Scudo Sports

Bu Bianchi Hayata Döner mi ?

bulumann

Üye
Kayıt
3 Ekim 2007
Mesaj
10
Tepki
0
Şehir
istanbul
Herkese selamlar.Bianchi Aspid marka bisikletim 11 yıldır depoda bulunmaktaydı.Deponun rutubetinden bir hayli zarar görmüş.1992-1993 yıllarında alınmıştı sanıyorum İtalyan malı etiketi var .Lastıkleri Yugoslav malı ,vites shimano sis 18 ,fren dia compe cantilever.Zincirin üzerinde yağ falan kalmamış,rubleler ,dişliler tamamen pas içinde.Lastiklerin kenarları çatlamış .Kadrosu boyanmak suretiyle yeni bir bisiklete çevirsek astarı yüzünde pahalı mı olur (yeni fren,vites ,dişli, çatal vs) ?

http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0115.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0104.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0105.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0108.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0110.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0113.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0107.jpg
http://i891.photobucket.com/albums/ac117/bulumann/Fotoraf-0106.jpg
 
Scudo
kadronuz çok yağmur almış paslanmış bu kadronun boyasını pürrmüz ile yakın ve sonra zımparalayın su zımparası ile (0 numara zımpara) sonra sanayiden istediğiniz renk otoboyası hazırlatın imkanınız varsa fırın boya yaptırın daha sonra vites ve fren aksamlarınız sağlam değilse bunları değiştirin veya paslarını sökün vd 40 ile bu işi halledebilirsiniz.lastikler idare eder ama jantlar değişecek ve diğer paslı aksamlarınız değiştikten sonra bisikletiniz istediğiniz gibi olacaktır. ii forumlarr...
 
  • Beğen
Tepkiler: bulumann
bence kadro hariç diğer parçaları atın kadro elinizde dursun boş zamanlarınızda zımparalarsınız. kendinize maddi durumunuza göre bir bisiklet alın . bu bisiklet işi sizi sararsa bisikletinizi modifiye ettikçe artan parçaları eski kadronuza takın. kısa sürede iki bisikletiniz olur.
 
Kırığı çatlağı yoksa neden dönmesin. Ama donanımı bir hayli kötü durumda gibi gözüküyor. Lastiklerin dişleri iyi durumda ancak yanaklar çatladıysa sizi fazla götürmez. Yanlardan yırtılarak iç lastiği keser. Ve büyük ihtimalle iç lastikler de (siboplar da) çürümüştür. Size en büyük sorun, üzerindeki mevcut parçaları sökmek olacaktır. Çünkü pastan dolayı kaynamıştır büyük ihtimalle. Özellikle aynakol çok uğraştırabilir.

Bence, eski bisikletten yeni bir görüntü elde etmek ve bunu kendiniz yapmak size zevk veriyorsa ve bütçe de elverişliyse güzel bir şey çıkarabilirsiniz ortaya. Ama değilse yeni almak daha kolaydır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bulumann
dönmez....doktor rapor yazmaz.
 
Ben derim ki bu bisikleti adam etmek yeni bir bisiklet almaktan çok daha maliyetli olur. Bu yüzden sen bütçene göre yeni bir bisiklet al derim. karar senin yinede..
 
döner evet arkadaşın dediği gibi pürmüzle boyasını yak zımparayıda çek WD40 pas sökücü al btane yağını pasını temizle bakalım ortaya çıkan sağlam parçalar dursun 2 de alüminyum jant alırsın oh mis gibi kullanırsın eğlencelide olur yeniden yapmak
 
Bu arada depo oldukça rutubetliymiş sanırım. Bisiklet beklediği yerde bu hale geldiğine göre... İster bu olsun, ister yeni bisiklet alın; bisikletinizi mesela kış aylarında sürmeyecekseniz ve yine bu depoya koyacaksanız, bakımını ihmal etmemenizi şiddetle öneririm. Yani göbekler olsun, teller olsun, yağlanması gereken her parçayı temizleyip yağlayın ve ondan sonra kaldırın depoya. Ve hatta lastikleri yere temas etmeyecek şekilde bırakın çünkü indikleri zaman şekilleri bozuluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bulumann
o kadar para harcayacagına yenısını ala daha az para harcarsın kesınlıkle
 
Bence dönmez ve zaten astarı yüzünden pahalıya çıkar. dönmemesinin nedeni: kadrosu içten çürümeye başladıysa (ki kesin öyledir) kadro kırılabiilir bence boşuna uğraşma zaten bir çok yeri pert ve 12 yıllık mış galiba.
 
korozyon konusunu bir google dan okuyun ama özetle, makyajı tazeleseniz bile, yarı yolda kalma durumu olur. ben sabit aksamları kastediyorum. kırılma ve çatlama yapar. bir yerinize bir şey olursa bunun maliyeti çok daha ağır olabilir. güzel nostaljik bir an yaşattınız resimlerle. benim de turuncusundan vardı 18 yıl evvel.
 
  • Beğen
Tepkiler: bulumann
@orkun tulu


bence bu fikir çok mantıklı gerçekten bisiklet çürümüş :(
 
@Serden Us

Evet ; donanım kötü durumda yenilemek gerekiyor.Sizin bahsettiğiniz lastik yanakları çatlak dolu, onları da değiştirmem gerekiyor.Geriye bir tek kadro kalıyor oda boyanmak şartıyla..

Boş vakit bulursam üzerinde çalışmak ve yeni bir şeyler çıkarmak hoş olur..
 
@Serden Us

Deponun rutubeti dillere destan :) Toz toprak varsa rutubetle çamur oluyor.
Bisikleti evde veya iş yerinin kuru bir bölümünde saklamayı düşünüyorum.
 
@mehmet12345

Korozyonun boyutunu tahmin etmediğimden, kadronun durumu bile şüpheli söylediğiniz kadarıyla.Sele altındaki kaynak yerleri özellikle paslı vaziyette.Bir şekilde geri döndürmek istiyorum bu bisikleti, umarım tehlikeli boyutta korozyona maruz kalmamıştır .
 
@bulumann

Ruble ve zincirler de korozyondan çok kötü etkilenmişler gibi gözüküyo :( Rutubetten dolayı benim de şu an kullandığım bisikletin vites geçişlerinde geçikmeler oluyor ve şiddetli oluyor. Wd 40'la olur mu bilmiyorum, çünkü hiç kullanmadım, ama siz yine de vitesinize de baktarın.
 
ben bundan daha kötüsünü gördüm bianchi servsinde 1.5 saatte hallederm demişti mutlaka servise ugra derim
 
Bugün tekrar gözden geçirdim bisikleti; selesi çok iyi durumda.Yırtık çizik ezilme vs yok.Fren sistemi de fena değil, telleri ve pabuçları değişse işe yarar.Vites sistemi ise muamma. Çekiş sistemiyle beraber yenilemek gerekebilir.

Şu sıralar asıl sorunum boş vakit yaratma.Onu halledersem bir şeyler ortaya çıkartabilirim diye düşünüyorum.

Yorumlarınız için teşekkürler :)
 
Geri