Scudo Sports

Bisikletin şehiriçi kullanımının arttırılması için öneriler

alihan bey,öncelikle tebrikler,istanbul raporunu vermem gerekirse,tek kelime ile berbat,
avrupa yaka milli felaket,istanbul araba cehennemidir,sabah erkenden uzaklara kaçmak bu aylarda zor,anadolu yakanın kuzeyi buz tutmuş durumda ,ocak-şubat çileye katlanacağım,sahile inmek dert,beykoza gitmek dert dönmek iki kere dert keza sarıyer,geriye sadece meskun bıçkıdere -göçbeyli mudarlı-teke -ovacık-mollafenari kalıyorki ,anadolu yakanın kurtarılmış bölgeleridir,avrupa yakada durum vahim ,anca karaburun taraflarında az araç var,istanbuldan kaçan kafayı dinler,esas pilot bölge yalovadır,fakat 4'üncü köprü tavşanlı yollarının kamyon ile dolmasına sebebiyet vermiş durumda ,,
yol bisikletçilerin özgürce basabileceği bıçkıdere etaptan başka bi yerde kalmadı,oksijenin olduğu yerde yüksek rakımlarda idman yapmak kişiye artı ile dönmekte.
son olarak istanbul önü alınamayan yokoluşa doğru dört nala gidiyor,hastaneler insanlar ile dolu,kötü beslenme,stresten milletin anası ağlıyorda ,zor bu insanların kabuklarını kırması,devlet politikası olacak ,belediyeler ön ayak olacak,sağlık bakanlığı,spor bakanlığı milli eğitim ve tüm medya ön ayak olacak bisiklet için,
içi boş diziler ile,milletin ailevi sorunlarını gözler önüne beyaz ekranda sermekle bu işler olmaz.
 
Scudo
Bu konuda şuanda Denizli'de bir belediye tarafından belli bölgelere de olsada bisiklet yolu yaptılar yine aynı Zaman'da çocuklara belli bir miktar bisiklet dağıtımı yaptılar yapılan açıklamada önümüzde ki dönemlerde daha geniş kapsamlı yollar ve bisiklet dağıtımının yapılacağını söylediler azda olsa gelişme olduğunu düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: dgntkn ve hogutmen
Madem Sağlık Bakanlığı bisiklet dağıtıyor. Belediyeleri teşvik etmeye çalışıyor. Kamu bu işe öncülük edebilir ama nasıl?

Bakın bisikletle işe gelen personeline devlet -en azından Sağlık Bakanlığı memuruna/personeline- 30'ar dakika yol izni verecek. Bakın bakalım millet nasıl bisiklet kullanıyor kamuda.

Pilot proje olarak Sağlık Bakanlığı bunu yapsın. Hiçbir masrafı yok. 9'da geliyorsa 9:30'da gelecek. 18 yerine 17: 30'da çıkacak.


Bakın "2015 Hareketli Yaşam Yılı" idi sözde. Hiç bir şeye gerek yok. Dersin ki haftada bir gün memur/personel (atıyorum cuma günü) spor kıyafeti ile işe gelebilir.
Bakın millet nasıl çekiyor eşofmanları. Öğle araları parka gidip yürüyüş yapıyor. Eşofmanlı, spor ayakkabılı personeli gören halkın kafasında hareketli yaşam mantığını oluşturmaya başlar.
Spor kıyafetli gelinen günün öğle arasını 12.00 - 14.00 yap. Yani yap yani birşeyler. Bir fark yarat kamu olarak. Sen devlet olarak adımını at. Millet koşarak zaten gelir.


 
Merhabalar, arkadaşların da belirttiği gibi bu iş öyle kolay olmuyor maalesef, hiçbir yerde de olmamış. Ülkemizde bisikletin ulaşım aracı olarak kullanılabilmesi için "devrim" gerekiyor. Yapmakta olduğum bir çalışma için son altı aydır bisiklet ile ilgili gündemi daha dikkatli takip ediyorum. Siyasilerin açıklamalarını, medyayı daha bir dikkatli izliyorum. Bence siyasilerin ve medyanın tutumu gayet doğal, sorun bisikletliler tarafında. Medyada, ölüm veya çok dikkat çeken bir olay olmadıkça bisiklet yer almaz, alsa da şehirde bisiklet kullanmanın ne kadar tehlikeli olduğu mesajı ile yer alır ve negatif etki yapar. Siyasiler sürekli katıldıkları sempozyumlar, aldıkları dosyaların gazıyla arada bir bisiklet ile ilgili "duyarlı" açıklamalar yaparlar. Bu yaklaşımlar son derece olağan.

Bu, işin arz tarafı. Asıl irdelenmesi gereken arzı hareketlendirecek talep. Hedef bisikletli ulaşım konusunda dişe dokunur kazanımlar elde etmek ise ses gelmeli, "yeterli çoğunluk" sürekli görünür olmalı ve mütemadiyen talep etmeli. Bisikletli ulaşıma geçişin yolları ve aşamaları bellidir, kısa bir araştırma ile tüm bilgiye erişilebilir. Mühim olan gerçekten istemek ve kitlesel organizasyonlarla konuyu sürekli gündemde tutmak.

Katıldığım akademik sempozyum ve panellerde şunu gördüm, bisikletçiler, belediye temsilcileri, STK'lar, hepsi aynı doğru şeyi söylüyor, durumu ve gidiş yolunu gayet doğru şekilde ifade ediyorlar fakat bir sonraki sempozyuma kadar konuyu başka bir yerde görmek mümkün değil. Yeterli çoğunluk ve görünürlükten başka çözüm yolu yok.
 
@Ömer E. tespitleriniz tümüyle aklımdan geçenlerin özeti gibi. Gündelik ulaşım aracı olarak bisiklet kullanmaya yeni başladım. Yaklaşık 1 aydır her gün işe bisikletle gidiyorum. Dolayısı ile bisikletin teknik tarafı ile ilgili çoğu arkadaşımdan daha az bilgiye sahibim. Ancak İstanbul'daki bisiklet kullanıcıları ile ilgili genel bir kanaat sahibi oldum. Gözlemlediğim kadarı ile belli bir işi olan bisiklet severler veya öğrenciler için bisiklet iş ve okul saatleri dışında spor ve eğlence amaçlı pahalı bir uğraş. Anadolu yakasında bu tip kullanıcılar sahil yolunda Kadıköy-Pendik hattında turlayıp Stravada km kasıyorlar. Bunda eleştirdiğim bir husus yok lütfen yanlış anlaşılmasın. Spor salonuna tıkılıp kapalı mekanda saçma sapan aletlerde terleyeceğine keşke herkes bu şekilde spor yapsa. Ancak bisikleti sadece bu şekilde kullandıktan sonra kimseden oturup size ana arterlerde yol yapmalarını bekleyemezsiniz. Çünkü gündelik yaşantıda siz yoksunuz. Sizi bisikletin tepesinde işe giderken, alışverişe giderken, arkadaşlarınızla buluşmaya giderken, bir kefeye giderken kimse görmüyor. Peki bu durumda niye size yol yapmasını bekliyorsunuz ki, kimsenin sizin bisiklete bindiğinizden haberi bile yok.
Sabah işe veya okula giderken şöyle bir etrafınıza bakın bisikletle yola çıkan kaç kişiye rastlıyorsunuz. Ben 1 aydır kendim dışında sadece 1 kişi ile karşılaştım. Üstelik gittiğim güzergah Kadıköy gibi merkezi bir nokta olmasına rağmen. Trafikteki durumumuz buyken hangi belediye tepkileri göğüslemeye cesaret edip ana arterlere bisiklet yolu yapar ki? Kimse yapmaz kusura bakmayın. O zaman @Ömer E. arkadaşımızın dediği gibi talebi biz oluşturacağız. Talep olmadan arz olmaz, en basit hayat kuralıdır. O yüzden lütfen forumdaki tüm arkadaşlarımdan istirham ediyorum gündelik trafiğin bir parçası olmaya gayret edelim. Gidebiliyorsanız işinize okulunuza bisikletle gidin. En azından haftada bir gününüzü buna ayırın. Akşam mesai-okul çıkışı veya hafta sonları kimsenin görmediği asfaltlarda yardırarak bu iş olmaz kusura bakmayın. Önce gecekondu yapılır sonra altyapı gider bu ülkede. Tüm bisikletseverlerden ricam lütfen kafelerin önünde AVM'lerin önünde işyerlerinin otoparklarında, üniversite kampüslerinde bisikletlerinizle olun. Allah hiçbirimizi elden ayaktan ve bisikletten düşürmesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer E.
Geri