Scudo Sports

Bursa nilüfer belediye başkanı bozbey'in, bisiklet yolu hayali

Ilter Elmas

Shut Up, Legs!
Kayıt
11 Nisan 2017
Mesaj
1.052
Tepki
1.893
Yaş
40
Şehir
Bursa
İsim
Ilter Elmas
Bisiklet
Carraro
5b62eb7beb10bb32f4fe86ef.jpg

BURSALI bisiklet tutkunları ile bir araya gelen Nilüfer Belediye Başkanı Bozbey, Orhaneli Kavşağı’ndan Uludağ Üniversitesi’ne kadar olan yolda, kesintisiz bisiklet yolu yapılmasının en büyük hayallerinden olduğunu söyledi.

Türkiye Bisiklet Federasyonu Bursa İl Temsilciliği ile koordineli hareket eden Bursa’daki bisiklet dernekleri ve gruplarının başkanları, Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’i ziyaret etti. Nilüfer Belediyesi Halk Evi’nde gerçekleşen ziyarette Bursa’daki 7 ayrı bisiklet grubu ve derneğinin başkanı yer aldı. Sağlık, ekonomi, ulaşım, çevre ve turizm açısından bisikletin faydaları ile bisikletlilerin ihtiyaçları konusunda Başkan Mustafa Bozbey’e sunum yapan bisiklet tutkunları, Türkiye’de ve dünyada yaşanan bisiklet kazalarına da dikkat çekti. Bisikletlilerin, araç sürücüleri tarafından trafikte fark edilmesine yönelik dünyada uygulanan çalışmalardan örnekler veren grup ve dernek başkanları, bu çalışmaların Bursa’da da uygulanmasını istediklerini belirttiler. Bisiklet grupları ve derneklerinin başkanları, bu konuda üzerlerine düşeni her zaman yapmaya hazır olduklarını söylediler.

Nilüfer Belediyesi olarak en çevreci araç olan bisiklete büyük önem verdiklerini söyleyen Başkan Mustafa Bozbey de, bisikletin ulaşım, spor ya da hobi amaçlı kullanımını yaygınlaştırmak için birçok projeyi hayata geçirdiklerini ve hayata geçirmeye de devam edeceklerini ifade etti. Başkan Bozbey, bu kapsamda yapılacak çalışmalara da büyük destek verdiklerini sözlerine ekledi. Nilüfer’de bisiklet yolu uzunluğunun 153 kilometreye ulaştığına dikkat çeken Başkan Mustafa Bozbey, trafikte, bisikletlilere yönelik uyarıcı levhaların olması gerektiğini söyledi. Başkan Mustafa Bozbey, Bursa’da yaya ve bisiklet öncelikli yolun sadece Nilüfer’de olduğunu hatırlattı.

BİSİKLET KULLANIMINI ARTIRACAK ÖNERİ

Bisiklet konusunda iki hayalini paylaşan Başkan Mustafa Bozbey, bu hayallerinden birinin Orhaneli Kavşağı’ndan Uludağ Üniversitesi’ne kadar olan yolda, kesintisiz bisiklet yolunun yapılması olduğunu belirtti. Başkan Bozbey, “Böyle bir yol, bisiklet kullanımını büyük oranda artırır” dedi.

Başkan Bozbey, diğer bir hayalini de şu ifadelerle anlattı: “Misi’den Gölyazı’ya uzanan 310 kilometrelik ulaşım ağına sahip Mysia Yolları parkurunun, Uluabat Gölü çevresinde yapılacak bir bisiklet yolu parkuruyla birleştirilmesi, bölgenin turizm potansiyelini artırır. Bisiklet tutkunlarını çekim merkezi haline getirebilecek proje ile hem Nilüfer, hem Karacabey hem de Mustafakemalpaşa bisiklet turizminden nasibini alır.”

Kaynak: (link)
 
Scudo
Umarız bu hayal gerçek olur.
Sabırsızlıkla bekliyoruz ayrıca Bursaya bir de veledrom sözü verilmişti seçim öncesi hayaller hayaller...
 
Çok güzel bir proje, umarım gerçekleşir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Gündemden düşmemesi için desteklenmesi gereken, çok işlevsel bir uygulama olabilir.
Avrupada defalarca ödül almış ilçemize de çok yakışır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ilter Elmas
@Ilter Elmas
Proje dememiş İlter, büyük hayal demiş :D:komik::ssrtcbya::rolleyes::snzdglsn:
 
Eğer ilgili bakanlık, kamu kuruluşları, sivil toplum oluşumları desteklerse, hayaller gerçeğe dönüşebilir @Özcan. ...
 
Yola ''hayal'' gözüyle bakılıyor..Çok acayip..
Başkan Bozbey, “Böyle bir yol, bisiklet kullanımını büyük oranda artırır” dedi.
Bu da doğru değil..Bisiklet kullanımını arttırmak istiyorlarsa,kendileri bisiklete binmeye başlayabilirler..İkinci önemli etken de,bisiklet fiyatlarıdır..Yol sonraki mesele..

İnsanlar yol yapmayı marifet sanıyorlar..Halbuki zaten yol yapmak zorundalar..İnsanlar bir araya gelip,yetkililere ''yol yapın'' diye yalvarıyorlar adeta..Adam da ''benim hayalim zaten bu'' diyor:D
 
Otomotiv sektörü ve lobisinin merkezi olan Bursa, bu çapta bir hayali projelendirip yaşama geçirirse büyük iş yapmış olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Büyük ve güzel bir gelişme . Umarım hayallerde kalmaz. Yerel yöneticilerin bu tarz ilerici/modern işlere girebilmeleri için sivil toplum desteği ve ilgisini görmesi şart. Bu destek onlar için taban , bu taban olmaz ise etraflarında bu hayali yıkabilecek çok sayıda orta-alt kademe kötümser bakış açılı bürokrat/siyasi eminim vardır.
Belediyecilik işleri bulaşıcıdır; Orta ve Uzun vade de başarılı olan başkanlar , diğer yerel yöneticiler tarafından taklit edilecektir :)
Syg
 
laoww fena olur yaw :D
 
Garip gelebilir fakat bisiklet yoluna karşıyım.

Daha eski başka başlıklarda, en uygun bisiklet yolu nasıl olabilir konusunda tartışılmış, hatta çizimler paylaşılmış.

Türkiye'de şehirler karma yapıda. Apartmanların altlarında işyerleri, kafeler hatta imalathaneler var.

Çok keskin sınırlarla ayrılmış sanayi bölgeleri, ticaret bölgeleri yok.

Ayrıca, şehirlerin nüfus yoğunluğu çok yüksek.

Bu nedenlerden ötürü, motorlu taşıtlar ile insanlar hep birbirleriyle iç içe.

Böyle bir yapıda, ne kaldırımlara ne de yolların sağ kenarlarına mavi renkli bir şerit çekip de bisiklet yolu yapmak mümkün olmaz. Yapılan bisiklet yolları da kullanılamıyor zaten bu yüzden: Araçlar park ediyor, yolcu indirip bindiren otobüsler yanaşıyor, çöp konteynırları yerleştiriliyor, yayalar işgal ediyor, vb.

Ümit ediyorum ki belediye başkanının hayali bisiklet yolu yapmak noktasından çıkıp "bisikletlilerin taşıt yollarını makul kanunlar dâhilinde özgürce kullanabilmesi" noktasına gelir.

Çin'de yaşadığım dönemde dikkatimi çekmişti: Bisiklet yolları sadece ana yollarda mevcuttu. Mahalle aralarında yoktu. Fakat, tüm araçlar bisikletlilere karşı dikkatli olmak zorundaydı.

Almanya'da ve Hollanda'da benzer durumdaki yerler gördüm (ki forumda zaten o ülkelerde yaşayan arkadaşlar mevcut, onlar daha iyi anlatır).

Bana göre;

-Bisiklet yolu demek, bisikletlerin ikinci sınıf görülmesinin devam etmesi demektir.
-Bisikletin ulaşım aracı değil, çoluk çocuk eğlencesi olarak görülmeye devam etmesi demektir.
-Bisikletin, hayatın her alanında kullanılabilmesine mental bir engel demektir.

(Not: İngiltere'de araç yollarından refüjle ayrılmış gıcır gıcır bisiklet yolları var. Yollarla paralel gidiyorlar fakat yan yol misali, tamamen ayrı bir hat şeklinde. Orası özelinde işe yarıyor fakat Türkiye'deki şehirlerde bunun da çözüm olmayacağını düşünüyorum)
 
Geri