Brooks sele fiyat politikası

öner gazi

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2018
Mesaj
57
Tepki
51
Yaş
51
Şehir
eskişehir
İsim
öner gazi somuncu
Bisiklet
Carraro
Ben tur bisikletimle ilk 30 km.lik sürüşten sonra sele problemine bi çözüm bulmam gerektiğine kanaat getirerek bir kaç farklı sele ve jel kılıfa para harcadım. Onların da derdime derman olmadığı düşüncesiyle paraya kıyıp brook b17 aldım. İçinden çıkan klavuzda 500-1000 mil kullanımdan sonra selenin şekil almış olacağı yazıyordu. Bu umutla ilk 250 km.lik kullanımda tabir caizse ızdırap çektim. Sonrasında 1200 km. kadar kullandım.
Deneyimim şu: verdiğim paradan mı yoksa gerçekten iyi olduğu icin mi bilmiyorum zamanla daha iyi hissettirdi.
Müteakiben yol ve mtb kullandım. Şu an mtb'yi pedsiz kullanıyorum ve acı çekmiyorum.
Sözün özü şu: zamanla popo alışıyor. Uzun turlara(100+ km) çıkmayı planlıyorsanız ve bütçeniz yeterliyse neden kullanmayasınız.
 
Scudo

Selçuk G

Daimi Üye
Kayıt
8 Eylül 2012
Mesaj
262
Tepki
323
Şehir
Van
İsim
Selçuk G.
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
@Yoldakiyabani
Şu mesajı daha önce görseydim kesin alırdım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven

Yoldakiseruven

༼ ºل͟º ༽🧌
Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesaj
787
Tepki
1.261
Şehir
ΙΜΡΟΣ
İsim
Lemi Dolunay
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
Neden satamadım malı koydum bir hafta sonra kamplı bisiklet turuna çıktım o süre zarfında 2 kişi yazmıştı fırtınadan dolayı Tavşan adasında mahsur kalmıştım 1 hafta da eve gidemedim adam vaz geçti müşteri beklemez gelenlerin çoğuda ölücü
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.471
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Yoldakiyabani
Aslinda ayakabicilarda ayakabi kaliplari oluyor ya; Hah işte o hesap popo kalibini cikartacaksin. Kalipta duracak bi zaman, direk totona ozel mis gbi bruuksu alicaksin. Oyle bin km derdi filan kalmayacak ehhehehe. :D

Dostum bazen cok kaliteli seyler uzun zaman satilmiyor , alakasiz seyleri aninda okutabiliyorsun. Butcem olsa direk muşterinim biliyorsun :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@can onur
Ben Gyes'i kalitesiz bir marka zannediyordum ama öyle değilmiş. Bilgiler için teşekkürler.
Deri seleyi nasıl yaptınız? Brooks'da olduğu gibi hamak mantığı mı yoksa kılıf gibi mi? Üzerine imzanızı attığınıza göre deri işiyle ilgilisiniz.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.392
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Brooks sele konusunun abartildigi ve iyi bir pazarlama sonucu olması gerekenden pahalıya satildigi kanaatinden maalesef kurtulamadim. Daha uygun fiyata satilabilecegi ve aynı kaliteyi hissettirecek emsalleri oldugu kanaatindeyim hala ve @can onur bu konuya deneyimlemis birisi olarak deginmis.
Daha once bu konunun ele alindigi bir baslikta da fikirlerimi belirtmistim tatli tatli atismistik forumdaslarla. Carsi biraz karissin Brooks selenin fiyati dussun diye alıntılayayım oraya yazdiklarimdan :p
Uzerine basarak soyleyeyim Brooks artık İngiliz degil! Ve su anki konumuna gelmesini saglayan yeniden yukselisi ''İngiliz'' lansmanı altinda, global dunyadaki pek cok urunde oldugu gibi yeni sahibi ve pazarlamacisi sayesinde olmustur.

Kabul etmek gerekir ki Brooks'tan daha pahalı yol bisikleti seleleride mevcut! Aslinda malzeme cins ve kaliteside etken bazı durumlarda. Titanyum, ar-ge vb. gibi.

@suat akman
@suat akman
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Haggard1963
Kalıp üzerine yapmıştım. Hamak gibi... Hobi amaçlı deriyle ilgileniyorum. Fotoğraf makinesi kılıfı, deri elcikler, gidon bandları vs birçok deri malzeme yaptım.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@suat akman

Elbette bir parça kösele ve çelik bir kasnak bu kadar pahalı olmamalı. Ama bu durum bizim ekonomimizle ilgili değil mi? Bu sele İngiltere'de de biraz fiyatlı olmakla birlikte çok lüks bir ürün değil, şu an bizim için 100 TL bandı gibi diyelim.

Şu an marka dediğiniz gibi Selle Royal bünyesinde ama ürüne bakarsak şu anda da tamamen geleneksel yöntemle üretiliyor, 1950 model bir seleyle pek bir farkı yok gibi; deri ve çelik. B17 modeli özelinde konuşursak konfor odaklı, biraz geniş ve ağır. Amacı salt performans ve hafiflik olan zaten bu seleyi tercih etmez. Konfor ve ağırlık lastikten tutun kadroya kadar doğru orantılı biliyorsunuz, konforlu ve dayanıklı oldukça ağırlık elbette artıyor. Ben özellikle uzun turlarda tayttan kurtulmak için bu seleyi seçtim, önceden kullandığım Terry marka jel destekli sele+pedli tayt kombinasyonundansa B17 sele bariz olarak çok daha konforlu ve sağlıklı, 120 km tur boyunca pedli tayt giymektense +250 gr ağırlığı kendi adıma tercih ederim. Elbette verdiğimiz paranın bir kısmını markaya veriyoruz ama ben bu seleye karşı özellikle kullanmayanlarda bariz bir önyargı görüyorum.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.392
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Haggard1963
Jel sele kılıfını konforsuz ve oynak buluyorum. Pedli tayt ise bisikletten indiginiz anda rahatsiz ve estetik olmayan bir urun. Sonuc olarak alistiginiz ve konfor sunan bir sele her zaman tercih edilecektir. Tur bisikletcisi icin ise rahatlik sundugu surece agirliktaki kucuk artislar onemsizdir. Zaten bagaj donanımlari ve tasidigi tur/kamp malzemesi hafiflik kavramini arka plana iter.
Itiraf edeyim dediginiz durum bende mevcut :) :
''bu seleye karşı özellikle kullanmayanlarda bariz bir önyargı görüyorum''
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
2019 senesinde küreselleşme hala mı anlaşılamadı yahu, hala mı "Brooks'un sahibi Selle Royal, artık ingiliz değil" muhabbeti?...
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.392
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Mert E.
Yooo anlasildi. Israrla ''İngiliz'' diyenlere ithafen bu muhabbet. Cunku reklam sektoru herseydir. Bazi kaliteli urunler reklam ve pazarlama eksikligi nedeni ile hakettigi bilinirlige ve kar marjina ulasamazken, bazilari cok iyi reklam ve pazarlama stratejileri ile oldugundan daha kaliteli olarak sunulur. Veya cok daha yuksek fiyatlara tuketiciye sunulmaya baslar. Ben sadece buna dikkat cekmek istiyorum. Gunumuzde hersey reklamının ne kadar iyi yapildigi ile ilgili. Ve bu nedenle olaya sadece aciklik getirmek istedim.
Sen cok yasa kuresel sermaye! Sorun artık tum buyuk sirketlerin kuresellesmesi, ulkelerin ise kuresellik ve kuresel ticaret dinamiklerine uyum saglayamamasi. Sirketlerinde sermaye guclerine bagli olarak, ulkeler ustu stratejilerle, ulkelere ve tuketicilere yon verecek kadar kontrolden cikmaya baslamasi.
Hicbirsey gorundugu gibi veya size yansitildigi gibi degildir kısacasi :)

1969'da Brooks fabrikalarinda cikan buyuk bir yanginda, Brooks herseyi kaybederek calisanlarina kadar tasfiye edilmis.
1987'de Brooks, TI-Raleigh'in alt firmasi olarak American Derby (Cycle - Motorcycle) International Group tarafından satin alinir.

"1969 - In July of this year the Brooks facility was ravaged by fire and gutted. Nothing daunted, Brooks staff salvaged what was left of the plant and stock and continued production.

1987 – Brooks, as part of the T.I. Bicycle Division was taken over by the American Derby International Group."
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@suat akman

Geçen haftalarda Danimarkalı bir gezgini konuk ettik. Sele alacaktı; Erdoğanlar'a gittik. Brooks modellerini gördü, hiç düşünmeden hemen aldı bir tane. Kendi memleketinde 85 Euro olan sele Ankara'da 55 Euro civarındaydı. TL'nin değeri çok düşük olduğu için 350-400 TL gibi rakamlar bize fazla gibi görünüyor. Maalesef bugüne kadar Uludağ gazozdan başka "bu bizimdir" diyebileceğimiz önemli bir markamız olmadığı için seleye de 350-400 liraları veriyoruz. Küresel pazarda bu kadar kaliteli bir sele için 55 Euro çok önemsiz bir değer. Geçenlerde hırdavatçıdan zımpara aldım; Türk malıymış. Zımparayı görmenizi isterdim. Tahtayı bile çizemedi zımpara. Üstelik kırıldı, dağıldı... Metali nasıl çizsin? Daha sonra başka bir hırdavatçıya sordum, "Türk malları böyle abi" dedi. Aynı numara zımparanın yabancısının küçük bir parçasını günlerdir kullanıyorum. Selede de böyle. Bugüne kadar hep tüketirsen, hiçbir şey üretmezsen, üretmeye başladığın fabrikaları kapatırsan, ihtiyacın olan her ürünü sana yabancı kurdan aldırırlar. Brooks'un artık şu anda nereli olduğu önemli değildir. Brooks Brooks'tur. Benim tuzum kuru, kendi yaptığım seleye oturuyorum. Çok da keyifliyim :)
 

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
arkadaş ben açıkça söyliyim
envai çeşit sele kullandım boy boy çeşit çeşit, kıçımın her milimetresini ölçtüm yine de kar etmedi.
sonra gittim b17 imperial narrow aldım.
meseleye gerçekçi yaklaşalım arkadaşlar: brooks da olsa daha ilk dakikadan rahat etmeniz gerekiyor. Bana öyle oldu bindiğim anda yumurtaya can veren allahım bu seleyi sen mi yarattın dedim. asıl püf nokta bindikçe daha da rahatlıyor.
normalde kıçıma kan gitsin diye ikide bir ayaga kalkarken şimdi rahat rahat sürüyorum, hatta taytsız biniyorum 50km bandına kadar. bir de üzeri kaygan ufak ufak hareket edebiliyorum kıçım yapışıp kalmıyor. bu da benim için artı oldu.

cambium bilmiyorum tabii ama denemek isterdim.
b17 ve c17 turluk yalnız yol bisikletinde denemeyin zaten o iş yürümez.
c15 carved ve b17 narrow hatta imperial olsun asgari bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Ersin savaş

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Ekim 2013
Mesaj
584
Tepki
638
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Başka bir başlıkta yazmıştım. Naçizane Tecrübem..
Cyclocross sürüyorum.

"(link) Burada ilk sürüşe ait kayıt var.

Ben de çok sele değiştim. aldım sattım, emanet alıp denedim. İyi ya da kötü nitelikte tayt denedim. 50-60 km de acı başlıyordu. Deri sele denemedim. Gerekli özen ve bakımı ihmal ederim, alışamam ağır vb. diyerek hiç deri sele almadım. Cambium hakkında da yerli tecrübeye pek rastlamadım. Yabancı sürücüler ve videolar vb. çok okudum ve seyrettim. Uygun fiyata C17 Carved modelini de bulunca aldım. Çok az cilt acım oldu. O da zaten her türlü olabilecek bir şeydi. Yeni sele, yeni açı ve genişlik. Taytsız sürdüm ve memnunum. Fakat, 100 KM+ turlarda nasıl olur, tüm gün sele üzerinde olmak gereken sürüşlerde nasıl olur, bozuk arazi de ne sonuç verir bilemem. ilk 70 km için söyleyebileceğim bir sıkıntı yok. Sürüşüme adını da #taytason verdim :) daha sonra ki sürüşlerde de deneyeceğiz bakalım. Tabii, sele diğer arkadaşlarında bahsettiği üzere çok kişisel bir parça. Denemek lazım.. "
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@suat akman

Üreticinin sermaye sahibinin italyan olması, üreticiyi veya markayı italyan yapmıyor. Gidin Belçika'da "Godiva"ya Türk çikolatası deyin bakalım, insanlar size ne diyecekler. Brooks'un Türkiye'de çok acayip bir pazarlama bütçesi mi var? Çok mu reklam yapıyor? Ya da insanlar "Brooks İngiliz, o yüzden kesin çok kalitelidir" mi diyorlar? Brooks'un haklı bir repütasyonu var, çünkü Brooks kaliteli. Bu kadar basit. Popülerizm başka birşey, gerçekten de o konuda en iyisi olmak başka birşey. Hele de sele gibi kişisel bir konuda.

Önemli olan sahibiniz değil, sizin köklerinize ne kadar bağlı ve üretim kalitenizi ne kadar sürdürebildiğiniz. Sahibiniz ister Türk olsun, ister İtalyan. Brooks'un başına gelmeyen kalmadığı halde 100 yılı aşkın süredir neredeyse ay

Ya da şöyle söyleyim: Siz istediğiniz kadar ingiliz olduğunuzun reklamını yapın. Ürününüzdür sonuçta para kazandıran. Ve gene ürününüz olacak para kaybettiren.
 

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
markanın nerenin markası olduğu çok alakasız bir kavram gerçekten. alman markası çin'de üretiyor mesela, o zaman alman diye yükselecek miyiz? asla.
brooks'un sahibi hangi ülkede olursa olsun, geri seleler ingiltere'de üretiliyor, cambium'lar italyada.

mevzu bahis budur.
 

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
@el_Aksa_1903

ben mi anatomik olarak sorunluyum bilmiyorum da selenin üzerine oturduğunuzda nerenizden selenizi görüp hava puanı veriyorlar acaba?!

diğer yandan satamayacağınız seleyi almayın asla zira uymazsa elinizde patlar :)
 

historiyst

Pedalşör ;)
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesaj
986
Tepki
1.014
Şehir
MANİSA
İsim
Murat Hoca
Bisiklet
Giant
Sele harbiden parasının hakkını veriyor ... :harika:
 

Mustang54

Üye
Kayıt
19 Mart 2017
Mesaj
89
Tepki
114
Yaş
23
Şehir
İzmir
İsim
Baran bozkurt
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
hocam bütcenize göre çok iyi bir bisiklet bike14 var bir bakın isterseniz specialzed tarmac sl5 expert bir bakın etkileneceksiniz