Bisikletten Anlarım diyenlere gelsin :)

atakanz96

Üye
Kayıt
9 Mart 2015
Mesaj
15
Tepki
21
Yaş
27
Şehir
İstanbul
İsim
Atakan Zeybek
Bisiklet
Giant
arkadaşlar benim aklıma takılan bir soru var. bu sıralar yol bisikleti alacağım için detaylı bakıyorum bisikletlere.mesela şu carbon olayı. aluminyum olan 9-10 kilo carbonlar7-8 kilo geliyor ama arada muazzam fiyat farkları var.kadroyu 1 kg hafifletmek yerine 1 kilo versek ne gibi bi farklılık oluşur ki.(döner aksamdaki ağırlık farklılığından bahsetmiyorum sadece kadro)
 
Scudo

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@atakanz96
Karbon kadrolar normal şartlar altında(kaza durumları hariç) alüminyum kadrolara göre daha dayanıklıdır. Kullanım süresi uzundur. Yani sadece hafif olarak bakılmamalı kadroya. Ayrıca karbon kadroların esnekliği daha fazla olduğu için darbe emişi daha güçlüdür, tabi bu esnekliğin yarış içinde güç kaybettirdiği teorileri var ama bence öyle bir olay yok...
 
  • Beğen
Tepkiler: Baki KAYAN

Baki KAYAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2011
Mesaj
871
Tepki
1.874
Şehir
Isparta/Yalvaç
Bisiklet
Colnago
Tabi ki kendinizin hafiflemesi, kilo vererek daha fit duruma gelmeniz bisikleti hafifletmekten çok daha fazla işe yarayacaktır. Yol bisikletinde ufak ağırlık farklarını gözünüzde büyütmeyin lütfen. Karbon kadroyu hafifliği için değil sağlamlığı için tercih etmelisiniz. Karbon kadrolar direnç noktalarında çok sağlamdır, esnemez, gücünüzün tamamını yansıtabilirsiniz. Pedala bastığınızda size karşılığını verir. Ama alü olarak da çok iyi kadrolar var. Mesela uzun süre kullandığım Cannondale Caad10 serisini hala çok severim ve çoğu karbon kadrodan daha uygun geometride bulurum. Ama esnemezlik sözkonusu olduğunda alü kadrolardan karbon kadrolardaki gibi verim alamıyorsunuz ne yazık ki... @atakanz96
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Baki KAYAN esnemezlik konusunda çelik mi daha iyi karbon mu ?

@atakanz96 kilo ver ver nereye kadar verebilirsiniz ki? ben bisiklet sürücüsünün kilosunun hafiflemesinin çok da önemli olmadığını düşünüyorum. tabii ki aşırı yağlı olmaktan bahsetmiyorum. kaslı bir vücudunuz vardır ve yağ oranınız düşüktür, nereden kilo vereceksiniz?
ağır bisiklet kullanmak yoruyor. benimki ağır oradan biliyorum.
 

Baki KAYAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2011
Mesaj
871
Tepki
1.874
Şehir
Isparta/Yalvaç
Bisiklet
Colnago
@cumali55

Yıllardır tartışılan konu :) Kesinlikle iyi teknoloji sonucunda üretilen bir karbon kadro çelikten daha dayanıklı ve daha esnemezdir. örnek olarak şöyle bir video sunayım. Çelik ve karbon şaftların tork gücüne maruz bırakıldığındaki dayanıklılığını ölçen bir uygulama...

 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Emre Sefa SEFER

Karbon ve esneklik mi?
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@Berke Cankılıç
Çoğu yerde bilgi gereksizliği var bir çok konuda. Karbon bisiklet konusu da bu gereksizliğe dahil. Esnek mi değil mi? Esnekliğin tanımı nedir bahsi geçen konuda? vs. vs...
Paylaşacağım linkte dakika 4ten sonrasını izlemenizi rica ediyorum;
(link)
-
Siz bunu izlemeden önce de yazmış olduğum esneklik kavramını açıklayayım. Karbon kadrolar katmanlı yapıya sahiptir. Çelik ya da alüminyum gibi tek parça değildir. Bu sayede darbe emişi en üst seviyededir. Aldığı ÇOĞU darbenin ardından asıl şeklini korumayı başarması karbon kadroda esnekliktir. Yoksa pedal çevirdikçe bisiklet neden esnesin değil mi yahu...
Biraz araştırma yaparsanız karbon kadroların nasıl testlerden geçtiğini 30 dereceye kadar büküldükten sonra nasıl eski halini aldığını görebilirsiniz. Bu da esneklik oluyor tabi...

Bir başka deyişle aslında esnek olmayan kadrolar çelik ve alüminyum kadrolardır, darbe aldıklarında yapısı bozulur ve darbeyi aldığı yerde yamukluk, göçük gibi durumlar oluşur.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Emre Sefa SEFER ben pedal çevirirken esnedigini söylediğinizi sandım kusura bakmayın.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Ben oldukça zayıf biriyim. Zayıf olmak kondisyonun iyi olmasını göstermez, ya da pek etki olmaz. Şöyle söyleyeyim. 10 kilo zayıflamak mı iyi bisikleti 1 kilo azaltmak mı ? İkisi de eşit. 6 ve 7 kilo arasında azda olsa fark vardır. Damlaya damlaya göl olur :D
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Bir bisiklet alayım hafif olsun diyorsan süper aliminyum al karbonun gerçekten hafifleri çok para 8-10 bin karbon olur 8-8.5 olan kadrolara yerine superlight Alu kadrolar var Fuji rubaix 8,5 kg a6 kadro specialized allez Comp 2 e5 kadro caad10 yine superlight
Karbon uyku kaçırır bir çukura girer çıkarsın bir şey oldu mu olmadı mı 5 gece düşünürsün. Alu en azından yamulur karbonda Öyle bir şans yok Çat der gider yada 20 yıl gitmez. Çok adam var kabondan Çeken ama sesleri çıkmıyor okadar parayı bayılıp birde uykuları kaçtığı için.
ABD de olsan düştün mü bisikletle koyarsın arabaya gider girersin x-ray e görürsün çatlak varmı yokmu ama burada Öyle bir şansın yok. Ya verirsin 500$ kargo ücretini gider girer muhaye yada unutana kadar uyumazsan.
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@Zekeriya Çab
Btwin'den karbon kadro alırsanız çatladı mı derdiniz olmaz gider değiştirirsiniz her şeyi kabul ediyor adamlar :D
Mosso dan karbon kadro alırsanız dediğiniz gibi bir şey mi oldu diye uykularınız kaçar.
Ama merida, specialzed gibi markalardan karbon kadro alırsanız içiniz rahat olur, öyle İstanbul'un sıradan çukurları kolay kolay zarar veremez bisikletinize. Tabi ne olursa olsun dikkat etmek gerekir yol şartlarına.
Bu arada karbon savunucusu değilim, dinamiği yüksek bir alu tercihim olur... :)
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
benim bisikletim 9,35 kg.
karbon kadroya dönmek istiyordum, diyetisyene gittim, 6 ayda 600 tl verdim, 10 kg zayıfladım. 1,5 tane karbon kadro bana 600 TL'ye gelmiş oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Zekeriya Çab

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
@Emre Sefa SEFER b twin bir yokuştan 60 km ile inerken patlayan kadroyla kırdığınız kemiğinize garanti veremez.
Karbon üzerine çalıştım ve ne menem bir şey olduğunu bilmiyorum.
Btwin ve benzeri kadrolar aliminyum ile hemen hemen aynı. Zaten karbon alliminyumdan hafif değin karbonun hafif olması örüm ve uygulama dan Kaynaklı örüm ve uygulama geliştirmeden sadece solid work gibi proframlar 120-130 kg taşıyacak kadroyu yaparsınız ve alliminyumdan sadece 1 kg hafif olur. Zaten kendi karbon örümünü yapan adamlar kadroyu fena fiyatlara satıyorlar.
Bu arada meridaya çok güvenmeyin geçen aslı bisiklet bir karbon kadro yapım videosu paylaştı evin garajında kadro yapanlarla aynı yöntemi kullanıyorlar. Hatta bu dandıklikte Çalışıyor olmaları inanılmaz.
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@Zekeriya Çab Kemik kırığı konusunda haklısınız. Düşük bir ihtimal olduğunu düşünüyorum ama belli olmaz tabi... :)
Taşıma kapasitesi konusunda da hak veriyorum size, mühendislik payı olmasına rağmen açıkçası 100kg üstü için karbon kadro tavsiye etmem.
Merida en güvendiğim kuruluş açıkçası, crossway modellerinden birini kullanmaktayım şu anda ve çok da memnunum. Ancak söylediklerinizden sonra araştıracağım tabi ki...
 

kasapogluu

Daimi Üye
Kayıt
10 Nisan 2015
Mesaj
230
Tepki
154
Şehir
alanya/istanbul
İsim
onat
Bisiklet
Carraro
Bisikleti hafifletmek ve kendiniz kilo vermek arasında dağlar kadar fark vardır, mühim olan ağırlığın dağılımı, 5er kiloluk ayakkabilarla koştuğunuzu hayal edin.
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
@Emre Sefa SEFER tüm önemli kadro üreticileri dişi kalıba prereg karbonu yerleştirir sağ dişi ve sol dişi olarak sonra iç lastik gibi şişirilebilen bir erkek kalıbı yerleştirip sağ sol yarıyı belirli kurallara uyarak kapatıp fırınlarlar.
Bazıları tamamen kadro üçgenini çıkarır bazıları parça parça çıkarır yapıştırır.
Bu teknoloji elinde olmaya dıy çılar bildiğimiz ambalaj köpüğüne Kabon parçalarını yapıştırır ve fırınlar yada kimyasal reaksiyon a bırakır. İşte merida bu ikinci yöntemle yapıyor ve görünce inanamadım.
Canyon, carvelo, rıdley, Trek, canondale bunlar gördüğüm üretimler ve inanamazsınız teknolojiye. Resmen maşaya konan 3 kat karbonun örümünden uygulamasına farklı açılar ve farklı örüm desenleri kullanıyorlar yani kadroya özel karbonu kendileri örüyor ve sonuç süper light kadro ama yinede alıp buralarda heba etmenin anlamı yok çünkü turdan gelince yanaklarımızda 2 güzel kız Öpüp şampanya patlamıyorsanız tek sponsorunuz kendinizsiniz ki sorunsuz bütçenizde olsa pek mantıklı değil.
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@Zekeriya Çab Sizin kadar teknik bilgiye sahip değilim. Ancak söyledikleriniz de yeterince haklısınız. Ben de size katılıyorum...
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Kimseyi bir şeye ikna etmiyorum alan alsın kullanan kullansın ben bir ara çamurluk tu seleydi evde bir şeyler yapıp eylence olsun diye takıldım ama sonuç çok zor çok hasas ve çok işçilik gerektiriyor şöyle söyliyeyim bir sele yaptım ama gidip karbon sele alaydım daha ucuza gelirdi ( hammadde fiyatını katmıyorum sadece işçilik)