Bisikletin sekerek gitmesi

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.431
Tepki
11.792
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Oğlumun bisikletin dış lastiğini değiştirirken fotoğrafta göstermeye çalıştığım sorunu yaşıyorum. Lastik çevresel olarak janta eşit oturmuyor. Bu konunun ilk sayfasında lastik damağının janta tam oturabilmesi için sabunlu su ve schwalbe easy fit öneriliyor ikisinde denedim ama halen ön lastiği düzgün oturtabilmiş değilim. Lastiğin üst sınırı olan 5 bar hava basıp deniyorum ama sonuç yine hüsran. Daha doğrusu oturtmayı başarmıştım ama denemeler sırasında iç lastiği hırpaladığım için siboptan hava kaçırmaya başladı. İç lastiği değiştirince yine tam başarılı olamadım. Sonucunda çevresel olarak salgı oluşuyor.
@Spartiat , @Can Çelik veya diğer bilgili arkadaşlardan sorunu çözebilecek bilgi gelirse sevinirim.
Lastik yeniyse jant için tam doğru ölçüde mi? "20" x dış genişlik" şeklinde inç olarak değil, "iç genişlik-406" şeklinde ETRTO formatında. Jant üstünde ETRTO değeri varsa onun ikinci grubu 406 mı? Jantta bilgi yoksa bisikletin üreticisinin sitesinde jant ya da lastiğin ölçüsü ETRTO formatında yazabilir. Eski lastikler de xx-406 ise bu konuyu geçebiliriz.

Güncel olarak bu ölçülerin hepsine rastlanmıyor ama örneğin bazı katlanır bisikletlerde yaygın ölçülerin dışında 20" jantlar var.
Lastik ÖlçüsüETRTO (Avrupa Standardı)Inch ÖlçüleriFrench (Fransız Sistemi)
20"54-40020 x 2 x 1 ¾
23-40620 x 0.90
25-40620 x 1.00
28-40620 x 1.10
20 x 1 1⁄8
32-40620 x 1.25
35-40620 x 1.35
37-40620 x 1.40
20 x 1 3⁄8
40-40620 x 1.50
42-40620 x 1.60
44-40620 x 1.50
44-40620 x 1.625
47-40620 x 1.75
47-40620 x 1.90
50-40620 x 2.00
54-40620 x 2.10
20 x 2.00
55-40620 x 2.15
57-40620 x 2.25
20 x 2.125
60-40620 x 2.35
54-42820 x 2.00
40-43220 x 1 ½
37-43820 x 1 3⁄8
40-43820 x 1 3⁄8 x 1 ½
28-440500 x 28A
37-440500 x 35A
40-44020 x 1 ½ NL500 x 38A
23-45120 x 0.90
20 x 7⁄8
25-45120 x 1.00
28-45120 x 1 1⁄8
37-45120 x 1 3⁄8 B.S.

Ebat doğruysa lastiğin bir kenarını takıp iç lastiği çok az havayla içine yerleştirdikten sonra, dış lastiğin diğer kenarını önce sibop tarafından takmaya başlayın, sibobu içeri kaçmayacak kadar bastırıp lastiğin orada takılmamasını sağlayın. Daha fazla şişirmeden önce dış lastiği tüm çevresi boyunca kenarlarından içe bastırarak, ileri-geri yoğurun, hiçbir yerinde takılma/yapışma hissi yoksa ve hizası düzgünse yatay duruyorken kenarlar elle bastırıldığında ayrılabilecek kadar şişirin. Bu aşamada lastik belli bir yerde yapışmıyorsa ve görünüşü dengeliyse herhangi bir yardımcı malzeme olmada düzgün hizalı olarak şişmeye devam etmeli. Az az şişirip ağırlık verip 1-2- tur çevirerek yavaş yavaş tamamlayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
Scudo

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.385
Tepki
6.958
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@krank Markadan markaya böyle farklar olabiliyor maalesef. Bir markanınkini levyeyle zor geçiriyorum, başka markanınkinde levyeye bile gerek kalmıyor, elle geçiyor mesela. Her tarafı homojen olarak oturtulamıyorsa, çözüm olarak denenecek tek şey var. Lastiğin kenarının bindiği yere (ing. bead seat) bir bant sararak çapı büyütmek. Görselde yeşille işaretlediğim yerler. Tek bantla iki tarafı büyütmek mümkün değil. Lastik şişince bant nipel çukuruna doğru kayar çünkü. İki tarafa da 5-6 mm genişliğinde bir bant sarmak lazım. Sıkıntı uygun genişlikte ve kalınlıkta bant bulmak.

bead-seat-diameter.jpg
 
Son düzenleme:

oguz169

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Temmuz 2016
Mesaj
459
Tepki
467
Yaş
32
Şehir
Ankara
İsim
OGUZHAN
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
lastiğin kenarlarını hafif yağlayıp takın, şişirince yerine oturacaktır
Oğlumun bisikletin dış lastiğini değiştirirken fotoğrafta göstermeye çalıştığım sorunu yaşıyorum. Lastik çevresel olarak janta eşit oturmuyor. Bu konunun ilk sayfasında lastik damağının janta tam oturabilmesi için sabunlu su ve schwalbe easy fit öneriliyor ikisinde denedim ama halen ön lastiği düzgün oturtabilmiş değilim. Lastiğin üst sınırı olan 5 bar hava basıp deniyorum ama sonuç yine hüsran. Daha doğrusu oturtmayı başarmıştım ama denemeler sırasında iç lastiği hırpaladığım için siboptan hava kaçırmaya başladı. İç lastiği değiştirince yine tam başarılı olamadım. Sonucunda çevresel olarak salgı oluşuyor.
@Spartiat , @Can Çelik veya diğer bilgili arkadaşlardan sorunu çözebilecek bilgi gelirse sevinirim.
 

krank

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2018
Mesaj
192
Tepki
295
Şehir
Bremen
İsim
Onur G.
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Lastik yeniyse jant için tam doğru ölçüde mi? "20" x dış genişlik" şeklinde inç olarak değil, "iç genişlik-406" şeklinde ETRTO formatında. Jant üstünde ETRTO değeri varsa onun ikinci grubu 406 mı? Jantta bilgi yoksa bisikletin üreticisinin sitesinde jant ya da lastiğin ölçüsü ETRTO formatında yazabilir. Eski lastikler de xx-406 ise bu konuyu geçebiliriz.

Güncel olarak bu ölçülerin hepsine rastlanmıyor ama örneğin bazı katlanır bisikletlerde yaygın ölçülerin dışında 20" jantlar var.
Lastik ÖlçüsüETRTO (Avrupa Standardı)Inch ÖlçüleriFrench (Fransız Sistemi)
20"54-40020 x 2 x 1 ¾
23-40620 x 0.90
25-40620 x 1.00
28-40620 x 1.10
20 x 1 1⁄8
32-40620 x 1.25
35-40620 x 1.35
37-40620 x 1.40
20 x 1 3⁄8
40-40620 x 1.50
42-40620 x 1.60
44-40620 x 1.50
44-40620 x 1.625
47-40620 x 1.75
47-40620 x 1.90
50-40620 x 2.00
54-40620 x 2.10
20 x 2.00
55-40620 x 2.15
57-40620 x 2.25
20 x 2.125
60-40620 x 2.35
54-42820 x 2.00
40-43220 x 1 ½
37-43820 x 1 3⁄8
40-43820 x 1 3⁄8 x 1 ½
28-440500 x 28A
37-440500 x 35A
40-44020 x 1 ½ NL500 x 38A
23-45120 x 0.90
20 x 7⁄8
25-45120 x 1.00
28-45120 x 1 1⁄8
37-45120 x 1 3⁄8 B.S.

Ebat doğruysa lastiğin bir kenarını takıp iç lastiği çok az havayla içine yerleştirdikten sonra, dış lastiğin diğer kenarını önce sibop tarafından takmaya başlayın, sibobu içeri kaçmayacak kadar bastırıp lastiğin orada takılmamasını sağlayın. Daha fazla şişirmeden önce dış lastiği tüm çevresi boyunca kenarlarından içe bastırarak, ileri-geri yoğurun, hiçbir yerinde takılma/yapışma hissi yoksa ve hizası düzgünse yatay duruyorken kenarlar elle bastırıldığında ayrılabilecek kadar şişirin. Bu aşamada lastik belli bir yerde yapışmıyorsa ve görünüşü dengeliyse herhangi bir yardımcı malzeme olmada düzgün hizalı olarak şişmeye devam etmeli. Az az şişirip ağırlık verip 1-2- tur çevirerek yavaş yavaş tamamlayabilirsiniz.
Ebat önceki lastikle birebir aynı sadece marka model farklı. Üzerinden söktüğüm lastik Specialized Pathfinder 20x2.00 ebatlı. İşin ilginci arka lastiği biraz uğraştırsa da hizaladım. Önü de hizalamıştım ki iç lastik değişince yine başa döndüm. Lastik janta levye bile kullanmadan elle oturuyor.
@krank Markadan markaya böyle farklar olabiliyor maalesef. Bir markanınkini levyeyle zor geçiriyorum, başka markanınkinde levyeye bile gerek kalmıyor, elle geçiyor mesela. Her tarafı homojen olarak oturtulamıyorsa, çözüm olarak denenecek tek şey var. Lastiğin kenarının bindiği yere (ing. bead seat) bir bant sararak çapı büyütmek. Görselde yeşille işaretlediğim yerler. İki tarafı da tek bir bantla büyütmek mümkün değil. Lastik şişince bant nipel çukuruna doğru kayar çünkü. İki tarafa da 5-6 mm genişliğinde bir bant sarmak lazım. Sıkıntı uygun genişlikte ve kalınlıkta bant bulmak.

311628 dosyayı görüntüle
Benim de şüphem jant bandı. Specialized bile olsa çocuk bisikleti olunca janta hiç özenilmemiş. Jant bandı sağa sola kayabiliyor ve sanırım bu dengesizliğe yol açıyor. Biraz uğraşınca jant bandının bazı yerlerde lastiği oturtma sırasında sizin yeşille belirttiğiniz kısımlara kaydığını farkettim. Biraz elle düzeltme, biraz döndürme biraz kayganlaştırma filan derken bi şekilde hizaladım. @Can Çelik @Spartiat teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
1.005
Tepki
1.982
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Lastik Continental olunca tabi bilemedim ama benim Vittoria'ları ilk taktıktan sonra keyifle karşısına geçip bakınca şeritlerin bu şekilde yamuk yumuk olduğunu görüp becerememişim diye üzülmüştüm. Sonraki gün bi çevireyim bakayım ne kadar yamuk acaba dedim, çevirdiğimde ip gibi döndüğünü görünce şeritlerin düzgün olmadığını anladım 🤦🏼‍♂️
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri

By chow

Daimi Üye
Kayıt
16 Haziran 2020
Mesaj
239
Tepki
418
Yaş
44
Şehir
Konya
İsim
Mehmet
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Oturmayan lastiklerde uyguladığım formül; az hava ile yani inik şekilde biraz kullanıyorum, sonra gereken Hava basıncını uygulayıp devam ediyorum. Şimdiye kadar işe yaradı.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri