanılır, hoplamaya zıplamaya gelmez''.
 
  • Beğen
Tepkiler: emraher9
@gurol

Hafifleyen bisiklet, (muhtemelen) duzelen oturma pozisyonu bir tarafa...

Yeni kadronun getirdigi motivasyon artisi kesinlikle performansa olumlu bir etki Gurol Abi :)
 
@HaliliOzturkO kesin zaten. Aslında ben de Ediz'in değindiği gibi başlıktaki "çelik" kelimesine takılmışım. Bahsi geçen kadro benim anladığım türde çelik bir kadro değil elbet...

İşte çelik kadroya örnek (İngiltere fiyatı 1099 pound);
http://www.windwave.co.uk/colnago/2008/Large/frame_masterxlight_pr82.jpg
 
ha şunu bileydik çeliğin hakkını yemeyelim piyasada olanlar bu ismi hak etmiyor zaten .kadroda süpermiş...colnagoyada bu yakışır
 
bazı çelik kadrolar karbon kadrolarla ağırlık konusunda yarışıyor diye duymuştum.onun dışında Halil abinin dediğine sonuna kadar katılıyorum ;)
 
kadronun yapıldığı materyalden çok,ne kalite ile yapıldığı önemlidir.karbon olup neydiü belirsiz bir kadroya binmektense,çelik yada aliminyum ve türevleri ama bilindik ve kalitesi ispatlanmış bir kadroya binmeyi herzaman tercih ederim.kaliteli çelik kadrolar çok inceltilebildiği için oldukça hafif olabiliyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: emraher9
@Hakan Yazman

hangi kadrolar bunlar Hakan abi? bilindik markalardanmı ?
 
Kaliteli bir Cro-Moly tadından yenmez ;

Performans olayında ki konuyada yorumum şu olacaktır ;

'' Önemli olan bacaklardır ''
 
:) Gurol Abi ornek mukemmel ;)

Bu arada, burada eBay'de ve yerel saticilarda eski cro-moly yol kadrolarinin nasil para ettigini tahmin bile edemezsin (ya da sen tahmin edersin de, normalde edilmez :) ).

GIOS marka 80lerin basindan kaldigini tahmin ettigim krom renkte cro-moly bir kadro buldum. Furs ve catali da dahil (orjinal) 500 € istedi satici ve bunun cok iyi bir fiyat oldugunu soyledi :) Tabi Almanlar biraz iri oldugu icin adam kimseye satamamis kadroyu :)
 
Çelik kadronun sürüşü çok farklı,esnemezlik üst düzeyde ama dezavantaj olarakta kırılganlık hayli fazla.(Zaten esnemeyen şey kırılır:p)
 
  • Beğen
Tepkiler: emraher9
@gurkankas

90 lardan kalma tur için topladığım Trek marka SingleTrack modeli sabit maşalı bir chromoly bisikletim vardı, son 3-4 senedir Tura çıkmadığım için, antrenmanları da %90 asfaltta yaptığım için ona 26x1.15 lastikler takarak bindim, ama şimdi karbon kadrolu yol bisikleti topladığım için artık ona bineceğim...
 
  • Beğen
Tepkiler: emraher9
@yighitjan

Çelik gerçekte aluminyumdan daha esnek ve daha dayanıklıdır, kırılganlık konusunda ise çelik her zaman alu dan daha iyidir. Eşit şartlarda dayanıklılık ve güvenilirlik konusunda Çelik kadrolar, aluları kahvaltıda yer :D
 
  • Beğen
Tepkiler: emraher9
@gurol

Çok doğru.



Ayrıca, çelik kadronun avantajlı olduğu durumlarda var.

uluslarası turlarda kullanılan , Tur bisikletleri genelde çelik kadro olur.
dünyanın her yerinde bir şekilde kaynak makinası bulursunuz çünki.:D
O kadar çanta ile zaten , kadro ağırlığı diye bir derdiniz olmaz.

Selamlar
 
Geri