Scudo Sports

Bu yol bisikletini duz gidon ile tur bisikleti yapabilir miyim?

Fatih ÇT

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
581
Tepki
488
Şehir
İstanbul - Ataşehir
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar,

aşağıdaki carrotech bisikleti çok beğeniyorum. Bu bisikletin gidonunu değiştirerek ve jantları değiştirmeden lastikleri bir boy kalınlaştırarak Şehir bisikleti yapabilir miyim?
Asfalt üzerinde gideceğim.

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/p180x540/968850_595339457155588_1197453888_n.jpg
 
Scudo
Drop bar gidon engel mi teşkil ediyor sizin için? Bence hiç uğraşıp bu güzelliğe kıymayın derim. Lastikleri kalınlaştırabilirsiniz. 700*28c yapabilirsiniz. Ama gidonu hiç bozmayın bence.
 
Bu düşüncen üzerine tek bir cümle etme hakkım olsa herhalde 'bisikletine çok yazık edersin' derdim. Yine her zaman tek bir cümle diye başlayıp mikrofonu elinden bırakmayanlar gibi devamında 'Bu düşünceni hemen unut' derdim.
 
bisekleti yakın zamanda aldınız sanırım. Nedeni nedir değiştirmek istemenizin acaba.
 
  • Beğen
Tepkiler: mericservet
kısa bir araştırma ile flat bara geçmenin bayağı maliyetli olacağını da gördüm. vites değiştiricileri ve frenler de değişmesi lazım. Haklısınız bu bisiklet bu şekli ile güzel. Belki de flat bar takınca bu kadar şık görünmeyecek.
Arkadaşlar kron marka normal bir şehir bisikletim var. Yol bisikleti sadece çocukkken birkaç sefer kullandım. Hiç hatırlamıyorum bile nasıl birşey oldugunu veya kullanımını.

Peki bunu flat bar gibi üstten tutarak kullanmak çok mu abes olur. Vites değiştirmek veya fren yapmak için üst tarafa da ekstra bir uzatma aparatı takmam gerekiyor değil mi? Bu aparatlar kullanışlı mı?

evet bu sezon başladım, 3 haftasonunda ve bazı haftaiçi günler ile birlikte 400 km yol yaptım. Hava iyi olsaydı ve her tatil günü çıkabilseydim bir ayda 650 km yi bulurdum. Bir de kuzenin kondisyon da biraz iyi olsaydı tabi :)

Bisikletten memnunum fakat daha uzun km ler için daha iyi bir bisiklete geçmek istiyorum. Yol bisikletleri bana daha uygun sanırım ama onların da bar'ları bana uygun değilmiş gibi geliyor. Sürekli eğik biçimde gitmek bana uzaktan rahatsız geliyor. Flat bar ile daha dik konumda daha rahatım. Bir de bu yol bisikletindeki pozisyon gereği, sanki sürekli hızlı gitmen gerek, sanki sürekli bir yarış içinde gibi hissedecekmişim gibi düşünüyorum. Yani keyif yapamayacakmışım gibi. Belki de bilmediğim için yanlış düşünüyorum.

----
Ayrıca şöyle parçalar ile bir miktar gidon yüksekliğini artırıp daha rahat bir pozisyon elde edebilirim sanırım.

http://www.nashbar.com/bikes/Product_10053_10052_141838?PID=5291235&utm_campaign=cj_affiliate_sale&utm_medium=affiliate&utm_source=cj&utm_content=2470763&utm_term=10391902&cm_mmc=CJ-_-Affiliate-_-2470763-_-Affil_Item&s0=5kya3gkd&s1=5291235

http://www.nashbar.com/bikes/Product_10053_10052_174784?PID=5291235&utm_campaign=cj_affiliate_sale&utm_medium=affiliate&utm_source=cj&utm_content=2470763&utm_term=10391902&cm_mmc=CJ-_-Affiliate-_-2470763-_-Affil_Item&s0=5kya3gkd&s1=5291235
 
@Fatih Tepeköy

hocam öncelikle şunu söyleyeyim bisikletiniz muazzam güzellikte. maksat keyif almaksa şu güzelliğin karşısına geçip bir bardak çay içmek bile yeterlidir. şehir/tur bisikleti istiyorsanız bence onu ayrıca alın her iki segmentte de birer bisikletiniz olsun. benim naçizane tavsiyem budur.
 
Hocam bizler yola geçmek için uğraşıyoruz sen bisikleti dağıtıyon :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Adem Demir
Yalnız yukarıda bisikletin konuyu açan arkadaşa ait olduğuna dair herhangi bir bilgi olmamasına karşın herkes bisikleti Fatih Bey'e ait zannetmiş,arkadaş da çaktırmamış yalnız:)
 
Düşünceniz değişmediyse bisikletlerimizi trampa yapabiliriz,siz benim şehir bisikletini kullanırsınız bende bu güzelliği. :D
 
Arkadaşlar keşke bu bisiklet benim olsaydı..

bisikletim profil fotomda da yer alan şu :)

http://photouploads.com/images/image1bzb.jpg

Ben demek istedim ki, böyle bir bisiklet alsam, şehir bisikletine çevirebilir miyim? Zaten ilk mesajımda da "aşağıdaki carrotech bisikleti çok beğeniyorum" dedim, bisikletim bu demedim :) sizleri yanılttaysam affola.

Üstteki bir önceki uzun mesajım hakkında teknik olarak yorumlar, yardım ve tavsiyeler bekliyorum.
 
Bu paylaştığınız yol bisikletini çevirerek kendisine haksızlık ve yazık etmiş olursunuz.

Doğrudan düz gidonlu yarış kadrolu bisiklet almanız daha mantıklı. İstediğiniz türde satılan düz gidonlu bisikletler de var.
 
aradığım teknik cevap tam olarak buydu. Benim gibi düşünen tüm kişilerin bu video ile aydınlanacağını düşüyorum. Video'da ozetle şunu anlatıyor. Drop bar ve flat bar sürüş açı farkları. Ayrıca drop bar'lı bir bisiklette yapılacak küçük bir kaç modifikasyonla flat bar gibi kullanabiliyoruz.


Bu sezon zor belki ama önüzdeki sezon road bike alacağım. Bunu elimdeki şehir bisikletini çok mantıklı değil. Size katılıyorum. Hem de daha hafif bir kadro gerekiyor.

şimdi tek soru, fren ve vitesi flat bar gibi yukarıda bir adaptör ile kullanmak ne kadar kullanışlı?

biliyorum çoğunlukla alt poziyonda kullanacağım ama üstte kullanmaya da ihityacım olacak diye düşünüyorum. Benim gibi bu soruları araştıran sonrada yol bisikletine geçen biri var mı?
 
corratec in çok güzelmiş, maşallah diyelim :) daha da cvp mı bekliyon :)
 
@Fatih TepeköyÖncelikle, herkes için geçerli olarak, ilk bisikletin daima alt segment ucuz bir şehir bisikleti olması gerektiğini savunurum. Çünkü dağ-tur-cx-yol arasındadır (her amaca biraz uyar), ikinci bisikleti almadan evvel iyi bir deneme/düşünme zamanı sağlar, bu sayede ikinci bisiklet ne istediğini bilerek alınır, ve alt segment şehir bisikleti ikinci elde kolay satılır.

Sizin durumunuza gelince: Şehir bisikletinize 700x28c slick lastik ve opsiyonel olarak uzun yol gidonu(*) takın; asfaltta seri, uzun yola uygun, şehire uygun bir bisiklet elde edin, paranız da cebinizde kalsın derim. :)

(*) Tur tipi drop-bar veya kelebek gidon.

Not: Kısa mesafeler için sırt çantası olabilir ama 50 km ve daha uzun turlar için yüklük de takmanızı tavsiye ederim.
 
@Abdullah.R

Abdullah bey çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Haklısınız. Fakat insanın aklına bir düştümü bu meret çıkmıyor işte.
Bendeki lastikler 32'lik diye hatırlıyorum, 28 ile çok fark hisseder miyim?
kelebek gidon'u biliyorum fakat Tur tipi drop-bar gidon için resimli bir örnek verebilir misiniz? Vites ve frenlerin değişmesi gerekecek mi?


iki ihtimal var. Jant ve lastikleri, hoşuma giden bir gidon bulursam gidonu değiştirerek, biraz daha yol bisikletine benzetmeye çalışacağım. Aynakol dişlisi ve viteslerden memnunum, 48 dili aynakol yeteri kadar hız sağlıyor.

diğer ihtimal 2000 TL'ye kadar bir bütçe ile kafamda 2-3 modelden birini alarak yoluma iki bisiklet ile devam edeceğim. Ne zaman birini artık uzun süredir kulllanmıyor olursam, o zaman elimden çıkaracağım.
Ama bundan önce iyi bir yo bisikleti kiralayarak uzun km ler yapacağım. Sonra ona göre karar vereceğim.

Ankara'da erdoganlar bisiklet merida kiralıyor web sayfasına yazdığına göre, fena da değil bisiklet, istanbul'da kaliteli yol bisikleti kiralayan bir yer araştırmam gerekiyor şimdi.

Benim gibi arada kalanlar için ileride bu başlıga tekrar yazacağım son durumu.

Herkese yardımları ve fikirleri için çok teşekkür ederim.
 
3 yıl önce flatbar bir yol bisikleti almaya karar verdim. ama dilediğim gibi bir bisiklet bulamadım. salcanonun 030 modeliydi sanırım alıp flat bar yapayım dedim. gidon değişiyor. fren elcikleri, vites fren kolları değişiyor ilk etapta. bunlar ise epey maliyet. sedona istanbulu keşfedince ondan aldım.

bisikletleriniz çok güzel. sağlıkla binin. flatbar ayrı keyif onun da altını çizmeden geçmeyeyim.
 
Geri