Ozan k.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Haziran 2014
- Mesaj
- 2.016
- Tepki
- 2.634
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- KTM
Carraro flexi’nin ardından Dahon mu p8 almamla beraber yaptığım kilometreler ve bisiklet üzerinde geçirdiğim vakit artmaya başladı. Böylece de haftasonları artık 60 km veya daha fazlasını yapar oldum. Bu yüzden aslında ilk başlarda sevdiğim biolgic selem rahatsızlık vermeye başladı. Uzun sürüşlerden sonra uyuşma ve yorgunluk hissi geçmek bilmiyordu.
Bu yüzden arayışlara geçtim ve deneme sürüşü vs yapmadan bir B17 siparişi verdim. Bike-components sitesinden kargo dahil 210 TL’ye mal oldu.
Kutusundan çıkan kremi de gösterildiği şekilde seleye uyguladım bir gün bekledim sonra sele üstünü yine belirtildiği şekilde pamuklu bezle sildim. Tabi onca yumuşak seleden sonra parmağımı vurduğumda tık tık ses çıkaran bir seleyle ne kadar rhaat edeceğimi ben de merak ediyordum. İlk bindiğimde ise hayal kırıklığına uğradım. Sele bildiğiniz rahatsızdı. Üzerine tüm ağırlığım binince esnemesini umuyordum ama sele çok sertti. “Eyvah galiba ben bunu satmak zorunda kalacağım” derken ilerleyen dakikalarda rahatsızlık artmadı. Bu garip çünkü yumuşak selelere oturunca çok rahat gelir ama ilerleyen dakikalarda rahatsızlıklar başlar. Bunda öyle birşey olmadı. İlk gün bana sorsanız 10 km’lik mesafede biologic tercih ederdim ama brooks da o kadar kötü değildi. Hiç değilse kötüleşmedi.
Aynı gün 10 km de dönüş yolunda kullandım ve yine rahatlık seviyesi değişmemişti, ancak ikinci gün bisiklete bindiğimde garip bir şekilde daha rahat geldi. Galiba vücudum alışıyor diye düşünürken seleye baş parmağımla bastırmaya çalıştığımda hissedilir şekilde daha esnek olduğunu gördüm.
3. gün haftasonuydu ve 55 km yaptım. Sadece son 5 km’de biraz rahatsızlık hissettim o kadar. Her gün daha da rahat gelmeye başlamıştı. İşin en güzel yanı ise uzun km’ler yaptığımda rahatsızlık başlasa bile bisikletten indiğimde hiçbir rahatsızlık kalmıyordu ve ertesi gün veya öğleden sonra tekrar bindiğimde sanki dün veya sabahtan hiç bisiklete binmemiş gibi hissediyordum. Halbuki biologic veya carraro da üst üste bindiğimde önceki sürüşlerimden “hatıralar ve yaşanmışlıklar” ilk andan itibaren rahatsız ediyordu.
Artık Brooks ile 1 ay geçirmiş bulunuyorum, bu sürede iyice alıştım. Artık pek bir rahatsızlık vermiyor ve daha iyisi her gün daha da iyi hissediyorum. Artık sele baş parmağımla bastırdığımda esniyor ve bunu da sürerken hissediyorum.
İstanbulun nemli olması, benim 85 km olmam, bir şehir bisikleti kullanıyor olmam( dahon mu p8) yani dik pozisyona yakın bir halde sürmem yüzünden selenin normalden biraz daha hızlı esnemeye başladığını düşünüyorum. Yani alışma süresi herkeste aynı olmayabilir ama bende 1 ay sonra artık bana ciddi bir rahatsızlık vermiyor.
Brooks ile yumuşak seleler arasındaki fark çok belli. Aslında bu brooks’e özgü değil, her sert yüzeyli ve sadece üzerine ağırlık bindiğinde bir parça esneyen selede olduğu gibi kan dolaşımını engellemiyor ve bu yüzden yorgunluk-uyuşma hissi meydana gelmiyor. Bu selelerin çok yaygın olmamasının sebebi ilk oturulduklarında rahatsiz gibi gelmesi ve çoğu kullanıcının kısa sürüşler yapması olduğunu düşünüyorum. Ama bilinçli bir sürücünün bana kalırsa hep sertçe seleler seçmesi lazım.
Sonuç? Bence 210 tl’ye değer. Ama mutlaka brooks olsun demiyorum, sertçe olan her sele bence aşağı yukarı aynı işi görür. Hatta yerli bir firmanın da deri sele yaptığını duydum, muhtemelen o seleler de aynı işi görüyordur. Yeter ki yüzeyi bir parça sert olsun ve kan dolaşımına engel olmasın.
Not: Brooks var brooks var, şehir/tur bisikletinize incecik bir brooks alırsanız sıkıntı yaşarsınız, yarış bisikletine de brooks b67 gibi çok geniş bir sele alırsanız yine baldırlarınızı sürteceğinizden pişman olursunuz. Oturuş pozisyonunuza göre bir sele seçmeyi unutmayın. B17’nin bu kadar çok satmasının sebebi hem yol bisikletine hem de şehir/tur bisikletine az buçuk uyum göstermesi. Yani biraz genişçe bir yol bisikleti selesi olması. Böylece gidon seleden bariz yüksekte değilde b17 muhtemelen sizin işinizi görür. Ancak b17’nin yarış versiyonunun olduğunu da unutmayın. Ayrıca tüm brooskların ve diğer deri selelerin yapay malzemelerden yapılan selelerden ağır olduğunu, belli aralıklarla bakım gerektirdiğini de unutmayın.
Not 2: Pedli bisiklet taytı kullanmıyorum.

Bu yüzden arayışlara geçtim ve deneme sürüşü vs yapmadan bir B17 siparişi verdim. Bike-components sitesinden kargo dahil 210 TL’ye mal oldu.
Kutusundan çıkan kremi de gösterildiği şekilde seleye uyguladım bir gün bekledim sonra sele üstünü yine belirtildiği şekilde pamuklu bezle sildim. Tabi onca yumuşak seleden sonra parmağımı vurduğumda tık tık ses çıkaran bir seleyle ne kadar rhaat edeceğimi ben de merak ediyordum. İlk bindiğimde ise hayal kırıklığına uğradım. Sele bildiğiniz rahatsızdı. Üzerine tüm ağırlığım binince esnemesini umuyordum ama sele çok sertti. “Eyvah galiba ben bunu satmak zorunda kalacağım” derken ilerleyen dakikalarda rahatsızlık artmadı. Bu garip çünkü yumuşak selelere oturunca çok rahat gelir ama ilerleyen dakikalarda rahatsızlıklar başlar. Bunda öyle birşey olmadı. İlk gün bana sorsanız 10 km’lik mesafede biologic tercih ederdim ama brooks da o kadar kötü değildi. Hiç değilse kötüleşmedi.
Aynı gün 10 km de dönüş yolunda kullandım ve yine rahatlık seviyesi değişmemişti, ancak ikinci gün bisiklete bindiğimde garip bir şekilde daha rahat geldi. Galiba vücudum alışıyor diye düşünürken seleye baş parmağımla bastırmaya çalıştığımda hissedilir şekilde daha esnek olduğunu gördüm.
3. gün haftasonuydu ve 55 km yaptım. Sadece son 5 km’de biraz rahatsızlık hissettim o kadar. Her gün daha da rahat gelmeye başlamıştı. İşin en güzel yanı ise uzun km’ler yaptığımda rahatsızlık başlasa bile bisikletten indiğimde hiçbir rahatsızlık kalmıyordu ve ertesi gün veya öğleden sonra tekrar bindiğimde sanki dün veya sabahtan hiç bisiklete binmemiş gibi hissediyordum. Halbuki biologic veya carraro da üst üste bindiğimde önceki sürüşlerimden “hatıralar ve yaşanmışlıklar” ilk andan itibaren rahatsız ediyordu.
Artık Brooks ile 1 ay geçirmiş bulunuyorum, bu sürede iyice alıştım. Artık pek bir rahatsızlık vermiyor ve daha iyisi her gün daha da iyi hissediyorum. Artık sele baş parmağımla bastırdığımda esniyor ve bunu da sürerken hissediyorum.
İstanbulun nemli olması, benim 85 km olmam, bir şehir bisikleti kullanıyor olmam( dahon mu p8) yani dik pozisyona yakın bir halde sürmem yüzünden selenin normalden biraz daha hızlı esnemeye başladığını düşünüyorum. Yani alışma süresi herkeste aynı olmayabilir ama bende 1 ay sonra artık bana ciddi bir rahatsızlık vermiyor.
Brooks ile yumuşak seleler arasındaki fark çok belli. Aslında bu brooks’e özgü değil, her sert yüzeyli ve sadece üzerine ağırlık bindiğinde bir parça esneyen selede olduğu gibi kan dolaşımını engellemiyor ve bu yüzden yorgunluk-uyuşma hissi meydana gelmiyor. Bu selelerin çok yaygın olmamasının sebebi ilk oturulduklarında rahatsiz gibi gelmesi ve çoğu kullanıcının kısa sürüşler yapması olduğunu düşünüyorum. Ama bilinçli bir sürücünün bana kalırsa hep sertçe seleler seçmesi lazım.
Sonuç? Bence 210 tl’ye değer. Ama mutlaka brooks olsun demiyorum, sertçe olan her sele bence aşağı yukarı aynı işi görür. Hatta yerli bir firmanın da deri sele yaptığını duydum, muhtemelen o seleler de aynı işi görüyordur. Yeter ki yüzeyi bir parça sert olsun ve kan dolaşımına engel olmasın.
Not: Brooks var brooks var, şehir/tur bisikletinize incecik bir brooks alırsanız sıkıntı yaşarsınız, yarış bisikletine de brooks b67 gibi çok geniş bir sele alırsanız yine baldırlarınızı sürteceğinizden pişman olursunuz. Oturuş pozisyonunuza göre bir sele seçmeyi unutmayın. B17’nin bu kadar çok satmasının sebebi hem yol bisikletine hem de şehir/tur bisikletine az buçuk uyum göstermesi. Yani biraz genişçe bir yol bisikleti selesi olması. Böylece gidon seleden bariz yüksekte değilde b17 muhtemelen sizin işinizi görür. Ancak b17’nin yarış versiyonunun olduğunu da unutmayın. Ayrıca tüm brooskların ve diğer deri selelerin yapay malzemelerden yapılan selelerden ağır olduğunu, belli aralıklarla bakım gerektirdiğini de unutmayın.
Not 2: Pedli bisiklet taytı kullanmıyorum.




