Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

@Free kadroda catlak, kirik, kaynak, agir onarim vs yoksa, sizi ve planladiginiz tur icin gereken agirligi tasiyabilecek saglam bir kadro ise geri kalan tum bilesenler kolaylikla halledilebilir. Lastikler yenilenebilir, agirlik artacagindan jantlarin durumu onemli, cekis sistemi kontrol edilir bakimi temizligi ayarlari yapilir, frenler kontrol edilir,pabuc degisimi ve ayarlari yapilir. Dinamoyu sökup pilli arka ve on aydinlatma takmakta fayda var. Arka bagajinizin kapaitesi kac kiloya kadar ve heybe-cadir vs diger esyalari tasimaya yeter mi bilemiyorum belki degismesi gerekebilir. Bisikletciye bakim icin gittiginizde yapilmasi gerekenler ve tahmini butce daha net ortaya cikacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: free!!
Scudo
@Cengo Cevabınız için teşekkür ederim. Kadroda herhangi bir paslanma yok (dıştan görünen -dediğiniz gibi, bisikletçiye bakım için gidildiğinde içeride ne var ne yok daha net belli olur-) Bu fotoğraf 5 yıl öncesine ait. Şu anda üzerinde pilli ışıklar mevcut. ( dinamo ve dinamo ile çalışan ışıkları sökmedim, onlar da duruyor) Arka bagaj yenilenmesi gereken bir parça zannedersem. Çünkü, pek sağlam durmuyor, ciddi yük taşıyamaz gibi geliyor bana. Yarın, (bugün) güncel fotoğraflarını eklerim. Bir şey gördüm, öndeki dişlilerde aşınma var 2 dişte. Sorun çıkarır mı ilerde bilmiyorum.
 
Bisikletinizin ustundeki vites donanimi marka modeli nedir bilmiyorum ama buyuk ihtimalle uygun fiyatli bir seridir. İlk aldiginizdan beri ayna, ruble, zincir vs orjinal bilesenleri kullaniyorsaniz zaten degisme zamani gelmistir. Bisikletciye gittiginizde komple bir kontrol etmesini ve nelerin degismesi gerektigini marka ve modelleri ilesoylemesini siteyin. Fiyat ile birlikte burdan yazin bize listeyi, neler yapilabilir ve daha uygun fiyata parca bulunabilir mi bakariz.
 
  • Beğen
Tepkiler: free!!
@mustafa_sayar01
bisikletteki michelin proteklerin 1 mm zırh kaplamasına sahip olmaları lazım. araziye falan çıkmayın o lastiklerle.

@Bango
şehir içi kullanacaksanız kesinlikle düz maşalı modellere bak, sportive 300 serisine. yoksa 224 tavsiye ederim. aksesuarlar cidden çok tutuyor ve 225 224 arası fiyat farkı disk fren için kesinlikle değmez diye düşünüyorum, diğer tüm komponentleri neredeyse aynı çünkü, zaten dağda kullanmayacaksanız v fren gayet yeterli. ben olsam bütçemi zorlar 327 almaya çalışırdım(321de tourney vites var, sorun çıkarır onlar). yol bisikleti değilse ağırlık önemli değil diyenlere inanmayın, ağırlık bisikletteki en önemli şeylerden biri, ister yol ister mtb olsun. çok fark ediyor, mesafe uzadıkça yol dikleştikçe vs. ağırlık önemli olmasaydı alüminyum değil çelik kadro olurdu tartıştığımız bisikletler. düz yolda max 15-20 km kullanacaksanız çok fark etmez tabi.
 
@Alican.A hocam maalesef maksimum bütçem yetmiyor bende yavaş yavaş yükseltmeyi düşünmüştüm ama şu an yol bisikletine karar verdim bu hafta gidip alacağız allahın izniyle
 
@obezkirpi
225 almaya karar vermisken birden bire hic aklimda olmayan 327 yi alacagim sanirim. Hergun yeni birseyler ogreniyorum, acele etmemekle dogru yapmisim.
Evet bisikleti duz yolda kullanacagim. Anadolu yakasi sahil yolu olacak genellikle. Veya bi once ki yazimda belirttigim gibi daha sonradan Şile, Kocaeli veya Çanakkale de yapabilecegim bir bisiklet midir 327?
Duz masa olmasinin artilarina nazaran eksileri nelerdir?
 
@Bango
Eğer tur yaparken hep asfaltta sürecekseniz düz maşa alın. Ayrıca ağırlık herşey değildir. Bisikletin motoru bacaklarımızdır. Uygun aralıklı bir vites sistemi ile zaten sürüş keyfi artıyor. Yine tur için üretilen bisikletler alüminyum ve çelik kadrolu üretilirler ve tercih edilirler. Çünkü üzerine uzun süreli sürüş için kilolarca heybe ve yük yüklenecektir. Hafiflik iyi bişey ama yol yarış haricinde olmazsa olmaz değildir kanaatindeyim. Eğer herşey vites sayısı, dişli oranları, kadro ağırlığına bağlı olsaydı çelik kadroların 15-16 kg civarı ağırlıklarıyla alp leri pireneleri tırmanan bisiklet yarışçılarını nasıl görürdük, öğrenirdik.
 
  • Beğen
Tepkiler: JealioN
Günaydın carrarorcu arkadaşlar...
 
peki 10 km gidiş 10 km dönüş için 224 mü 327 mi sizce alsfalt kenarından denize ve bundan başka da şehir içinde kullanım olacak şehir içinde de parke taş ve yer yer kasisler mevcut işten eve 2 km gidiş 2km dönüş ikisi arasında en mantıklısı nedir sizce?
 
@Bango bence 224.. 225 le arasında tek fark disk fren, o da çamurda bataklıkta kullanmayacaksanız avantaj değil bence bilakis dezavantaj çünkü ekstra yaklaşık 1 kg ağırlığı var, 300-400 tl ekstra maliyeti var ve sorun çıkarma potansiyeli ve bakımı daha fazla.. diğer 227 yi filan zaten 1000 tl ye alamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: JealioN ve poet
2 yıldır 224 kullanıcısıyım. hiçbir sorun yaşamadım.
hepimiz isteriz almışken en iyisi olsun diye alıyoruz ama inanın bana asfaltta sehirici geziler için fazlasına ihtiyacımız yok.
haaa uzun turlar için düşünürseniz bu sefer trek gibi hafif bisikletlere bakmakta fayda var.

kısacası günlük 100-150 km ye kadar turlar için 224 çok güzel bir bisiklet. fazlasına ihtiyacımız yok diye dusunuyorum.
 
@Mehmet Vidinli
Aynı fikirdeyim. Trek marka bisikleti de carraro sportive aldığımız fiyatlara alamayız.
 
Ben de ısrarla 327 diyorum. Amortisör nerede yarayacak size? Boşuna yük ve enerji kaybı. Fikrim sabit bu konuda. Deseniz ki bizim köyün yolları çok bozuk, ben dere tepe tırmanacağım; zaten o zaman şehir değil en âlâsından amortisörlü bir MTB alın tavsiyesi yağardı burada. Hiçbirimizin kolu kopmuyor 2 cm'lik çukurlara girdiğimiz için. Son kez şuraya bakarak karar verebilirsiniz diye düşünüyorum:

Neden Amortisör? - BisikletForum
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
Bisikletinizi sadece şehirde mi kullanacaksınız?
Yanıt evet ise, sizin amortisörlü bir bisiklete çok fazla ihtiyacınız yok, demektir. Ama 2000’li yılların başından beri şehir bisikletlerinde de kullanılan, çalışma mesafesi az, (50 mm.) basit ön amortisörlü bisikletler, hatta ön-arka amortisörlü bisikletler oldukça yaygınlaştı. Konforlu şehir gezintileri tercihiniz ise bu tip bisikletlerden önerilebilir.

2-Hafta sonları şehirden kurtulduğunuz ve doğada bisiklete biniyorsunuz, fakat hala asfalt veya düzgün köy yollarında aheste gezinmeyi mi tercih ediyorsunuz?
Yanıtınız yine evet ise, size amortisörü fazla karmaşık olmayan ,orta performanslı ön amortisörlü bir bisiklet önerebiliriz.
 
arkadaslar şehir içi sürüyorsanız amortisörlü makina almayın..ben 225 aldım ama amortisör hep kapalı boşu boşuna hamallık.Bisikletten memnunum.Bende ilk basta çukurlar vs diye düşündüm,lakin amartisör açınca hızın gidiyor.O yüzden asfalltta sürecekseniz işe gideceksiniz alın bir düz maşa keyfinize bakın 2kg daha az yükle cıkarsınız yokuşları.
 
Geri