"uygun dozaj" dediğiniz şey zaten daha fazla kuvvet uygulamak oluyor. Yüksüzken maksimum fren yaptığınızı düşünün, yani sıkabildiğiniz en sıkı şekilde diyelim. Sırtınıza 20 kilo alınca gene aynı freni yapacaksınız, çünkü sizin frenlerinizin uygulayabildiği maksimum kuvvet bu. (siz ağır bisikletin ağırlığına uygun olarak daha güçlü freni var diyorsanız o ayrı bir konu) Tabii olarak da daha geç duracaksınız çünkü aynı kuvvet ile daha fazla kütleyi durdurmaya çalışıyorsunuz. Zaten yaptığımız varsayımlarda herşeyin ideal olduğunu kabul ediyoruz (Frenlerin tam performans çalıştığını, tekerleklerin ideal basınçta olduğu vs.) Mesela Formula 1'deki arabanın frenini getirip kendi arabnıza takarsanız, tabii ki daha çabuk durur, ama arabanın kendisinden pahalı frenleriniz olur. Yüklü ve yüksüz arasındaki farkı da gene görebilirsiniz, frenleriniz ne kadar kaliteli ya da güçlü olursa olsun. Çünkü zaten yüksüzken de frenleri maksimum kullandığınızı varsayıyoruz. Yüksüzken yarım fren sıkıp, yüklüyken tam fren sıkıp aynı mesafede durursanız, bu pek sağlıklı bir karşılaştırma olmaz takdir edersiniz ki.
Sitedeki teorik hesaplamalar güzel ama pratikte şöyle bir sorun var. Bi kere hesaplarda rüzgar direnci yok, süspansiyon etkileri yok. Araba tugla gibi rijit bir yapı değil. Bütün yüzeyi yere basmıyor, yere basan lastik alanı toplamda yarım metrekare bile değil. Frene bastığınızda araba öne doğru yığılır, ağırlık transferi olur (virajlarda da olduğu gibi). Bu yüzden arabaların ön frenleri her zaman daha büyüktür çünkü daha fazla ağırlık biner. Enerjinin bir kısmı süspansiyon tarafından emilir. Arabaların durma testleri de bunun için yapılır. Eğer dediğiniz gibi olsaydı, bütün arabalara aynı frenleri koyar, hepsi 40 metrede durur der (yüklü ya da yüksüz, ağır ya da hafif) işin içinden çıkardık. Üretim masrafı da bayağı düşerdi. Bisiklet de aynı şekilde. Neden daha iyi frenler için, mesela disk için para sayıyoruz. Daha çabuk duralım diye. Aynı kütleyi daha cabuk durdurmak istiyoruz çünkü. Madem kütle etkilemiyor, neden büyük araçlarda daha büyük frenler var. Mesela 1400 kilo Passat (ya da başka marka) 40 metrede duruyor, 2000 kg Mercedes de 40 metrede duruyor. Ama fren sistemi boyutları ve gücü arasında tabii ki fark var. Tekrar söyleyeyim arabanız boşken frene basın, bir de 5 kişi + bagaj varken basın. Aynı araçla aynı şartlarda bu denemeyi yapın.