Scudo Sports

Bisikleti Yıkamak

Berk_D

Daimi Üye
Kayıt
17 Ekim 2010
Mesaj
217
Tepki
129
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Arkadaşlar benzincilerde ki tazikli hortumlar oluyor ya onlarla bisikleti güzelce yıkasam nelere dikkat etmem gerekli? Forumda bazen görüyorum özellikle arazi sürüşlerinden sonra bisikletlere güzel bir banyo yaptırıyorlar :) Amortisöre yada disklere dikkat etmek gerekli mi? Özetle hangi hususlara dikkat etmek gereklidir? Şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Teker göbeklerine, amortisör bacaklarına ,aynakol göbeğine fren vites kollarına ve kablolarına direk ve yakından tutma yeter.ayrıca kurulamanı iyi yapmaya ve hemen sonrasında iyice kuruduğunu görünce yağlamayı ihmal etme.Ben nasıl yapıyorum diye sorarsan 40 cm kar altında 1350 metre rakıma tırmandıgım gün hariç :) hiç araba yıkamacısına sokmadım bisikleti o gün de mecburdum eve alamazdım o haliyle. vakit de kalmamıştı dışarıda kabasını alacak.Normal zamanlarda ise tekerleri söküyorum geriye kalan kısmı bir ağaca asıyorum mazotlanacak yerleri mazotlayıp sonra sıcak sabunlu köpük yapıyorum sonra durulayıp bir güzel kuruluyorum.Son kurumayı beklerken tekerleri hallediyorum rubleyi mazotlayarak başlıyorum o işlemede.Sonra hepsi kuruyunca monteleyip yağlanması gereken yerleri yağlıyorum.2-3 ayda bir de yani 2-3 bin km de bir teker göbekleri ile aynakol göbeğini açıp gerekli yerlere kauçuklu gres uygulaması yapıyorum.Altta o günden bir kare hatıra olsun sıcak yaz gunleri gelmişken :)

http://img262.imageshack.us/img262/692/30012011bozda30.jpg
 
@ferhat köse

zincirlerin üzerindeki yağı suyu tamamen temizleyip mi yağlamak lazım? yani önce zinciri ve dişlileri silmem gerekir mi?
 
@turanza

siz heralde sadece kuru parlak zeminde kullanıyosunuz
 
@Berk Boran

ilk önce yağlı bölgeleri (zincir-Ruble-aynakol dişlileri) mazot ,benzin gazyağı gibi yağ çözücü maddelerle temizlemen gerekir.direk su cıkarmaz.Tabi bunları temizledikten sonra üzerinde kalan mazot veya kullandığın yağ çözücü artıklarından kurtulman lazım onun içinde benim kullandığım yöntem sıcak köpüklü su yani bir süngeri iyice köpürtüp mazotladığım ksıımları sabunluyorum sonra duruluyorum ve en önemli nokta hiç su kalmayacak şekilde kurulaman gerekiyor ve hiç bekletmeden kurur kurumaz yağlaman lazım.Zincirin tak çıkarlı parçası olan zincirlerden se söküp başka yerde de yapabilirsin yada 20 liraya satılan zincişr temizleme aparatları kullanabilirsin.

@turanza

Yıllardır yukarıda anlattığım şekilde yıkarım hiç sorun yaşamadım.bu mevzuda daha önce bu forumda bir arkadaş ile tartışmıştık kendisine de aynen yazdığım şudur.Mesleğimden ötürü yılda bir defa korozyon kursu görüyorum ve korozyonun nasıl oluştuğunu nasıl korunulacağını gayet bilimsel olarak biliyorum.Ve korozyonun önlenmesindeki bir yöntemde yıkamaktır emin olabilirsiniz nedenini de merak ederseniz özelden anlatabilirim.buradaki ince nüans iyi kurulamak ve üstüne yağlama yapmaktır.Ayrıca yukarıdaki resimdeki bisikleti silerek nasıl temizliyeceksiniz onuda anlamadım.isterseniz size o günden yakın çekilmiş fotoğraflarıda göstereyim. fren papuçları ile jant arası karla karışık balata tozuyla birleşmiş soğuktan donmuş demirimsi bir maddeyle kaplıydı.tornavida ile cıkarttım o parcaları ve hava eksi 10 dereceydi o gün.
Not:Korozyon kelimesini kullandım onu açıklayım.bizim zincir paslandı,teker göbeği karıncalandı diye tabir ettiğimiz olaylar korozyon olayıdır.Metalin doğada bulunduğu kararlı hale dönme isteğidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
su bisiklet için sorundur. Yıkadıktan sonra iyice durulamaya bende katılıyorum, ama bakım gerektirir. Diycem şuki yıkama gerektirecek duruma sokmayın bisikletinizi.
 
Merhaba,

Ben mayıs ayı içerisinde yeni bir bisiklet aldım. Hidrolik disk fren. Biliyoruz ki bunların balataları var. Benim bisiklet kirlendi iyice diyelim. Tamam zinciri rubleyi ve aynakol dişlilerini yagdan arındırdım. Sonra yıkayıp kurularım.peki fren balatalarına gelen su balatalara zarar vermeyecek midir ? Ayrıca Amartisör de var. o yüzden yıkamaktan korkuyorum. Tamam belki teknikleri iyice uyguladıktan sonra korkmaya gerek yok. Ama acemilik işte :)

Ne önerirsiniz ? Arka tekeri sökmem gekir mi? Önü söküp takabilirim de arka tekerden emin değilim.
 
yıkama mecburi olanlar yıkadıktan sonra en sağlıklı durulama için tavsiyem kompresör havası ile durulayın.
 
buyrun buda 3-4 ay önce benim yaptıgım gezide oluşan kir (bisikletimin eski halini görünce bi garip oldum) ferhat abinin dedigi gibi aynakol göbegine jant göbeklerine ve maşa kecelerinin oldugu yere cok yakında yüksek tazyikli su tutmazsanız ve yıkadıkdan sonra kurulayıp zinciri yaglarsanız hiç bi sıkıntı olmaz
http://img854.imageshack.us/img854/8241/05042011275a.jpg

 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Merhaba,

Ben mayıs ayı içerisinde yeni bir bisiklet aldım. Hidrolik disk fren. Biliyoruz ki bunların balataları var. Benim bisiklet kirlendi iyice diyelim. Tamam zinciri rubleyi ve aynakol dişlilerini yagdan arındırdım. Sonra yıkayıp kurularım.peki fren balatalarına gelen su balatalara zarar vermeyecek midir ? Ayrıca Amartisör de var. o yüzden yıkamaktan korkuyorum. Tamam belki teknikleri iyice uyguladıktan sonra korkmaya gerek yok. Ama acemilik işte

Ne önerirsiniz ? Arka tekeri sökmem gekir mi? Önü söküp takabilirim de arka tekerden emin değilim.

su balatalara hiçbir şey yapmaz. sadece fren yaptığınızda su aradan temizlenene kadar fren performansınız düşer, ayrıca bolca da ses çıkarır. amortisörü de yıkamaktan korkmayın..

ayrıca neden tekerleri çıkarmak istediğinizi anlamadım..
 
birde başıma geldiği için sölüyorum yıkadıkdan sonra yaglarken dikkat edin fren balatası veya rotora yag sıcratmayın cok problem cıkarabiliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Aslanhan
varsayım : basınçlı su kulanmamak

bu varsayım altında, bisiklet yıkama konusunda benim kişisel çıkarımlarım :

1- en kötü yıkama (burda kastettiğim yeterince temizleyememe...) yıkamamış olmaktan iyidir...

2- 2 diş fırçası lazım... biri zincir için, bizi bisiketin diğer kısımları için... zincirde kullanılan fırça diğer kısımları ciddi kirletiyo...

3- elinim değdiği, gözümün gördüğü yerleri kurulamak, hiç kurulamamaktan iyi...

4- kim mükemmel olmak ister ki =)
 
Sudan korkmayın bu kadar :) mtb ye biniyorsunuz sudan korkuyorsunuz.Hiç mtb yarışı görmediniz sanırım.Ben bu sene bisiklet üstünde yediğim yağmurları anlatmaya kalksam burası göl olur.Önemli olan güzel kurulamak.Yağlamayı yapmak ve zamanı geldiğinde sökülüp bakım yapılması gereken yerlere bakımlarını yapmak.Tabi en önemliside bisikleti tuttuğunuz yer.ben evimde özel odasında tutuyorum mesela :)

Şu yukarıdaki resimleri görüpte bisiklet yıkanmaz denmez herhalde.gerçi yıkıyacak duruma getirmeyin demişsiniz ama o zamanda Mtb ye binmenin bir anlamı kalmıyor.Kısacası doğru bakım ve yağlamayı yaptıktan sonra nereye su tutarsanız tutun.
 
@ferhat köse
:in:
bi reklam sloganı var ya kirlenmek güzeldir diye..
V fren olsa sormazdım, o çamur topağı ile dönmeye devam etti mi tekerlek ?
(ben erikli de yağmur sonrası yapıştım öyle bi çamura.elimle sıyırıp temizledikten sonra pamuk gibi olmuştu ellerim.Killi toprak sanırım.Bisikletin cildine iyi gelir mi bilmem ;)
 
@ferhat köse

bi konuya açıkık saçıklık lüften :D tamam sudan korkmuyoruz... yağmur yağıyo pedallıyoruz, su görüyoruz, bodoslama dalıyoruz içine...

ama bisikleti yıkarken tazyikli su, araba yıkanan su, zararlı mı diil mi ??

(EDIT: kirlenmek gerçekten güzel =) )
 
@Candan Cığız

İlk mesaja bakarsanız orada gerekeni yazmıştım bazı noktalara direk tutmazsanız ve cok yakından tutmazsanız birşey olmaz.o makine biraz tembel işi ben bisikleti parçalayıp tek tek elimde yıkıyorum :)
 
@Candan Cığız

eski konularda geçti. Araba yıkamada kullanılan basıncı düşürmek mümkün bu şekilde hiç bir zarraı olmuyor.
 
Geri