Scudo Sports

Bisiklette powermetre ve watt bazlı antrenman (FTP, NP, IF, TSS)

yurtdışında özellikle bisiklet ürünlerinde yapılan sezon sonu indirimler gibi pazarlama aktiviteleri maalesef ülkemizde olmuyor. keşke ülkemizde de olsa..

ben Garmin kullanıyorum, 4-5 tane Garmin im olmuştur, ufak tefek problem için bile Baytekin e gittiğimde bazılarını bakım-onarım, bazılarını da ücretsiz ürün değişi yapıldı. Maalesef tecrübelerim, savınızın tersini gösteriyor. Tek seferlik satınalım yerine, toplam satınalma maliyetine, olabilecek servis giderlerini de eklemek gerekiyor. "kartuşu sıfırı ile aynı paraya gelen printer" gibi olmamalı bu ürünler..
Benim herhangi bir savım yok, sadece konuda okuduklarımdan edindiğim izlenim. Sizin yardım almış olmanız herkesin yardım aldığı anlamına gelmediği gibi, başkalarının da yardım alamaması kimsenin yardım almadığı anlamına gelmez. Ben zaten bilerek firma ismi yazmadım. Garmin sadece ufak bir ornekti sorulan soru karşısında ama @Bıyıkov arkadaşımız yukarıda zaten çok güzel bir cevap vermiş o soruya.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
Scudo
:) okuyunca bana da anlamsız geldi
 
Powermetre özelinde konu genellike stokla ve yurtdışındaki indirimli dönemlerdeki fiyatlarla alakalı(örneğin şu anda 105 yada Ultegra 170-172.5 krank kollar yok stokta.) Bisiklet ve kadro dışındaki neredeyse tüm aksesuar ve yedek parçalar için ise fiyat ve giyimde kalite doğrudan belirleyici. Continental GP5000 lastiklerin çifti 1000-1200 lira bandında satılıyor genellikle satıcılarda. Wiggle vb sitelerde zamanı iyi denk getirdiğinizde çiftini vergiler dahil 750 TL civarına alabiliyorsunuz. Ayakkabılar keza Giro, Mavic, Fizik, Sidi için min %30 fark çıkıyor. Kıyafetlerde ise daha çok kalite farkı ön plandan. yurtiçinde iyi üreticilerimiz olsa da biraz daha fazla fiyata çok daha fazla kalite alabiliyorsunuz.

soylediginiz bircok konuda haklisiniz ama sunu da unutmayin ki devletimiz her ay yeni vergilerle karsimiza cikiyor - vergisini odeyip is yapmaya calisanlar pahalici damgasi da yiyebiliyor bu surecte. bu konuda ithalatcilara da destek olmak lazim. Lastik, ayakkabi ve trainer gibi urunler ile tekstil malzemelerinde ithalatcilar 40-50% bandinda vergilerle yuzlesebiliyor.

Stages Ultegra boylari stoklara Ekim sonu girecek tekrardan - Favero da yurtdisinda yok bizim sitemizde var mesela..belli olmuyor cunku ciddi anlamda dunya genelinde uretimde Covid'den oturu aksamalar ve talep artisi var. Sitede olmayan bir urune 'Gelince Haber Ver' ozelligini kullanirsaniz stoga girince size bilgi duser :harika:

Selamlar,
 
Bu konu başlığını ilerleyen günlerde elimden geldiğince Allen Hunter ve Andrew R. Coggan'ın "Train,ng & Racing with a Powermeter" kitabından alıntılarla ve bilgilerle elimden geldiğince devam ettirmeye ve detaylandırmaya çalışacağım. Powermetre ile antreman yapanların da katkılarını bekliyoruz:)
@Kaan Özçelik Temel bilgileri, en önemli tanımlamaları ve birkaç antreman çeşidini de ekleyerek zaten çok iyi bir başlangıç yapmış ancak konu sonradan hakettiği ilgi ve alakayı bulamamış. Umuyorum ki güç ile antreman yapan arkadaşlar buraları yeşillendirecektir.
 
Son düzenleme:
Bu konu başlığını ilerleyen günlerde elimden geldiğince Allen Hunter ve Andrew R. Coggan'ın "Train,ng & Racing with a Powermeter" kitabından alıntılarla ve bilgilerle elimden geldiğince devam ettirmeye ve detaylandırmaya çalışacağım. Powermetre ile antreman yapanların da katkılarını bekliyoruz:)
@Kaan Özçelik Temel bilgileri, en önemli tanımlamaları ve birkaç antreman çeşidini de ekleyerek zaten çok iyi bir başlangıç yapmış ancak konu sonradan hakettiği ilgi ve alakayı bulamamış. Umuyorum ki güç ile antreman yapan arkadaşlar buraları yeşillendirecektir.

ilginizi cekerse; (link)
 
ilginizi cekerse; (link)
Süper özet olmuş. Ben de bunun üstüne önümüzdeki hafta antreman programı önerileriyle devam edeyim. Bu arada Ultegra 172.5 için ekim sonu geldi ama sanırım biraz daha beklemek gerekecek gibi.
 
Süper özet olmuş. Ben de bunun üstüne önümüzdeki hafta antreman programı önerileriyle devam edeyim. Bu arada Ultegra 172.5 için ekim sonu geldi ama sanırım biraz daha beklemek gerekecek gibi.
Shimano urun tedarik edemiyor Stages’a ... 2 haftaya bekliyoruz
 
Bu konu başlığını ilerleyen günlerde elimden geldiğince Allen Hunter ve Andrew R. Coggan'ın "Train,ng & Racing with a Powermeter" kitabından alıntılarla ve bilgilerle elimden geldiğince devam ettirmeye ve detaylandırmaya çalışacağım. Powermetre ile antreman yapanların da katkılarını bekliyoruz:)
@Kaan Özçelik Temel bilgileri, en önemli tanımlamaları ve birkaç antreman çeşidini de ekleyerek zaten çok iyi bir başlangıç yapmış ancak konu sonradan hakettiği ilgi ve alakayı bulamamış. Umuyorum ki güç ile antreman yapan arkadaşlar buraları yeşillendirecektir.

Aslında bu konu eskimiş durumda, çünkü Dr. Coggan ve arkadaşları modellerini geliştirdiler. FTP ve onun yüzdeleri olarak tanımlanmış bölgeler yerine 4 farklı parametreye (P_max, FRC, mFTP, Stamina) dayanan "Power Duration Model" adında bir model öneriyorlar. Bunun hakkında kısa bilgiyi şurada bulabilirsiniz:
(link)

Bildiğim kadarıyla "Training & Racing with a Powermeter" kitabının 3. baskısı bu yeni modeli içeriyor, ancak eski baskılarda bu bilgiler yok.
 
Aslında bu konu eskimiş durumda, çünkü Dr. Coggan ve arkadaşları modellerini geliştirdiler. FTP ve onun yüzdeleri olarak tanımlanmış bölgeler yerine 4 farklı parametreye (P_max, FRC, mFTP, Stamina) dayanan "Power Duration Model" adında bir model öneriyorlar. Bunun hakkında kısa bilgiyi şurada bulabilirsiniz:
(link)

Bildiğim kadarıyla "Training & Racing with a Powermeter" kitabının 3. baskısı bu yeni modeli içeriyor, ancak eski baskılarda bu bilgiler yok.
Daha oralara gelmedim:) 7. Bolum guc datasiyla ilgili cok kompleks bilgiler iceriyor sindirmek cok zor oluyor bazi bolumleri tekrar tekrar okumak gerekiyor. 8. Bolumde bahsettiginiz Power Duration Model anlatılıyor.
 
Aslında bu konu eskimiş durumda, çünkü Dr. Coggan ve arkadaşları modellerini geliştirdiler. FTP ve onun yüzdeleri olarak tanımlanmış bölgeler yerine 4 farklı parametreye (P_max, FRC, mFTP, Stamina) dayanan "Power Duration Model" adında bir model öneriyorlar. Bunun hakkında kısa bilgiyi şurada bulabilirsiniz:
(link)

Bildiğim kadarıyla "Training & Racing with a Powermeter" kitabının 3. baskısı bu yeni modeli içeriyor, ancak eski baskılarda bu bilgiler yok.

FRC bolumunu okuyunca aklima direk Mathieu van der Poel’un Amstel Gold Race galibiyeti geldi. Yarisin son bolumunde genel kani “boyle buyuk bir eforla kacisi yakalasa bile sprint atacak gucu nerede bulacak?” tarzi supheli yorumlarla doluydu. MVDP yarisi kazaninca da “derine gidip sprint atacak gucu buldu” dedik.
Halbuki FRC konsepti o eforu cok guzel acikliyor. MVDP’nin “anaerobik efor bataryasi” buyukmus. Erkekler icin FRC standartini 9 ile 35 kj araliginda vermisler. Ben bakkal hesabiyla MDVP icin ust limitin iki katini cikarabildim en dusuk. :)
 
FRC bolumunu okuyunca aklima direk Mathieu van der Poel’un Amstel Gold Race galibiyeti geldi. Yarisin son bolumunde genel kani “boyle buyuk bir eforla kacisi yakalasa bile sprint atacak gucu nerede bulacak?” tarzi supheli yorumlarla doluydu. MVDP yarisi kazaninca da “derine gidip sprint atacak gucu buldu” dedik.
Halbuki FRC konsepti o eforu cok guzel acikliyor. MVDP’nin “anaerobik efor bataryasi” buyukmus. Erkekler icin FRC standartini 9 ile 35 kj araliginda vermisler. Ben bakkal hesabiyla MDVP icin ust limitin iki katini cikarabildim en dusuk. :)
MvdP, FRC bakımından dünyanın en iyilerinden biridir muhtemelen, o yüzden standartın iki katı çıkmasına çok da şaşırmamak gerek ama benim bakkal hesabı sizinkiden çok farklı çıktı. Son 11 dakikada ortalama 432W çevirmiş (FTP'si o civardadır):
(link)
bunun (aslında tüm sürüşün) ne kadarının FTP üzerinde olduğunu bulmak için özel yazılım gerek, o yüzden sadece öndeki üçlüyü yakalayıp geçtiği bölüm için yapacağım: 41 saniye boyunca ortalama 836W; buna FTP'nin 400W fazlası desek, 41 saniye sürdürmek için gereken FRC 16,4kJ.
Aslında o son kilometreyi MvdP gibi gidebilecek çok adam var, asıl mesele bunu yarışın 260. kilometresinde yapabiliyor olmak.
 
@Murat B.

Ben son 2-3dk lik efor gibi dusundum. Sprint tamam da, lead out’u da o yapti.
 
Selamlar
Bugün ilk defa çift taraflı powermetre kullanarak kısa bi antrenman yaptım, ve sağ sol dengesi baya farklı çıktı, bu güne kadar hep soldan ölçüyordum bu doğru olabilir mi

1A8D50FD-4052-4DF3-B102-E06169A25AEA.jpeg
 
Selamlar
Bugün ilk defa çift taraflı powermetre kullanarak kısa bi antrenman yaptım, ve sağ sol dengesi baya farklı çıktı, bu güne kadar hep soldan ölçüyordum bu doğru olabilir mi

301426 dosyayı görüntüle
Bayağı fark var dengede. Benim maksimum %2 oynuyor denge oranı. Genelde Sol %51, sağ %49 çıkıyor. Görünüşe göre senin sağ bacak daha kuvettli. Trainerda sol bacak için tek ayak antrenmanları yapman gerekiyor gibi.

Screenshot_20230311_103340_Connect.jpg


Screenshot_20230311_103005_Connect.jpg


Screenshot_20230311_102925_Connect.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Bayağı fark var dengede. Benim maksimum %2 oynuyor denge oranı. Genelde Sol %51, sağ %49 çıkıyor. Görünüşe göre senin sağ bacak daha kuvettli. Trainerda sol bacak için tek ayak antrenmanları yapman gerekiyor gibi.

301429 dosyayı görüntüle

301430 dosyayı görüntüle

301431 dosyayı görüntüle
Fark bu kadar beklemiyordum herkes diyordu hızına göre wattın düşük diye o nedenle çift taraflıya geçtim tahmin ediyordum tek taraflı antrenman yapacağım denge olana kadar
 
Fark bu kadar beklemiyordum herkes diyordu hızına göre wattın düşük diye o nedenle çift taraflıya geçtim tahmin ediyordum tek taraflı antrenman yapacağım denge olana kadar
Hıza göre watt değişiklik gösterebilir, birden fazla etken var zira. Misal, yol eğim aşağı olabilir, grup sürüşü ise draft yaptığından hız artar ama watt düşük olur, arkadan rüzgar olabilir vb. dolayısıyla direk hız/watt orantısı kurmak pekte doğru olmaz fikrimce.

Zwift kullanıyorsan, hazır antrenmanlar içinde yanlış hatırlamıyorsam daha efektif pedal çevirme, sağ sol ayak balans oluşturma için Pedaling Drills diye bir antrenman vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Binmeden önce sıfırlama yaptınız mı, kalibrasyon veya zero ofset?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Binmeden önce sıfırlama yaptınız mı, kalibrasyon veya zero ofset?
Yeni taktım takar takmaz kalibre ettim , belki ilk diye böyle saptı bi süre daha deneyeceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Fark bu kadar beklemiyordum herkes diyordu hızına göre wattın düşük diye o nedenle çift taraflıya geçtim tahmin ediyordum tek taraflı antrenman yapacağım denge olana kadar
Ciddi bir sakatlığınız yoksa o kadar fark olmaz. Dizden aşağısı protez olan biri 60-40 ile çeviriyor örneğin. Sol pedal ciddi eksik ölçüyor bu durumda, garantisi hala devam ediyorsa değiştirmeye çalışın.
Sabit ağırlıkla tork testi yapıp sonuç beklenenden çok farklı çıkarsa değiştirmeniz daha kolay olur.
 
Pilleri de kontrol edebilirsiniz, çift taraflı PM de piller zayıflayınca yapmaya başlıyor bu şekilde sorunlar. Dışında 48-52’den aşağı hiç düşmedim açıkçası. Özellikle yokuş ağırlıklı ise sürdüğünüz rota 49-51 bile zor bir değer.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Geri