Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

burgazz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2005
Mesaj
865
Tepki
324
Şehir
Istanbul / Çapa
Track world cup results from Moscow!
Men's Sprint Qualifying 200m sprint

1 Theo Bos (Ned) 9.892 (72.786 km/h)
2 Gregory Bauge (Fra) 9.909 (72.661 km/h)
3 Stefan Nimke (Ger) 9.924 (72.551 km/h)
4 Craig (Gbr) Mclean (GBr) 9.939 (72.441 km/h)
5 Damian Zielinski (Pol) 9.974 (72.187 km/h)
6 Mickaël Bourgain (Fra) 9.977 (72.165 km/h)
7 Maximilian Levy (Ger) 9.987 (72.093 km/h)
8 Mark French (Aus) 10.015 (71.892 km/h)
9 Matthew Crampton (GBr) 10.038 (71.727 km/h)
10 Lukasz Kwiatkowski (Pol) 10.097 (71.308 km/h)

ooo bu rakamları gorunce halıl arkadasımıza gercekten bır bravo cekesım geldı cunku bu adamlar kapalı parkurda ve oval pistte bu hızları yakalamıslar ve olesıye abanıyorlar(işin ucunda para var).yukardakı lıste gunceldır 2006 wcdir.200 mt yı 9 snyede ve 72 km hızla gecmısler.halılım sana gercekten bravo valla harcanıyosun buralarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
Scudo

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
Burgazz, ben de biliyorum düz yolda 72 yapmanın kolay olmadığını ancak o değerler maksimum hız değil de ortalama hız olmasın?
 

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
Doğru söylüyorsun, bu tür kısa yarışlarda tam hızda başlıyorlar birkaç ısınma turundan sonra.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Bu deryar olayı hakkında bir şeyler eklemek istiyorum.
Aracın aerodinamik yapısı ne kadar kötüyse arkasında da o kadar büyük miktarda hava boşluğu oluşturur ki kamyon ve otobüslerin de aerodinamik yapıları kötü olduğu için bu araçların arkasına geçmek, otomobillerin arkasından gitmekten biraz daha az riskli çünkü daha uzak mesafeden de hava boşluğuna girilebiliyor, bunu dışında yavaşlama kabiliyetleri de otomobiller gibi olmadığı için çok yüksek olan risk yüksek risk seviyelerine düşüyor.

Bence deryar başlı başına gereksiz bir risk ama çünkü yüksek bir hızda olası bir çukur veya tümsekten geçmek ki bu büyük ihtimalle bizi o hızda yere düşürür ve Allah korusun ciddi yaralanmalar ve ötesine neden olur.

Yüksek hızın dışında bisikletle keyif alınabilecek daha bir çok aktivite var.
Yani "Bunlara gerek yok Mike".
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
@sinto

Sinto kardeşim, benim 50kg luk bisikletten TR'de bir adet var diye kastettiğim 1 kişilik bisiklet idi.
Yoksa Pedikep (arkasında insan taşıyabilen,fayton gibi bisikletler, çin'de çekçekler var, onlara benziyorlar) leri de bu sınıfa koyarsak onlar da dediğin rakamlara ulaşabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Merak edenler olduğu için bilgilerimi paylaşacağım, tavsiye ettiğim için değil.
Lütfen kimse polemiğe girmesin.

Deryal'in İncelikleri
(doğrusu Mantis'in dediği gibi Deryar'dir, ben kulağa hoş geliyor diye deryal diyorum)
Önce olmazsa olmazlarını açıklayayım;

*Kasksız bisiklete binmememiz gerektiği gibi, kasksız deryale "kesinlikle" girmeyin.

*Fren tepki mesafeniz optimum şekilde ayarlanmış olmalıdır.Fren koluna dokunduğunuz anda fren pad'leri jant yanağına değmelidir ki ani yavaşlama ve duruşlarda riski azaltın.Ayrıca eski fren telleriyle, aşınmış fren pad'leriyle bu işe kalkışmayın.

*Jant akordlarınız çok iyi olmalıdır.Çünkü yüksek hızlarda, düzgün daire şeklinde dönmeyip de 8 çizerek dönen tekerler, dengenizi bozacak en büyük etkenlerden biri olacaktır.Düşünün ki, 30km hızla giderken 8 çizen tekerlerinizin dengenizi bozmaya olan etkisi ile 80km hızla giderkenki etkisi kesinlikle çok farklı olacaktır.

*Mutlaka bisiklet gözlüğü kullanın.Her ne kadar önünüzdeki araç sayesinde doğrudan karşıdan rüzgar gözlerinize gelmiyor gibi düşünseniz de, yanal rüzgarın da gözlerinize yapacağı göz yaşartıcı etki + yoldaki zeminden gelebilecek herhangi bir beklenmedik toz, toprak vb. gözünüzü yaşartacak, belki de gözlerinizi çok yüksek hızlarda giderken kapatmanıza sebep olacaktır.

*Geniş lastik kullanın.İster mtb, isterse yol bisikleti kullanın, yine düşük hızlardaki denge ile yüksek hızlardaki denge kabiliyetiniz sadece size bağlı olmayıp, altınızdaki bisikletin özellikleri ile de doğrudan ilgili olacaktır.
Yol için 700*23 ile 700*28 lastiklerin dengeye etkisi farklı olacaktır.
Mtb için de 2.0" dan daha geniş lastikler, denge kaybetme riskinizi azaltacaktır.

*Bilmediğiniz yolda denemeyin.İlk defa gideceğiniz yolda denemek çok risklidir.Çünkü yolun hangi metresinde karşınıza ne çıkacağını bilmiyorsunuzdur.Oysa bildiğiniz bir parkurda nerede yolda çukur var, neresi mıcırlı, neresinin zemininde toz, toprak gibi riskler var, bunları önceden biliyor olacaksınız, ve deryaldeyken kendinizi buna hazırlıyor olacaksınız.

*Mümkünse ekstra koruma kullanın.Denediğiniz şey, normal kullanımın gerektirdikleriniden fazlasını gerektiriyor.Olası düşülerde minimum zarar için, dizlik, dirseklik, torso protection tarzı ürünlerle daha sağlıklı bir deneme yapabilirsiniz.

*Fermuarlarınızı kapatın.Üzerinize bir forma, onun da üzerine bir windstopper giydiniz diyelim.Deryaldeyken tüm kıyafetleriniz sizin aerodinamiğinizi etkiler.Windstopper'ınızın fermuarı açık ise, kıyafetin içine karşıdan gelen hava dolacak ve kıyafetinizi balon gibi şişirecektir.Aynı 200km hızla giderken arabanızın camlarını açık tutmanız gibi.

*Mümkünse gözlük aynası veya kask aynası kullanın.Sonuçta trafiktesiniz ve diğer araçlarla aynı hızda gidiyorsunuz.Özellikle gözlük aynasını ömür boyu kullanmanızı tavsiye ediyorum.Arkayı da kontrol etmeniz şart.
Sizi takip eden araçla sizin aranızdaki mesafe nedir?
Arkanızdaki aracın türü ve hızı nedir?
Arkanızdaki araç bir trafik polisi mi?!!! gibi önemli bilgilere bir tek ayna ile sahip olabilirsiniz.

*Kesinlikle aç karnına denemeyin!!! Zaten deryalde kalmak kolay değildir.5-15dakika boyunca 70-80km hızı korumak için sürekli olmasa da dakikada birkaç defa normalde çeviremeyeceğiniz kadar yüksek devirde pedal çevirmek ve deryal mesafenizi korumak zorundasınız.Bunun için mutlaka enerji verici fakat yağdan yoksun besinlerle glikojen depolarınızı doldurmalısınız.

*Kesinlikle alkol veya keyif içecekleri ile denemeyin !!! Bu tür hiçbir içeceği tavsiye etmiyorum.Metabolizmaya direk etkisi bir kenara, yüksek stimulan (uyarıcı) etkileri dolayısıyla vücudunuzun tepki ve algıları normaldışı olacaktır.
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Şimdi hangi araçlara tutunulur, hangilerinin rüzgarına girilir vb bilgilere bakalım;

TIR'ların deryaline girilmez !
Çünkü TIR'ların motor hacmi 14.000cm3 iken bizim motorumuz olan kalbimizin hacmi 250-500cm3 tür.Farkın büyüklüğü açık.TIR'lar yüksek devirli, yüksek torklu araçlardır.
Tecrübesiz zamanımda denediğimde kırmızı ışıkta yakaladığım TIR'ın arkasına girip beklemiştim.Yeşil ışık yanınca, hemen hazırlandım, harekete geçtim, 6-8 saniye kadar arkasında hızlandım hemen 45km gibi bir hıza.
Fakat adam 2. vitese taktığında 60-65km gibi bir hıza çıkmıştı ki, 6-8 saniyede deryal sayesinde bile 45km ye çıkan bir insan, bir iki saniye sonra aniden düz yolda 60-65km hıza çıkamaz.
Sonuç?
Orta şeritte kalakaldım :) önüm boş, arkamdan 50km hızla gelen ve giderek hızını artıran araçlar ve susmayan kornaları :), hemen gözlük aynamın yardımıyla, sağ şeride güvenli şekilde geçtim ve ondan sonraki birkaç denemem sonucu TIR'ların deryaline girilmemesi gerektiğini anladım.

*Çok eski ve çok eksoz gazı çıkaran kamyonlara yaklaşmayın bile !!!
Bu bir çin işkencesinden farklı değildir.Hem deryalde kalabilmek için normalden daha hızlı devirde pedal çevireceksiniz, hem de sizin direk ciğerlerinize 1gün boyunca maruz kalmadığınız kadar yüksek hacimde karbonmonoksit gazı ve diğer zararlı gazlar püskürtülecek.
Hem de o ciğerleriniz en çok oksijene ihtiyaç duyduğu anda :)
Bu yüzden 10 saniye sonra neden gözlerim karardı ve hastanede gözlerimi açtım dememek için eksoz gazından zengin, döküntü kamyonlara yaklaşmayın bile.

*Deryaline gireceğiniz kamyonun yükünün cinsi önemlidir. Eğer saman, kum vb uçuşabilen yükü olan bir kamyona yaklaşırsanız yol boyunca saman, kum, toprak veya yükü her ne ise vücudunuzda girmedik delik bırakmayacaktır.Zaten 10 saniye sonra gözlerinize dolan tozdan gözünüzü açamazsınız.Aracın yükünün cinsi bu yüzden önemli.

*Aracın istihap haddini geçip geçmediğine bakın. Eğer ki kamyonun dorsesinin de 2 katı yükseklikte ve görüntü itibariyle istihap haddini geçmiş bir kamyona takılırsanız, o yükün altında kalabilirsiniz.

*Tutunma noktalarına dikkat edin. Uygun aracı buldunuz diyelim, deryalde sürecek gücünüz de fazla değil.Ne yapacaksınız? Uygun bir yere tutunacaksınız.Peki neresine? Dorsenin arkasında bazen kısa, kalın halatlar olabiliyor, sağlamlığını denedikten sonra bu halat olabilir.Fakat halat gibi cisimler, sabit nesneler olmadığı için, kamyon frene bastığında direk dorseye gömmemek için araçla mesafenizi koruyun.
Tutunma işi, kolu uzun olanlar için daha kolay, dorsenin kapağında sabit çengeller oluyor, o çengele bir veya iki parmağınızı taktığınızda işte size sabit bir tutacak.Kolunuzu da sıkı tutup da frenlerde tampon görevi gördürürseniz dorseye çarpmadan siz de yavaşlayabilirsiniz.

*Tutunurken duruş şekli Ben solak olduğum için her zaman sol elimle tutunurum.Bu zaten şansıma sağlıklı olanı.Çünkü bisikletlerimizin ön freni sol tarafta.Yani sol elimle tutunurken, sağ elim gidonda ve sağ tarafta, arka fren kolunda, frene hazır durumda.Sol elle tutunurken, bisikletin dengesi için sağ pedalınız aşağıda olmalıdır.Çünkü sol kolunuz bisikletten uzakta ve bisikletinizi sol tarafa açısını değiştiriyor.Sağ ayağınızı da aşağıda tutarak dengeyi merkeze çekmiş oluyorsunuz.Bu sayede önümüze aniden çıkabilecek olası çukur, köpek ölüsü gibi denge bozucu etkenlere karşı en üst düzeyde dengeli kalıyoruz.Ama güvenli anlarda arada pedalı çevirip sol ayağı da aşağı alıp, pozisyon değiştirerek dinlenebilirsiniz.

*Tutunma maksimum hızı Bugüne kadar geçirdiğim kaza ve düşüşler sonucunda tutunmadaki hız limitini 50km olarak karar verdim.Bu kimseye tavsiye değildir.Kalkıp da onca verdiğim ipucunu okumadan sadece bu maddedeki 50km limitini deneyerek düşüp de bir tarafını kıran olursa tabi ki sorumluluk almak istemem.
50km hızla düştüğümüzde, kafamızda kask varsa, arkamızdaki aracın altında kalmak dışında ölüm riski düşüktür.Tekrarlıyorum, tüm bu ipuçlarını uygulamadan denemeyin bile.Kimseye tavsiye etmiyorum.Tek bir maddemi okuyup da, tek başına yargıda bulunursanız tabiki sağlıklı gelmez ve riskli gelir, fakat hepsini yerine getirdiğinizde risk minimum düzeyde olacaktır.

*Gece deryale girmeyin, tutunmadan bahsetmiyorum bile !
Bildiğiniz yoldasınız diyelim, tüm önlemleri de aldınız, risksiz bir kamyon da buldunuz, ama tutunmayı bırakın, deryale bile girmeyi unutun.
Geceleri görünür olmak çok önemlidir.Işıklarınız yetersiz olacaktır.Ayrıca yolun kenarından aniden çıkacak gece bekçilerimiz köpekler yüzünden korkup düşmeniz de muhtemeldir.
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
sağolasın abicim, ah bir de sponsor bulsak Türkiye gün/mesafe rekorunu kırıp da deryalsiz de neler yapabileceğimi göstermek ve bisikleti halka sevdirmek istiyorum da destek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
sağolasın abi, Namık Ekin'i de Yasemin Dalkılıç'ı da biliyorum, ben de TR'de futbol egemenliğinden muzdaribim.
Ama rekor denemesinde bulunursam, medya önünde söyleyeceklerim, pek de öyle onlar kadar sönük kalmayacak, ve bu sporun gelişmesi, saygı görmesi adına, çok fazla konuşulacak sözler olacak ve, medya da reyting uğruna uzunca bir süre beni oradan indiremeyecekler (derdim ünlü olmak değil, bu sporun kültürümüze işlenmesi, futboldaki beceriksizliklere, yurtdışına para yedirmemize rağmen başarısız oluşumuza, dönen şikelere rağmen milyon dolarlar yatırılmasına karşılık, ülkemizde sadece ben değil benim senin gibi daha birçok sporcunun onların yerinde olması gerektiğini kanıtlamak, öğretmek)
Bu arada projemin eskizi hazır, İzmir B.şehir bld. başkanı da benden haber bekliyor, sponsor bulduğum anda, askere gitmeden, kışın yapmak delilik de olsa bu işe girişeceğim.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
teşekkürler abi hepsini tek solukta okudum ama açıkcası kafamda biraz kötü birşeyler canlandı ve yavaştan vazgeçer gibi oldum:)
Bilgiler gerçekten çok yararlı teşekkürler...

Ayrıca umarım en yakın zaman sponsor bulursun ve emmelerini gerçekleştirirsin...
 
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
33
Tepki
21
Şehir
İstanbul
Bilgiler icin cok tesekkurler Athletic.

Aciklayici bilgilere ragmen, sanirim artik hepimiz bu "arac arkalarina takilmanin" ne kadar riskli bir sey oldugunu ogrenmis bulunuyoruz.

Unutmamak gereken konu : Surat felakettir, ozellikle bisiklette, 2 nedenden:

1- Bisikletler, otomobiller gibi kapali araclar degil, trafikte dusulurse, arkadan hizla gelen aracin altinda kalarak olme riski cok fazla.

2- Bisiklet kiyafetleri, ne kadar dayanikli derseniz deyin, motorsiklet kiyafet ve korumalari kadar olamaz.

Bu arada denemen icin de bol sans dilerim, umarim sponsor bulursun, basari ve iyi haberlerini bekliyoruz. Sanirim buna tum bisiklet camiasinin ihtiyaci var.

Izmir'deki buyuk bisikletcilerle hic gorustun mu sponsorluk hakkinda?
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Tolga teşekkür ederim ilgine, İzmir'de bisiklet dükkanı sayısı sayılıdır.
Ata bisiklet
Seda bisiklet
Bianchi Sarda Shop
Birkaç tane daha küçük sayılabilecek firma daha var.

Ata bisiklet dışındaki hepsi ticari amaç ön planda olmak üzere hizmet veriyorlar.Ata bisikletin de sponsorluğu başka bir yönden oldu bana.Rekor denemesi de sektörde yeni ve yalnız olan bir firmanın altından kalkabileceği birşey değil.
Vestel'e mail yolladım, atletizme olan desteklerini bildiğim için;
Uzun vadeli sponsorluk planları yapıyoruz ve maalesef bunun içinde bisiklet sporu yok dediler.
Red Bull'a mail yolladım (sevmesem de) cevap bile gelmedi.
Bakalım, burada sizlere duyurdukça, kendim de aradıkça umarım birgün doğru ve güçlü sponsoru bulabiliriz.
 
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
33
Tepki
21
Şehir
İstanbul
Ne guzel yaa.. Vestel gibi buyuk bir sirket, uzun vadeli sponsorluk planlari yapiyor, ve gelismekte olan bir sporu gozardi ediyor. Herhalde onlarinda sponsorluk planlari futbol gibi 1 harcayip ertesi gun 10 kazanma turunden ucuz hesaplar uzerinedir. Bizim insanimizin "uzun vade"si ne kadar ki sirketlerinin ne olsun?
Uzuldum. Yine de iyi sanslar...
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
valla bence Vestel'den olumlu cevap alınmadıysa diğerlerinden zor,Vestel bu tür şeylere önem veriyo,mesela adam akıllı ilk türk pc oyunu olan kabus 22 ye sponsor olmuştu en son.beklemezdim yani vestelden böyle bi cevap..
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
Düzeltme: (Doğrusunu bilelim diye)
"Derriere" fransızca "arka" demektir. Aynı zamanda "mabad" anlamında da kullanılır.:)
Okunuşu : "deryer" dir. (Gerçi tam olarak öyle değildir ama başka türlü yazılamıyor dilimizde)" Deryar" ya da "deryal" diye yeni kelimeler çıkmazsa yeni başlayanların kafası karışmamış olur..Zaten "deryer" kelimesi Türkçe fonetiğine uygundur.
Dilimizde de bisiklet terimlerinin %99 u Fransızca-İtalyanca kökenli olduğunu belirteyim bu arada.(%1 i de farsça: zencir-zincir olmuş..:))
Bu kelime artık bir deyim olduğu için bunun Türkçe'sini aramaya gerek yoktur bence..Deryere girmek: Öndeki bisikletçinin veya aracın arkasına sığınmak anlamında..
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Bilgilendirme için teşekkürler Gürsel bey...
 

acumur

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Mart 2006
Mesaj
580
Tepki
563
Şehir
Beşiktaş, İstanbul
Teşekkürler net bir bilgilendirme olmuş.Bende hep doğru ismi nedir bu eylemin diye merak ediyordum.
 

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Düz ve rüzgarsız bir yolda 48 i aşamadım bir türlü.Normal mi?

42 aynakol, arka en küçük 14 olması lazım.megarange.

(Yokuş aşağı 76km/s)