Scudo Sports

Bisikletlerin zinciri neden hep sağ taraftadır?

Scudo
motorsuz olduğu için olabilir. çünkü motosikletlerde de sol tarafta. oda motorlu olduğu için olabilir. o_O
 
zincir attiginda duzeltmek icin saga cekildiginde bisikletciyi arabalar ezmesin diye olabilir,iddialiyim
 
@obezkirpi ters trafik olan yerlerde arabaların direksiyonu terste olduğu gibi bisikletlerde de olmalıydı ozaman :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
Çünkü genelde insanlar sağ elini kullanır. Sağlaktır yani. Bu yüzden esas güç verdiğimiz pedalın sağ taraftaki olması için zincir takımı sağ taraftadır. (Tamamen salladım)
 
Ata soldan binildiği gibi bisikletin de solunda dururuz zincirin paçayı kirletmesini engeller vb. gibi sebeplere de bağlanabilir tutarlı salladım :harika::islik:
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
şimdi kafam karıştı. bu bisiklet hızlı mı hızlanır yavaş mı hızlanır :D
 
Sağda keramet vardır.:naslyany:
 
İlk zincirli bisiklette, zincir sağdaydı. (H.J. Lawson 1873) o günden beri kimse yerini değiştirmeyi düşünmedi/ihtiyac duymadı sanırım. Ama neden bisikletine ilk defa zincir takan adam sağ tarafa taktı derseniz....., sallayamadım bile :)
 
Aslında çok mantıklı bir cevabı varmış, ama türkçeye çeviremiyorum :D

Drivetrains are on the right today because that's what bicycle builders decided to do in the late 1800s. As to why they originally decided to put drivetrains on the right, it's probably because rear cogs used to be screwed on (some still are). Standard threads dictate rear cogs be on the right, so that pedaling force tightens the cogs. (If they were on the left, pedaling force would likely loosen cogs.)

"Biz pedalladıkça oluşan güç ile dişlileri sıkıştırıyormuşuz. Kaset değiştirirkenki gibi, sola çevirince kaset yerinden çıkıyor. Pedalladığımızda sağa doğru dönüyor kaset, böylece yolda giderken gevşeyip yerinden çıkmıyor" gibi çevrilebilir sanırım. Daha iyi çevirisi olan varsa lütfen yazsın :)


Daha basit bir İnglizce anlatım daha :D

Mechanical sensibility. If you have chainring botls etc on the right side, the transmission turns in a direction that tightens the components. If it were on the left side, it would be going against the right tighty left loosey thingy. Stuff might come loose.
 
@Eren D.

çark sıkılaştırmayla ilgili. yani ruble yerinden çıkar gibi bişe anladım ben:kötü:

forewer googletranslate :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren D.
Bu iki zincirli bisikleti denemek isterdim ama bence bunu yapan biraz fanteziye kaçmış galiba.
 
Ruble soldan sağa döner çekişi zincire verdiğinden dolayı zincir sağa takılır aynakola bağlanır. Ruble sola takılsa boşa döner eğer sola çekişli ruble konursa zincir aynakol sola geçer Bazı arkadaşlar fix ruble solda takılı resim atmışlar fix ruble de boşluk yoktur geri dahi döner.sola ve sağa takılır.
 
Çarkların yivlerini ters yönde açıp solada takılabilir. Böylece yine sıkıştırmış olursun. İlk yapılan zincirli bisiklette yivleri sadece saat yönünde sıkışacak şekilde yapabiliyorlardı sanırım.
 
Evet anlattığı olayın şu zamanda bir geçerliliği yok.1800 lerin sonunda dizayn edenler karar vermiş şu anda da öyle gidiyor sanırım.Alışkanlık.
 
Geri