Scudo Sports

Canti-Lever Fren Sisteminden V frene geçebilir miyim?

Darke

Aktif Üye
Kayıt
1 Haziran 2013
Mesaj
129
Tepki
34
Şehir
Edirne
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar 25 yaşından daha büyük olan beldesan colorado bisiklet var elimde. Bisiklete hala hayranlıkla bakıyorum.
25 yılın yaklaşık 17-18 yılını depoda 1 km dahi sürülmeden geçirmiş. Kalan yıllarda ise benim yaptıgım amatör bakım dışında bakım görmemesine rağmen

Arka vites tam teferruat kusursuz çalışıyor. Önde ise üstesinden gelebilecegim ufak bi sorun var. Vİtes kolu dişi tam tutamıyor 2.ye atiyor fakat 2de kalmiyor kolu cekince düsüyor. Orası mühim değil.

Her şeyi kusursuz diyebilirim bisikletin.

http://a1209.hizliresim.com/11/j/d2tkh.jpg

Resim temsilidir fakat yarın akşam kendi çektiğim fotoğrafları yükleyeceğim.
Ufak ufak bu bisikleti dahada uzun yıllar görecek şekilde hazırlamak istiyorum.
İlk hedefim frenleri değiştirmek. Cantilever frenlerden hem memnun değilim hemde bulmasının zor olucagını düsünerekten V frene geçmeyi düsünüyorum.
Yarın fotoğrafları yükleyeceğim frenin sökülmüş şekilde yani maşanın fren bacakları net şekilde görülecek gibi fotoğrafladım.
Acaba cantilever freni taşıyan maşa v frenide taşır mı yani uyma konusunda bir sorun cıkar mı ?
Birde merak ettiğim bir durum var. Bisikletimde tektro fren ayakları var. Alırsam 2. elden shimano acera vb. bi v fren takımı almayı düsünüyorum.
Sizce tektroyu bu bisiklete takıp aceraları kendi bisikletimde mi kullanayım yoksa direk acerayı bu bisiklete mi takayim ?
Kendi bisikletimi daha çok kullanıyorum
Canti-Lever
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Cantilever_brake.JPG/546px-Cantilever_brake.JPG

V - Brake

http://img126.imageshack.us/img126/949/s5002453vs6.jpg


Onun dısında pasını sökemicegimi düsündügüm gidonu yenilemeyi düsünüyorum.Aynı şekilde sele borusu vs. düsünüyorum. Tavsiyelere açığım
Bu arada Shimano 20 gs hkkında bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim
 
Scudo
Şimdiye kadar 3 bisikleti bu şekilde v-frene çevirdim, biri hala çalışıyor diğerlerinden haberim yok. Boşa çıkan 1-2 kablo geçiş noktası oluyor o kadar. Ne montajda ne de sürüşte bir sıkıntıyla karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
@Serden Us
teşekkür ederim :)


(link)

(link)

V fren alacak olsanız hangisini seçerdiniz ?
Shimano ayak Baradine pabuçlu ve kullanılmış 60 lira
Shimano ayak ve pabuç kullanılmmış 50 lira
 
Tekrar pabuç için harcama yapmaktansa 2. el olanı alırdım bu ikisi arasından. Kullanım bakımından çok fark var çünkü Shimano ile Baradine pabuç arasında.
 
@Serden Us

http://puu.sh/8VhVZ.jpg
Peki sol üstteki parçanın bisikletçilerde sorabileceğim şekilde adı nedir ? Birde bu parçaya kablo kılıfı gelmese sorun olur mu ? Çünkü cantileverlarda kablo kılıfı cok kısa tutuluyor bunun icine kablo çıplak şekilde girse sorun olur mu acaba
 
Adını tam bilmiyorum ama kablo kılıfı olmazsa boşa çeker fren yapmaz.
 
@Serden Us
Zannettigimden zor olucak demekki bu geçiş :(
 
Mesela ilk mesajdaki ilk resimde ön frenin dış kablosu çok kısa. V-fren için yetmez bu. Yeni bir dış kablo gerekiyor.
 
@Serden Us

Peki fren telini de değiştirmek gerekir mi sizce ?
 
Resimdeki sanki yetermiş gibi duruyor ama ne desem yalan olur şimdi.
 
Bende de o yaşlardaki cougar cetra var, hala orjinal vites sistemini kullanıyorum. Frenleri aynı şekilde v frene çevirdim, dış kabloları değiştirmek gerekiyor, en azından içindeki kirilmalari dışarıdan görmek imkansız olduğundan. Birde fren sistemi iyilestiriliyorsa dış kablolarinda değiştirilmesi gerek, aynı durum vites icinde gecerli. Gidondaki pasları ise wd40 veya mazot gibi pas sokucu özellikli şeylerle temizleyebilirsiniz. Sol üstteki parçanın adı pipo dur.

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@eyupozturk
O zaman malzeme listesi
-V fren ayakları
-Pipo
- Kablo kılıfı (veya dış kablo) olması gerekiyor yaniliyor muyum ?

Bu arada wd40la baya uğraştımda tam olarak temizleyemiyorum , aslında oraya gidon bandıda düşündüm. Diz gidonlu bisiklet olsada yinede hem pası gizler hemde az bi kullanımı olabilir diye düsünüyorum
 
Fren kolu da eklenecek, cantilever ve v fren kolları farklıdır. Eğer fren ve vites kolları bütünleşik ise vites kolu da gerekecek. Bazı fren kollarının içinde cantikever ve v fren için ayarlanabilir seçenek mevcut oluyor (st ef51 bu şekilde mesela). Frenleri değiştirdikten sonra fark ediyor, insan bir "oh be" diyor.
Bendeki pas için pas sokucu ve metal fırça kullandım, pas kalmadı. Fakat ikimizin pas seviyeleri farklı olabilir.


HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri