Scudo Sports

Biskleti Boyamak

Kayıt
16 Ocak 2013
Mesaj
26
Tepki
0
Şehir
bursa
Bisiklet
Beldeyama
öncelikle merhaba.bisikletimi boyayacağım ancak bisikletin bütün parçalarını söküp takmayı beceremiyorum zaten bazı parçalar için yeterli ekipmanım yok bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim? bir başka sorum ise kaliteli bir sprey boyaya ihtiyacım var hangi marka kullanmamı tavsiye edersiniz? boya yapmadan önce zımparalama ve pas boyası atacağım başka bir şey yapmam gerekirmi ? eğer bisiklet boyama işini tamamlayabilirsem ''biisikletlerimizin fotoğrafları'' adlı bölümde yayınlayacağım.herkese teşekkürler
 
Scudo
Bisikletinizin şuanki durumunu gösterebilirseniz daha yararlı yorumlar alırsınız. Bisiklet boyama işi zor bir iştir. Herkes yapabilir ama tecrübe kendini belli eder.
Yoksa zımpara ve sprey boya yapmak kolay iştir ama sonuç sağlıklı olmaz.
 
Kadro, gidon ve sele yi ayırabilirseniz oto boyama atolyesinde uygun bir fiyata boyatabilirsiniz diye düşünüyorum. Bisikleti sökerkenki aşamalarınızı fotoğraflarsanız hem sizin için geri takarken rehber olur, hemde sonuçtan sonra forumda paylaşımda bulunursanız benzer işleri yapacak arkadaşlara da örnek olur.

Bu işin zevkli yanlarından biride benzer işlerle uğraşmaktır.

Şimdiden kolay gelsin.
 
Oncelıkle bısıkletım 95-2000 yılları arası alımınyum kadro bır bısıklet su an ıcın fotograf koyamıyorum
 
benim önerim bisikleti sadece kadro kalana kadar sökmeniz. Sonra boyayı zımpara ve tel fırça yardımıyla ki isterseniz boya sökücü de kullanabilirsiniz boyasını temizleyin. Burda önemli olan nokta kadronun paslardan dahi güzelce arındırıp pürüzsüz hale getirmek. Pasları temizlemek için size bir püf paslı bölümü (bende gidondu) bir leğen veya kovanın içine koyarak üzerine kola (ben coco cola kullandım başka markada ne sonuç verir bilmiyorum) döküp yarım saat bekletmeniz. Sonra mutfak teliyle o pası çok kolay sökebiliyorsunuz. Onun üzerine dilerseniz bir kat antipas sonra su zımparası ve üzerine de bir kutu sprey boya (bir kaç kat) yeni gibi bir kadro elde edebilirsiniz. Ayrıca bir öneri daha kadronun deliklerini yani içini yine kolayla yıkayıp bir sopa yardımıyla temizlerseniz güzel bir bakım yapmış olursunuz.
 
Eger güzel birsey olmasini istiyorsan, sökebildigin parcalari kendin sök ve sökemedigin parcalari git bir bisikletciye söktür (bir kac parca kalacagaindan dolayi ücret almazlar bence).
Sonra kadroyu sanayi de birine güzelce istedigin boyaya boyat ve tekrar topla (Babanin kesin sanayi de tanidigi vardir boyama konusunda yardimci olacak).

Kadro tüm parcalardan kurtulmadigi sürece iyi birsey cikmaz ortaya, hele hele sprey boya ile hic güzel olmaz.
 
bu işi sanayide boyatmak yerine kaliteli bir sprey boya ile yapsam daha iyi gibi zaten bisikletim eski belirttiğim gibi ne kadar kötü bir sonuç çıkarsa çıksın beni çok mutsuz etmez.
 
arkadaşlar bir de kaliteli sprey boya tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
@batuhanateş

akçalı öneririm zımpara kesinlikle yap ve 2-3 kat astar atmadan boyamaya girişme pul pul dökülür
 
Bence önce herhangibir paslı metal üzerinde elini alıştır. Sonradan kadroyu boyarsın böylece ne yapman yada yapmaman gerektiğini kavramış olursun. Bisikletçiye söktürme parası vereceğine yapı marketlerden bir kaç anahtar alman bence daha mantıklı en azından kendine ait takım olur. Forumdan ve video lardan nasıl sökeceğini öğrenebilirsin. Tavsiyem kendin uğraşman ki bittiği zaman emeğin ve zamanın geçmiş olduğundan senin için daha değerli bir bisiklet olacak.
 
bu işe 1 hafta içinde başlamayı düşünüyorum malzemeleri alıp yaptıkca buraya yazarım.çok sağolun
 
Ben sanayiye götürüp ustaya teslim edeceğim fakat şuanda hangi renge boyatsam telaşı başaladı kadroyu mat siyah üstündeki stickeri beyaz gidon bandınıda sarı yapmayı planlıyorum Murat abinin bisikletinden sonra
 
üzerindeki stickırı bence kendin tasarla boya işleminden sonra çok güzel durur .
 
58 kadro eski bir yol bisikletim var bende komple soyup boyamayı düşünüyorum ama bu aralar değil :) Biraz araştırdım, biraz büyük boyacılarda özel renk karışımını (oto boyasından tut ne varsa mevcut )ufak sprey tüplere basıyorlar onlardan 2 tüp yaptıracağım rahat rahat yeter. Ha birde astar atman lazım kadroya. Yani direk demirin üzerine astar, astarın üzerine oto boyası. Ki daha kaliteli görünsün ve sağlam olsun. Yani kısaca şimdi buradan yeni sekme aç ve oto boyası nasıl atılır diye araştır. :) Resimlerini de bekliyoruz unutma ;)
 
öğrenci olduğum için bu iş biraz yavaş ilerliyecek ama yaptığımda hepsini paylaşacağım bir de hala benim fikrim yok diyenler için(malum bizim forumlarda pek uygulamalı yok)burdan:(link) biraz daha fikir sahibi olabilirsiniz
 
Yapabilirsem inşallah forumumuzda örnek olacak. Tabi kim önce yaparsa daha iyi, faydalanmış oluruz ;)
 
ben boyama işlemine 1 hafta önce başladım daha %10 yeni zımparaladım :)
 
Makina ile mi zımparalıyorsun(kenarlar mutlaka el ile) amacım makina kullanıyorsan kadroya zarar verip vermediğini öğrenmek :)
 
Kadroyu iyice zımparaladıktan sonra üzerine selülozik astar at. Sonra bir kat sprey boya ile boya... Boya kuruduktan sonra boya üzerinden, boyayı sökmeden ince zımpara ile geç. Bir kat daha boya at, gerekirse bir daha zımparalayıp, bir kat daha boya atabilirsin. Sprey boya kalıcı olmaz; ancak bu şekilde, aralara zımpara yaparak, birkaç kat boyarsan biraz daha kalıcı olur ama yine de oto sanayiinde yapılmış gibi olmaz. Senin yerinde olsam, kadroyu ve maşayı alır, oto sanayiine gider, 60-70 lira verir, bir kaportacıda boyatırım. Kendin yapman keyifli olur ama pahalıya mal olur ve kalıcı olmaz. Evvelki sene, eski bir bisikletimi boyatmıştım; belki fikir verir. Bu arada, muhakkak vernik yap ya da yaptır.
(link)
 
@can onur

Sitenizden girip baktım sizi tebrik etmek istiyorum bisikleti ne halden ne hale getirmişsiniz.Tabiri caizse cillop gibi olmuş.Hayırı pedallamalar.
 
Geri