Scudo Sports

Carraro Sportive 330 (2016 Model)

Sizin boyunuza m beden olmaz. Onu eleyin.
 
Scudo
@fatih altınoran benim kanaatim de eğer yeni başlıyorsan çok şey kaybetmezsin hatta yeni başlayanlar için çoğu zaman daha düşük donanımlı ve maliyetli bisikletler tavsiye ediliyor ki eğer bu işin arkasını getirmeyecek olursan fazla bir maddi kaybın olmasın diye. Yok benim gibi bisiklete 30 lu yaşlardan sonra adamakıllı gönlünü kaptırıp hem spor hem hobi hem sosyal etkinlik vasıtası gibi durumların oluşursa da başlangıç seviyesi diye tabir edilen bir bisikletle başlayıp devam edip etmeyeceğine de karar verdikten sonra artık zamanla kendi zevkin ve kullanım amacına göre kullanacağın bisiklet türüne ve donanım seviyesine kendin karar vermen daha mantıklı oluryor.

Ancaaak

Ben yine de eğer maddi imkanın el veriyorsa 330 modelini almanı tereddüdsüz öneririm.

Birincisi tur bisikleti dediğin sabit maşa olmalı bana göre kalitesiz bir amörtisörlü maşa gereksiz ağırlık ve yola aktarım gücünü emmekten başka bir işe yaramıyor

İkincisi 330 un vites donanımı gayet iyi seviyede geçmişte arka aktarıcısı da deore idi 2017 sinde daha üst seviye kullanmışlar
Ayrıca 330 un 11-36 lık rublesi hem hızlanmada hem tırmanışta 225 deki 12-32 lik rubleden daha avantajlı

Üçüncüsü yukardaki yeni başlayan tezine rağmen eğer bu işin arkasını getirmez bir süre sonra kullanmıyorum bari satayım dersen üst seviye bisikletler başlangıç seviyesi bisikletlere nazaran daha kolay alıcı buluyor der 330 almanı isterim.

Ekleme: sportive 330 un ön çatalının omuzlarının güzelliğine de hayranım. Klasik birleştirme ve kaynaktan farklı olarak omuzları bacaklara yedirmişler bir bütün olmuş çok daha zarif durmuş :)
 
Kadro boyu vücut ergonominiz için çok önemli. Küçük almanız bisikletten soğumanıza bile sebep olabilir. M kadro boyu olanı direk eleyin bence.
 
@Yusuf'san üstat benim gönlümde 330 dan yana lakin kadro boyu M ikinci elini ancak alabilirim o yuzden boyum 1,86 burdaki arkadaşlar küçük olacağını belirtti
 
@fatih altınoran M kodro büyük ihtimal küçük gelir size de iç bacak boyunuzu da bi ölçün tam karar verelim.
 
@fatih altınoran topukları duvara sırtını da yasla dik dur bir cetvelle apış arandan duvara tut cetvel apış aranı çok sıkıştırmasın sonra yerden o arayı ölç
images (22).jpg
 
@fatih altınoran M kadro büyük ihtimal 50 cm dir ve çok küçük kalır size.
54 ya da 56 cm kadro boyu daha uygun olacağını düşünüyorum.
Bu arada genelde spor kullanımda daha küçük gezi eğlence amaçlı kullanımlarda daha büyük kadro boyu öneriliyor.
 
@fatih altınoran ben kendi adıma minimum ölçüde kullanabileceğim kadro boyunu tercih ediyorum.
Sebebi ise hem boyum kısa sayılır (1.68) bisikletin altımda büyük durmasını sevmiyorum geçmişte tek kadro boyu olan salcano istanbul modelini kullanmıştım ve bana baya büyükmüş sonradan anladım tabi. Hem de daha uygun ya da minimum ölçüdeki kadro boyu ile daha atak daha sportif sürüşler mümkün oluyor.
Son kullandığım tur bisikletim fuji touringde de 49 kadro boyu tercih ettim kadro tam istediğim gibi oldu lakin sele gidon arası mesafe biraz kısa kaldı onu da daha uzun gidon boğazı ile değiştirip çözüyorum.

Size de tavsiyem bu yönde olacaktır bu durumda 54 kadro boyu ideal gibi duruyor ne çok küçük ne çok büyük. Ama yine de imkan varsa deneyerek almada fayda var zira her markanın kadro ölçüsü kadro geometrileri de farklı olabildiğinden birebir aynı olmayabiliyor. Yani A markadaki 54 cm kadro size çok iyi oldu diye B markadaki de iyi olacak diye bir kaide yok.
 
@Yusuf'san alacağım marka carraro olacak ona karar verdim şu an kararımı 54 cm kadrodan yana kullandım dediğiniz gibi seleye oturunca sağa sola dönerken dizlerim direksiyona yani gidon sanırım ismi bana yabancı bi kelime şu an ona çarpıyor bu beni sinir ediyor umarım bu sorunda çözülür bide bisiklet üstünde dik durmak istiyorum kambur durmak istemiyorum
 
iyi günler kazasız belasız binmeniz dileği ile bende carraro sportive 330 modeline sahibim ışığı ön maşaya nasıl taktınız hem merak ettim hemde çok hoşuma gitti bende böyle birşey yapmayı düşünüyorum detaylı foto atarmısınız
 
@yb672501 bende mtb vardı sehir içinde kullanıyorum sadece hantal kalıyordu akıcı seri bişeyi istiyorum sehir bisikleti almaya karar verdim fakat mtb nin özellikleri yüksekti gidon kilit hd fren deore vites sistemi gibi..cok yüksek özellik aramıyorum şehir bisikletinde HD frene V fren arasındaki farklar ve sabit masa kilit masa arsındaki farklar nelerdir sabit masa sadece agırlıktan tasarruf etmek için midir v fren oldu mu en alt model oluyor donanım düşük olıyor bende arastırma asamasındayım sıfır alıp uzun bir süre masraf etmeden tertemiz kullanmak istiyorum tavsiye ve tecrübelerinizi bekliyorum
 
@canalanplt Mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın.Öncelikle daha önce hiç düz maşalı bisiklet kullanmadım (şuan kullandığım bisiklet ilk bisikletim ) ve şuan kullandığım model carraro sportive 230. Aradaki farkları bilemem ancak genelde asfaltta sürdüğüm için ve yollar o kadar bozuk olmadığı için amortisorlü bir bisiklet aldığım için pişmanım.(Keşke yol bisikleti alsaydım dediğim zamanlarda oluyor :/). Bisiklet disk fren ve amortisöründe etkisiyle 15,3 kg oluyor ve bu ağırlık yokuş çıkarken size etkisini gösteriyor. Tabi daha önce hiç düz maşalı bisiklet kullanmadım ancak düz maşalı bisikletle daha kolay olacağını düşünüyorum . Kilitli maşa denilen şey aslında amortisörü kilitleyip düz maşa gibi kullanmanızı sağlıyor. Bu sayede pedal çevirdiğinizde güç direk iletiliyor ancak eğer rotanız da çukur vb. azsa ben düz maşa almanızı tavsiye ederim. Fren konusuna gelince dediğim gibi daha önce hiç v frenli bir bisiklet kullanmadım ve aradaki farkları çok bilmiyorum ancak hidrolik disk frenin v frene göre; hem yağışlı havalarda daha kuvvetli fren performansı vermek hem de sizi v frene göre daha çabuk durdurmak gibi avantajları olduğunu biliyorum. V frenin avantajı ise ağırlığı ve bakımının kolay olmasıdır .
Benim bildiklerim bu kadar ancak forumda her iki türüde kullanmış olup deneyimlerini yazmış onlarca kişi bulabilirsiniz.Yazı da bilgi olarak hata yapmış olabilirim. Araştırma aşamasında başarılar kolay gelsin :)
 
bende de sportive 330 var. sonradan kelebek gidon ve schwalbe 32mm zırlı lastik taktım. oldukça güzel oldu. performans fiyat oranı oldukça yüksek bir bisiklet.hatta bu fiyata alınabilecek en güzel bisiklet diyebilirim. şimdilerde de amortisörlü maşa alıp almama arasında kaldım. asfalt yolda kullanmak çok keyifli ancak, dağ tepe olmasa da, doğa sürüşlerinden de vazgeçemiyorum. düz maşadan da vazgeçmek istemiyorum aslında ama maruz kaldığım titreşimin eklemlere çok zararlı olacağını düşünüyorum. konforsuzluğu da cabası. öte yandan ağırlığı da düşündürüyor. şimdilik çok pahalı bir şey alamacağım için suntour nex modellerine bakıyorum . konudan anlayan arkadaşların her türlü tavsiyesine açığım. bu kararsızlık beni öldürecek çünkü.
 
@ercerh
Kendi bisikletimde suntourun bu giriş seviyesi modelinden kullanıyorum.Bence işlevini tam anlamıyla yerine getirebilen bir maşa değil.Boşuna ağırlík,bozulma ihtimali de cabası.Giriş seviyesi maşa alacaksınız hiç almayın derim.
 
çok tecrübem yokken suntour un gidondan kilitli maşası olan bir bisiklet almıştım. alırken hem satıcı hemde ben gözümde çok büyütmüştüm amortisörlü maşayı esasen öyle değilmiş. sonradan anladımki tur/şehir bisikletinde amortisörlü maşa ''bana göre'' değilmiş. o bisikletin üzerine 3. bisikletimi değiştirdim ve aldığım hiçbir bisiklette amortisörlü maşa tercih etmedim. Şu anda ''Cube Travel Exc'' kullanıyorum o kadar memnunumki hiç titreşim ve konforla ilgili sorun yaşamadım.performansı zaten kıyaslanmaz bile. çok aşırı sorunlu yollarda veya arnavut kaldırım taşlı yollarda uzun süre süreceksem ön tekerin havasını hafiften indiriyorum. Ayrıca arada kalan arkadaşlar için akılda tutulması gereken ince bir detay söyleyim. giriş seviyesi amortisörü 50-100tl ye alabilirisiniz fakat en ucuz sabit maşa 300tl. den başlıyor, paranız var bulmanız ise o kadar zor ki bu da ayrı bir sorun, buldunuz, bisikletinize uygun olmuyor. kesinlikle ve kesinlikle buradan tavsiyem düz maşa almanız yönündedir, NOT:bunlar benim tecrübelerimdir amortisörlü maşayı ben sevmedim diye herkes sevmicek diye bir kaide yok.
 
Geri