Ertan M.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 14 Şubat 2015
- Mesaj
- 999
- Tepki
- 1.220
- Şehir
- İstanbul /Göztepe
- İsim
- Ertan
- Bisiklet
- Merida
Bisiklet sürerken hemen hemen hepimizin hedefi olan ortalama hızı etkileyen faktörler hem dışarıda hem kendimizde bulunan nedenlerdir.Bunları elimden geldiğince açıklamaya çalışacağım.
1.RÜZGAR
Bisiklet üzerinde bizi yavaşlatan en önemli etken rüzgar yada hava direncidir.Eğer rüzgar ve yer çekimi olmasaydı ne kadar hızda gidersek o hız yavaşlatmayacaktı.Eğer ortalama hızı arttırmak istiyorsak ilk önce rüzgarı yenmeliyiz.Bunun için ya grup sürüşleri ya aerodinamik bir şekilde sürmek bize avantaj kazandıracaktır.Rüzgar karşıdan çok hızlı esiyorsa alternatif rotalar bulunup en azından rüzgarı yanal olarak alabilirsek rahatlamış oluruz.
2.YER ÇEKİMİ
İkinci önemli etken yer çekimi ise eğim arttıkça bisikletçiyi etkileyen ve yavaşlatan önemli bir kanundur.Bazen düzlük gibi görünen yollar bile az miktarda eğimli olabilir bunu anlamanın rolü ise gps li km saati kullanmaktır.Böylece eğimlere karşı kendimizi hazırlamış oluruz.
3.YÜKSEK KADANS
Yüksek kadansla sürersek hem dizlerimizi zorlamamış oluruz hemde daha az yorularak gücümüzü korumuş oluruz.Buda hızımızı etkileyen önemli bir etkendir.
4.GRUP SÜRÜŞLERİ
Tek başına bisiklet sürdüğümüzde tüm rüzgarı kendimiz yemiş oluruz bu da bizi yavaşlatmak ve yormak için yeter.Eğer grup sürüşleri yaparsak rüzgarı hem tek kişi yememiş olur hem de rüzgar koridoru oluşturarak grubun arkasındakiler rüzgardan etkilenmemiş olur.Belli sürede gruptaki kişiler değişirse rüzgarı eşit derece yemiş olurlar ve performansları daha iyi olur.
5.İYİ LASTİK KULLANMA
Bisiklette lastik kullanımı önemlidir.Yuvarlanma direnci az olan lastikler kullanmak gücümüzü daha iyi korumamıza olanak sağlar.Jant seti değişikliği yerine ilk önce kaliteli bir lastik alınırsa etkisi daha fazla olur.Jant setlerinin hıza katkısı sanıldığı kadar çok değildir.Ani hızlanmalarda , hızı korumada etkileri vardır.
6.SÜREKLİ DUR KALK YAPMAMA
Eğer ortalama hızı arttırmak istiyorsak çok fazla dur kalk yapmak bizim hızımızı azaltacaktır.İstanbul gibi yerlerde yaşayanlar için bu zor ama sürekli ışıklarda durma birine yol verme ve trafik bizi yavaşlatacaktır.Bunun için şehir trafiğinden uzak rotalar bulunursa hiç yavaşlamamıza gerek kalmayacaktır.Bir örnek vermek gerekirse ben 2 ayrı rotada bunu denedim E5 tuzladan göztepe ye geldiğimde ortalama hız 29 km idi başka zamanda sahil yolundan denemiştim tuzladan bağdat caddesine 25 km hız ile gelmiştim bağdat caddesinde ise hız 22 lere düştü.Bu yüzden riski göze alarak Şile yolu , e 5 gibi yerlerde sürmek bizi dahada hızlandıracaktır.
7.ANTRENMAN ve BESLENME ve UYKU
Performansımızı arttırmak için gerekli antrenmanlar (interval vb.) yaparak ve düzenli beslenerek kendimizi geliştirmeye katkı sağlarız.Antrenman ve beslenme için gerekli yazılar forumda var oradan bilgi edinebilirsiniz.Ayrıca her gün bisikletle çıkmak yerine bir gün dinlenme süresi koyarak kasların gelişmesine yardımcı olun her gün bisiklet sürmek bize bir fayda sağlamaz.Antrenmanlardan sonra düzenli uyku çok önemli bunu yapmayı da unutmayalım.
8.KENDİNİ HAZIR HİSSETME
Belkide en önemli etken kendimizi hazır hissetme ve yola çıkma eğer ben bugün başaramayacağım diye yola çıkarsak zaten baştan kaybetmiş oluruz.Bu yüzden ilk önce kendimize sonra bisiklete güvenelim.Pahalı bisikletler alıp kendimizi geliştirmeden durursak yerimizde sayıklarız.Birde sürekli bisikletim akıcı değil ne yapmam lazım diyenler için pahalı bisiklet almak size bir fayda sağlamayacaktır.İlk önce kendinizden başlayın zaten gerekli performansı aldığınızda bisiklet size yetmemeye başlayacak o zaman sıra bisiklete gelebilir
1.RÜZGAR
Bisiklet üzerinde bizi yavaşlatan en önemli etken rüzgar yada hava direncidir.Eğer rüzgar ve yer çekimi olmasaydı ne kadar hızda gidersek o hız yavaşlatmayacaktı.Eğer ortalama hızı arttırmak istiyorsak ilk önce rüzgarı yenmeliyiz.Bunun için ya grup sürüşleri ya aerodinamik bir şekilde sürmek bize avantaj kazandıracaktır.Rüzgar karşıdan çok hızlı esiyorsa alternatif rotalar bulunup en azından rüzgarı yanal olarak alabilirsek rahatlamış oluruz.
2.YER ÇEKİMİ
İkinci önemli etken yer çekimi ise eğim arttıkça bisikletçiyi etkileyen ve yavaşlatan önemli bir kanundur.Bazen düzlük gibi görünen yollar bile az miktarda eğimli olabilir bunu anlamanın rolü ise gps li km saati kullanmaktır.Böylece eğimlere karşı kendimizi hazırlamış oluruz.
3.YÜKSEK KADANS
Yüksek kadansla sürersek hem dizlerimizi zorlamamış oluruz hemde daha az yorularak gücümüzü korumuş oluruz.Buda hızımızı etkileyen önemli bir etkendir.
4.GRUP SÜRÜŞLERİ
Tek başına bisiklet sürdüğümüzde tüm rüzgarı kendimiz yemiş oluruz bu da bizi yavaşlatmak ve yormak için yeter.Eğer grup sürüşleri yaparsak rüzgarı hem tek kişi yememiş olur hem de rüzgar koridoru oluşturarak grubun arkasındakiler rüzgardan etkilenmemiş olur.Belli sürede gruptaki kişiler değişirse rüzgarı eşit derece yemiş olurlar ve performansları daha iyi olur.
5.İYİ LASTİK KULLANMA
Bisiklette lastik kullanımı önemlidir.Yuvarlanma direnci az olan lastikler kullanmak gücümüzü daha iyi korumamıza olanak sağlar.Jant seti değişikliği yerine ilk önce kaliteli bir lastik alınırsa etkisi daha fazla olur.Jant setlerinin hıza katkısı sanıldığı kadar çok değildir.Ani hızlanmalarda , hızı korumada etkileri vardır.
6.SÜREKLİ DUR KALK YAPMAMA
Eğer ortalama hızı arttırmak istiyorsak çok fazla dur kalk yapmak bizim hızımızı azaltacaktır.İstanbul gibi yerlerde yaşayanlar için bu zor ama sürekli ışıklarda durma birine yol verme ve trafik bizi yavaşlatacaktır.Bunun için şehir trafiğinden uzak rotalar bulunursa hiç yavaşlamamıza gerek kalmayacaktır.Bir örnek vermek gerekirse ben 2 ayrı rotada bunu denedim E5 tuzladan göztepe ye geldiğimde ortalama hız 29 km idi başka zamanda sahil yolundan denemiştim tuzladan bağdat caddesine 25 km hız ile gelmiştim bağdat caddesinde ise hız 22 lere düştü.Bu yüzden riski göze alarak Şile yolu , e 5 gibi yerlerde sürmek bizi dahada hızlandıracaktır.
7.ANTRENMAN ve BESLENME ve UYKU
Performansımızı arttırmak için gerekli antrenmanlar (interval vb.) yaparak ve düzenli beslenerek kendimizi geliştirmeye katkı sağlarız.Antrenman ve beslenme için gerekli yazılar forumda var oradan bilgi edinebilirsiniz.Ayrıca her gün bisikletle çıkmak yerine bir gün dinlenme süresi koyarak kasların gelişmesine yardımcı olun her gün bisiklet sürmek bize bir fayda sağlamaz.Antrenmanlardan sonra düzenli uyku çok önemli bunu yapmayı da unutmayalım.
8.KENDİNİ HAZIR HİSSETME
Belkide en önemli etken kendimizi hazır hissetme ve yola çıkma eğer ben bugün başaramayacağım diye yola çıkarsak zaten baştan kaybetmiş oluruz.Bu yüzden ilk önce kendimize sonra bisiklete güvenelim.Pahalı bisikletler alıp kendimizi geliştirmeden durursak yerimizde sayıklarız.Birde sürekli bisikletim akıcı değil ne yapmam lazım diyenler için pahalı bisiklet almak size bir fayda sağlamayacaktır.İlk önce kendinizden başlayın zaten gerekli performansı aldığınızda bisiklet size yetmemeye başlayacak o zaman sıra bisiklete gelebilir