Scudo Sports

b'Twin Ultra 900 AF

Turkiyeye gelecek bisikletlerle ilgili bir teori vardi. Uk sitesinden bisikleti bulup sonunu. Com.tr yapmaya ilgili bu dogrumu:) dogru ise 900 carbon frame gelecek sanirim teoriye gore
(link)
 
Scudo
Bu arada ultra 900 af, daha doğrusu 105 set hakkında bilmediğim bir şey öğrendim.

Ön vites değiştiricinin 3 pozisyonu var fakat 2 dişli var, sebebi de zincirin arka dişlideki konumuna göre çapraz olması durumunda aktarıcıya sürtmeyi engellemekmiş. Harika bi özellik bilmeyen ben için :)

Buna da Trim fonksiyonu deniyor imiş. Eski 105lerde yokmuş bu özellik ama hangi yılda geldi bilmiyorum.

Benim gibi "Bu ne lan yanlışlıkla 3 dişli değiştiricisi mi taktılar acaba?" diyen olursa :)
 
Tiagra 4600 - 4700 sette de mevcut
 
  • Beğen
Tepkiler: uğurdoğan50
@selim82
Hepsinin parasına göre kaliteli-kalitesizleri mevcut. Markadan çok vereceğiniz para önemli kalite arıyorsanız.
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN mossonun en kötü yol bisikleti cavalierin bile kadro kalitesi çok iyi. Kaynak izi yok ,,kablolar kadro içinden geçiyor vs.
 
@selim82 Btwin'e göre kadro kalitesinin çok iyi olduğuna dair bir veri var mı elinizde. Kadro kalitesi kaynak izlerinden ya da kabloların dışardan geçmesinden mi belli oluyor. Specialized Allez Sprint'in kaynak izlerine, Cannondale Caad 10'un kablolarına bir göz atın isterseniz.
 
Bu btwin in kadrolari bi bizim ulkede begenilmiyo heralde yabanci forumlari siteleri okuyorum adamlar baya ovuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
@TahirSoyaslan

Ben de kadroyu begenip bir Triban 520 aldim. Buradaki yorumlari okuyunca sasirdim biraz. Bana ayni fiyat kategorisindeki diger markalara kiyasla kadrosu daha kaliteli geldi ama cok anlamam tabi. Hadi Triban’i gectim bu Ultra kadrosu, UCI onayli, bazi genc takimlarda profesyonel yarislarda kullanilan bir geometri. Yani daha ne olsun. :)
 
@BicycleX işçilik farkı gözle görülen bir gerçek, ayrıca kaynak izi silinmesi ve kablonun içinden geçmeside işçilik +maliyet .
 
@selim82
Uzun kmler 735tca ve ultra 900 kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, btwin detaylara daha fazla önem vererek üretim yapıyor. Özellikle 735tca çok başarılı bir kadro ayrıca görsel olarak da çok güzel ama ikisi arasında tekrar seçim yapmak istesem ultra 900 alırım.
 
Arkadaşlar bende triban 540 flat bar yol bisikleti var. Drop bar yok. Dropbarlı bir yol bisikleti alırsam averaj hızım 30 km/s civarlarında olur mu? 540 flat bar ile 20-25km/s aralığındayım. Bisiklete başlayalı 4-5 ay oldu. 115 kg 195 cm boyundayım. Sizce dropbara geçmeli miyim?
 
Kadro kalitesi kötü olsa zaten bu bisikletler bütün Avrupada satılmazdı ve firmada ömür boyu garanti veremezdi, ama Dechatlon ülkemizde yeterli çeşitlilik ve beden seçeneğini sunmadığı için eleştiriyi hak ediyor.
 
Ultra evo vario (af) ve ultra karbon (cf) modellerinin kadro kalitesi tr'de satılan Mosso bisikletten kötü değildir arkadaşlar. Asla bir Giant, Specialized, Trek, Cannadole değiller ama Türkiye'de toplanıp,satışı olan ürünlerden birkaç üstün özellikleri bile olabilir. Ultra modelleri performans konusunda sizi tatmin eder.
 
@vetohan
@vetohan

Merhaba. Bendeki flat barlı bir yol bisikleti. Drop barlı bir bisiklet çok daha hızlı olacağını düşünüyordum. Ta ki sizden bu yorumu görene kadar.

Şöyle bir şey duymuştum. ağırlığın sadece yokuş çıkarken ve hızlanırken fark ettiğini... Yani düz yolda ağırlığın bir etkisi yok diye duymuştum. Zayıfladım diyelim.. Flat barlı yol bisikletimle saatte 30km civarlarında görür müyüm gerçekten?

Flat barlı triban 540 (tiagra setli) bisikletimle devam mı edeyim yoksa bendekini satıp ikinci el dropbarlı bir triban 520 (sora setli) mı alayım. Görüşleriniz işin şimdiden teşekkürler...
 
@Emre Doğan

Kilonuzun hiza etkisinden bahsederken fizik kurallarindan cok kondisyonunuzu ima etmistim.
Teknik bilgi istiyorsaniz, cok bilmesem de bildiklerimi aktarayim.

Droplardan tutunca daha aerodinamik bir durusunuz olur. Inislerde kesinlikle daha hizli olursunuz. Ama mucizevi bir sekilde cok daha fazla watt basabilmenizi saglamaz, sprintlerde biraz daha fazla guc vermeyi saglar diye duydum ama kucuk bir miktar. Droplarda tutmak ayrica rahatsiz bir surus pozisyonudur. Cok uzun sureler drop pozisyonda gidilemez. Ozellikle one egildiginizden dolayi gobeginiz varsa eger daha da rahatsizdir.

Flat barli bisikletinizle disli oranlarini bilmesemde teorik olarak duz yolda saatte 60km leri gormek mumkun. Yanlissam biri duzeltsin.

Sif hiz icin gidon degisimi kondisyonunuz iyi degilse mantiksiz. Saatte 20-25 km hizda aerodinamigin etkisi cok yuksek degil. Ama drop barlar cok keyiflidir. Diyorsaniz ki bu benim hobim zevk almak istiyorum surerken. O zaman degistirin. Maddiyat onemli degilse tabi cunku bir zarari yok drop gidonun.

Bir de bisiklet degistirmeden, sadece gidon degistirmeyi de bir dusunun derim. Tiagra’dan Sora’ya donmek keyif kacirabilir biraz. :)
 
@vetohan sadece gidon değiştirebilirim. Daha ucuza denk gelir gibime geliyor. Eğer gidon değiştirirsem normal 540 gibi mi olur? Yani 540 vs 540 flat bar aynı geometriye mi sahip bilemedim :)
 
@Emre Doğan
540 flat bar’in ozelliklerini bilmiyorum, su an sitesinde de goremedim ama cok buyuk ihtimalle kadro ayni. Donanim da farklar var sanirim cunku 540 normalde 105 setle geliyor. Sen tiagra diyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Doğan
Geri