Scudo Sports

Bununla bisiklet boyasak nasıl olur?

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
328
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
http://images.hepsiburada.net/assets/Hirdavat/500/Hirdavat_1929447.jpg
Black and Decker HVLP200
(link)
Arkadaşlar bu ürünü kullanan var mı acaba? Kullanım amacı ne şekilde ve nasıl sonuçlar aldı merak ediyorum. bisikletimi boyamak için bauhaus a gittiğimde görmüştüm. Ben gene ucuz olsun diye gittim sprey boya aldım ama istediğim sonucu alamadım. Şimdi bir kaportacı arkadaştan profesyonel yardım alıyorum. Kendisi el atıyor olaya.
Acaba bu makinayla, kompresör ile çalışan boya tabancaları ile alınan sonuç alınabilir mi? Mesela alttaki linkteki konuda adamın elinde kullandığı gibi.
(link)
http://i44.tinypic.com/rj06sy.jpg
Aynı şekilde ev boyamaya kalksak nasıl olur. Fırça ile boyama gibi olur mu? Bir arkadaş böyle birşey almış ucu tıkanmış temizleyememiş falan fıstık gibi sorunlarla karşılaştığından bahsetti ama şimdi tv de satılan paint zoom var birde black and decker var yani. Dedim B&D da dandik yapmaz herhalde. Ürün bauhaus da kısaca bir çalıştırıp gösterdiler ama tabi boya koyupta sıkmadığımız için sonuç nedir ne değildir bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Teşekkürler.
 
Scudo
olmaaazzzz .iyi tutmuyor :) önceki denemeden ders almadınmı
 
@alperen_69

haha almadım işte :)

Genel mi olmaz diyorsun yoksa bir bildiğin var mı?
 
boyadanmıdır nedir sprey başarılı olmuyor şekil itibari ile iyide dayanıksız ,üzerine vernik attım yinede dayanıksız bu makine bir nevi sprey görevi görüyor daha iyisi leroy merlinde var wagner marka
 
@alperen_69

Tamam sprey ama ucuyla partikul boyutunu ayarlayabiliyoruz ve içine hangi boyadan ne kadar koyacağımız kendimiz belirliyoruz. Mesela linkini verdiğim konuda arkadaşın yaptığı gibi
Boyanın hazırlanışı;

Ben turuncu beyaz renkleri kullanacağım 100gr turuncu boyaya 50gr sertleştirici ve kıvamına göre 25gr kadar tiner ekliyorum. Pet bardak içinde iyice karıştırıyorum.

belki (bence belkiden öte) bu içerik boyanın kalitesini ve sağlamlığını ortaya koyan öteki bir kriter. yani boya belli bir kalitededir ama uygulama biçimiyle sonuç değişir.

@mavinehir
valla yapacağını söyledi. ayrıca niye yapılmasın ki araba boyamadan tek fark yüzey alanı ve şekli...
 
yakından görmedim ama mat siyaha boyamıştın sanırım ,ve uzaktan işçilik iyi duruyordu ,işçilik iyi olduktan sonra iş boya kalitesine kalıyor oda iyi olursa kaportacı arkadaşa da lüzum yok ,acaba boyadan önce astar atmadığım içinmi oldu yüzey aluminyum olduğu içinmi çok dayanıksız boyada akçalı hep övdükleri marka
 

Bar olarak değerinin bile olabileceğini sanmadığım için boyanın yoğunluğuna göre farklılıklar gösterebileceği gibi homojen bir uygulamaya uygun olmaz bunlar. Bu tarz aletler kalorifer petekleri, bahçe çitleri vs gibi ev/bahçe odaklı konularda daha işlevseldir. Basınçlı bir sprey tüp ve ya air brush / kompresör daha da uygun olabileceği gibi profesyonel odaklı sprey boyalar ve değiştirilebilen "cap" denilen başlıkları ile daha da yaratıcı ve etkili uygulamalarda yapılabilir.
 
@mavinehir

Ben sormuştum Bostancı Oto Sanayide 3-5 dükkana 100 lira isteyende var 400 lira isteyende bir taneside olmaz boyayamam demişti.
 
Sadece tek seferlik bir kullanım olacaksa kompresörlere , boya tabancalarına gerek yok.


Oto sanayilerde , boya satan firmalarda tamir boyası adı altında bir uygulama var.

Özel bir makine ile bildiğiniz sprey tüpüne istediğiniz çeşit ve renkte otomobil boyasını , boya ile orantılı harter ( sertleştirici , Bu olmazsa boya dökülür ki nalburdan alınan boyaların içinde bu sertleştirici olmadığından bunlarla yapılan uygulamalar başarısız olur ) ilave ederek tüpün içine basınçlı olarak sıkabiliyorlar.

Dışardan nalburda satılan sprey boyalara benzyor. ancak içinde otomobil boyası ve sertleştiricisi var. Bulunduğunuz bölgede oto sanayisi varsa bunu bir düşünün. Hatta bir tüp astar boya alıp önden atabilirsiniz.

Not: harter bir kere hava ile aktive oldumu sertleşmeye başlar. Üzerindeki basınç ( yani tüpün içindeki basınç ) düşmeye başladığımıda akışkanlığı azalır. Bu yüzden bir seferde kullanabileceğiniz boyda tüp hacmi isteyin. Çünkü bir başladığınız vakit tüpü bitirmek zorundasınız. Bitirmezseniz harter sprey başlığını tıkar. Tüpün içinde kalan boya karışımını kullanamazsınız.
 
Oto boyası satan dükkanlar var, sprey boya da satılıyor oralarda.

Kesinlikle astar atmanız gerekiyor bu arada. Her zaman her türlü boyadan önce yüzey astarlanıp zımparalanır.
 
@alperen_69

Ben boyadan önce astar atmadım. Hatta bir marka vardı astara gerek duymuyormuş adını unuttum şimdi. O biraz daha pahalıydı ama bir yerlerde onu kullanıpta kötü sonuç alanları okuyunca o markayı almamıştım.

Kullandığım boya akçalı, vernikte polisan.

@Umut Kılınç37

İşte herkesin ortak yorumu sanayide yaptırırsın ama o işle uğraşacak bir usta olması lazım. Yani nazın geçecek biraz hesabı. Ya da adamın o sıralar işi olmayacak ya gel halledelim diyecek. 3-5 birşey kazanırız hesabı. ee kaportacılıkta tabi mevsimsel bir iş değil adam her daim iş yapıyor o yüzden boşta adam bulmak zor o sebeple bir sevap yapalım diyip senin işini alacak usta bulmak lazım.

@Cömert

Kadro şuanda yapılıyor zaten ama dediğiniz şeyi bir soracağım. Hem sonrası için hemde bilgi açısında bilmekte fayda var.

@yasin çalış
Kron marka bir kadrosu olan bir bisikletin olduğunu gördüm profilinden. Niye boyamak istiyorsun. Hadi benimki eski marka ama açılarından memnun olduğum bir salcanoydu ondan boyatıyorum. Sen neyi beğenmedin bisikletinde ?

@Emre Yazıcı

İşte ben astar atmadım ama zımpara tamam. Bütün boyayı çıkardım prüzleri yok ettim. Sadece derin taş izleri vardı o da zaten elimdeki zımpara ile çıkacak türden değil yani. Ama başka bir arkadaş yapmış forumda bu şekilde astar kullanmadığını söylemişti.
 
ikimizde aynı ürünleri kullanmışız aynı şekilde uygulamışız
 
sonuç olarak bisikleti boyamak için en basit ve en iyi yöntem nedir nasıl yapmalıyız ?
 
@ßarış Yavaş

İşte uygulumadığımız yöntem burada bahsettiğimiz çok kolay ve emsallerine bakınca iyi bir yöntem olarak görünüyor. Ama farklı sonuçlar alınıyor.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=93763&highlight=

Mesela ben yukarıdaki arkadaşın konusundan yola çıkarak yaptığım araştırmalar sonucu boyadım ama sonuç hüsran oldu benim için.
 
renklerini siyah ve kırmızı mata çevirmek istiyorum tabi önümüzdeki yazın düşünüyorum bunu sen boyama işlemini yaparken nasıl yapıldığını öğrenmek seneye kendi bisikletime uygulamak istiyorum anlayacağın
 
Astarsız boya ileride kavlayabilir, iyi tutmaz. Pratik gerekiyor bu sprey işlerinde, ilk seferde bol bol portakal kabuğu ve akma ile sinirleriniz bozulabilir.
 
@Levent KIRÇA

Anladım o zaman önce zımpara + astar daha sonrada iyi bir sprey boya en iyi yöntem şuanda sanırım.
 
Bir kaç tiyo vereyim. Önce sağlam bir zımpara atın, iyice temizleyin. Astar atın. astarın kurumasını bekleyin.
Boyayı tavsiye edilen kat ve zaman aralıklarıyla atın. kurumaya bırakın. imkansız diye bir şey yoktur.

Sprey boya ile kask boyamam. Bisiklete ne yaparım belli değil :cool:
(link)
 
Geri