Scudo Sports

Can Bonomo'nun köprücük kemiği ve kaburgalarının kırılması

Sürücülerin sağ elle kapı kulbu açmayı alışkanlık haline getirmesi gerekiyor.

via Tapatalk.
 
Scudo
Bir buçuk yıl önce bir caddede karşıdan karşıya geçmeye çalıştım. Uzaktaki kırmızı ışıktan dolayı trafiğin komple durduğu bir anda, durmuş araçların arasından karşıya koşar adımlarla geçtim. Karşı şeritte durmakta olan araçların arasından kaldırıma ayağımı attığım anda kendimi havada buldum. Takla atıp yere kondum ve ne olduğunu anlamaya çalıştım.

Durmuş araçların sağından kopmuş gelen bir motosiklet bana vurmuştu. Karşıdan karşıya geçerken sola-sağa-sola bakıp geçmek gerektiğini bilirdim ama kaldırıma adım atmadan önce sağa bakılması gerekirmiş bunu da öğrendim. Her an motorlu bir trafik canavarı çıkabilir çünkü. Hakkımız falan demeyin. Durmuş aracın sağından başka trafik akamaz, akmamalı. (Bu arada emniyet şeridi falan yok, normal şehir içinde bir sokak. Sağ şeritteki araçlarla kaldırım arasındaki daracık boşluktan kurnazlık yapan motorcular son sürat sürüyor.)

Sonuçta ne mi oldu? Motorcu iyi misin diye sordu. Hayır bacağım acıyor dedim. Bir an arkamı dönmüştüm ki kaçmış zaten kendileri. Bacağım iki yerden kırıldı ve 45 gün koltuk değneğine mahkum kaldım. :mad:

Burada yaya mı suçlu, yoksa motorcu mu?
 
T*ksi yolcuları da bir gevşek oluyor be. Böyle sağına soluna bakmadan çevresini umursamadan iniyorlar. Bindikleri araç ayçiçek yağı tenekesinden mamul 4 tekerlekli, motorlu bir cisim oysa ki ama hallerine, hareketlerine, tavırlarına bakılacak olursa sanki özel şoförlü Mercedes s600 kullanıyorlar. (Bu lafım acil durum, ağır eşya vb. durumlar nedeniyle yılda birkaç kez t*ksi kullananlara değil; her yere t*ksiyle giden tikican veya kokoş tiplere)
Can Bonomo'ya da geçmiş olsun.
 
@mhtozel

Size katılmıyorum. Trafik durduğunda şeridin ortasında durmak bisiklet ve motosiklet için tehlikelidir. Arkadan gelen araç size çarparsa yapacak hiç bir şey yok. Hatta motorda mümkünse şeritte beklemek yerine öndeki iki aracın arasına girerek beklemek tavsiye edilir.

Ben de zamanında motorla ışıkta beklerken arkadan gelip dokunan ve kusura bakma görmedim diyen elemanın aslında gerçekten görmediğini, insanların bisiklet ve motosiklet gibi dik ve duran nesneler yerine yatayda hareket eden nesneleri daha iyi fark ettiğini anladığımdan bu yana trafikte görünmediğimi kabullendim ve şeridin ortasında beklememeye dikkat ediyorum. Motorda tabi trafik hareket edince hızlanmak kolay ama bisiklette zor olduğundan iki araç arasına girmiyorum. genelde ışıkta en sağdan yavaşça en öne kadar gidip en öndeki araca da kendimi gösterip bekliyorum. Trafik açılıp hızlanırken de sağa dönecek araçlara maksimum dikkat edip arabalarla aynı hıza ulaştıktan sonra şeride yerleşiyorum.

Daha iyi tavsiyesi olan arkadaşları da duymak isterim.

@tgbhzln

Haklısınız ancak kapıyı açan şoförden habersiz arka koltuktaki kişi, hatta bir çocuk da olabilir. Haklı olmak zarar görmeyi engellemiyor malesef. Kaza her zaman olabiliyor bunu %100 engellemek mümkün değil, olasılığını azaltabiliriz belki.
 
Geçen bir belgesel izledim motorlu olan YUNUS Polislerle ilgili. Polis merkezinin duvarında şehitlerimizin fotoğrafları var. Sunucu kadın dedi ki sadece içlerinden biri çatışmada şehit olmuş, diğerleri ise görevdeyken trafik kazası sonucu şehit olmuşlar. Ne kadar acı değil mi?
 
Öncelikle Can Bonomo'ya geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin. Her an hepimizin başına gelebilecek, gelmiş, kimi zaman can da almış bir olay yaşamış.

Başlıktaki mesajlara göz gezdirdim de her çeşit insan doluşmuş yine. Ben naçizane kendi görüşlerimi belirteyim:

1. Arabadan inmek için detaylı bir kurallar silsilesi uygulamaya gerek yok. Elini kapının koluna atarken kafanı biraz çevirip her iki yönden gelen var mı diye bakarsın, kör noktada kalan biri olması ihtimaline karşı önce kapıyı hafifçe aralarsın, kafanı çıkarıp tekrar bakarsın, sonra açar kapıyı inersin. Bunu herkes refleks olarak otomatikleştirse problemin büyük kısmı çözülmüş olur.

2. Bisiklet veya motosiklet sürerken, arkandan seni sıkıştıran daha hızlı ve sabırsız bir sürücü olmadığı sürece yol kenarındaki araçlarla aranda kapı açılma mesafesi bırakarak sürersin. Araçların yakınından geçmek mecburiyetindeysen öncelikle hızını düşürürsün; sonra her bir arabanın senden tarafa olan kapısının içinde bir insan var mı diye bakarak ilerlersin. Her bir arabanın içine bakacak kadar zaman bulamıyorsan hızlı gidiyorsundur, biraz daha yavaşlarsın. O bölgeden çıkıp daha ferah bir yola gelince yine hızlanırsın.

Böyle kazalarda ciddi yaralanmalar/ölümler ya iki tekerlekli aracın hızının fazla olmasından, ya da arkadan daha hızlı bir aracın gelmesinden kaynaklanıyor. Kapıya çarpma ihtimalini ortadan kaldırdığınız vakit ortada problem kalmıyor.

Ek: Trafik kurallarını ezberleyip her koşulda körü körüne uygulamaya çalışmak da gerçek hayatta ciddi sıkıntılar doğuruyor. Söz konusu canımız olduğu için gerçek hayatta kendi kuralımızı oluşturmak zorundayız. O yüzden sağdan soldan geçmek, kaldırıma çıkmak, sağ veya sol şeridi kullanmak, kırmızı ışıkta durmak veya geçmek gibi konularda sadece sizin için o an en güvenlisi neyse onu yapın.

Kural gereği sağ şeritten giderken önünüzde bir araç sağa çekip durduğunda siz o aracın sağ tarafı ile kaldırım arasındaki daracık yerden geçmekteyken sağ taraftaki kapı açılıp da fukara sümüğü gibi yere yapıştığınızda, kimse size aferin trafik kurallarını doğru uyguladın diye madalya takmaz. Devlet sizin hastane masraflarınızı kuralları doğru uyguladığınız için üstlenmez. Ama siz hızınızdan dolayı sağ şeritten giderken önünüzde bir araç durup, siz sol şeridi düzgünce kontrol edip boş olduğunu gördükten sonra önünüzdeki aracın solundan kapı açılma mesafesi bırakarak geçip yolunuza devam ederseniz, o an sizi gören trafik polisi ceza yazmaz, önünüzde duran aracın şoförü size tepki göstermez, siz varacağınız yere sağ salim ulaşırsınız.
 
Bu kapı kazalarında Çok ağır cezaların gelmesi lazım ki caydırıcılığı olsun.
Türkiye de maalesef kimse canını düşündüğü için kemer takmıyor, 108TL lik cezayı ödememek için takıyor. Bu yüzden bisikletli ve motorsiklet kullanıcıların korumak için bu tip kapı açmalı kazalara özel ceazların gelmesini düşünüyorum. Kapılardan ölen vatandaşlarımızın sayısı hergeçen gün artıyor.
 
hqdefault.jpg

mantıklı aslında. :) en azından kapıya değilde araçtan inenlere çarpmış oluruz mümkün olduğunda tekere kalkıp araçtan inenleri yere sererek üstündende geçebiliriz ahh ah bu kekolar insanları ne kadar acımasızca düşündürebiliyor :d
 
Dün bir haber vardı. "Kendi ölümünü, kask kamerası ile kaydeden motosikletli"

Önündeki araçları kalabalık gören motosikletli, sağa bankete geçip gaza abandı. Birkaç arabayı sağından geçti. Geçmeyi düşündüğü sıradaki araç sağa direksiyonu kırdı ve motorcu o hızla kaçamadı.
 
  • Beğen
  • Üzgün
Tepkiler: Hakan38 ve asibol
Geri