Scudo Sports

Bisikletin bir seks objesi olarak kullanılması

Benim itirazım var bu konuya. Seks objesi tanımını yapın lütfen, benim bildiğim global seks objesi tanımı " çıplak kadın " figürüdür. Bisiklet seks objesi olmaz, arabalar seks objesi olmaz, televizyon reklamları seks objesi olmaz. Seks objesi haline getirilen şey kadındır. Bir kadını araba fuarında, televizyon reklamında, spor haberciliğinde kullanmalarının sebebi bellidir. Ben bu perspektiften bakıyorum bu duruma. Allah ıslah etsin.
 
Scudo
Konuda reklamlardaki bilinçaltı objelerden şikayet edilmiş ama konu başlığında da konuya dikkat çekmek için "seks" kelimesi kullanılmış :) Konuya girip umduğunu bulamayanlarda konunun asıl amacına bakmayıp başlığı eleştirmiş :ssrtcbya::D
 
Kadın ve cinsellik, maalesef her sektörde reklam unsuru şeklinde meta olarak kullanılıyor. Bilinç altımıza ister istemez benimsetmek istediklerini yerleştiriyorlar.

hani bir söz var ya;

Önemli olan ne kadar çok şeye sahip olduğunuz değil,
ne kadar az şeye ihtiyaç duyduğunuzdur.

son bir kaç yıldır buna göre yaşamaya çalışıyorum, elbette harcama yapıyorum yine, ama bir şey alacağım zaman kart ile değil nakit almaya çalışıyorum ve almadan önce "gerçekten buna ihtiyacım var mı" ve "buna sahip olmazsam hayatımda neler eksik kalır" diyerek kendimi sorguluyorum.
 
Başlık gerçekten alakasız olmuş, yanlış anlaşılıyor. Onun dışında yoruma katılıyorum tabi. Ama forumda son dönemde açılan konuları pek beğenmiyorum. Belki başlıktan dolayı bu konu da pek hoşuma gitmedi. Son dönemde sürekli değişik konular açılıyor. Gerçi sürekli aynı kişilerin açtığı aynı konuları okumaktan da yorulduk. Bu da forumdaki aktif tartışmalardan soğuttu beni sanırım.
 
Konuyu okumadım, sadece başlığa göre soruyorum; Bu devirde özellikle kadının seks objesi olarak kullanılmadığı bir alan var mı? Ve maalesef bunu da özgürlük kılıfı altına gizliyorlar...
 
merhaba,
1. Başlıkta gibi kelimesi olması tartışma konusu ile olan ilgisini ve anlaşılırlığı artırırdı doğrudur.
2. Mehmet seks objesi olarak ve haklı olarak kadınların kullanılmasına (özellikle otomobil fuarlarında) benzetme yaparak fakat kadınların ve seksin aynı olgu içinde sevilmesine ve yüksek poülaritesine karşın bisikletin aynı sevilme oranına sahip olmadığı halde ve doğa çevre temalarının aynı olgu içerisinde bulunduğundaki tezat durum içerisinde bulunmasını sorgulamış
3. Benim mehmetin yazısından çıkardığım farklı bir ide olarak; aslında profesyonel olmadığı halde yüzlerce belki binlerce lira ekstradan ihtiyacı ve kullanım amacı dışında olduğu halde ve bisikletin kapitalist düzene karşı bir isyan olduğu ilkesini edinmiş görünen bir çok bireyin bu camiada olması gibi nükleer santralin kullanımında çevre ve doğa dostu olarak görünüp aslında maliyetleri ve sonuçlarındaki giderlerinin aslında ne kadarda pahalıya kaçan bir yatırım olduğu gerçeği doğrultusunda aslında tezat bir durum oluşturmaması, aksine tamda cuk oturmuş kapitalist düzenin biz vatandaşlar üzerinde oynadığı psikolojik algı çalışmalarının acı gerçeğin farkına varmış olmam.
4. Bir önceki maddede sorguladığım ide doğrultusunda, aşırı fazlaya kaçan bisiklet ve donanım ekipmanları bizlere satın aldırmak için kapitalist düzenin psikolojik algı çalışmaları içerisinde seks objesi gibi neleri kullandığını araştırma ihtiyacı durumunda hissediyorum kendimi.
5. Mehmetin yazdığını anlamayanların nesini anlamadığını anlayamadığımı fakat bunu anlamak için çaba göstermek istediğimi anladım.

saygı ve sevgiler...
 
Gunumuzde bircok ulkede cinsellik o kadar on planda tutuluyor ki nerden tutsaniz elinizde kaliyor. Reklamlarda bunu cok iyi sekilde(!) yansitiyor. Bisikletide ayni amacla kullaniyorlar. Arkadaslarinda dedigi gibi. Ama sunu bilmeliyiz o reklamlardaki evi vs. alan adam asla bisiklete binmeyecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
Son 10 yıldır reklamlara bir şekilde dikkat çekebilmek için insanlar ellerinden geleni yapmaya başladılar. Reklamı yapılan ürünün, hizmetin kötü/olumsuz yönlerini örtbas etmek için çeşitli yollara başvurulmaktadır.

Bu karikatür de konu başlığındaki seks kelimesine takılıp hadiseye tek bir yönden bakanlara gelsin :)

http://www.komiklik.org/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/92d4e_seksten-sonra-ne-dedin-yigit-ozgur.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: eren cerciz
Anladığım kadarıyla,Mehmetsunu bey,kuşkusuz iyi niyetiyle,reklamlarda kullanılan araç ile amaç arasındaki tezatlıklara tepki ve dikkat çekmek amacıyla böyle bir başlık açmış. Ancak, başlık cümlesini doğru kurmadığından yanlış anlamalara neden olmuş görünüyor.
Örneğin;Dondurma reklamında, kanepede uzanarak dondurma yiyen ,görece, ince vücutlu güzel kız veya hamburger kola reklamındaki
incecik vücutlu kız,gerçek hayatta böyle bir yaşam tarzını spor yapmadan benimserse büyük ihtimal inceliğinden veya çekiciliğinden eser kalmayacaktır.Oysa reklamda cazibe konusu bu özelliği araçtı.Tıpkı bir zamanlar sigara reklamında gördüğümüz manken kovboyun akciğer kanserinden ölmesi gibi.
İşte,Vurgulanmak istenen de, bisiklet gibi çevreci bir aracın ,nükleer gibi çevre için tehlike yaratma potansiyeli bulunan bir tesis reklamında arac olarak kullanılmasındaki tezatlık.
Başlığa düz mantıkla bakar isek anlaşılması gereken ise;birilerinin, bisikleti cinsel tatmin amacıyla kullanması,ki pornografik olarak bu mümkün.
 
@Ömer Ş.
Ahh perspektif ah
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz A
Evet etkileyici
 
başlık lens galiba?
 
Geri