Scudo Sports

Canlı cenaze: PEUGEOT 1990s

Kayıt
5 Mayıs 2011
Mesaj
3
Tepki
4
Şehir
Bolu
Herkese merhaba.
Forumda yeni sayılırım. Size yeni bisikletimi tanıtacağım. Ama önce kendimden bahsedeyim. Bisiklet kullanmayı 20li yaşlarımda öğrendim. Çocukken de hiç bisikletim olmadı. Şimdi de çok iyi sayılmam ama şehir içinde sürebilecek kadar biliyorum diyebilirim. Daha tek elle veya ayakta süremem mesela bisikleti. :)
Bizim canlı cenazeyle hikayemiz ise şöyle başladı. Kayınvalide taşınınca bodrumunda kalan son eşyalarını almak için aşağı indim ve onu gördüm. Eşim tam olarak hatırlamıyor ne zaman aldıklarını. Ama (link) sitesinden yaptığım araştırmaya göre sanırım 90ların ortalarında üretilmiş (Bu arada site güzel bilgiler içeriyor. peugeot'cuların dikkatine:in:). Çok kötü bir durumdaydı (Gerçi halen öyle:)). İşimi bitirince hemen bisikletçiye gittim lastikleri şişirttim, zincirler yağlandı ve fren telleri değiştirildi. Parçalanmış olan selesi değiştirildi. Birkaç haftadır biniyorum. Gayet stabil ve kullanışlı ama görsel olarak hali içler acısı. Bakımını yapmak ve uzun yıllar binmek istiyorum. Hatta daha sonra çocuklarıma kalsın istiyorum. Bisiklet tamirinin ve bakımının B'sinden anlamam. Bu işe ayıracak biraz bütçem olduğu için bisikletçiye yaptırmayı düşünüyorum. Bu nedenle sizden değişmesi ve bakım yapılması gereken parçalar hakkında ve değiştirilecekse hangi markalar kullanmam gerektiği hakkında (ve bunları nereden bulabileceğim hakkında) öneri ve yardım istiyorum. Hep birlikte bu canlı cenazeyi diriltelim forumdaşlar...
http://img199.imageshack.us/img199/3337/go35.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/2760/o1ec.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/5513/6u02.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/664/9lph.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/3672/o3v7.jpg

http://img853.imageshack.us/img853/5509/o6s4.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/5852/4bc4.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/5508/lf6c.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/3798/p4t1.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/9085/8xiv.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/7196/ea3a.jpg

http://img713.imageshack.us/img713/2086/b0k1.jpg
 
Scudo
görünce maziye gittim 94 te 2.5 milyona bisan everest almıştık. Büyük boy. 8 sene sonra çalındı. Hayatımda o kadar sağlam bisiklet görmedim ben :) Neyse...

Yağlama yaptırmadan önce keşke kontakt sprey yada varsa özel temizleme spreyleriyle dişlilerin zincirin ve vites değiştiricilerin eski yağını pasını attırsaydın keşke. Telleri de değiştirdiysen vites ve fren, bence daha fazla birşeye gerek yok ta ki arıza vermeye başlayıncaya kadar. Tekerleri kontrol etmeni tavsiye ederim. Söylediğine göre uzun süre bdorumda kalmış illaki yarık çatlak vardır yolda kalmayısın sonra. Ha dersin bunlara gerek yok arıza verdikçe hallederim kadroyu boyattırabilirsin. Aklıma gelenler bunlar, profesyonel arkadaşlar daha iyisini bilirler eminimki yardımcı olacaklardır. İyi pedallamalar
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
merhaba aramıza hoşgeldiniz,

emektar dağ gibi duruyor maşallah :)
 
Zamanında kuponla almıştık bu bisikleti.
Küçüklüğümde severek biniyordum. Çok geçmeden gidonu değiştirip boynuz taktırmıştım. :)
Daha sonra maalesef çalınmıştı.
 
sadece fotoğraflara bakarak çoğu parçayı oldukça yıpranmış görüyoruz, ancak işleyişte nasıldır bilemem. siz kullanırken bir parçada sorun varsa zaten kendisi hissettirir.
ilk olarak frenleri ve tekerlekleri kontrol et, gidememek değil duramamak asıl sorun :) durabildiğin zaman giderek deneyebilirsin gerisini.
pedallar kırık sanırım onları da hafif ve sağlam alüminyumlarla değiştirebilirsiniz. kadro ve maşa da boyanıp yeni stickerlerle kaplandığında bayağı düzelir görünüşü herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect

re-painted denen olay vardır klasiklerde her ne kadar dağ bisikletinde klasiklik konusunu tartışmaya açık olsa da deneyimli birisinin elinden eşsiz bir bisiklet çıkabileceği gibi tarzına dair değişikliklere de gidilebilir. Önce boya, parça düşünmekten ziyade de kadro ve tüm aksam parçalara ayrılıp kadro üzerindeki ve parçalar üzerindeki yorgunluk olup olmadığına dair keşif yapılmalı sonrasında bu çıkan sonuçlara göre tekrardan kağıt üzerinde hesaplamalar yapılmalıdır.
 
Bu bisiklet'ten çocukluk arkadaşımda vardı, uzun yıllar binmişti, sonra ne oldu bilmiyorum. Gitmesinde, viteslerinde bir sorun yok ise bu bisikletin çocuklarınıza kalmasını istiyorsanız tamir servis görmesin derim ben. Orjinal kalması daha önemli hareket etmeyen parçaları var ise WD40 vb. bir ürün ile bir temizlik yapın, sonrasında her tarafına mantolama yöntemiyle kırmızı gres ile bol gresleyip bodruma kaldırın ve yıllar sonra aynı şekilde çocuklarınızda binebilir.
 
fanatik yada fotomaç vermişti bunlardan kuponla. lisede sınıf arkadaşımda vardı. adını çözene kadar göbeğim çatlamıştı :) tabir-i caizse modelin okunuşu: mozaik :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@ismail bozkurt

çalınmasaydı bende deoalcaktı :( kadrosu ağırdır ama harikadır. taşımadığım şey inmediğim yer kalmadı. sadece maşa yırtıldıydı bir kaza sonucu. Seni bile götürür o bisiklet iyi bakın :D
 
hocam adam akıllı bir temizlik için biraz ayrıntılı anlatayım, wd40 edinin bir yerden, paslı kirli yerlere sıkın ve biraz bekleyin sonra silin tek tek üşenmeden.sonra wd40 ı aynakoldaki dişlilere,arka dişlilere, zincire vs sıkın, sonra yıkayın. kuruduktan sonra güzelce yağlayın. Jantları parlaması için diş macunu ile temizleyin.

görünümde oluru budur, çalışmayan aksamları varsa onları da değiştirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
hocam adam akıllı bir temizlik için biraz ayrıntılı anlatayım, wd40 edinin bir yerden, paslı kirli yerlere sıkın ve biraz bekleyin sonra silin tek tek üşenmeden.sonra wd40 ı aynakoldaki dişlilere,arka dişlilere, zincire vs sıkın, sonra yıkayın. kuruduktan sonra güzelce yağlayın. Jantları parlaması için diş macunu ile temizleyin.
görünümde oluru budur, çalışmayan aksamları varsa onları da değiştirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
he birde hocam kadronun kozmetik görüntüsünü korumak istiyorsanz kadroya 2-3 kat vernik atabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Ben de Peugeout mosaique bisikletini milliyet gazetesin verdiğini hatırlıyorum.Hala kullanıyorum.Kadrosu zırh gibi çok sağlamdır.Aluminyum bisikletlere binince teneke gibi geliyor:D. Peugeout'nun frenleri cantilever fren sistemi gibiydi.Sağlam malzemeydi.Fotoğrafta freni v-fren plastik gördüm.Seleside değişmiş.Orjinal selesini o kadar iyi bulmuyordum.Rahatsız ediciydi.Donanımlar modifiye edilirse keyif verici bisiklete dönüşebilir.Boyası için iyi vernik gerekiyor.İç borular zamanla pas tutuyor.Pas sökücüyle iyi bakım yapılırsa kadro ömürlük bisiklet olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Mesajlar için teşekkürler. Herkesin biraz anısı varmış galiba bu bisikletle.
Özellikle Dogukan arkadasimiza soyleyecegim ve soracagim birşey var. Dunden beri restore ettigin bisikletleri inceliyorum. Her parcaya anne sefkatiyle yaklasmissin. Senin gibi insanların sayısı azaldı. Keşke terketmeseydin bu hobini... neyse. Diyeceğim şu ki ben de yenilemeden ziyade restorasyon düşünüyorum. Bence kiymetsiz veya ucuz olsa da zamana karsi direnen hersey bir gün kendi ederinden cok daha fazla şeyi temsil ediyor. Bu bazen bir mağara duvarindaki anlamsiz bizon resmi bazen de tozun topragin icinde kaybolmuş yontulmus bir taş parcasi olabiliyor. Benim için geleceğe bırakacağım bu miras niye bir bisiklet olmasin? Her parcasinda emek ve anılar olan bir bisiklet... Ama bisikleti senin gibi dağıtıp toplayabilir miyim bilmiyorum. Kendime guveniyorum ama bisiklet parçalarını iyi tanimiyorum.
Bu kis bastirana kadar bisiklete binecegim. Mekaniği gayet guzel. Kış bastirinca da kendim parcalayip bakim yapacagim. Mumkunse orjinal parcalari degilse kaliteli yeni parcalar kullanacagim. Bu hususta ara sira yardimlariniza basvurabilirim...:).
Bir de sunlari sorayim..
1. Pas çözücü boyaya zarar verir mi? Kadroyu orjinal boyasiyla tutmak istiyorum.
2. Bisikletin parçalarını dağıtmak icin hangi aletlere ihtiyacim olur. Nerden bulurum?
3. Bisiklet parçalarını tanitan bir makale veya video var mi? Internet te arastirma yapilabilir tabii ki ama bence internette doğru olduğu kadar birçok yanlis bilgi de var...
Dediğim gibi acemi olabilirim ama hızlı öğrenirim...

Ek not... Bu sabah Bolu Gölcük'ten yayla yollarini kullanarak indim. Müthiş zevkliydi. Bir dahaki sefere fotoğraf da çekeceğim.
Herkese iyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Yazmayı unutmuşum. Kayak yaparken Google Tracks diye bir program kullaniyordum. Bisiklet kullanirken de çok kullanışlı. Tavsiye ederim.
 
Bildiğim kadarıyla bu bisikletlerin kadrosu çok sağlam. Bende her parçasını sökün, temizleyin gerekirse yenilerini alın. Uzun bir süreç olabilir ama sonuca değer.
 
valla 90 küsür model hollandadan geldi :) geldiğinde göbek vites shimano ve mekanik km sayacı vardı üzerinde :) şimdi km sayacı yok ama göbek vites hala çalışıyor zaten uzun zaman yattı :)
 
Geri