Scudo Sports

Bisikletle 40 km hızdan sonra hava akımın devreye girmesi

Scudo
Deniz sende bir proje yap elinden geldiğince bizde bi bakalım yani nasıl çalışır daha iyisi kurulabilirmi fikiri attım bide proje yarat elle tutulur... Belkide sayende bizde bir forum mucit köşesi için adım atabiliriz belli olmaz forumda bir ilk daha gerçekleşir...
 
@deniz çelik


Selam Deniz;
Anlatımının bozukluğundan olsa gerek ben yazdıklarından hiçbirşey anlayamıyorum.Bisikletin tekerleğine paletler takılıyor,hızlanıyor diyorsun ama gerisini çözemedim ben.
Son mesajında yatak sürtünmeleri 80,rüzgar 300 watt demişsin.Hıza göre değişir gerçi bu ama toplasak 380 watt etti.Bu 380 wattlık enerjiyi karşılayabilecek adam varmı aramızda?
Daha anlaşılır ve bilimsel olarak açıklarsan veya birşeyler ortaya çıkarıp onu paylaşırsan biz de ne olup bittiğini anlarız.
 
  • Beğen
Tepkiler: castelloterminator
Adam halk diliyle yazmak için debeleniyor:D Bilimsel yazsa çoğu kişi anlamıyacak... Ondan anlatım bozukluğu olması normal bence
 
her ne olursa olsun bir konu hakında emek ve zaman harçanmış ben öncelikle bu çabayı kutluyorum.....eğer tüm fikirler herkesin onayladığı veya kabul edebileceği fikirler olsaydı bütün içatlar ve yeni buluşlar herhalde olmazdı. umarım projenizde başarılı olursunuz.. başarılar
CESARET BİTERSE ESARET BAŞLAR.......
 
  • Beğen
Tepkiler: SeçkinÜtükler
Deniz,bilgiler için sağol.Mühendis ve Makina dergisindeki makaleyi kopyalamışsın buraya.Bunları ben de biliyorum ama bizim istediğimiz bunlar değil.Senin ne yaptığını merak ediyoruz biz.Yani bize gelen rüzgarı bizim lehimize çeviren mekanizma nedir,nasıl işler.
 
@Turkishflier

slm; sayfada şema şekilleride var ama foruma yükleyemedim,arkadaşlar bir göz atsın;siz okumuş olabilirsiniz ama bir çok arkadaşlar bu bilimden habersiz, 320watlık enerji nasıl yene biliyoruz diyorlar bu biligilri okursalar o zaman problem çözülmüş olur,arkadaşlar bunllar mühendislerin görüşü üzerinde ispatlanmış deneylerdir;turkihlier tek sizin bilmeniz önemli değil bunu ben genel olarak foruma yükledim herkes yaralansın diye.

KAYNAKÇA

1. Gümüş,T., Bisikletli Yaşam, Akılcılık, Ankara, 1989.

2. (link), (Smits,L.,Bicycle Aerodynamics)

3. (link), (Aerodynamics home page)

4. (link), (Cobb,J., Why Become Aero, 2000)

5. (link) (Landis,D., The Aerodynamics of Cycling)

6. (link) (Foale,T., Aerodynamics,1997)

7. (link), (Cislunar,A., Aerodynamics and Bicycling,1998)

8. (link), (Martin, J., Aerodynamics and Cycling, 1996)

9. (link) /Cycling-Heenk, (Copyright © by the Kent School District, Forces and Things, 1995).

10. (link), (Pivit,R., Drag Forces in Formulas, 1998)

11. (link), (Bicycle Aerodynamics and Weight Considerations)

12. Kyle, C.R., E. Burke, Improing the Racing Bicycle, Mech. Eng. 106, pp. 34-45, 1984.

13. Kyle, C.R., Aerodynamic Wheels, Bicycling, 1985.

14. Sayers,A.T., Stanley, P., Drag force on Rotating Cycle Wheels, 1994.

15. Tew,G.S., Sayers,A.T., Aerodynamics of Yawed Racing Cycle Wheels, Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, Vol. 82, 209-222, 1999.

16. Zdravkovich, M. M., Aerodynamics of Bicycle Wheel and Frame, Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, Vol. 40, 1, pp. 55-70, 1992




üdür hatta denenmiş bilgilerdir.
 
Öncelikle çalışmalarınızı takdir ediyorum, umarım iyi bir sonuca ulaşırsınız.

Anlamak için çok çabalasam da sistemi net olarak anlayamadım.

Sistem belki verimi arttırabilir ama kesin ve kesin olarak %100 yapamaz yani bisikletin kendiliğinden gitmesi imkansız.Bu fizik, matematik, kimya.... her türlü kurala aykırı olur.

Çünkü bisikletle giderken rüzgar, bize ve bisiklete çarpıyor, hem de arkamızdan bir çekme kuvveti oluşturuyor, bu kuvvetleri sıfıramak ya da azaltmak için bisiklete ne gibi bir sistem monte edildi, bu sistem pratikte; maliyet, ağırlık, boyut vs... anlamda başarılı bir tasarım mı? merka ediyorum.Yine de tekrardan çalışmalarınız için teşekkürler.Keşke herkes sizler gibi araştırmacı ve girişimci olabilse...
 
@H.Çağrı
alm h.çağrı;ben karalıyım bu projede bisikleti hızlandırdık hedefimiz devamlılık ;eğer olursa gerçekten bütün dünyada yankı olur,tek bisiklet olrak düşünmeyelim bir çok işlerde kullanılır;görüşleiriniz için teşekkürler h.çağrı
 
@elise111s
slm elise ;görüşleriniz için teşekkürler,%100 verimi artırıyor ama süerklilik denemesi başarısız oldu sebebi ise hava akımını arka tekere aktarılmamasıdır, ön tekerde iki huni var her bir huni de 4wat lık enerji tekere aktarılıyor biz toplam 7.5 wat lık tekere aktara bildik bu yüzden bisiklet olağan hızda hızlanıyor ama sürekli gitmiyo çünkü wat eksikliği oluşuyor ,10 wat lık güç tekere aktarıdığı zaman düz yol da bisiklet sürekli gider eğer 80 wat lık güç aktarıldığı zaman düz ve yokuş dinlemez ben tam olarak anlatmak istemiyorum projeyi,bu projede başarılı olursam patent aldıktan sonra foruma tam olarak projeyle beraber anlatırım size bir şey eksik anlatıyorum bu yüzden size saçma geliyor,kısaca bir ip ucu balonu içine bir hava dolduralım ve balonun ağzını açtığımız zaman balon gider paletlerle hariç rüzgar roketleride tekere yerleştirilecek üstü kapalı anlatmak zorundayım arkadaşlar kusura bakmayın.
 
@andac

slm andac; sadece karşıdaki gelen hava akımını huni yardımıyla hava akımını yönünü paletlere tekeri ileri döndürecek şekil de ayarlanması ,düzeneği resimde görseniz de tam anlayamazsınız;yani üçboyut görünüm lazım,gerçeğini inceledikten sonra düzeneği anlarsınız sadece şekil görünür ama işlezleri imkansız rüzgarjetlerini resim de izah etmek çok zor.
 
@deniz çelik

hüni dediğin bir çeşit lüle herlade... ilgi ve gülümseyle okudum konunun tamamını .. ama inanki ideal ortamda dahi bu şekilde senin deyiminle %100 verimle iş yapacak bir makina günümüz dünya koşullarında :) imkansız .. ama bişiler denemen bu yönde bişiler yapman gerçekten çok güzel
 
@ozan_

selam ozan;benim denediğim sisitem sadece karşıdaki gelen rüzgarın size çarpışını karşılıyor ama yer sürtünmesi göbek sürtünmesini karşılamıyor,benim kendi teorim ise ön tekerlekle karşıdan gelen rüzgarı karşılıyorsa belki arka tekerede aynı sistemi yaparsak diğer sürtünmeleride karşılar diye düşünüyorum ben %80 olasılık veriyorum ,bu sistem olmasa yine de bu projenin peşini bırakmayacağım,diğer planım ise manyatik denmesi olacak fizik kurallarına aykı deyipte pes etmeyelim arkadaşlar;şu an bisiklet topluyorum bana toplam 2000ytl mal olacak xt ve xtr bu parçaları betmo bike den karşılıyorum kaliteli ve ucuz olduğu için diğer parçaları ise bikeaduotdoor ve erdoğan bisikletden karşılıyorum ben motosiklet kullanıcısıyım ama sırf bu sistem için bisiklet kullanıcısıoldum,bisiklet tabiki motosikletten kullanımı çok daha iyi:hava akımından 8w lık enerji aldık eğer 5w lık enerjiyi eksıra hava akımından alamasak benim hayllarim suya düşer maanyetik deneye geçerim bu sefer.
 
Söylediklerim hoşuna gitmeyecek, biliyorum.

O fizik kurallarının sorgulanmasına karşı değilim. Kurallar ezberleyerek yaratıcılık ve düşünce sınırlanırsa elbetteki hiç bir şey üretemeyen bir toplum oluruz.
Şu anda ülkemizde uygulanan matematik ve fizik eğitimi malesef bu yönde ve çocuklar haklı olarak "gerçek hayatta ne işimize yarayacak" diyorlar.
Fakat bu kuralları bulan insanların hangi yollardan gittiğini, hangi problemleri nasıl düşünerek çözdüklerini araştırırsanız, analiz ve tasarım yapmada yeni bir boyuta ulaşacağınızı (ve de hayal ettiğiniz sistemin malesef bir şey kazandıramayacağını, verimi de arttıramayacağını) göreceksiniz.

Araştırmalarınızı ve çabanızı takdir ediyorum...

Ek: ------------
* Verimi arttırabilmek için yapabilecekler şunlar:
*Sürtünmeyi azaltmak
sürtünmeden oluşan ısı enerjisini dönüştürmek (hava sürtünmesinden olanı dönüştüremiyoruz,
pratik olarak tek yapılabilecek fren sürtünmesi. Bu elektrik motorları ile yapılabilr ve de zaten
var.)
 
@Başar selam başar;bizleri aydılattığınız için teşekkürler;bu denediğim sistem gerçekten bisikletin hızlı gitmesin de rolü var ama süerklilik enerji yok ben zaten yoktan enerji üreteceğim demiyorum var olan zıt enerjiyi alehimize kullanmak ben size kısaca bir örnek veryim cd ye paletleri yerletirdim ve saç kuruma makinasını cd karşı tuttuğumda cd saç kurutma makinasına doğru hızla gelecektir aksi halde hava akıma doğru geldiğini görürsününüz bana uçutrmanın kalkış anında rüzgara karşı uçmanın açıklamasını yaparsanız çok sevinirim biliyorum bedava enerji üretilmez ama güneş enerjisi rüzgar enerjisi allahın bize verdiği bir hediyedir bu doğanın gücünden yaralanmamız lazım ben her türlü masrafa katlanacağım olmasa dahi imkansız olsa dahi
 
@Başar selam başar;bizleri aydılattığınız için teşekkürler;bu denediğim sistem gerçekten bisikletin hızlı gitmesin de rolü var ama süerklilik enerji yok,ben zaten yoktan enerji üreteceğim demiyorum ,var olan zıt enerjiyi alehimize kullanmak;ben size kısaca bir örnek veryim cd ye paletleri yerleştirdim ve saç kurutma makinasını cd karşı tuttuğumda cd saç kurutma makinasına doğru hızla gelecektir;aksi halde hava akıma doğru geldiğini görürsününüz,bana uçutrmanın kalkış anında rüzgara karşı uçmanın açıklamasını yaparsanız çok sevinirim..biliyorum bedava enerji üretilmez ama güneş enerjisi rüzgar enerjisi allahın bize verdiği bir hediyedir;bu doğanın gücünden yaralanmamız lazım ben her türlü masrafa katlanacağım olmasa dahi imkansız olsa dahi
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Geri