@BerkEvren
Benim bisikletle öne yatsamda göremem.
Lakin düz yolda gidona çıkmadan,hafif yatmayla (fazla yatamaz veya diğerlerini yapamaz,kamera açısı...) 69-70km/sa lere çıkanlarda var.
(9,10sn)
Zaten yukarıda bu yöntemin işe yaramadığını söylemedim hocam.
Sadece daha hızlı gideceğim diye bisikletin üzerinde çömelme, gidona çıkma veya uzanma ((link)) yarışlar dışında risk almaya değmediğini düşündüğümü söyledim. Yoksa,hız için ağırlık merkezini öne alma, aerodinamik'lik kazanma adına yüzey alanını azaltma tabiki gerekli. Ama bence bunlar,dahada fazla hız isteği bisikletin doğasına biraz ters kaçıyor. Özellikle bu şekilde virajlara girince, ince tekerin sürtünme kuvveti, merkez kaç kuvvetiyle baş edememe riski artar...Alternatifler denenebilir bu konularda. Ama yukarıda belirttiğim gibi isteyen istediği şekilde kullanır,buna kimse karışamaz.Bende şahsi olarak bir kişiyi kınamadım zaten.
Spor olayı kişiden kişiye değişir, kimisi arkadaşları ile gezmek için çıkar, kimisi yeni yerler keşfetmeyi sevdiği için turlar; kimisi spor için sürer, kimileri başka amaç için. Kısacası herkes için, bir yarış, bir kondisyon, limitleri zorlama mücadelesi değildir bisiklet. Ama tabi tırmanışlarında ayrı bir güzelliği var o ayrı. Lakin,şahsen 50kmnin üzerinde turlayınca, sona doğru tırmanışlar benim için bir işkenceye dönüyor.(belki bisikletin ağırlı ve hantallığından 10-14kg arasında vardır herhalde, belki kondüsyonsuzluktan vs)
2,26snde itibaren.
Elektrik destekli ünitelere sahip bisikletler ile hem böyle durumlarda fayda sağlanırken, üşengeçlerin bisiklere kazandırılması, bacaklarında veya diz kapaklarında sorun olup,fazla güç yüklemelerinin zararlı olan kişilerde,yaşlı olup yine benzer sorunlar yaşayan ama içindeki bisiklet sevgisini unutamayan kişilerde vs bir çok alanda fayda sağlayan bir yükseltme aparatı olarak düşünüyorum.