Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Turusan

Üye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
23
Tepki
10
Yaş
42
Şehir
Istanbul
İsim
Cagdas
Carraro sportive 350 bisiklet sparişi verdim. Arka dişlinin 1. Vites oranı yokuş çıkarken pek iyi performans vermeyecek gibi. Arka dişliyi değiştirebilirmiyim. Bu konuda tecrübe sahibi arkadaşlar yardımcı olabilirmi ?
 
Scudo

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
306
Tepki
484
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Carraro sportive 350 bisiklet sparişi verdim. Arka dişlinin 1. Vites oranı yokuş çıkarken pek iyi performans vermeyecek gibi. Arka dişliyi değiştirebilirmiyim. Bu konuda tecrübe sahibi arkadaşlar yardımcı olabilirmi ?
Hayirlisi olsun öncelikle. Sectiginiz model bisikletiniz oldukca kaliteli bilesenlere sahip, ancak siz yokuş cikacagim diye yazmistiniz ona istinaden yaziyorum.

Yokus icin; 34/32 Aynakol/Ruble oranı cok ciddi bir performans ister. Yokus cok dik degilse bile, biraz uzun olursa yeri geliyor 26/36 orani bile yetmiyor çok yoruluyor insan.

Arkaya 11-42 Ruble mevcut, ancak araba parası istiyorlar 😆 extradan cok fazla masraf olur size.
Ayrıyetten 34/42 oranıda çok iyi degil dik veya uzun yokuşlar için.
 

Turusan

Üye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
23
Tepki
10
Yaş
42
Şehir
Istanbul
İsim
Cagdas
Hayirlisi olsun öncelikle. Sectiginiz model bisikletiniz oldukca kaliteli bilesenlere sahip, ancak siz yokuş cikacagim diye yazmistiniz ona istinaden yaziyorum.

Yokus icin; 34/32 Aynakol/Ruble oranı cok ciddi bir performans ister. Yokus cok dik degilse bile, biraz uzun olursa yeri geliyor 26/36 orani bile yetmiyor çok yoruluyor insan.

Arkaya 11-42 Ruble mevcut, ancak araba parası istiyorlar 😆 extradan cok fazla masraf olur size.
Ayrıyetten 34/42 oranıda çok iyi degil dik veya uzun yokuşlar için.
Teşekkür ederim. Bana kalsa yokuş çıkmayacağım ama oturduğum yerde malesef birkaç tane yokuş var. Takılabiliyorsa
11-51 ruble taktırabilirsem işimi görür diye düşünüyorum.
 

Turusan

Üye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
23
Tepki
10
Yaş
42
Şehir
Istanbul
İsim
Cagdas
20230917_174454.jpg20230917_174454.jpg
Vites ayarlarını yaptırdım. Daha stabil oldu sele yumuşak fakat beni rahatsız etti araştırıp daha etli bir sele ile değişebilirim. 2. Gün sürüş olarak izlenimim bisiklet gayet akıcı vücutta hamlık var yokuş çıkarken problem yaratıyor. Zamanla birazda kilo verince belki sorunsuz yokuş çıkarım şu an için arka rubleyi değiştirme işlemini beklemeye aldım. Lastikler yol tutuş olarak bana iyi geldi denemek için dönüşlerde yatırdım bisikleti his olarak gayet güven verici. Fren performansı güzel zamanla balatalar aşındıkça tekrardan değerlendirme yaparım.KM saati daha almadım araştırmadayım bu konuda önerilerinize açığım.
 

ibtstu

Üye
Kayıt
3 Ekim 2023
Mesaj
5
Tepki
1
Yaş
34
Şehir
antalya
İsim
emrah
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar!

Carraro Sportive 328 modelini almayı düşünüyorum ancak sitede belirtilen özelliklerde çok beğenilen deore serisi 2023 modellerde yok. Bu konuda fikir ve tavsiye verebilecek olan var mı?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Merhabalar!

Carraro Sportive 328 modelini almayı düşünüyorum ancak sitede belirtilen özelliklerde çok beğenilen deore serisi 2023 modellerde yok. Bu konuda fikir ve tavsiye verebilecek olan var mı?
Eski modellerde eski seri Deore vardı, yeni modellerdeki Alivio'dan daha iyi değil, yaklaşık dengi.
Setleri dönemine göre karşılaştırmak lazım. Deore 8000 > Deore 6000 > Alivio 3000 ama Deore 5xx > Alivio 3000 değil.
 
  • Muhteşem
  • Beğen
Tepkiler: ibtstu ve Myali

Bay Egoist

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2018
Mesaj
14
Tepki
3
Yaş
28
Şehir
Isparta-Aydın
İsim
Kerem
Bisiklet
b'Twin
Selamün aleyküm arkadaşlar. Carraro sportive 328 ile aranıza katıldım. Lakin merak ettiğim bir konu var. Arka vites sorunsuz vites artışlarına sahip lakin bugün gözüme takıldı sanki biraz yamuk gibi duruyor. Belki olması gereken şekilde bilemiyorum. Bu yüzden size danışmak istedim.
 

Dosyalar

osmancan71

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2019
Mesaj
2.190
Tepki
2.375
Şehir
Kırıkkale
İsim
osman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Selamün aleyküm arkadaşlar. Carraro sportive 328 ile aranıza katıldım. Lakin merak ettiğim bir konu var. Arka vites sorunsuz vites artışlarına sahip lakin bugün gözüme takıldı sanki biraz yamuk gibi duruyor. Belki olması gereken şekilde bilemiyorum. Bu yüzden size danışmak istedim.
Normal sayılır. Benim bısıkletlerde benzer. Sizde 1_2 derece fazladır belki
 
  • Beğen
Tepkiler: Bay Egoist

aliarda12

Üye
Kayıt
26 Kasım 2023
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
25
Şehir
Ankara
İsim
Ali Arda
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sportive 224 modelini 1 yılı aşkındır sorunsuz kullanıyorum en son 2 gün önce binmeme kadar hiçbir sorun yoktu bugün bindiğimde ise sağ sollarda dönüşte anlamadığım bir problem var normal düz giderkende serbest gidiyormuş gibi değil sanki tekeri bir şey tutuyormuş gibi. Fren pabuçlarına baktım değmiyor boşta dururken sağa sola çevirdiğimde gıcırtı sesi geliyor yaşadığım şehirde bisikletten anlayan biri olmadığı için buraya yazıyorum bunun sebebi nedir binmeye devam etsem bir şey olur mu ne yapmalıyım
 

Kadir Eskici

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ağustos 2012
Mesaj
693
Tepki
1.760
Yaş
34
Şehir
Samsun
İsim
Kadir
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sportive 224 modelini 1 yılı aşkındır sorunsuz kullanıyorum en son 2 gün önce binmeme kadar hiçbir sorun yoktu bugün bindiğimde ise sağ sollarda dönüşte anlamadığım bir problem var normal düz giderkende serbest gidiyormuş gibi değil sanki tekeri bir şey tutuyormuş gibi. Fren pabuçlarına baktım değmiyor boşta dururken sağa sola çevirdiğimde gıcırtı sesi geliyor yaşadığım şehirde bisikletten anlayan biri olmadığı için buraya yazıyorum bunun sebebi nedir binmeye devam etsem bir şey olur mu ne yapmalıyım
Furş takımında sorun var gibi duruyor. Bilen biri baksa iyi olur. Ben o şekilde sürmem çünkü riskli bir durum.
 

uokman

Üye
Kayıt
29 Kasım 2023
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
46
Şehir
balıkesir
İsim
umut
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Muhtemelen furş takimindadır sorun, sökün temizleyin, gözle görülür bir problem yok ise gresleyip yerine takın, alet edavat var ise işlem basit. En kotu ihtimallede bir furş takimi alirsiniz fiyatlar afaki degil.
Carraro sportive 230 için hangi furş takımını kullanmamız lazım ????
 
Kayıt
19 Nisan 2016
Mesaj
31
Tepki
27
Şehir
Gaziantep
İsim
Kaan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
İyi akşamlar.
2015te Sportive 224 aldım . Aralıklarla yaptığım kısa turlarla beş bin kmye yakın kullandım. Altus arka attırıcısı hariç canımı sıkan bir yönü olmadı çok şükür.
Şimdilerde 230 almayı düşünüyorum ama 20 binden aşağı olmayan fiyatıyla biraz zorlayıcı. Ona verilecek parayla yine bir 224(v fren sebebiyle) alıp ruble ve aynakol değişikliğine gitmek aklımdan geçti ama emin olamadım.
230 muadili daha uygun seçenekler var mıdır? 224 alıp üzerinde değişiklikler yapmak mantıklı mıdır?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
İyi akşamlar.
2015te Sportive 224 aldım . Aralıklarla yaptığım kısa turlarla beş bin kmye yakın kullandım. Altus arka attırıcısı hariç canımı sıkan bir yönü olmadı çok şükür.
Şimdilerde 230 almayı düşünüyorum ama 20 binden aşağı olmayan fiyatıyla biraz zorlayıcı. Ona verilecek parayla yine bir 224(v fren sebebiyle) alıp ruble ve aynakol değişikliğine gitmek aklımdan geçti ama emin olamadım.
230 muadili daha uygun seçenekler var mıdır? 224 alıp üzerinde değişiklikler yapmak mantıklı mıdır?
224'ün vites setini 230'unki seviyesine dönüştürmek için değişmesi gerekenler:
- arka attırıcı
- ön attırıcı
- ruble
- zincir
- aynakol
- orta göbek
- fren-vites kolları (224'te tümleşik fren+vites kolu var, 10 vites için tümleşik V frene uygun sağ kol satılmıyor, bu nedenle sağ grubun ayrı fren ve 10'lu vites koluyla değiştirilmesi lazım, sol taraf eskisi gibi kalabilir)

Bunların maliyetlerini hesaplayıp karar verilebilir. Çıkanlar satılarak maliyet düşürülebilir ama bunun için zaman gerekebilir.

Neredeyse her gün ve alınacağı yere göre çok fazla değiştiği için parçaların maliyetlerini hesaplama işine girişmedim ama önceki tecrübelerimden bu tür yükseltmelerin üst modeli almaktan daha pahalıya geldiğini biliyorum. Ancak her şey maliyet değil. Ben de daha üst modelini almak daha hesaplı olduğu halde benim için düz maşa ve V frenli olması şart olduğundan ve o dönemde başka düz maşalı modeli olmadığından Mosso Legarda 1921 alıp yükseltmiştim.

Keşke trekking/şehir için istediğimiz kadroyu alabilmek mümkün olsa da beğendiğimiz bir kadroya istediğimiz bileşenleri toplayabilsek. Güncel olarak hiç, arada bir en fazla iki çeşit kadro seçeneğine ulaşabiliyoruz, onlar da istediğimiz gibi olmayabiliyor. Yerli üreticiler birkaç kadroyu kendi serinin model numaraları olmadan satabilirlerdi ama satmıyorlar.
 
Kayıt
19 Nisan 2016
Mesaj
31
Tepki
27
Şehir
Gaziantep
İsim
Kaan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
224'ün vites setini 230'unki seviyesine dönüştürmek için değişmesi gerekenler:
- arka attırıcı
- ön attırıcı
- ruble
- zincir
- aynakol
- orta göbek
- fren-vites kolları (224'te tümleşik fren+vites kolu var, 10 vites için tümleşik V frene uygun sağ kol satılmıyor, bu nedenle sağ grubun ayrı fren ve 10'lu vites koluyla değiştirilmesi lazım, sol taraf eskisi gibi kalabilir)

Bunların maliyetlerini hesaplayıp karar verilebilir. Çıkanlar satılarak maliyet düşürülebilir ama bunun için zaman gerekebilir.

Neredeyse her gün ve alınacağı yere göre çok fazla değiştiği için parçaların maliyetlerini hesaplama işine girişmedim ama önceki tecrübelerimden bu tür yükseltmelerin üst modeli almaktan daha pahalıya geldiğini biliyorum. Ancak her şey maliyet değil. Ben de daha üst modelini almak daha hesaplı olduğu halde benim için düz maşa ve V frenli olması şart olduğundan ve o dönemde başka düz maşalı modeli olmadığından Mosso Legarda 1921 alıp yükseltmiştim.

Keşke trekking/şehir için istediğimiz kadroyu alabilmek mümkün olsa da beğendiğimiz bir kadroya istediğimiz bileşenleri toplayabilsek. Güncel olarak hiç, arada bir en fazla iki çeşit kadro seçeneğine ulaşabiliyoruz, onlar da istediğimiz gibi olmayabiliyor. Yerli üreticiler birkaç kadroyu kendi serinin model numaraları olmadan satabilirlerdi ama satmıyorlar.
Sportive 224 şuan 9bin civarı. 230 üzerindeki bileşenlerin fiyatını topladım 10bini geçiyor. Yani dediğiniz gibi yine aynı fiyata geliyor neredeyse. Bundan dolayı 230 bileşenlerine yükseltmek biraz hayal oldu. 9lu sisteme bakacağım bir de.
224'te 12-32 ruble, 28-48 aynakol var. Bunun yerine 11-36 ve 48-26 olabilir. Tüm yeni parçaları şimdiki bisikletime monte edip el biraz rahatlayınca bu defa sıfır 224 alıp oraya nakletmek mantıklı geldi düşününce. O vakit üzerinde gelen parçaları satmak ya da bisikletçiyle anlaşarak bisikleti daha ucuza almak da mümkün olabilir .
 
Kayıt
19 Nisan 2016
Mesaj
31
Tepki
27
Şehir
Gaziantep
İsim
Kaan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Araştırmalarım sonucu şu parçaları buldum;


Alivio CS-HG400-9 11-36t (11-13-15-17-20-23-26-30-36T) 413 Gr. 700 lira civarları
Acera CS-HG201 9s 11-36t (11-13-15-17-20-23-26-30-36t) 850 lira civarları
Bunlar arasındaki farkı anlayamadım ama aceranın daha pahalı olduğunu gördüm. Tersi olması gerekmez mi?


Shimano M371 48-36-26 9S 170 mm (carraro 227de bundan var) (daha pahalı)
Shimano Alivio FC-T4010 48-36-26 9S 170 mm
Yine aynı şekilde aralarındaki farkı araştırmama rağmen bulamadım.


Acera RD-M3000 9s SGS arka aktarıcı (Max 36T)
Alivio RD-T400 9s SGS(en büyük dişli maksimum 34T) daha ucuz. 11-36 rublede çok sıkıntı çıkarır mı?
Kapasiteleri aynı:45 diş

CN-HG93 9S 118 bakla zincir
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
...
Alivio CS-HG400-9 11-36t (11-13-15-17-20-23-26-30-36T) 413 Gr. 700 lira civarları
Acera CS-HG201 9s 11-36t (11-13-15-17-20-23-26-30-36t) 850 lira civarları
Bunlar arasındaki farkı anlayamadım ama aceranın daha pahalı olduğunu gördüm. Tersi olması gerekmez mi?
...
Shimano'nun sitesinde (link) "Altus" olarak geçiyor: (link)
(link) de "Acera", "Alivio" gibi farklı gruplar altında listeleniyor: (link)

Zaten rubleler Shimano için hep böyle, vites sayısı uyduğu sürece tüm setlere dahil ediliyor. Bir de eski/yeni set konusu var. 9 vitesli setler eskiden Alivio idi, sonra eskiden 8'li olan Acera da 9'lu oldu, eskiden 7 ve sonra 8'li olan Altus da şimdi 9'lu. O bakımdan ruble isimlendirmeleri karıştı.

İkisi de görünümleri farklı olan 9 dişlisi de çelik rubleler. HG201 daha yeni model. İşleyişte farkları yok, ucuz bulunan ya da göze hoş görünen alınabilir.
1702989297828.png

Alternatif olarak 👆 (link) da var. 9'luda bir de 👇(link) da var ama 11-36'sı yok. İlki Altus'un elemanı ama Acera altında da listeleniyor, ikincisi Sora'nın rublesi. Bunlar daha eski, HG50 en eski (ve ağır) model.
1702989699922.png

...Shimano M371 48-36-26 9S 170 mm (carraro 227de bundan var) (daha pahalı)
Shimano Alivio FC-T4010 48-36-26 9S 170 mm
Yine aynı şekilde aralarındaki farkı araştırmama rağmen bulamadım...
(link) eski Altus, (link) yeni Alivio ama burada önemli olan göbek tipi. M371 kare mil göbek için, T4010 octalink.

...Acera RD-M3000 9s SGS arka aktarıcı (Max 36T)
Alivio RD-T400 9s SGS(en büyük dişli maksimum 34T) daha ucuz. 11-36 rublede çok sıkıntı çıkarır mı?
Kapasiteleri aynı:45 diş
36 diş ruble kullanılacaksa 36 diş arka attırıcı almak lazım. Kısası rublede büyük - aynakolda en büyük kombinasyonlarda sorun çıkarır. "Ben zaten çapraza düşürmüyorum hiç" sorunsuzluğu garantilemiyor. Yanlışlıkla yapılır, geçici kullanan birisi yapar.

RD-T400 Alivio değil, Nexave bu arada. Herhalde (link)'dir o. T4000 trekking modeli, (link) ise (link)'lu MTB modeli, pahalı olması bundandır. M3000'in trekking'deki karşılığı (link).