x-rayted
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Eylül 2011
- Mesaj
- 1.228
- Tepki
- 937
- Şehir
- istanbul, Maltepe
- İsim
- Cenk K.
- Başlangıç
- 1972—73
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yani bu kadar zor değil bu iş . Ben bile yapabiliyorum artık. Asıl zorluk başka yerlerde .
Lastiği sökerken mecburen levye ile söküyoruz ve o taraf dış lastik yanağı jantın dışına çıkıyor. Bir miktar şişirdiğimiz iç lastiği önce sibopunu takıyoruz. Sonra sibop yerinden çıkmasın diye taban somununu takabiliriz (tecrübeli olmayan biri o somunu takmazsa ittirip kaktırıken sibopu çıkarabilir). Sonra ellerimizle parmak uçlarımızla iç lastiği dış lastiğin içine itiyoruz. Sonra da dışarıda kalan dış lastik kısımlarını kuvvetle yerine yerleştiriyoruz. Son kısım en zordur. o kısmı elle yapmak kolay değil. Yapıyoruz diyen var ama ben yapamıyorum mesela plastik levye ile bu kez ters hareketle son kısmı yerine yerleştiririz. Buraya dikkat eğer metal kullanırsanız bu iş için ya janta zarar verirsiniz ya da iç lastiği patlatırsınız. Taktıktan sonra şişirmeden önce her cm i el ile kontrol etmek lazım iç lastik dış lastik ile jant arasına sıkışmış mı diye ? Eğer öyle bir şey yoksa lastiği tam şişirebiliriz.
Asıl zorluklar şunlar lastiğin patlama sebebi ne.Jant yüzünü dış lastik içini falan kontrol etmek lazım çapak mapak bir şey kalmış mı diye..
Yeni dış lastiği de takmak çok zor çünkü yuvarlak gelmediği düzlemsel katlanığı i.çin onu janta uydurmak zor olabilir..
Şu videoda TREKçi abla çok güzel gösteriyor.
Lastiği sökerken mecburen levye ile söküyoruz ve o taraf dış lastik yanağı jantın dışına çıkıyor. Bir miktar şişirdiğimiz iç lastiği önce sibopunu takıyoruz. Sonra sibop yerinden çıkmasın diye taban somununu takabiliriz (tecrübeli olmayan biri o somunu takmazsa ittirip kaktırıken sibopu çıkarabilir). Sonra ellerimizle parmak uçlarımızla iç lastiği dış lastiğin içine itiyoruz. Sonra da dışarıda kalan dış lastik kısımlarını kuvvetle yerine yerleştiriyoruz. Son kısım en zordur. o kısmı elle yapmak kolay değil. Yapıyoruz diyen var ama ben yapamıyorum mesela plastik levye ile bu kez ters hareketle son kısmı yerine yerleştiririz. Buraya dikkat eğer metal kullanırsanız bu iş için ya janta zarar verirsiniz ya da iç lastiği patlatırsınız. Taktıktan sonra şişirmeden önce her cm i el ile kontrol etmek lazım iç lastik dış lastik ile jant arasına sıkışmış mı diye ? Eğer öyle bir şey yoksa lastiği tam şişirebiliriz.
Asıl zorluklar şunlar lastiğin patlama sebebi ne.Jant yüzünü dış lastik içini falan kontrol etmek lazım çapak mapak bir şey kalmış mı diye..
Yeni dış lastiği de takmak çok zor çünkü yuvarlak gelmediği düzlemsel katlanığı i.çin onu janta uydurmak zor olabilir..
Şu videoda TREKçi abla çok güzel gösteriyor.