Scudo Sports

Bisikletimdeki tüm parçaların tek tek ağırlıkları

Kayıt
20 Şubat 2014
Mesaj
37
Tepki
8
Şehir
Samsun
Merhaba arkadaşlar.
Bu sene başında kendime bisiklet toplamak için bir işe girerek kendime kaynak sağlayarak iyi kötü bir bisiklet topladım. Gerek çevremdekilerin 2.el parçaları gerek kendi baktığım parçalardan iyi kötü bir bisiklet oluşturduğumu düşünüyordum. Nedense bisikletim hep düşündüğümden ağır geliyordu. Bu bu kadar uğraşa rağmen ciddi anlamda moralimi bozmuştu. Komple satıp üstüne katabildiğim kadar katıp sıfır bisiklet almayı düşündüm bir süre TA Kİ yakın bir arkadaşım Salcano Assos 20 29 X1 alana kadar. Bisiklet geldiğinde parçalarını tek tek tarttığımızda bir aydınlanma oldu bende. Çünkü ana parçalarda (kadro maia jant) benimkiler hafif olmasına rağmen o bisiklet benimkinden yaklaşık 2kg daha hafif geliyordu. Nerede hata yaptığımı düşünmeye başladım ve işe koyuldum. İşte sizleri ilgilendiren kısım bundan sonra başlıyor :). Her parçayı tek tek söktüm ve tarttım. Ne yazık ki fotoğraflamak aklıma gelmedi. Tarttığım tüm ağırlıkları ve parçaların modellerini yazarak sizlerin de merak ettiği parçaların ağırlıklarını öğrenmesini ayrıca yapacağım işlemleri yazarak fikir vermenizi sağlamayı umuyorum. Gelişmeleri ve fotoğrafları zamanla ekleyeceğim. Keyifli takipler :)

Kadro : Scott Scale 29 Elite - 1740 gr

Maşa : Manitou Marvel Expert 29"(gidondan kilit kolu dahil - 1890gr

Ön Jant : Easton Haven 29" Tubeless - 820gr
Dış Lastik(ön) : Hutchinson Toro 29*2.25 Tubeless Ready Hardskin - 734gr
İç Lastik(ön) : CST - 248gr
Arka Jant+Dış Lastik+Tubeless Sıvısı:Easton Haven29"+Hutchinson Toro 29*2.25Tubeless Ready - 1940gr
Ön mandal : Easton - 60gr
Arka Mandal : Kırmızı Novatec - 45gr

Orta Göbek : Sram X9 GXP(+3 pul) - 115gr
Krank kolları : Sram X9 red - 530gr
Spider : Sram 28t-42t - 87gr (+vidaları 5gr)
Yapraklar : 28t-32gr 42t-90gr (+vidaları 16gr)

Ön Aktarıcı : Sram X9 2li - 142gr
Arka Aktarıcı : Sram X9 red 10lu - 224 gr
Zincir : Sram PC-1031 - 265gr
Ruble : Shimano SLX+e-thirteen 42t sprocket - 407gr
Vites Kolu : X9 ön-116gr arka-117gr

Ön Fren : Shimano XT BR M785 - 276gr (herhangi bir vida olmaksızın)
Ön Fren Rotoru : Shimano SM RT81 180 - 145gr
Ön Fren Rotor Adaptörü - 50gr (vidaları dahil)
Arka Fren: Shimano XT BR M785 - 288gr (+vidaları 14gr)
Arka Fren Rotoru : Shimano SM RT81 160 - 126gr

Gidon : Truvativ Sytlo 720mm Flat - 274gr
Gidon Boğazı : Amoebea Scud 90mm - 150gr (vidalar dahil)
Furş Takımı : bilinmiyor - 78gr
Sele : Selle İtalia SLR - 240 gr
Sele Borusu : Amoebea Scud 31.8 - 248gr
Sele Kelepçesi - 27gr
Pedallar : Shimano PD M520 - 375gr
Elcik : Sünger - 30gr
Kadro Koruyucu : Scott - 6gr
Suluk Kafesi : Plastik Zefal - 38gr (vidalar dahil)
Vites Telleri , Kabloları - 104gr

TOPLAM : 12.092 gram
http://(link)
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)


Gelelim zayıflamaya nereden başlayacağımıza :
1-Lastiklerin aşırı ağırlığı dikkat çekiyor bu lastikleri seçme sebebim dayanıklı olacağını düşünmemdi. Evet dayanıklılar fakat ağırlıkla birlikte yan tutuşları berbat. Yere düz basarken çok iyi tutuyor fakat bisikleti ne yazık ki yatıramıyorsunuz.
734*2=1468 grdan 510*2=1020 yaklaşık 450 grlık ağırlığı LASTİKten atmış olarak dönen ağırlıktan kurtulup hantallıktan bir çift Schwabe Racing Ralph sayesinde kurtuluyoruz.

2- 28-42 aynakolla birlikte 11-36 dişlide dik rampalarda ve teknik tırmanışlarda zorlandığımı fark ederek rubleme extend sprocket (türkçesini bilemedim) 42t yaprak alarak dişli oranımı hafiflettim. Sonrasında 42t yaprağı taşımamam gerektiğini fark edip ön vites kolu , ön aktarıcı ve 42t yaprağı çıkarmıştım , fakat sonradan yaşadıklarım ve araştırdıklarım tekli aynakolun öyle olmadığını öğretti bana. Sürekli zincir atıyordu ve tekli aynakolların dişleri oldukça derindi.
Kısaca Absolute markanın kırmızı renkli 28t oranlı direct mount yaprağından bir adet alarak (51gr) aynakoldaki yapraklardan (122gr) vidalardan (16gr) ve spiderdan(87gr) kurtulup aynakolda toplamda 175 gram hafifliyoruz. Bununla birlikte ön aktarıcı(142gr) , ön vites kolu (116gr) ve tel kablo(50gr) giderek 175+142+116+50=503 gram daha hafifletmiş oluyoruz.

3- Rotorların ağırlığı göze çarpan bir diğer unsur 145+126=271 gram yerine 2 adet 160lık yaklaşık 90 gram civarında birer rotor bulunabilir. Adaptör de gideceği için 90+50=140 gram daha hafiflemesi mümkün.

4- Eğer fazla parça harcanırsa karbon gidon , boğaz sele borusu ile 250 - 300 gram daha hafiflik sağlanabiliyor fakat şimdilik bu kadar büyük masrafa giremem.

5- Son olarak ise frenler farklı bir marka model ile değiştirilerek çiftinde 100 grama yakın hafiflik sağlanabiliyor.

Son durumda son iki maddeyi uygulamadan 450+503+140=1093 gram hafiflemiş oluyor bisiklet. Ayrıca bunlar dönen ağırlıklardan eksiliyor. Son iki madde de uygulansa 10.5kg a kadar çekilebileceğini düşünüyorum.1433770142340.jpg 1433770142521.jpg 1433770142811.jpg 1433770143218.jpg 1433770185887.jpg 1434043171978.jpg 1434043172128.jpg 1433770142340.jpg 1433770142521.jpg 1433770142811.jpg 1433770143218.jpg 1433770185887.jpg 1434043171978.jpg 1434043172128.jpg
 
Scudo
Güzel hazirlamissin ama ben sama daha radikal bir fikir vermek isterim.ritchey set tak komple ordan 400 gr - rahat kazanirsin karbon olsun sele borusu hariç. Sele borusu aliminyum olaun ama carbina yakin hafifleri var onunda...

Senin olmazsa olmazin jant takimin şuanda sana asil o agirlik yapiyir ya paran varsa crossmax slr alican ya da ortalama 720 tl kadar harcayip 1.65 kglik jant.toplatacaksin. tubeless olmasin neden dersen tubelessler hem daha agir oluyir hem pahali, ic lastik 60 gr var maxxis ultra lite sanirsam... Racing ralpg fena degil hafif sayilir bide rotor ... Kafadan bunlardan kazanirsin....

Benim.makina fox 1,8 kadro scott 1.8 falan full slx ve avid 3.5 fren var 656 gr rotolar var 256 gr bisiklet.11.99da kaldi. Pedal m540... Neden dersen ? Lastik jant gidon sele borulari oralar agir kaliyir ve hafiflemiyor. Kaç kere hesap yaptiysam gidon gidon bigazinda hafifleme diger parcalara gore daha ucuz hem hem gram bazinda daha fazla verimli. Hele ic lastiklerden 70 tl e iki adet 60 ar gramdan lastik aliyor ve sana ortalama 350 gr kazandiriyir gayet iyi... Ben ya janta giricem ya digerlerine bana 10.00 yeter daha dusuk oldu mu ayar ediyor bisklet beni ruzgarda el biraksan dusecek gibi hic tadi kalmiyor...
 
Umarım performans olarak sınırdasınızdır da bu kadar emeğiniz boşa gitmez :komik::komik:
 
Bu kadarda gram hesabi yapmayi dogru bulmuyorum. 1kilo verin olsun bitsin .))
 
  • Beğen
Tepkiler: OsmanErol
Konu dışı rublenizin büyük dişli rengine bayıldım ben
 
@Deadevill foruma yeni katılmışsınız o yüzden bişey demicem ama foruma 1 ay aktif bi şekilde katılın eski konuları okuyun bisikletin aksamlarının 1 kilo hafiflemesiyle insanın 1 kg hafiflemesinin alakasız şeyler olduğunu görüceksiniz :harika:
 
@Deadevill Önemli olan ağırlık değil abi ağırlığın dağılışı. :)
 
@Barış TURAN forumda 10 larca konuda tartışıldı bu konu döner aksamdan hafiflemeyle vücut hafifliği nin eşit olmadığı kanaatinde tüm dünya yoksa neden adamlar bisikletlerini 6.9 kg ye çekebilmek için para harcasın milyonlarca dolar :harika:

Hafiflemekte önemli tabii ona sözüm yok beleş olmasıda güzel :D
 
Geri