Scudo Sports

Bisikleti Üstlenmek...

ahmtayd

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
500
Tepki
308
Şehir
Istanbul
İsim
Ahmet
Bisiklet
Carraro
Merhaba arkadaşlar çook uzun bir aradan sonra geri geldim. İşim sebebiyle bisiklete tamamiyle ara verdim 2 sene kadar. Haliyle bisikletim de iki senedir garajda yatıyor. Carraro 052 Yol. Tekrardan bisiklete ısınana ve teknik bilgi edinene kadar bunla devam edip ilerleyen zamanda yükseltemeyi düşünüyorum.

Konuyu açma sebebime gelince şimdi bu 2 senedir yatan bisiklete ne bakımı ve nasıl bir bakım yapmalıdır ?
Bulunduğum ilde 1-2 tane yol bisikleti ile ilginen bisikletçi var onlarda benim taleplerimi karşılamıyorlar maalesef. Önlerine gittiğimde beni güdülecek bir koyun gibi gördükleri çok açık. Evet onlarda ekmek parası çıkarıyor ama Basit bir bakıma çok Yüksek meblağlar vermek bir öğrenci için pek eğlenceli olmuyor.
İşin ekominik tarafını geçtim duygusal tarafı bambaşka. Bisikleti her şeyiyle öğrenmek her türlü tamirini, bakımını üstlenebilmek bambaşka.

Şimdi işi bilen arkadaşlarımdan isteğim bana bir yol göstermeleri jant akordu hariç her şeyi yapabilmek öğrenmek istiyorum. Alet edavat ne gerekirse sipariş edeceğim; fren ayarından tut, zincir değiştirme yağlama gerekirse göbek yağlama vites ayarı kısacası bu işi nereden nasıl öğrenebilirim ? Ne kadarını başarabilirim. Elim yatkındır bisikleti aktif kullandığım zaman çat pat fren vites ayarı kendim yapıyordum zaten ama ben eksiksiz tam bir şekilde öğrenmek istiyorum.

Bu uzun yazınının tamamını okuduysanız eğer koca bir teşekkürü borç bilirim. Yol gösterecek herkese de şimdiden minnetarım.

İyi pedallamalar!
 
Scudo
Ben 1 sene önce bisikletimi aldım ve su an bütün ayarlarını tamirlerini kendim yapıyorum.. Bisikletçiye falan götürmüyorum.. Youtube da tamir videoları var.. Oradan bakıp öğrenebilirsin.. Ben de oradan ögrendim cok seyi..
 
@Mosso Relativo
2 sene yatan bisiklete sıfırdan tam bamım yapabilir miyim sence hocam bu şekilde?
Spesifik alet ne gerekli
 
@ahmtayd yaparsın tabi... Anahtar takımı yıldız tornavida Allen anahtar.. Bunlarla fren ve viteslere bakarsın.. Zinciri de balata temizleyicisi ile temizleyip zincir yagı ile yaglarsan.. Tamamdır :)
 
(link)

Aslında söyledikleriniz çok kolay yapılacak işler korkmadan başlayın yeter.
Yapmak istediğiniz işin videosu kesinlikle vardır arayın izleyin ne kadar basit olduğunu göreceksiniz... Yukardaki belgede sıfırdan bisiklet toplayabilirsiniz.
Ki ben öyle yaptım deore setimi kendim taktım ayarları yaptım bugün test sürüşüne çıkacak...
Hatta hidrolik disk fren hortumları bile kendim kesip ayarladım...
Şimdi den kolay gelsin...
 
2 Sene kadar yattıysa bisiklet vidalı yerler ve diğer bakım gerektiren kısımlar ustaların elinin değmesi gereken yerlere dönüşmüş olabilir. Bence güvenilir bir bisiklet ustası bulun ve tamirin başından sonuna kadar yanında durun . Daha sonrasında hem gözlemlerinizle hemde arkadaşların bahsettiği videolar sayesinde periyodik olarak bisikletinizle ilgilenin. Bir gün inşallah herkes dışa bağımlısı olduğumuz yakıt tüketimini bırakır ve sağlıklı bir şekilde hayatı pedallar.
İyi günler dilerim herkese
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Kendiniz yaparak doğru olanı yapmış olursunuz zaten.

Önce zinciri söküp temizleyin, rubleyi ve aynakolu sökmeden gaz yağı yada mazot ile temizleyin. Sonra bunları güzelce yağlayıp bir tura çıkın. 2 sene yattı diye bisikletiniz kırılmaz merak etmeyin :) O turda bisikleti dinleyin eğer bir ses yada alışılagelmişin dışında birşeyler hissederseniz nereden geldiğini bulun ve ona göre bakımını yaparsınız. Youtube'da istrmediğiniz kadar video var.
 
@ahmtayd geri dönmene en çok 2 sene yatırdığın Çarpar 052 sevinecektir. emin o[emoji1] zinciri sök. Nasıl dökeceğim dersen? Zincir tanelerini tek tek kontrol et içlerinden biri farklıdır. Ve o poverdır yani açılırdır. Bir pense yardımı ile oradan söküp, gaz yağı veya mazotun içinde 1 saat beklet sonra çıkart güzelce ve patlayıp pası gidene kadar sil. Sonrada yağla, elindeki mazotu veya gaz yağını dökme onun daha çok işi var [emoji6] ayna kol, aktarıcıları ve arka dişlileri bir fırça yardımı ile mazot veya gaz gazı ile güzelce temizle sonra zinciri tak. Önce bisikleyi ters çevirip tek tek vites geçişlerini yap. Fren ve vites ayarını biliyorsan yaparsın. Sonra binip tur at. Göbekletden ses gelmesi zor bir ihtimal. Ama bisikleti iyi dinle ses yapan parça varsa söküp i, temizleyip, orijinal gres yağı ile yağladıktan sonra bozulan kadar kullanırsın.
Zincir ve dişlilelerin temizliğinde kesinlikle wd 40 ve wd40 tarzı şeyleri kullanmanı tavsiye etmem.

Dünyada hiçbir şeye minnet etme, özgürIüğünü ancak bu şekiIde koruyabiIirsin.
Hz. ALİ (a.s)
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmtayd ve Atasoy
Aslında ben de bir kaç gündür yeni bir başlık açma düşüncesindeydim. Bakım konusunda basit seviyeli bakım önerileri var zaten forumda. Ama şöyle detaylı bir bakımı profesyonel seviyede yapan arkadaşlardan a dan z ye bakım nasıl yapılmalının tavsiyeleri olsa süper olurdu. Hatta sabit bir başlık altında hem MTB için hem de yol bisikleti için bakım diye bir başlık olsa maşasından akorduna kadar detaylıca bir tarif aktarılsa biz de baka baka bisikleti bozsak sonra geri yaparken tekrar öğrensek herşeyini mükemmel olacak.
 
@ahmtayd
Oncelikle bisikleti bir silin, guzelce temizleyin. Lastiklerinizi kontrol edin. Havasi kacmis ve uzun sure inik beklemisse yanaklarda catlak var mi, lastiklerin ozelligi gitmis mi, kullanilabilir mi kontrol edin.

Tekerleri cevirin; donme hizlari iyi mi? Akort sorunu var mi? Akiciligi ne durumda? Sorun varsa gobek bakimi ve yaglamaya ilk etapta girmeyin bisikletci veya anlayan bir arkadasinizdan yardim alin. Cunku buna uygun anahtara ihtiyaciniz olacak.

Akort problemi varsa yine ayni durum soz konusu.

Frenler duzgun calisiyorsa sorun yok. Aksi takdirde tornavida, uygun alyan, youtube destegi ile cozersiniz ;)

Vites ayarlari sorunluysa tornavida, uygun alyan, youtube destegi ile cozersiniz ;)

Orta gobek akiciliginda sorun yoksa, gobekten ses gelmiyorsa tamamdir. Aksi takdirde gobek bakimi ve yaglamaya ilk etapta girmeyin bisikletci veya anlayan bir arkadasinizdan yardim alin. Cunku buna uygun anahtara ihtiyaciniz olacak.

Pedallarda akicilik ve ses sorunu varsa kalitesini arastirin. Yeni pedal alin veya modelinize dair bakim videolarini inceleyin. Bazi pedallar icin ozel anahtarlara ihtiyaciniz olabilir.

Zincir temizligi, zincir sokme takma, zincir yaglama olaylarini arastirin. Powerlink yoksa zincir acma anahtari gerekir ama zinciri sokmeden temizlemek ve yaglamak mumkun.

Sele ve sele borusunu cikarin, kadro ve boruyu silin ve yerine takın.

Kullandikca isleyise ve neyin nasil yapilmasi gerektigine hakim olur, uygun takimlari olusturursunuz. Bisikletiniz isler duruma gectiyse firsat buldukca vidalari soker, eklemleri siler temizler, gereken yerleri yaglar veya mazot/wd40 ile inceden korumaya alir, gereksiz citirti toz ve pasi onlersiniz.
Bu arada soktugunuz parcalari geri takarken az sıkmak kadar asiri sikmaninda zarari olabilir dikkat edin ve abartmayin!
 
2 sene kadar yattıysa o bisiklet ölmüştür. Siz onu olabildiğince uzakta (mesela K.K.T.C.) profil fotosu mavi ceketli birine verin gitsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: NEVRES KME
kendi kendinize bilmeden iş yapmayın tavsiye etmiyorum. video izlesenizde videoda olmayan sorunlar ortaya çıkıyor bi yeri yaparken bi yeri bozuyorsun felan. götürün sağlam bi bakım yap diyin buna. parçalar temizlensin teller değişsin mil vida göbek maşa gibi parçalar yağlansın. 70-80 tl alır bisikletçi tahminim. sonra yapılmış bisiklet üzerinde sorun çıktıkça yavaş yavaş öğrenin.
 
@suat akman

Merhaba ilginiz için teşekkür ederim.
Akord problemi var maalesef. Aklrd yapılması gerek. Akorda götürmüşken göbeklerine de bak derim.
Peki orta göbek de bakım ister mi acaba hocam


Fren vitesi kendim yaparım
Zincir sökme yağlama yaparım
Akord ve göbek için jantları söküp götürürüm bisikletçiye
Başka ne yapmak gerekir hocam

@Holidey
Hocam 150₺ istedi
 
Bizim burada jant başı akord ayarı için 20 lira,
Göbek bakımı için 30 lira,
Yikama, yaglama dersen 15 lira,
Vites ayari, fren ayari desen 5 10 da ona der.
Papuclar da degisecekse ön arka Baradine 3 renkli 25 30 lira de hadi.
Başka ne var bilmiyorum. Ama yazdıgım fiyatlar burada geçerli. Jant akord ayarını tanesi 40-50 liraya yapan yerler de var. Tek tek fiyat sorun derim yazdiklarimin, öyle hesaplayın bir de. Komple bakım derseniz hem "lüks" bir istekte bulunmuşsunuz gibi bir fiyat vermiş olabilir hem de yazdıklarımın hepsini ya da fazlasını yapmaz gibi bir his var içimde.

Bisikletin komple tellerini mi degistirecekmis onu da merak ettim simdi :D
 
Geri