Scudo Sports

Bisiklette hafifliğin önemi ve ağırlık tabloları (mtb ve yol)

Sevgili Daywalker, ben de ilginiz için çok teşekkür ederim, böyle anlamlı ve destekleyici mesajlar geldikçe ben de çok mutlu oluyorum, daha çok, daha iyi yazılar yazmak için motive oluyorum, herşey daha iyi bisikletler ve daha çok bisiklet keyfi için, tekrar teşekkür ediyorum herkese...
 
Scudo
Hafif Parça Kriterleri benimkilerden hemen hemen 10'ar gram fazlaymış :) Ben daha hafiflerini bekliyordum Hakan Abi :) Ben de kendimce bazı kriterler koydum, yavaş yavaş bu yolda ilerliyorum ve param oldukça bu kriterlere uygun parçalar almaya özen gösteriyorum. Benimkiler ise şöyle:

Kadro: 1500 g altı (Şuan Kron Zeon Kullanıyorum, ama bir daha kadro alırsam bahsettiğim ağırlığı geçmeyecek!)
Amortisör: 1500 g altı (Remote Control dahil)
Lastik: 450 g ve altı
İç lastik: 100 g ve altı
Cant seti: 1600 g veya altı (mandallar dahil)
Boğaz: 120 g ve altı (Şuan Vitra kullanıyorum oldukça da memnunum. Ama değiştirirken bahsettiğim ağırlıkta olacak. Şuan 136 g diye biliyorum)
Gidon: 120 g altı (Şuan Scud kullanıyorum. 115 g yazıyor üzerinde. Ne kadar doğru bilemiyorum!)
Sele borusu: 200 g ve altı
Sele : 180 g ve altı
 
Bu güzel konuya teknik bilgim fazla olmadığı için ben de farklı bir şey ilave etmek istiyorum.

Evet "bisiklette hafiflik çok önemli".. Kabul ediyor, dil ile tekrar kalp ile tasdik ediyoruuuummm.. Hakan beyin bu paylaşımı benim de çok işime yaradı.. Kendisine tekrar tekrar teşekkürler.. :)

Ancak fedakarlığı sadece bisikletimizden ve dolayısıyla cebimizdeki paradan beklemeyelim de derim ben...

Yani "Bisikletçinin de hafifliği önemli" diye düşünüyorum..

Ben de herhangi bir bisiklet gezisinde verilecek molada kullanılan yedek parçaların ağırlıkları vererek konuya farklı bir boyut katmak istedim:
İşte listem:
330 cc kutu kola :> 330 gr.
Bir tüm ekmek:> 200-250 gr.
Bir bardak su:> 200 gr.
yarım kilo domates:> 500 gr.
bir topak beyaz peynir:> 250 gr.
yarım kilo salatalık:> 500 gr.
üstüne 3 duble çay:> 600 gr.
+
----------------------------
TOPLAM MALİYET YAKLAŞIK 2.5 KG.(2500 gr)
hayırlı olsun bisikletinizle birlikte güle güle taşıyın..

Yani demek istiyorum ki: bisikletlerimize diyet yaptırıp forma sokmaya çalışmakla birlikte yediklerimize de göz kulak olsak iyi olur kanaatindeyim..
Selam sevgi ve saygılarımla.. Sürçü lisan ettikse affola. :)
 
Merhaba Mesut bey, dediğiniz gibi bisikletçinin de hafif olması çok önemli, bu konunun da öneminin bilakis kendim de bir hayli farkındayım :rolleyes: ve kendi açımdan gerekli atılımları yapıyorum zaman içinde. Bisikletçideki 2-3 kilo azalma bile yokuşlarda bir hayli farkediyor ve büyük enerji tasarrufu sağlıyor. Verdiğiniz bilgiler için de teşekkür ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Natural_animal
@Mesut Girgiç

aslında gayet sıradan bi ayrım ama,böyle diyiverince komik geldi...:D
 
@Sercan

Selam Sercan, genel kriterler di onlar, yani güvenle yarışabileceğimiz, çok nazik olmayacak, çok aşırı pahalı olmayan parçalardı, yine bu vesileyle söylemek istediğim bisikleti kabul değerlere hafifletmek için dünya para dökmeye gerek yok, küçük harcamalarla bisikletlerimizi 11 kg civarlarlarına çekebiliriz diye düşünüyorum rahatlıkla...
 
Hakan bey,verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...Krondan vazgeçip Amoeba almak için ikna oldum. :D
 
@Hakan Yazman
merhaba hakan vermiş olduğun değerli bilgiler forumdan bir cok arkadaşımız icin
yararlı bir kaynak oldu bence artık başka yazılarınıda bekliyoruz bilgi paylaştıkca güzeldir
 
Selamlar Hakan Abi

Yazını kulak vererek okudum :)
Seninle MSN de uzuun zamanlar önce konuştuğumuzun kısa bir özeti olmuş :D
Deseydin sana history yi yollardım :) Fotoları eklerdin :)

Şunu söylemek istiyorum
Hidrolik disk fren farkını belirtmeyi unutmuşsun sanırım
0.5-1kg a yakın fark olduğunu belirtmek isterim

Bu yazına baktığımda benim bisikletimde fena durumda değilmiş :)

Kadro : Kron XC4000 - 17.5" - 1570gr (pivotlar dahil)
Maşa : Rock Shox reba race u-turn air (85-115mm) 1800 gr
Jant Seti : Mavic Crossland DCenterLock
Lastikler Mibro Tubeless 635 gr
Stans patlak önleyici 60cc
Truvativ Team Gidon Boğazı + Gidon = 136+149 gr

Sanırım doğru yolda zevk alarak binmeye devam edeceğim
Bisikletimi ve arazi binişini çok seviyorummmmm

Yazı için teşekkürler ;)

Ercan..
 
Güle güle kullanın Hakan Bey, verdiğiniz güzel bilgiler ve bisikletinizle bize de esin kaynağı oldunuz. Tekrar teşekkürler. Bisikletin üzerindeki kadroyu tercih edebilecek olan arkadaşlar adına (ki ben de bunlara dahilim) bir soru sormak istiyorum. Bu kadro, geometrik özellikleri dolayısıyla hangi tür parkurlara daha uygun? yani kadronun denge, çeviklik vb. gibi özellikleri nasıl ve tırmanma yada inişlerde nasıl? ve bu kadroya uygun maşa traveli kaç mm ler arasında olabilir? Selamlar ve şimdiden teşekkürler.
 
Deniz g., Nirvana, Ercan çok teşekkürler ilginiz ve desteğiniz için...

Merhaba Mesut bey, aslında bu kadronun da ayrıntılı test yazısını hazırlamak gerekiyordu bir ara, ama işte günlük hayatın yoğunluğu vs, size burdan elden geldiğince yine yardımcı olmaya çalışayım, bu kadro saf bir XC (arazi binişi) yarışı kadrosudur, dolayısıyla çok iyi tırmanış özelliklerine sahiptir inişi de çok iyidir. Son derece atak ve seri bir kullanımı var, ilk bindiğim zaman hassasiyetinden ve hafiflğinden binmekte zorlanmıştım çünkü en ufak bir etkiye çok süratli tepki veriyordu, biraz alıştıktan sonra üzerinden inmek istemiyorsunuz devamlı ayakta atak çekmek, sprint atmak isteği uyandırıyor sizde :rolleyes: Ayrıca mütiş hafifliğine rağmen son derece esnemez bir kadro, önemli bir esneme hissetmedim, sağlamlık olarakda söylemek gerekirki biraz ağırca bir sürücü olduğumu belirteyim, ülkemizin en sert ve kırıcı neredeyse klass üstü denilen parkurları olan Alanya ve Adana parkurlarından sağ salim çıkmayı başardı dolayısıyla sağlamlık konusunda aklınızda bir soru kalmasına da gerek yok :) Xc kadro olduğu için klasik olarak en uygunu 80 mm maşalardır. Bu kadronun çok iyi hafifliği, sağlamlığı ve ataklığı ile bir arazi kadrosunun en rafine edilmiş hali olduğunu düşünüyorum ...

Gayet güzel Sevgili Ercan, özellikle lastiğin çok iyi bir tubeless için, stans sıvı tercih ettiğin için de tebrik etmeliyim seni. Truvativler de hafiflik olarak yakıyor doğrusu
 
Vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim, Tam aklımdaki soruları kime sorsam diye düşünürken yazdıklarını okudum.
İznik turunda bende vardım hatırlarsan? Bilseydim bu konu da uzman olduğunu turda başını ağrıtırdım..:)

Benim kullandığım MTB Salcano Ng-350 Senin bahsettiğin ağır MTB gruba giriyor sanırım.. İznik turunda hafifliğin ne kadar önemli olduğunu çok daha iyi anladım. Ben de en kısa zaman da senin O Engin bilgilerinden faydalanarak ortalaması 10 kg lık bir MTB Toplamayı düşünüyorum, Sana soracağım çok şey olduğunu biliyorum umarım bana yardımcı olursun şimdiden teşekkürler.. Görüşmek üzere..


Engin YILDIZ.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Merhaba Sevgili Engin, estafurullah uzman ne demek, ben de bu yolda bir öğrenciyim ve herzaman öğrenecek çok daha fazla şeyim var ... Yazıda zaten soruya mahal bırakmayacak şekilde herşeyi anlatmaya çalıştım yine de soruların olursa elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım. Bu arada eğer bir önceki şile-ağva turuna gelseydin hafifliğin önemi daha öne çıkacaktı zira tur büyük oranda dik ve uzun yokuşlar içeriyordu :rolleyes:
Selamlar, sevgiler,
HAkan Yazman
 
Hakan yazın konuyla ilgili bir başyapıt niteliğinde tüm sorulara yanıt olabilecek çok değerli bilgiler içeriyor.Bu birikimini paylaştığın için teşekkürler.Ellerine sağlık...
 
yeni aldıgım gıant xtc ve xt aynakollu yeni bisikletim ile bu sabah ilk antremanıma çıktım ve bu hafiflik gerçekden süper birsey hani bir söz söylemiştim ahkan abi bisikleti hafifletecegine birazda kendi kilolarını hafiflet diye o sözümü simdi geri alıyorum.hififlik süper bir seymiş.
 
nuri abi corratec in den memnun deil miydin ? sanırsam yeni almıstın ve 1-2 ay icerisinde satılıga cıkarmıstın ...
 
ben gecen sene almıştım bisikletimi biraz agır geliyordu ve üstündeki donanım çok agırdı su an degişecek bir jant setim kaldı onunda gelmesini bekliyorum xt li xtc süper oldu benim için.
 
İşte doğru yolu bulmuş bir bisiklet sever daha demek istiyorum Nuri abi. Bisikletin hayırlı olsun... Ürgüpte görüşürüz kısmetse... Ayrıca Hakan abi 80mm lik amortisör yazmış ama ben Ankara yarışından 5 gün önce aldım Fox F100x maşamı ve o zamandan beri arazi ve yolda 100lük maşa kullanıyorum ve çıkışlarda ataklığını ve dengesini kaybetmediğini, fakat inişlerde 80mm lik maşaya göre alın borusu açısının 1 derece kadar artmasıyla inişlerin daha aktif ve rahat hale geldiğini belirtmek istiyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: nuriaktürk
Çok sevindim Nuri'ciğim, tabii ki kendimiz de hafifliyeceğiz, ama bisikletin hafif olması senin de artık farkettiğin gibi bambaşka bir duygu, bu kadar yazıp çizmemizin amacı da bu güzellikleri yaşatabilmek insanlara ...
 
Geri