Scudo Sports

Bisiklette hız yapmanın püfü ?

İş her zaman bacakta biter tabi bisiklet çok kötü olmasın yeter bence.Deneyimlerim onu gösteriyo
 
Scudo
lockoutlu bir amortisör çok etkiliyor
 
Arkadaşlar gereken her şeyi yazmışlar. Ancak şunuda ben eklemek isterim, yüksek kadanslı pedal çevirebilmek te çok etkiliyor. Mesela MTB ile 27. viteste yüksek kadans ile pedal çevirebildiğinizi düşünsenize :)
 
@suzunkopru

ewet zaten 70lı 80lı hızlarda boyle oluyo :)
tecrubeyle sabıt:p :D



ben bunun için calısmayı cok hafıf egımlı yolda (iniş) yapıyorum. sizlere de onerrım hem de eglencelı de oluyor :)
 
hafif bir yol bisikleti, ruzgarsiz hava, kilolu olmayan bir vucut yapisi :), ve bisikletin ustunde uygun bir durus pozisyonu en azindan bedeninizi yelken gibi acmadiginiz bir oturus pozisyonu, bir de tempoyu azaltip, cogaltmamak, az fren yapiyor olmak cunku insani cok yoruyor, ritmi bozuyor
 
ben spd ye gecene kadar, bu kadar fark edecegini asla tahmin etmedim. ciddi bir performans artisi sagliyor spd
 
Önce güçlü bacaklar, sonra 48lik aynakol, spd. Aerodinamik olarak da bisiklet formaları etkiler diye düşünüyorum. Bu arada kesinlikle gözlük takılmalı, yüksek hızlarda gözlerinize toz, sinek vb şeylerin temas etmesi hiç hoş olmuyor...
 
@buyukbulut25

Süspansiyon yüksekliğinin,süratle ilişkisini soruyorsanız kesinlikle etkiliyor.
Ama teknik açıdan çok detayına girmeden kısaca şöyle bir etki yaptığı çok açık.
Düz yolda sürat elde etmek isteniyorsa ve bunun için mtb bisiklet kullanılıyor ise Ne Kadar Kısa Mesafeli Çalışan(örneğin 63mm veya daha kısa)Bir Maşanız varsa o kadar avantajlı olursunuz...
Tabi bunun arazi performansı tartışılır sonuçta bisikletin geometrisi arazi için olduğundan arazide özellikle inişlerde durum tam tersine dönüyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: tugche
alacağın bisikletin aerodinamiği ve sürücüye uygunluguda hızını etkiler yani kadro boyu ve kadronun açılarıda yüksek hızlara erişmende önemli rol oynar geri kalan herşey paylaşılmış tekrar tekrar vurgulamaya gerek yok
 
Genellikle asfaltta biniyorsanız kesinlikle az dişli veya dişsiz lastik ve düz maşa hızınızı artırır. Amortisörlü maşa kullanacaksanız kilitli olması önemli ama her halükarda düz maşadan çok daha ağır olacaktır. Kısacası hafiflik ve düzenli bilinçli çalışma sistemi hızın temeli. Ancak downhill yapacaksanız ağır bisiklet, kalın ve dişli lastik, en az 160 mm esneyen bir maşa, kalın ve güçlendirilmiş cant seti, büyük ve daha sağlam göbekler gibi tam tersine ağırlığı artıran ekipman devreye giriyor. Yani hızı nerede ve nasıl yapacağınız önemli. Şunu da belirteyim hız yapmak amaçlı bisiklete binmek istiyorsanız MTB yerine yol bisikleti tercih etmelisiniz çünkü onlar hız için yaratılmıştır.
 
Geri