Son yazılanlara bakılırsa önceki yazdığımın üstüne şunu da belirtmek isterim ki; burada bir hata varsa o mağaza çalışanlarında değil. Olayın iki tarafında da bulunmuş biri olarak (tüketici - mağaza çalışanı) çalışanların neden ilgi göstermediğini vs. anlayabiliyorum. Her gün onlarca kişi geliyor, düşük bir kısmı mantıklı ama çoğu mantıksız ve absürd olmak üzere baya soru soruyorlar. Sırf soru sormak için gelenler de baya var, gerçekten ürün almaya niyeti olanlar azınlıkta. Dolayısıyla bir noktadan sonra, her gün aynı işi yapabilmek ya da tabiri caizse o işe katlanabilmek için umursamazlığa geçiş yapılması gerekiyor. Aksi takdirde ya stres yumağı olmak gerekiyor, ya da istifa etmek.
Ülkemizde hizmet sektörünün emeğine karşılık ücretleri aşırı düşükken, onlardan beklenen de çok fazla. Bu beklentiler de hem müşteriler, hem de patronlar tarafından sürekli üstlerine yükleniyor. O yüzden, mağaza çalışanlarını "danışma" olarak kullanmaya çalışmaya çok hakkımız olmadığını düşünüyorum. Bisiklet gibi bir sektörde dürtüsel satın alım yapılmaz. Ürününüzü kendiniz araştıracaksınız, mağazada yapacağınız işlem spesifik ürünün/ürünlerin uygunluğunu ve hissiyatını denemekten öteye gitmemeli. "Bir de şuna bakalım mı, hadi bir de şunu gösterir misin bana" demenin sonu yok. Gerçekçi de değil, o beklentiniz varsa yok etmenizi öneririm. "Esnaflık" bu da değil, günümüzde bu esnaflık beklentiniz hiçbir zaman karşılanmayacak.