Scudo Sports

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

Scudo
Aslında en yüksek hız başlığınında kategorilere ayrılması gerektiğine inanmaya başladım.Mesela; düz yolda yalnız pedal gücü ile ulaşılan ve kısa bir süre devam ettirilebilen ve rüzgarında önden yada arkadan esmesi ile oluşan en yüksek hız, ikincisi ; yine düz yolda kamyon yada herhangi bir araç arkası çıkılan en yüksek hız, üçüncüsü de ; yokuş aşağı çıkılan en yüksek hız. Doğal olarak bunların da yol bisikleti ve mtb olarak belirtilmesinde fayda var.Ben şahsen kamyon arkası yol bisikletiyle iyi antrenmanlı olduğum zamanda 82 km hızı görmeme rağmen düz yolda deryarsız pedal gücü ile aynı bisikletle 63 km'nin üzerine çıkamamıştım. Birde şunu unutmamak lazım, bizler birbirimizi çıktığımız en yüksek hızlarla değerlendirmiyoruz. Mesela ben kim ne hız yaparsa yapsın herkesi çok seviyorum. Ama yalan olmamak şartıyla. Kazasız sürüşler dilerim.:)
 
Arkadaşlar konuyu sulandırmaszsak forumun da seviyesini düşürmüş olmayız. İsteyen istediği hızı yaptığını söyleyebilir. İsteyen buna istediği cevabı, yorumu yapabiir. İsteyen konuyu sulandırabilir... Ama bu forumda herkes her istediğini yaparsa n'olur?

Ki birkaç bariz sallama dışında bu hızların da çoğuna inanıyorum. Yalnız bu hızları yapmamış olan bazı arkadaşların konuya müdahele tarzlarını beğenmediğimi de belirteyim.
 
Yuvarlak 60 diyelim. Daha fazlasına işin açıkçası cesaret edemedim.

http://img24.imageshack.us/img24/257/resim010small.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: cedrick41
Alanya kızılalandan(850m->0m) dönüşte max 75km. yaptım ve grubun en arkasındaydım tırstım artık. durduğumuzda zaten disklerden yanık kokusu geliyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: cedrick41
http://img8.imageshack.us/img8/4361/dsc00123jqr.jpg

Hereke sahiline inerken.
 
Corvette bisikletimle 60, aynı yokuşta eski bisikletim Bianchi Focus'la 66 yapmıştım..
 
bende bjk nevzat demir tesislerinn ordaki yokuşta 62 basmıştım 1.5 ay önce fln
 
oturma odamda 99.9 km/s :)
km saati bisikletten sökük durumda iken bile röleyle mıknatısı yanyana getirip çok hızlı sallarsanız saatin maksimum ne okuyabiliyorsa okuduğunu ve kaydettiğini görürsünüz. Zaten en kalitelisi bile %5 sapan bu saatlerle ancak yaklaşık sonuçlar alınır. Üstelik birçok saatin maksimum hız diye kaydettiği hız çok hızlı giderken hatalı olarak yakaladığı anlık sıçrayışlar oluyor.
Yapılan bir hızın anlamlı olması için denemenin diğer yöne de tekrarlanması ve iki hızın ortalamasının alınması gerekir. Hadi 80'le indiğimiz yokuşu 15 ile çıkıp ortalamayı çok batırmadık diyelim; kamyon arkası hızımızı karşı yönden denemek pek akıl karı görünmüyor, birden -60 yazmayalım haneye :)
 
konya yolundan golbasina inerken 72 km/s max hiz olarak kaydedilmis ne kadar dogru bilmiyorum ama adrenalin eşiğim yuksek olmasina rağmen baya korktum, yolda da bi suru engebe vardi. Beni en cok korkutan dusunce, teker mandallarini iyi sıkıp sıkmadıgım kuskusuydu. Neyse ki bi sorun cikmadi.
 
alanyada kızılalana cıkarken ılk dik yokuşda belkı bılırsınız orda 88 i gormusdum
 
Arkadaşlar çok cesursunuz.Ben arabamla bile (tmm benimki de abartı biraz kabul ediyorum:)) 90 ı otobanda bile pek nadir geçerim maksimum hızım 100 km/Saat.Ayağım Hız sabitleyicisi gibi olmuş:D.Daha yukarısı sıkıyor beni.Gevşek ve rahat olmalıyım.Bu zamana kadar gidemediğim yerde olmadı allha şükür.Araba konumuzun dışında ama bazı arkadaşlarım anlatırlar 170 yaptım 180 yaptım 200 yaptım falan diye.Ben bu tarz ifadelere güler geçerim.Önemli olan bi kaç saniyeliğine yada dakikalığına (türkiyede yollar arabalar için bile daha yukarı hızlara müsait değil) ulaşılan hız değildir.Önemli olan ortalama hızdır.Yolda bazan yanımdan bir araç geçiyor hızla ben tabi sakin sakin gidiyorum bir süre sonra bakıyorum kırmızıda bekliyor arkadaş:)sonra yeşil yanıyor bizimki yine allah ne verdiyse bağırtarak gidiyor.Topu topu benden yoluna göre ya bi kaç dakika yada 1 saat falan çabuk varacaktır gideceği yere.Kendini,arabasını yorduğunu,trafiği riske attığını,kullandığı extra gücün yakıt yönünden ilave maliyetini düşünülürse değermi.!
Yokuş aşağı ulaşılan hız kaç olursa olsun bisikletin pratiğine ters düştüğünü düşündüğüm için pek tatmin edici değil ,önemli değil.Ha derimki yokuş aşağı şu kadar hıza ulaşan da olmuş tek cümle ikinci cümleye gerek yok.
Bunlar bisikletin pratiğine mantığına uygun değil.Bisikletle bu tarz haraketlerde çok tehlikeli.Daha fazla adrenalin isteyenler bangi camping,yamaç paraşütü
yapsalar... yapmaları amaçlarına daha uygun olur kanaatindeyim.:D

Sloganımız" Önce emniyet sonra haraket"
Saygılarımla....
 
  • Beğen
Tepkiler: cedrick41
@hidayet bozdoğan

Arkadaşlar yaşları 25 ve üstü olanlar hatırlarlar belki trt de bir zamanalar bir trafik reklamı vardı.Konusu aklımda kaldığınca şöyleydi sanırım(daha iyi hatırlayan arkadaşlar paylaşırsa memnun olurum)Tarih pröfösörünün biri konferansa gelirken arabasını yanlış yere parkediyor.Konferans başlıyor içeri polisler giriyor (Türkiyede bu derecede adalet ve yasalara saygı maalesef yok işlerimiz idare yolu ile gider hep maalesef.--Amaaan nolcak idare ediver bu seferlik:D ama reklamda olduğu farzedilmiş)Polisler profesörün yanına geliyorlar profesör coşkulu bi şekilde dalmış konuya anlatıyor.Arada müdahale edilmesine "kızıyor tarih affetmez efendim "diye tepki gösteriyor. sonunda hatasını anlayınca esas lafı sölüyordu mahcup bi şekilde kameralara bakıp""" Tarih affetmez ama Trafik hiç affetmez """(Burda kesilen para cezasını kastetmiyorum tabi)


Herkese kazasız belasız keyifli ve sağlıklı bisikletli günler dilerim.
 
Burdur antalya arası yokuş aşağı 100 KM geçtigimi yanımdan geçen araçtakiler söylemişti... Bu arada bu hız olayına bisiklet üzerinde kilonun büyük etkisi var yani yerçekiminin... ozamanlar 100 kiloydum pedal cevirmesemde yol bisikleti olan arkadaşların yanından hızla geçtigimi hatırlıyorum

Bisiklet. Bianchi/Dakar
Lastikler: Disli Maxxis 26" lastik
Sürücü: 100 kilo
Yer Çubukcu Geçidi
 
Geri