Bisiklette küçük yükseltmeler

Scudo

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.969
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklet üzerinde sporcunun duruşu,pozisyon alması. Bununla bile kazanımlar elde edilebiliyor.
Bisiklet yarışlarında özellikle solo kaçış yapan sporcuların duruşlarına dikkat edebilirsiniz.
Bu söylediğim bisiklet modifiyesi değil ama biz de sonuçta bisikletin bir nevi parçasıyız.
Bisiklette aerodinamik kuvvetlerin etkisini mümkün mertebe azaltmalıyız.
Hollanda Eindhoven Üniversitesinin çalışması imiş.
a) da gösterilen Chris Froome'un Pirenelerdeki Peyresourde inişinden.Mucidinin ''Matej Mohoric'' olduğunu belirtmek isterim.
f)deki dostumuz Peter Sagan
c)pozisyonu ise genelde solo kaçışcıların pozisyonu
aero1.jpg
aero2.jpg
 

Dosyalar

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hamlet2006
Bence komik pozisyonlar bunlar, hadi yarışlarda neysede normal sürüşlerde daha hızlı gideceğim diye böyle akrobasi yapmaya ne gerek var. Bisiklette 20 ile 50km/sa arasında sürülse fazlasıyla yeterli.Kaldıki hızlı gitmek istiyorsan motor almalısın,bisiklet yavaş hızlarda spor yaprak gezme veya ulaşım aracıdır.
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.969
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Raptor8
Ben kimseye illa bu pozisyonlarda sürsün diye bir şey söylemedim.Ki isteyen istediği pozisyonda trafiği tehlikeye düşürmeden bisikletini kullanabilir.Kaldı ki c pozisyonunda kullanmak hiç de kötü değilmiş.
@Raptor8
Bisiklet konuşan birisine verilebilecek şıklıkta bir cevap.o_O:tskler:Motor almalıymışım.:ssrtcbya:

İşin ilginç tarafı konunun anafikrinin ''daha hızlı gitmek'' olması;)
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hamlet2006

Estağfurlah hocam, seni eleştirmek için yazmadım. Fotolara yönelik söyledim, sadece sporcuların birazcık daha hız için girdiği bu şekiller bana biraz garip geliyor, onu belirttim.:harika: Adam gidona bağdaş kurmuş gibi bir hal almış vs :) Fikrimi belirttim, yoksa isteyen istediği gibi sürsün banane, isterse amuda kalksın, isterse uzansın.:)

Motorla bisiklet, teorik olarak birbirine yakın araçlardır. Sadece verilen gücün şiddeti ve kaynağı farklıdır. Bisikletçi motor kullanamaz mı ya da motorcu bisiklet kullanamaz mı? Asla durmayı takip ediyor musun bilmiyorum ama Fatih Bey'de zamanında motoru seven,motor kullanan bir motorcuymuş. Şimdi spordan spora koşuyor, bisikletide gayet iyi kullanıyor. Kişinin içinde yüksek hız tutkusu varsa, bu tutkuya en kolay motorla ulaşır. Bu inkar edilemez bir gerçek. Şahsen motorlarıda(mt-09 hayranıyım) çok seviyorum, bisikletide.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006

Bisiklet sever 93

Pejocu genç :-)
Kayıt
28 Temmuz 2017
Mesaj
700
Tepki
514
Şehir
Antalya
İsim
Mert
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Raptor8

Abi doğru söylemişsin ama bu pozisyonlar ne kadar tuhaf gorunselerde yokuş aşağı inerken gözle görülür bir fark oluyor özellikle yoll bisikletinde uzun turlarda enerjiden de tasarruf ettirdiği için daha fazla yol gidebilirsiniz birde ikinci olarak çoğu bisikletçinin ilk aşkı motordur bunun nedeni ise bence ikisininde özgürlük hissi vermesidir birbirlerinden farklı araçlar olsalar bile aynı prensibe dayanır bu yüzden bir profesyonel bisikletçiyle profesyonel bir motorcu arasındaki tek fark sadece farklı yolları seçmelleridir, benim duşuncem böyle kaşı çıkıyorsanız aşşağıya yazabilirsiniz
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
ben de yeni 1 çift dış lastik ve 1 çif shimano deore göbek istiyorum acıkcası bakalım 2019 a yapıcam ama insan merak ediyor işte ne kadar performans farkı olacak
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Bisiklet sever 93
:harika:
Aynen,katılıyorum. Benim söylediğim sadece biraz komik gözükmeleriydi...
Motorcuda da bisikletçide de bu ortak nokta büyük araçların hantallığından kurtulup, özgürce yol alabilmek. Sadece, sakinliği, çevreyi dinlemeyi sevenler bisiklete;hızı, motorun kalbinin atışını dinlemeyi sevenlerde motora yöneliyor. Youtubede, bir çok bisikletçi, turcu kanalları(Asla durma, Velesipitli Seyyah, Hızlı ve Çılgın,Vittorio Brumotti Italy ... ) gibi kanalları takip ettiğim gibi motorcu kanalları (Kolaçan,Gündüz Gezen, Prosofi, Kerem Hero,Alpha...) gibi kanallarıda takip ediyorum. Ama hangisi tam olarak sana hitap ediyor dersen, ne yazıkki net bir cevap veremiyorum...Hepsi benim olsun, motorumda olsun pisikletimde olsun, arabamda olsun...:p
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Raptor8 en iyisi elektrik destekli bisikletler hocam :) her yere gider :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Desert Fox
Bir ara baya bir konuşuluyordu bu elektrikli bisikletler olayı. Kimisi bisikletin doğasına aykırı diyordu, kimisi ulaşım için çok ideal, hem bisiklet keyfi yapıyorsun,hem yorulmuyor, terlemiyorsun (özellikle işini takım elbise,ofis şeklinde yapanlar için) deniliyor. Tabi herkes kendince haklı. Sonuçta, elektrik motoru ünitesi ekledin diye illa sürekli onu kullanacaksın diye bir şart yok. Şahsen, rampalarda çok işe yarayacağını düşünüyorum. Çıkarken açarım benim keyfim olur, inerken kapatırım,karşı çıkanların gönlü olur.:p
Şaka bir yana, düz yolda pedal çevrilmesi taraftarıyım ama eviniz bir rampanın başında ise ve turlardan sonra yorgun argın o rampayı çıkmak işkence oluyor. Bizim buralarda düz yer sadece sahil kenarında.:D Rampayı tırmanırken, keşke biri beni yukarı doğru itse, diyorsunuz.:koptum: Oralarda baya işe yarar...
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@Raptor8
Öne yatmadan 50'yi görebiliyor musunuz?

@Raptor8
Yaptığımız "spor" olsun diye tur rotalarımıza bol bol tırmanış ekliyoruz. Düzlükte saatlerce sürsek ne fayda yoksa. Yokuş iyidir, güçlendirir :harika:
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BerkEvren

Benim bisikletle öne yatsamda göremem.:) Lakin düz yolda gidona çıkmadan,hafif yatmayla (fazla yatamaz veya diğerlerini yapamaz,kamera açısı...) 69-70km/sa lere çıkanlarda var.
(9,10sn)

Zaten yukarıda bu yöntemin işe yaramadığını söylemedim hocam. :) Sadece daha hızlı gideceğim diye bisikletin üzerinde çömelme, gidona çıkma veya uzanma ((link)) yarışlar dışında risk almaya değmediğini düşündüğümü söyledim. Yoksa,hız için ağırlık merkezini öne alma, aerodinamik'lik kazanma adına yüzey alanını azaltma tabiki gerekli. Ama bence bunlar,dahada fazla hız isteği bisikletin doğasına biraz ters kaçıyor. Özellikle bu şekilde virajlara girince, ince tekerin sürtünme kuvveti, merkez kaç kuvvetiyle baş edememe riski artar...Alternatifler denenebilir bu konularda. Ama yukarıda belirttiğim gibi isteyen istediği şekilde kullanır,buna kimse karışamaz.Bende şahsi olarak bir kişiyi kınamadım zaten.

Spor olayı kişiden kişiye değişir, kimisi arkadaşları ile gezmek için çıkar, kimisi yeni yerler keşfetmeyi sevdiği için turlar; kimisi spor için sürer, kimileri başka amaç için. Kısacası herkes için, bir yarış, bir kondisyon, limitleri zorlama mücadelesi değildir bisiklet. Ama tabi tırmanışlarında ayrı bir güzelliği var o ayrı. Lakin,şahsen 50kmnin üzerinde turlayınca, sona doğru tırmanışlar benim için bir işkenceye dönüyor.(belki bisikletin ağırlı ve hantallığından 10-14kg arasında vardır herhalde, belki kondüsyonsuzluktan vs)
2,26snde itibaren.
Elektrik destekli ünitelere sahip bisikletler ile hem böyle durumlarda fayda sağlanırken, üşengeçlerin bisiklere kazandırılması, bacaklarında veya diz kapaklarında sorun olup,fazla güç yüklemelerinin zararlı olan kişilerde,yaşlı olup yine benzer sorunlar yaşayan ama içindeki bisiklet sevgisini unutamayan kişilerde vs bir çok alanda fayda sağlayan bir yükseltme aparatı olarak düşünüyorum.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: notforheaven

Çağdaş78

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Nisan 2016
Mesaj
2.317
Tepki
4.571
Yaş
45
Şehir
İZMİR
İsim
Çağdaş
Fizikci ( bilim dalı olan tabiki :)) bir arkadaş bir resim üzerinde hareket halindeki bisiklete ve sürücüye etki eden kuvvetleri gösterirse gayet güzel olur. Yukarıdan aşağıya doğru herhalde soyle olurdu: havanın bisiklete ve sürücüye uyguladığı karsi kuvvet , jant gobeklerindeki sürtünme kaybı , orta göbekteki sürtünme kaybi, ve tekerleklerdeki sürtünme kuvveti.
Bu kuvvetleri etkileyen faktörleri ve bunları azalmaya yönelik tedbirleri de yazmaya çalışırsa güzel bir çalışma olur.
Sonuçta amaç hızlı ve yorulmadan gitmek bağcıyı dövmek değil ;)
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
(link)

Bağlantıda bisiklete etkiyen kuvvetler, farklı aero ve ağırlık şartlarında sürüşü nasıl etkiler güzelce hesaplanıyor.
Weight of rider (kg) - sizin kilonuz
Weight of bike (kg) - bisikletin kilosu
ve Percent grade of hill G (%) eğim değişkenleri ile her birini sabit tutup diğerleri ile oynadığınızda sürücünün fazlalık 5 kilosunu atmasının, bisikleti 1 kilo (ki bu bayaa zor) hafifletmekten kat kat daha verimli olduğunu, aerodinamik iyileştirmelerin ise (Frontal area / mesela droplara yatarak sürmek - aero maşa/gidon kullanmak) ağırlıktan çok daha fazla watt kazancı sağladığı rahatlıkla görülüyor. Meraklısına bütün günü geçirebileceği bir site olmuş, yapanın eline sağlık :harika:

Bu arada (link) denen hava yoğunluğu bir çok hafifletme operasyonundan daha etkili görünüyor. Sıcaklık ve rakım gibi bir çok değişkene bağlı olan hava yoğunluğu, yaz-kış sürüşleri arasındaki performans farklarını anlamak adına da iyi bir cevap sunuyor aslında.
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.969
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BerkEvren Oh mon dieu!
Nefis paylaşım için teşekkürler.:harika:
Bir de Jantın ağırlığını mı ve bisikletin ağırlığını mı azaltmanın daha önemli olduğu ve bunlar arasındaki bağıntıyı gösteren bir çalışma bulabilsek müthiş olurdu.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@hamlet2006
Bisiklet mühendisi Kraig Willet bu konuda kafa yormuş esasen. (link)
Kendisi diyorki;
  • Tekerlek performansında öncelik aerodinamiik etkenlerdir. Tüm şartlarda tekerlek ağırlığı o kadar az etkilidir ki, tartışmasız şekilde önemsizdir.
  • Dönen kütlenin önemli olduğu fikri, tekerlek ataletinin önemli olduğu inancından kaynaklanmaktadır, çünkü bir tekerleği hızlandırmak için üstesinden gelinmesi gereken atalettir. Ancak Willett, tekerlek ataletinin önemli olmadığını açıkça ortaya koyuyor, bu nedenle dönen ağırlık da nispeten önemsiz. Bunun kanıtlarını fizik yoluyla verdiğim linte anlatıyor.
  • Tırmanırken genel ağırlık önemlidir, ancak bu insanlar hayal ettikleri kadar büyük bir faktör değildir ve bisikletinizi hafifletmek yerine kilo vermek çok daha ucuzdur.
  • Aero bir jant ve sürtünmesi az bir lastik seçimi yapacağınız en iyi yatırım olacaktır.
Sitedeki datalara göre; %50 Hafif bir tekerleğin watt olarak katkısı %046, sizin vereceğiniz 4 kilonun katkısı %3,2. Aero ve sürtünmeye yönelik iyileştirmeler ise %13-14'lere varan katkı sağlıyor.(Bu değerler yokuş çıkarken, düz yolda etkiler yarının altına iniyor)

Bir kaç cümle de ben ekliyim;
Bu konuda takıntısı olanların ağırlık önemlidir tezini savunurken en büyük hatası; 8 Kiloluk kaliteli bir bisikletle 15 Kg'lık kalitesiz bir bisikleti karşılaştırıp sonuca ulaşmaya çalışmaları. Bilimsel dayanağı olan söylemler için bu hesapları Willet gibi eşit şartlarda kontrollü değişkenlerle analiz etmek gereklidir. Ağırlık konusunda öncelikli odağı kendi kilonuza yapmak, bisiklette ise düşük sürtünme dirençli lastikler, aero katkılar gibi etkenleri kovalamak çok daha verimli sonuçlara ulaşmanızı sağlar. (25c lastiğin 23C'den daha fazla aero avantaj sağlaması gibi)
 

Cyanide

Daimi Üye
Kayıt
24 Ekim 2017
Mesaj
305
Tepki
404
Şehir
Ankara
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Doğru yükseltme ve mutlu olmak arasında ki ince çizgilerden biri de doğru ve rahat bir seleden geçiyor :) demedi demeyin.