Scudo Sports

Bisikletten Anlarım diyenlere gelsin :)

@atakanz96 Alüminyum kadrolarda çok kaliteli olmakla birlikte bazen karbonu aratmıyor da, ancak bu alüminyum alaşım lar 6061 değil de 7005 olursa dediklerim geçerli oluyor.
 
Scudo
@gmfaruk titanyum kadro yeni nesil tasarımlara pek izin vermiyor.
Kaynak işlemi zor olduğundan aero tasarımlar yapılamıyor.
Bir gün titanyum bisiklet alırsam büyük ihtimal tur bisikleti olur 6-7 kg bisiklet 6-7 kg eşya 14kg ile dünya turu kulağa hoş geliyor.
Titanyum un bir an önce jant teknolojisine olmadı sadece çember teknolojisine girmesi lazım. Biri titanyum jant yaparsa alırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
@Zekeriya Çab
Hocam peki bu tarz bi ti gravel kadrosu yeterince aero degil mi

https://www.sevencycles.com/images/bikes/evergreen-s-pop.jpg

Bide su kadro hk. ne dusunuyosunuz performans ve rahatlik acisindan (usttekine gore aero ozelligi nasil? aerobar ile ayni ekipman(groupset,jant vb) sartlarinda ayni hiz saglanabilir mi ?
https://www.sevencycles.com/images/bikes/expat-sl-full.jpg
 
iki kadroyuda savunmuyorum alu iyidir veya karbon iyidir demiyorum.bisikletim alu.izlediğim testi anladığım kadar ile yorumlar isem eğer.çelik güç üzerinde eğrildi ama karbon güç uygulandığında direk çatladı ortadan.
 
@gmfaruk bu iki bisiklette aero değil zaten öyle bir iddasında yok bakma zip koymuş ama lastikler 28c alttaki bisiklet zaten Bahsettiğim Türden tur bisikleti al çık yola grup setten başka sorun çıkmaz ki onuda değiştirirsin. Iki bisiklette aero değil hatta ayrıca titanyum demesen gayet kaynak yerleri ve kadro tipi ile Çelik klasik bisiklet dersin.
Titanyum kaynağı ayrı hava geçirmez bir odada uzaktan kumanda yada robot kollarla yapılıyor odada oksijen olmuyor başka bir gaz oluyor. Ve kaynak çok ince oluyor hatta kaynak gibi bile olmuyor sanki sac lehimi gibi oluyor.
image.jpg
Böyle eylenceli bir kadro titanyumla zor.
 
@Zekeriya Çab
Hocam sizi pek yormak istemem turkce veya ingilizce bisiklette aero ve konfor ile ilgili bildiginiz bi makale vb varsa atarsaniz sevinirim
(Video olursa da guzel olur)
Edit:hocam paylastigim ti kadrolar sizce transcontiental tarzi yarislarda is gorur mu?(meraktan)
 
@Baki KAYAN
Bu videoda Anlamadığım bir şey var.
Tamam 3 katı güçte patladı Çelik hemen eğildi vs.. Karbon okadar harika bir metaryal de neden iki şaftına bağlantı başları metal. Çelik olan tamam komple metal onu Anladık karbon olan neden metal uçlu.
Çünkü karbon çeliğin 3 4 katı esner bu yüzden 3-4 katı Güce dayanır. Ayrıca dikkat edin videodaki şaft hazır karbon bezinden değil ayrıca örülerek yapılıyor. Yani nalyacağınız karbon açayip ve karanlık Yönleri çok olan bir malzeme. Bisiklet için ise gidip 8-10 vermiyorsanız karbon kadrom var demeyin salcanoların karbonları falan alu den kötü durumda.

@gmfaruk (link)

(link)
Aerodynamic Havanın nasıl yarıldığı ile ilgili değil hava yarıldıktan sonra yani Havanın içine havadan başka bir maddeyi sokunca fazla Havanın ne yaptığı ile ilgilidir. Farklı şekillere farklı sonuçlar çıkar ama daire şeklinde boru diğer hiçbir şekilde olmayan düzenli olarak yalpalama haraketi eğilimdedir. Diğer şekiller yalpalar ama daire şeklindeki boru gibi değil. Küre şeklindeki pingpong topunu şaç kurutma makinesiyle havad tutarsınız ama başka şekildeki topları havada tutamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
@atakanz96

Carbon daha esnek daha uzun ömürlü hem hafif hemde daha dayanıklı
 
10 Kg'lık bir bisikleti karbon ile hafifletmek için her extra 1 kg için ortalama 1000 doları gözden çıkarmak lazım. Peki hadi diyelim bunu yaptık.

7 kg lık karbon bir bisiklet 7 kg olarak mı kullanılıyor sizce ?

Uzun yol yapılacaksa çift suluk , aydınlatma ve bunun pilleri ve yedekleri , yedek iç lastik , yama ,pompa , zil vs vs taşınan extra ağırlıklarla 10 kg civarını görüyor.

Madem böyle olacaktı , bu kadar extra masrafı neden yaptık ? Bisikletim 7 kilo diyebilmek için mi ?

Yaman çelişki değilmi ?
 
Geri