Scudo Sports

cannondale single speed mütiş bir tasarım.

ya şimdi sırf ilginç olsun,göze güzel görünsün diye(bana göre güzelde değil) bukadar zahmete ve uğraşmaya ne gerek var.kaldıki teknik ve agırlık olarak hiçbir getirisi olmadığı gibi tersine bu dizayndan dolayı çıkan problemlerle inatla uğraşıyorlar.neticede bana göre lefty çok gereksiz ve saçma bir dizayn.bu tabi benim fikrim
 
  • Beğen
Tepkiler: acumur
Scudo
TRAVEL;

http://img135.imageshack.us/img135/5247/sticktionbxs5.gif

* The lefty uses 88 needle bearings which require less surgace to make the telescope perform smooth and efficiently.This is accomplished through rolling vs. sliding and results in less friction.

* The Lefty and Headshock single telescope uses 88 needle bearings ( sets of 22 run sandwiched between 4 races ) putting a '' square peg in a around hole '',providing superior torsional stiffness,thus eliminating static-friction,or ''stiction''.

http://img170.imageshack.us/img170/6865/sticktionbushingjz1.gif

* Conventional forks use bushings in their stanchions which have more contact withthe sliding part of the scope.This causes friction.

* Conventional forks use two stanchions that will twist independently under torsional stress.This causes static-friction or ''striction''.

STIFNESS & WEIGHT

Cannondale Lefty forks are more durable than any other fork on the market and rival the best of the best in terms of impact strength.

http://img170.imageshack.us/img170/1865/strengthbrakingchartiq2.gif

http://img135.imageshack.us/img135/9045/strengthbrakingchartxcac3.gif


* Precision tracking is directly attributed to torsional stiffness.
Whereas double stanchioned forks prone to independent movement of each stanchion,the tortional stiffness of a Lefty puts your front wheel exactly where you want it to go.

http://img254.imageshack.us/img254/3941/torsoinalstiffnesschartfc1.gif

http://img170.imageshack.us/img170/781/torsoinalstiffnesschartro9.gif

Superior braking control in the corners and on the descents is directlyattributed to Fore-Aft stifness.

* Compared to other high-end forks,Lefty's fore-aft stiffness to weight ratio is clearly superior.This translates to superior strength and control for you and your bike when it counts.

STRENGTH

http://img254.imageshack.us/img254/6381/strengthimpactchartis2.gif

It'll take what the trail delivers.
Based on weight and travel the one stanchion Lefty rivals our burliest competitors forks in our E.S.A.L impact tests.

DURABILITY

http://img170.imageshack.us/img170/2001/strengthdurabilitycharthg9.gif

The Lefty will out-last all other forks in their class based on our durability tests.



Döküman malesef ingilizce ancak gerekli açıklamalar yapılan testlerde ortaya

çıkıyor.umarım biraz fikir vermiştir.
 
@bts.elektronik

110 mm travel olan 1.24 gr. ağırlığında bu performans'ta bir maşa piyasada

benim bildiğim kadarıyla yok.
 
@bts.elektronik

Fikrinize saygı duymak lazım fakat ne suanda tartışılan konu ne de lefty ile teknik bir bilgiye sahip olmadan yorum yapmanızda gereksiz ve saçma tabi buda benim fikrim

saygılar.
 
@ioankile
peki niçin dünya klasmanındaki yarışlarda 1 lefty görüyorsak 10 adet diger maşalardan var acaba buda merak konusu
 
@Killer V

bu konuyu başından beri takip ediyorum . daha ilk sayfadan itibaren farklı yere gitti (mustafa içdağ beyle olan karşılıklı diyaloğunuz) hem yeni bi fikirde ortaya atmak gerekirse dünyada sporda,bazı sistem veya malların kendini ispat etmişliği yada teknik üstünlüğü,yarışlardaki zorlu ortamlarda nekadar tercih edildiğiyle doğru orantılıdır
 
@bts.elektronik

konu sadece yarışçının seçimi olmuyor genelde. sponsorluk da çok önemli bir faktör. bu kadar tartışmaya gerek yok bence.. bazı ürünlerin geri çağrılmış olması o ürünün problemli olduğu anlamına gelmez. bmw arabalar problemli mi? ya da mercedes'ler? bütün iyi markalar zaman zaman geri çağırma yapıyor. Bir çok firma çok ciddi hatalar olsa bile geri çağırma yapmayacak anlayışta. Bu o markaların hata yapmadığı anlamına mı gelir? Geri çağırma yapıldı diye ilgili ürünlere problemli demeden önce bunları da düşünmek lazım. Sonuçta iki amortisör de piyasada.. isteyen istediğini alsın.. Lefty iyidir ya da kötüdür diye kesin bir yargıya varmak gerekiyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali BS ve ioankile
@bts.elektronik

Zaten o açıdan da konuyu daha fazla dallanıp budaklandırmak istememiştik ama sürekli bir tahrik durumu söz konusu,ya da bu benim hüsnükuruntumdur belki...
Lefty maşayı cannondale büyük bir iftihar ile kullanmaktadır ve lider markalardan biri olarak dünyada bu maşa ile kazandığı birçok başarı vardır.
 
@evreno

Sevgili evreno,

söylediklerine katılmamak mümkün değil...

Birçok firma hatalı olduğunu bile bile bunu alaşağı etmeye çalışıyor dediğin gibi,o

da ayrı bir konu zaten.

bu büyük bir pazar sonuçta ve bir marka da böyle bir ürün sunuyor (şartları

zorlayan bir anlayış içindeler,yenilikçi bir tutumları var ) ve bu üründen son

derede iyi netice alınıyor olay bundan ibaret bence.tercih edilir edilmez o kişiye

kalır...

Ben cannondale e ortak diilim:)sadece yaptığı çok başarılı şeyler var,orjinal ve

bisiklet dünyasına yeni birşeyler verme çabasındalar (en yeni örneği 2008

Scalpel ! ) bunu da çok olumlu ve saygı duyulması gereken bir durum olarak

görüyorum...Birileri birşekilde birşeyler yapmalı,farklı alternatifler sunmalı...

Cannondale fabrikasında olup bitenler ;

(link)
 
@evreno

geri çağırım konusunda söylediklerinize katılıyorum ama o konuda , en küçüm bir yorum dahi yaptığımı hatırlamıyorum. sadece canondale in bu sistemi ile ilgili fikrimi ve tercih oranlarını söylemek istemiştim. teşekkürler
 
Geri