Scudo Sports

Bu kadro adam olur mu?

Scudo
@mubeac
Ben bulam sana 25.4 v fren 26 jant

@mgokkaya
Bende var adaptoru istersen yollarim cuzi rakama
 
  • Beğen
Tepkiler: Fake Guru
@mubeac

Aynen dostum olmaz malesef
 
@mubeac
:D tamam konu sahibinin fircasini yedik , ozelden yaz bana hallederiz

@Melih Koç pardon
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@mariokaldato

Ahahahaha geyik yapıyorum be ya :koptum: Bisiklet konuşuyoruz sonuçta ne farkeder hangi konunun altında olduğu ;)

@mubeac

Tamamdır :harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Melih Koç
Merhaba, öncelikle sormak/söylemek istediğim bi kaç şey var; kadroyu manevi değerinden dolayı mı toplamak istiyorsun yoksa işe yaratmak için mi ? Eğer cevap ikinci ise hiç uğraşma, ama manevi değeri var diyorsan o zaman aksamından nelere sahipsin ? eğer aksam kullanılabilir halde değilse ya uydurma bişeyler takacaksın, ya da zamanına uygun parçaları internetten toplayacaksın ki bu biraz zahmetli ve asla ucuz olmayacak bi yöntem, ama bu bisikleti toplamak istiyorsan da yapman gereken o, kalkıp üzerine tourney aktarıcı koyacaksan hiç bulaşma. Daha sonra o boyayı çıkarman ve asit astar (yıkama) denilen uygulamayı yaptırarak paslardan arındırıp korozyona karşı koruma sağlamalısın, daha sonra da bi ustaya boyatmalısın ki o da yaklaşık 300TL ye patlar sana.

@Melih Koç
Cevaplamışsın zaten bu bisiklet yol bisikleti değil mi ? yol parçalarıyla topla istersen exage ya da shimano 600 gibi, 2x aynakol iyidir, fren ayakları konusunda da bulduğunu alacaksın artık. bu arada kadronun orjinali nedir ? düz gidon yol bisikleti mi ?
 
@Fake Guru imkan doğrultusunda uğraşmak keyif veriyor insana, belki maddi açıdan çok değerli olmasa da uğraşın sonucu çıkan eser paha biçilemez oluyor benim için. Bu yüzden klasik kadro toplamak biraz göreceli kavram. Ben şahsen yeni nesil alüminyum lara güvenemiyorum, o yüzden çelik kadro bisiklet aldım. Hatta bisiklet bakmaya gittiğimde dedim bu beni çeker mi dostum (96 kg), çocuk abi garanti edemiyorum dedi :D:koptum:
 
@Fake Guru Kadro 26'' city bike idi ilk alındığında. Royal Goldstar marka ve yanılmıyorsam İngiliz menşeili bir bisikletti. Hani çamur sıçrayınca paslanan nikelaj çamurluklu, dinamolu farlı, 3x6 Shimano Tourney vitesli böyle postacı bisikletlerine benzeyen bisikletler vardı ya, onlardandı ve çamurluklarla birlikte 20kg. civarındaydı. Babadan kalma diyorum ama Allah uzun ömür versin baba hayatta bu arada.

Babam aldıktan sonra 2-3 sene binip sonrasında yıllarca yüzüne bakmamıştı, 99 yılında bari ben kullanayım diye el koyup, çamurlukları söküp Shimano Altus 3x7 vites, v-brake vs. takıp kendimce dağ bisikletine çevirmiştim. Daha sonraları üniversite, yurtdışı vs. derken yıllarca ben de bakamadım. Yaklaşık 15 sene validelerin evinde kömürlükte yattıktan sonra bir memleket ziyaretinde sadece kadro+maşa şeklinde belki bir şeyler yaparım diye yanıma alıp İstanbul'a getirdim. 3 senedir falan da benim evde kilerde yatıyordu. Bir şeyler yapmaya karar verdim sonunda. Hikayesi böyle ;)

mariokaldato'ya sattığım American Eagle için satın aldığım vintage parçalar var elimde, muhtemelen onlarla toplayacağım.

Ahanda bunun birebir aynısıydı kadro. Bisikletken 18 vitesliydi, bunun gibi 12 değil :koptum:

Yine boyası böyle damarlı damarlıydı ama iğrenç bir yeşildi. Sprey boyayla önce boncuk mavisine sonra ilk fotodaki gece mavisine boyamıştım. Yine boncuk mavi var aklımda ama bu sefer daha profesyonel bir iş çıkarmayı planlıyorum.

IMG_6485.JPG
 
@Melih Koç
sprey boyayla profesyonel iş çıkaramazsınız, çünkü spreyin atomizasyonu yetersiz kalır ve kadroda olduğu gibi portakal kabuğu görüntü elde edersiniz, eğer özenip toplamak istiyorsanız güzel boya yaptırmalısınız, üzerindeki boya çatlayan boya, kırmızı bazkat üzerine çatlayan sonkat siyah atılmış, istersen bunu da yaptırabilirsin, ama ne kadar harcayacağını baştan hesapla sonra tatsız süpriz olmasın, benim önerim; eğer bu kadar uğraşıp restore etme hevesindeysen başka kadro bulman, çıkan sonuç seni daha çok tatmin eder. Boya işini şimdilik işin uzmanına bırakman gerekir :)

@mubeac
Bende onu diyorum zaten, restore etmenin hevesini biliyorum ve daha fazla keyif almak için daha özenle biraraya getirilmiş bi kadro seçilebilir (150-200 TL) öte yandan "şimdiki alüminyumların" teknolojisini biraz daha araştırırsanız güven konusunda sorun yaşamazsınız, çelik ya da aluminyum değil, hangi çelik, hangi alüminyum diye bakmak gerekir, içindeki alaşıma göre çekme direnci değişir, downhill bisikletlere baktığınızda alu ve karbon olduğunu göreceksiniz, ve büyük zıplamalarda yere indiklerindeki kuvvet 96kg den çok daha fazla ve onları çekiyor:krnz:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Single speed için müthiş bir kadro. Şehir içinde kullanılabilir. Boyayı eskitirsin, hırsızlar bile bakmaz. Benim de eski beldesan flamingo kadrosu bulup ss toplayasım var ama param yok ve bu kadrolardan bulmak çok zor.
 
@mubeac hc bisey anlamiyorum ben bu tablolardan abisi. Bacak boyunu ölç 0.887 ile çarp. Sonra bisikletin aynakol ortasindan sele borusunun ucuna ölç

Çikan sonuc senin sele yuksekligindir. Ona gore bi ayarla seleyi hemen iki dakkada belli olur sana uygun mu degil mi
 
  • Beğen
Tepkiler: K-Pax
Geri