Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikleti neye göre seçmeli

Deniz Kılıç

Daimi Üye
Kayıt
1 Haziran 2006
Mesaj
340
Tepki
101
Şehir
Konak, İzmir
Günümüzde çok çeşitli bisiklet türleri mevcuttur; mtb, triatlon, time trial, yol, şehir, tur, trail, Freeride, Downhill, spor, XC (cross country) vs. Pekala bu kadar çeşit arasından bizi mutlu edecek, her zaman sürmekten zevk alacağımız bisikletimizi nasıl seçeceğiz ?

Delta bisiklet olarak, ülkemizde en kaliteli markaların ithalatını üstlendik, bunun yanısıra başka hiçbir mağazada bulamayacağınız çeşitte bisiklet türü, aksesuarları ve uzman hizmet anlayışı ile siz bisiklet severlere en iyi hizmeti vermekten gurur duymaktayız. Sizler için oldukça kapsamlı bir yazı hazırladık, bu yazıyı dikkatle okumanızı öneriyoruz

Öncelikle kendimize sormamız gereken sorular ve masa üstüne koymamız gereken bazı veriler var, bisikleti hangi amaçla kullanacağız, bisikletimizi nerede kullanacağız, bütçe olarak ne kadar ayırmak istiyoruz? Gibi…

Bisikleti hangi amaçla kullanacağız?

Yarışmak mı istiyoruz, fitness, sağlık amacıyla mı kullanacağız, ailemizle sahilde gezinmeye mi çıkacağız, ülkeyi baştan aşağı kat etmek mi istiyoruz, tepelerden çılgınca süratlerle inmek mi istiyoruz, arazide maksimum süratlerle gitmek mi istiyoruz, akrobatik hareketler, yüksek uçuşlar-konuşlar mı yapmak istiyoruz, şehir içi ulaşım için mi kullanacağız vs.. bütün bu soruları cevaplamamız gerekiyor. Delta’nın önerisi: eğer ilk defa bisiklet alacaksanız veyahut ne istediğinize tam karar veremiyorsanız ya da yukarıda sayılanların her birinde gönlünüzü çalan bir şey varsa bu rollerin nerdeyse her birine bürünebilecek (tabii her birinde tam performans veremeden) bir mtb almanızı önerebiliriz en azından neyi sevdiğinize neye yönelmenize karar verene kadar bir geçiş döneminde bunla idare edebilirsiniz. İdeal olanı bütçeniz elveriyorsa kullanım alanına göre gereken çeşitte bisiklet almaktır…

BİSİKLET ALIRKEN DİKKAT EDECEĞİNİZ EN ÖNEMLİ NOKTALAR


• Bisikletin boyunuza uygun bir ölçüde olması
• Bisikletin ağırlığının taşıyabileceğiniz bir ağırlıkta olması
• Bisikletin kullanım amacının sizin beklentilerinize uygunluğu
• Bisikletin fiyatının gerçekten gerçek değeri
• Fren ve vites mekanizmasının kullanışlılığı
• Kadro ağırlığının ve tasarımının uygunluğu
• Amortisörlü ise amortisörünün kalitesi
• Yedek parça sorununun olup olmadığı
• Garanti süresi
• Yapıldığı ülke ( Çin malı bisikletler tercih etmeyiniz)

Bisikletin boyunu nasıl belirleriz?

Aşağıda her model bisiklete uygun ölçüleri bulabilirsiniz:

a)Dağ Bisikleti (Hardtail=ön süspansiyonlu):

Dağ bisikletlerinin geniş bir kullanım alanı vardır. Bu tür bisikletler; gezinti, tur, dağlık arazi sürüşü, şehir içi gibi birçok alanda kullanılmaya oldukça elverişlidir. Lastik değişimi ve birkaç ufak değişiklikle tura veya şehir içi kullanıma da uygun hale getirilebilir.
Dağ Bisikleti alırken aşağıdaki ölçüleri kullanabilirsiniz:


Boy ölçüsü Kadro boyu (inch '') Kadro boyu (cm)


155-165 cm. 14-15" 35-38 cm.
165-170 cm. 15-16" 38-41 cm.
170-175 cm. 16-17" 41-43 cm.
175-180 cm. 17-18" 43-46 cm.
180-185 cm. 18-19" 46-48 cm.
185-190 cm. 19-21" 48-53 cm.
190-195 cm. 21-22" 53-56 cm.
195-200 cm. 22-23" 56-58 cm.



b) Dağ Bisikleti (Full süspansiyon):

Bu tür dağ bisikletleri ülkemizde son yıllarda satışı artan bir üründür. Ancak çift süspansiyonlu (ön-arka) bisikletler, iniş tasarımına sahip olan çıkış ve düz yol için kesinlikle uygun olmayan bisikletlerdir. Bisiklet seçiminde dış görünüşe bağlı kalan tüketiciler, bu tür bisikletleri kullanarak her pedal basımında güç kaybederek bisiklet keyfini büyük oranda azaltıyorlar.Full süspansiyon dağ bisikletleri, tur, şehir ve dağ krosu yapmaya elverişli değildir.

Bu tür bisikletler için aşağıdaki ölçüleri kullanabilirsiniz:

Boy ölçüsü Kadro boyu (inch '') Kadro boyu (cm)


155-165 cm. 14-15" 35-38 cm.
165-170 cm. 15-16" 38-41 cm.
170-175 cm. 16-17" 41-43 cm.
175-180 cm. 17-18" 43-46 cm.
180-185 cm. 18-19" 46-48 cm.
185-190 cm. 19-21" 48-53 cm.
190-195 cm. 21-22" 53-56 cm.
195-200 cm. 22-23" 56-58 cm.



c) Yol ve Triatlon Bisikletleri:

Yol Bisikletleri, asfalt yollarda uzun süreli keyifli binişler için kullanılır. İnce Kadro, lastik, jant yapısına ve dağ bisikletlerinden farklı vites kombinasyonlarına sahiptirler. Bu viteslerin değişimi,dağ bisikletleri gibi seri olmamakta daha yavaş olmakta ve tempo, dağ bisikletlerine göre daha fazla önem kazanmaktadır. Yapıları gereği düz alanlarda kullanılmalıdırlar.

Bu tür bisikletler için aşağıdaki ölçüleri kullanabilirsiniz:

Boy ölçüsü Kadro boyu (cm) Kadro boyu (cm)


155-165 cm. 48-51 cm. 46-48 cm
165-170 cm. 51-53 cm. 48-50 cm.
170-175 cm. 53-55 cm. 50-52 cm.
175-180 cm. 55-57 cm. 52-55 cm.
180-185 cm. 57-60 cm. 55-57 cm.
185-190 cm. 60-62 cm. 57-60 cm.
190-195 cm. 62-64 cm. 60-62 cm.
195-200 cm. 64-68 cm. 62-64 cm.

Mtb de Hafiflik tablosu:


15 kg ve üstü çok ağır (DownHill ve City Bike için normal)
13-15 kg ağır
11-13 kg hafif
9.5-11 kg çok hafif
8-9.5 kg Ultra hafif
7-8 kg ve altı genel olarak sadece hafiflik amaçlı, çok dayanıklı olmayan aşırı pahalı özel yapım bisikletlerdir, seri üretimi pek yoktur, müsabakalarda kullanılması güvenli değildir.

Yol yarışı bisikletlerinde hafiflik tablosu:


13 kg ve üstü çok ağır
11-13 kg ağır
9-11 kg hafif
7-9 kg çok hafif
5.5-7 kg ultra hafif
4-5 kg ve altı genel olarak sadece hafiflik amaçlı, çok dayanıklı olmayan aşırı pahalı özel yapım bisikletlerdir, seri üretimi pek yoktur, müsabakalarda kullanılması güvenli değildir

Bazı Püf Noktalar

*
Önemli bir noktayı vurgulamak gerekiyor. Eğer bisikletinizi arazide daha çok kullanıyorsanız daha küçük kadro boyları tercih etmelisiniz. Çünkü kadro boyu küçük olan bisikletlerin kontrolü daha kolaydır. Zaten bu yüzden Dağ Bisikletlerinin kadro boyları diğer bisikletlere göre daha küçüktür.
*
En çok yaşanan sıkıntılardan birisi de bisikletin selesi. Aslında daha ince yapılı seleleri kullanmak daha rahattır. Sadece bir müddet alışmanız gerekir. Geniş seleler bacak hareketlerinizi kısıtlayacağından pek önermiyoruz. Zaten hangi bisikleti beğenirseniz beğenin üzerindeki seleler değiştirilebiliyor.
*
Genelde göze hitap eden kalın ve dişli lastikler ilgi çekiyor. Unutulmamalı ki lastik ebadı ne kadar geniş olursa bisikletinizin hızı o kadar daha yavaş olacaktır. Sadece arazi bisikletlerinin lastikleri kalın olmalıdır. Şehir kullanımı için olan bisikletlerin lastikleri yarı dişli lastikler olmalıdır.
*
Bisiklet alırken marka bisikletler almaya dikkat etmelisiniz. Çünkü markalı bisikletler yılların verdiği tecrübe ile binicisinin isteklerine göre modeller yapmaktadır.

*
Önemli konulardan birisi de Özel Toplama Bisikletleri. Sizin isteklerinize göre toplanarak yapılan bisikletlerdir. Kadro, amortisör, komponent vs malzemeleri siz seçersiniz. Teknisyen de bu malzemeleri bir araya getirir. Tecrübeniz varsa siz de montajını yapabilirsiniz. Bu tip bisikletlerin çok büyük bir dez avantajı vardır. Tamamen atölye ortamında yapılması. Çünkü bisikletler bir çok malzemeden oluşuyor. Fabrikasyon üretimde bir çok kez özel testlerden geçerler ve de sadece bir birine uygun malzemeler mühendisler tarafında defalarca kontrol edildikten sonra kullanılır. Büyük bir hevesle parçaları toplamak ve de bir bisiklet oluşturmanız güzel bir duygu olsa gerek ama unutulmamalıdır ki günümüz bisiklet teknolojisi çok ileri seviyede. Bu yüzden bu tip bisiklet yapımından kaçınmanızı tavsiye ederiz.

Kaynak : Delta bisiklet

Düzenleyen...Tuğrul
 
Scudo
Bu yazıyı siz yazdıysanız Teşekkür ederiz.Bir yerden aldıysanız kaynak belirtmelisiniz.

Selamlar
 
Back