Scudo Sports

Cayo vs Izalco Max

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Merhaba Forum;

Deliler gibi karbon kadrolu bir bisiklet istediğim şu günlerde 2 bisikletin yakın olması sebebi ile kafam karıştı ve bu konuyu açtım.

Bisikletler;

(link)

(link)

Şimdi bisikletlere geldiğimizde aslında jantları,sele borusu,lastikleri ve grupsetleri değişik fakat cayo'da daha iyi bir grup set var(bence) ve daha ucuz.Hangisi almaya değer sizlere soruyorum.Yardım eden herkese teşekkürler :)
 
Scudo
Izalco'yu performans, Cayo'yu ise endurance kadrosu olarak düşünebilirsiniz Focus'un.
İkisi de farklı bisikletler.
Kullanım amacına göre tercih yapmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
@Gökhan Toros

Bunu bilmiyodum. Öğrendiğim çok iyi oldu :)
 
Izalco Max, Focus'un ürettiği en üst seviye yol kadrosu. Yanılmıyorsam AG2R yarışlarda aynı kadroyu kullanıyor. Cayo ise bir alt seviye kadro (gene de ortanın üstü). Bütçe çok zorlanmayacaksa, iyi bir jant setine verecek para kalacaksa (veya kısa sürede bulunabilecekse) Izalco daha doğru bir seçim olacaktır bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: yucel gulesenoglu
O kadar para verecek olsam heralde merida reactro 906 s alırdım.
 
@Yunus Emree

merida'nın sitesinde bahsettiğiniz bisikleti bulamadım ve Reacto 7000 diye bir modele baktım. Ultegra setli karbon kadrolu 8150 gram ağırlı var garip geldi biraz
 
@Mert-Demir
Ağırlık 7.76 kg.
(link)

Şunu da belirteyim haklarında sahip olduğum bilgiye dayanarak tercih ederdim demiyorum. Alacak olsam iyice bilgi sahibi olurum, az çok araştırmıştım gerçi ama şimdi sadece bakmakla yetiniyorum.
Özellik olarak ne kadar iyi fazla bilgim yok, önceden bakmıştım biraz.
 
Izalco Max Focus'un medarı iftiharı diyebiliriz. En üstün kadrosu bu. Yarış takımları da bu kadroyu kullanıyorlar. Cayo daha Focus ürünlerinde giriş seviyesi karbon yol bisikleti. Yukarıda Cayo'nun endurance serisi olduğu belirtilmiş ama buna katılmıyorum. Endurance serisi Izalco Ergoride bildiğim kadarıyla.

Ben de bu aralar bu fiyat aralığında bisikletleri inceliyorum. Cervelo S3 de ilgilendiklerim arasında mesela.
Twitter üzerinden Cycling Plus'a tek bir bisikletiniz olacak olsa Cervelo S3 mü Izalco Max 5.0'mı diye sordum. S3 çok güzel bir bisiklet ama tek bisiklet için Izalco daha iyi olur dediler. Almanya fiyatları ikisinin de aynı. 3700€.
Hemen hemen bu fiyatlara Specialized Tarmac Expert, Cannondale Supersix/Synapse Carbon Ultegra ya da 2014 BMC Team Machine SLR01 de alınabiliyor.
Bunlar haricinde GT Grade Carbon Ultegra bu aralar testlerde çok övülüyor ama hiç görmedim kullanmadım nasıl bilemiyorum.
Ve tabii ki Canyon Ultimate CF SLX var ki bu fiyata DI2 versiyonu alınabiliyor ve o da Focus kadar hafif ve onu da 2 ayrı Pro takım kullanıyor.
 

Dosyalar

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    10,7 KB · Okunma: 28
@Mert-Demir
Aero yol bisikletlerinin kadroları ve maşaları Izalco max gibi tırmanışa yönelik kadrolara göre oldukça daha ağır oluyorlar. Reacto'nun kadro seti, karbon olmasına rağmen yarım kilo kadar daha ağırdır Izalco'dan...
 
@Murat B.

Aero kadroların daha ağır olduğunu biliyorum ama bence 500 gram çok büyük bir fark.200-250 gram olsa düşünülebilir fakat izalcomax'ın toplam ağırlığı 1 kg bile yok
 
Kendi adınıza konuşun, Scott Foil 10 kadro 840 g sadece:)
Bu arada ilk mesajda verilen linkteki Focus lar çok pahalıymış, Mert o fiyatlara bir çok seçenek mevcut. Araştırmaya devam.
 
@Mert-Demir

Öncelikler...
Aero kadro alan birinin bisiklet ağırlığını önemsemesine gerek yok. Çünkü bisikletin ağırlığı hiç bir şekilde onun sürüşünü değiştirmeyecek.
O nedenle firmalar, bisiklet tasarımlarını ona göre yapıyor.

Focus'un en üst seviye tırmanış kadrosu ile Merida'nın aero kadrosunu hiç bir şekilde karşılaştırmamak gerek.
Dağ bisikleti ile yol bisikletini karşılaştırmak gibi bir şey çünkü bu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yucel gulesenoglu
@Raşit S

Scott Foil 10 maşa dahil 840 gramsa scott delirmiş olmalı :) . Bende araştırıyorum bol bol canyonlarda cazip geldi .
 
Maşa dahil değil. Addict SL maşayla belki bu rakamlara yakın olabilir, bakmak lazım.
 
@Raşit S

1kg altı diyordu o kadro set için Scott.
Fakat firmaların verdiği ağırlıklar çok göreceli oluyor. Genelde S boy kadro, boyasız ve aksesuarsuz (kablo stopları, kulak vs. olmadan) tartılıyor.
O nedenle, mümkünse forumlarda bulacağınız kullanıcı ağırlıklarına bakın bunlarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: yucel gulesenoglu
@Mert-Demir

Aynı seviye aero ve tırmanış kadroları arasında zaten genelde 100-200 gram ağırlık farkı oluyor, ancak Reacto 7000 ile Izalco Max aynı seviye değiller. Ayrıca aero maşalar da normallerinden biraz daha ağır oluyor ve Focus, dünyadaki en hafif maşalardan birini yapıyor. Bunu sonucu olarak da ortaya yarım kilo fark ortaya çıkıyor.

Acaba abarttım mı diye ağırlıkları araştırdım, tahminimden bile fazla çıktı. Izalco Max'ın kadrosetinin toplam ağırlığı, fabrika verilerine göre, 1 kilonun biraz üzerinde. Aşağıdaki sayfada kadronun 750 gram, maşanın 295 gram olduğu yazıyor.
(link)

Merida Scultura'nın ise kadrosu 1180 gram, maşası 438 gram:
(link)
yani fark 570 gram.
 
Bu ılanda Kadro agırlığı 890 gr olarak belırtılmıs.Dusunun derım ;) (link)
 
Aero mu hafif mi karşılaştırması yapan şu yazıda
(link)
kadro ağırlıkları hakkında da ilginç veriler görebilirsiniz. İddia edilenler ile gerçek ağırlıklar çok farklı. 980g olduğu söylenen Scott Plasma Limited 1325g çıkmış mesela. 345g'lık fark çok önemli değil gibi düşünebilirsiniz ama %30'dan fazla bir fark demek bu.
 
Madem konu buralara gelmiş bende ucundan alakalı bir soru sorayım. Performans kadroları neden endurace kadrolara nispeten daha pahalı oluyor? Mesela aynı marka bisiklet, kadro malzemesi aynı, aynı setler, aynı jantlar, sele falan hep aynı ama performans kadrosu daha pahalı. Kendi adımdan konuşayım almayı düşündüğüm canyon endurace cf 7.0 1090 euro iken canyon ultimate cf sl 7.0 modeli 1350 euro. Ben anlamadım bu meseleyi
 
Endurace ile Ultimate kadrosu tamamen aynı değil ama bu soruyu ultimate cf ile ultimate cf slx için sordunuz farzedelim. Kadro yapısı aynı olsa da kullanılan karbondan dolayı fiyatlar fark ediyor. Şekil aynı ama malzeme farklı yani.
Mesela cannondale in modellerinde aynı bisikletin normal ve hi mod modelleri bulunur. Hi mod çok daha pahalıdır. Aradaki fark malzeme

Bununla birlikte ultimate ile endurace arasında teker seti farkı da var. Biri ultegra set ile 7.3 kilo iken diğerinin 6.9 kilo olması da bu gibi nedenlerden
 
Geri