Arkadaşlar 19 Ekim 2013'te, Mavic Aksium ön jant için, kırılan teli yenilemek adına bu firmadan 3 adet jant teli sipariş ettim. 2'si yedekte duracaktı. Siparişi verdim ve beklemeye başladım. Sonrasında beni arayıp ellerinde tel olmadığını, belki bir adet gri renkli bulabileceklerini belirttiler. Dedim boyayarak kullanılabilecekse sıkıntı yok. Olur tabi dediler, ben de göndermelerini rica ettim. Gönderilmeyen 2 tel için ücret iadesi yapacaklarını söylediler, peki dedim. Sonrasında jant teli geldi. Bisikletçim ile boyayıp kullanıma hazır hale getirdik. Bunun keyfiyle çıkıp dolaşmaya devam ettim.
Olay buradan sonra başlıyor. Birkaç gün sonra aklıma geldi, jant telleri için ücret iadesi yapıldı mı diye bakayım dedim. Karta iade yapılmamış. Neyse dedim arayayım, unuttular herhalde. Aradım, gayet nazik bir dille durumu anlattım. IBAN numarası istediler (ki daha önce başıma geldi, karttan çekilen paranın hesaba nakit olarak iadesinde sıkıntı yaşadım), ben de belirttikleri şekilde e-posta olarak gönderdim. Kutu dolu, e-posta ulaşmadı diye uyarı geldi. Ertesi gün aradım, dedim hata verdi, size ulaştı mı diye, ulaştı sorun yok dediler. Peki dedim, kapattım.
Aradan birkaç gün geçti, 8 küsür lira için ben bu adamları tekrar aramak zorunda kalacağım için gerildim. Şehirdışında işlerim vardı, sinir-stres had safhada. Bir kez daha aradım. Tabi bu arayışımda da nezaketi elden bırakmadım, yeni gelen bir çalışan olduğunu söyleyen arkadaşa, durumu ifade ettim ve geri dönüş yapılmasını rica ettim. Not aldım dedi, kapattık. Tabi para yine yatmadı ve ben çarşamba günü çileden çıktım. Neden mi?
- Merhaba, benim jant telinden kalan para iadem vardı, onu ne zaman iade edeceksiniz?
+ İade edeceğiz beyefendi. (kaçıncı sefer aynı yalan)
- (Gayet bağırarak) Ne zaman iade edeceksiniz? Dalga mı geçiyorsunuz benimle? Şurada yapacağınız işlem bir dakikanızı almaz, insanı salak yerine koymaktan zevk mi alıyorsunuz?
Burada gelen tepkiye dikkat!
+ 10-15 liranın lafını mı yapıyorsunuz beyefendi? Cebimize mi atıyoruz? (cevap aynen bu şekilde)
- Cebinize atmıyorsanız iade edeceksiniz, hepsi bu! Kaç hafta oldu, hesap numarası dediniz verdim, iade etmek bu kadar mı zor?
+ Siz jant teli istediniz gönderdik, sonra hepsinin parasını iade ettik, daha ne istiyorsunuz? (bu minvalde bir sürü zırvalık)
Burada nasıl bir saçmalık döndüğünü ben bile çözemedim. Hesap basit; 2 jant telinin parası iade edilecek, bu kadar. Lakin neler saçmaladığını kendisi de bilmiyor.
- Ne diyorsunuz beyefendi, ne iadesi, ne anlatıyorsunuz? Bana iade yapılmadı, bir de utanmadan 10-15 liranın hesabı falan diyorsunuz!
+ Burası şöyle dükkan, böyle mağaza, işte iadeler şöyle oluyor falan filan... (ne diyor anlamıyorum ve sinirden köpürüyorum)
- Parayı ne zaman iade edeceksiniz parayı?
+ Unutulmuş olabilir, iadenin pazartesi günü yapılmış olması lazım. (unutulduğu falan yok, bu yazıyı yazarken de insaf edip kontrol ettim, iade falan yok)
- Kontrol edeceğim, sonra görüşürüz sizinle.
Sinirle telefonu kapattım. Ben hayatımda böyle pişkin, böyle terbiyesiz insan görmedim. Bana 10-15 liranın lafını mı yapıyorsunuz diyor, arsızlık dizboyu. 10-15 lira için müşteriyi 4-5 defa arattıkları için utanmıyorlar ama o paranın lafını mı yapıyorsunuz diyebiliyorlar! Normalde sabırlıyımdır fakat paranın iade edilmediğini görünce bir kez daha aramayacağım dedim ve durumu da aklıma geldikçe her yere yazacağım diye kendime söz verdim. 8 lira için bu kepazeliği yaşattılar, 8 liralık güzel bir reklam olsun sevgili Kaçkar Bisiklet'e.
Not: Cümleler birebir aynı cümleler değil, eksik kelimeler ve vurgular elbette var ama tam olarak bu şekilde konuşuldu. Olayda bir farklılık yok. Parayı sokaktan toplayan insanların işlettiği bir firma olduklarına eminim. Bu arsızlık başka bir şeye delalet değil.
Olay buradan sonra başlıyor. Birkaç gün sonra aklıma geldi, jant telleri için ücret iadesi yapıldı mı diye bakayım dedim. Karta iade yapılmamış. Neyse dedim arayayım, unuttular herhalde. Aradım, gayet nazik bir dille durumu anlattım. IBAN numarası istediler (ki daha önce başıma geldi, karttan çekilen paranın hesaba nakit olarak iadesinde sıkıntı yaşadım), ben de belirttikleri şekilde e-posta olarak gönderdim. Kutu dolu, e-posta ulaşmadı diye uyarı geldi. Ertesi gün aradım, dedim hata verdi, size ulaştı mı diye, ulaştı sorun yok dediler. Peki dedim, kapattım.
Aradan birkaç gün geçti, 8 küsür lira için ben bu adamları tekrar aramak zorunda kalacağım için gerildim. Şehirdışında işlerim vardı, sinir-stres had safhada. Bir kez daha aradım. Tabi bu arayışımda da nezaketi elden bırakmadım, yeni gelen bir çalışan olduğunu söyleyen arkadaşa, durumu ifade ettim ve geri dönüş yapılmasını rica ettim. Not aldım dedi, kapattık. Tabi para yine yatmadı ve ben çarşamba günü çileden çıktım. Neden mi?
- Merhaba, benim jant telinden kalan para iadem vardı, onu ne zaman iade edeceksiniz?
+ İade edeceğiz beyefendi. (kaçıncı sefer aynı yalan)
- (Gayet bağırarak) Ne zaman iade edeceksiniz? Dalga mı geçiyorsunuz benimle? Şurada yapacağınız işlem bir dakikanızı almaz, insanı salak yerine koymaktan zevk mi alıyorsunuz?
Burada gelen tepkiye dikkat!
+ 10-15 liranın lafını mı yapıyorsunuz beyefendi? Cebimize mi atıyoruz? (cevap aynen bu şekilde)
- Cebinize atmıyorsanız iade edeceksiniz, hepsi bu! Kaç hafta oldu, hesap numarası dediniz verdim, iade etmek bu kadar mı zor?
+ Siz jant teli istediniz gönderdik, sonra hepsinin parasını iade ettik, daha ne istiyorsunuz? (bu minvalde bir sürü zırvalık)
Burada nasıl bir saçmalık döndüğünü ben bile çözemedim. Hesap basit; 2 jant telinin parası iade edilecek, bu kadar. Lakin neler saçmaladığını kendisi de bilmiyor.
- Ne diyorsunuz beyefendi, ne iadesi, ne anlatıyorsunuz? Bana iade yapılmadı, bir de utanmadan 10-15 liranın hesabı falan diyorsunuz!
+ Burası şöyle dükkan, böyle mağaza, işte iadeler şöyle oluyor falan filan... (ne diyor anlamıyorum ve sinirden köpürüyorum)
- Parayı ne zaman iade edeceksiniz parayı?
+ Unutulmuş olabilir, iadenin pazartesi günü yapılmış olması lazım. (unutulduğu falan yok, bu yazıyı yazarken de insaf edip kontrol ettim, iade falan yok)
- Kontrol edeceğim, sonra görüşürüz sizinle.
Sinirle telefonu kapattım. Ben hayatımda böyle pişkin, böyle terbiyesiz insan görmedim. Bana 10-15 liranın lafını mı yapıyorsunuz diyor, arsızlık dizboyu. 10-15 lira için müşteriyi 4-5 defa arattıkları için utanmıyorlar ama o paranın lafını mı yapıyorsunuz diyebiliyorlar! Normalde sabırlıyımdır fakat paranın iade edilmediğini görünce bir kez daha aramayacağım dedim ve durumu da aklıma geldikçe her yere yazacağım diye kendime söz verdim. 8 lira için bu kepazeliği yaşattılar, 8 liralık güzel bir reklam olsun sevgili Kaçkar Bisiklet'e.
Not: Cümleler birebir aynı cümleler değil, eksik kelimeler ve vurgular elbette var ama tam olarak bu şekilde konuşuldu. Olayda bir farklılık yok. Parayı sokaktan toplayan insanların işlettiği bir firma olduklarına eminim. Bu arsızlık başka bir şeye delalet değil.


