Scudo Sports

Bisikleti kaliteli yapan nedir?

hyigitguney

Aktif Üye
Kayıt
13 Mart 2012
Mesaj
112
Tepki
9
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Merhaba arkadaşlar
Forumda sürekli şu cümle dolaşıyor 'Kaliteli bisiklet istiyorsan 2 bin lira yı gözden çıkarmalısın' peki bisikleti kaliteli yapan nedir arkadaşlar ?
 
Scudo
açıları, tasarımı, kadro işçiliği, boya işçiliği, hafifliği, sağlamlığı, belirli sınıf üzerinde fren vites takımı kullanımı, hafif ve sağlam maşa seçimi, uygun jant ve lastik seçimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: hyigitguney
Benim icin ilk kadro sonra teker seti sonra masa sonra da diger aksamlar gelir mesela.
 
her komponentin farklı kalite düzeylerinde farklı alternatifleri var... bunların kalitesi, sağlamlığı, hafifliği, mesela viteslerde geçişlerdeki seriliği, göbeklerin akıcılığı, fiyatı etkileyen unsurlar...

2000 tl'yi gözden çıkardığınızda, belli bi kalite düzeyini yakalarsınız...

yani herşeyde olduğu gibi..

ama tabi bu 2000 tl'lik kalite düzeyine ihtiyacımız var mı? öncelikle sorulması gereken soru bu kanımca.
mesela vites geçişlerinde, bi modelle bi düşük modeli arasındaki farkı fark edebilecek düzeyde miyiz?
ya da mesela kadrodaki 2 kg.'lık fark bizim için önemli olacak mı?

ama bence en önemli soru, cevabının benim için "hayır" olduğunu bildiğim bi soru...
daha çok kalite, bisikletimizi ve bisiklete binmeyi daha sevilir yapar mı?

(benim bisiklet whistle miwok 1052 v... çok severek aldım... hala da çok severek kullanıyorum ve değiştirmeyi düşünmüyorum... şahsen bisiklet keyfi için 1.300 TL'lik bi ekstra "kalite"ye de şu ana kadar hiç ihtiyaç duymadım... sadece jantları, örgüsünden ötürü değiştirmem gerekti. abuk subuk yerlerden inince akord ayarı bozuluyodu.... kendimden örnek verdim ama tabi ki herkes benim gibi düşünmek ve hissetmek durumunda diil =) )

(EDIT: kısacası benim, benim için yeterli bi kalite düzeyini yakalamak için 2000 tl vermem gerekmedi)
 
Kalite göreceli bir kavram, bir hocamızın tabiriyle "kişinin beklenti ve isteklerini karşılayan her ürün kalitelidir". Sizin isteklerinizi karşılamadı ama 3.000 liralık bir bisikletiniz var, size göre kalitesizdir, fakat hayatında böyle bir bisikleti görmemiş birine göre kalitelidir.
 
Kaliteli,sağlam malzemenin kullanılmasının yanında,bisikleti sürerken isteklerinize hitap etmesi.Genel olarak akıcı sürüşü,keyif alınmasıdır.Çok pahalı kalitelide olsa sizin isteklerinizi karşılamıyorsa o bisikleti sürmenin gereği yoktur.Herkesin bir tarzı vardır,o tarzı bulmak lazım.
 
Sorunuzu 2 bölümde cevaplamak isterim.
'Kaliteli bisiklet istiyorsan 2 bin lira yı gözden çıkarmalısın' diyenlerin geneli için kalite kadronun alt borusunda yazan isimle belirlenir, bisikletin ultra hafifliği ile belirlenir. Ha bunlar bu bisikletlerin hakkını verebilirler mi orasını ben bilemem. İkinci el ilanlarında ultra hafif ve yarış standartlarında toplanmış ama lastiği toprağa değmemiş MTB'lerin sahipleri genelde bu gruptan çıkar.

Kaliteli bisiklet; senin sürüş karakteristiğine uyan, yolda bırakmayan, keyif veren, kolayca arıza çıkarmayan bisiklettir. Bunun ölçümü para ile olmaz. Senin ihtiyaçlarını 5.00TL'lik bisiklet karşılayamazken arkadaşının ihtiyacını 600TL'lik bisiklet karşılar yıllarca mutlu eder.

Bir de bisiklet sadece bisiklettir. Binersin keyif alırsın o kadar başka anlamlar yüklemeye gerek yok ki.
 
bence kalite kadro (karbon kadro) ile başlar sonra fren sistemi (hidrolik fren) ve vites sitemi
 
bence de makul bir para vererek alınan, ihtiyaçlar dahilinde, bisikletin dilinden anladıkca, parçaları tek tek değiştirerek ortaya çıkarılan bir bisiklet son derece kaliteli olur.. yani ilk aşamada bisiklete milyarlar vermek bana biraz ütopik geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
@hyigitguney
Görüşünüze katılıyorum. Ama tabi burda makul fiyata aldığımız bisikletin kadrosu da önemli galiba. Mesela ng650 nin kadrosu buna değer mi? Parçaları yükseltsek ortaya biraz daha düzgün bir şey çıkar mı?
 
Bana göre kaliteli bisiklet, mühendisliğine en fazla zaman harcanan bisiklettir. Örnek olarak Trek FX serisini gösterebilirim. Genelde yüksek fiyatlı olup alt seviye komponentler kullandığından bahsedilir ancak, iyi bir mühendislik ile tasarlandığından dolayı bu ekipmanlardan maksimum verimi alır.

2011 ve üstü bir Kron XC 250, Shimano Tourney aktarıcıyı doğrayabilir. Fakat daha alt model yıllarında bu olay pek duyulmamıştır. Halbuki kullanılan komponentler aynıdır. Burada, yeni XC 250 tasarlanırken bir mühendislik hatasının yapıldığı barizdir.
 
"Kadro assolist, diğerleri saz arkadaşlarıdır" diye eğlenceli bir yorum yapayım :)
 
Tabikş sele benim için en önemli seledir:)

(Çanak rahat olsun viteslerden önce):D
 
  • Beğen
Tepkiler: thomisus lx
Bisikleti kaliteli yapan öyle kadro donanım falan değil, üzerindeki kişinin karakteridir. Trafik olsun doğa olsun nerde olursa olsun çevreye gösterdiği saygı, uyum, özen, sevgidir. Parmakla gösterilecek -çoğu zaman da bu sebeple uzaylı muamelesi görecek- örnek hareketler sergilemektir. En sağlam, en hafif ve en estetik parçalardan oluşan bir bisikleti hanzonun tekine ver bakınca ne görürsün? Kalitesiz bir sürücü. Bisiklet ile bütünleşik yaşar bisiklet sürücüleri. Altındaki bisikletten önce hareketlerine bakar insanlar. Bu biraz bisikletle aramızdaki ebatsal orandan kaynaklanıyor muhtemelen...

Farkındayım, konu başka amaçla soruluyor ama o kadar üst noktalara takılmayın, bisikleti bir kültür meselesi olarak alın derim şahsen. Gidin bir kaskın en sağlamını alın ama bisikletiniz sadece yolda bırakmayacak bir parça olsun. Gerisi sizin görsel zevkinize ve performans, konfor vs gibi "kişisel" tercihlerinize kalmıştır.
 
aklimambir hikaye geldi.ortaokul yillarimda mahalledebir arkadasim vardi.bisan ihlas denilen(hatirlarsiniz)bisikletlerden vardi cocukta.benim bisikletim yoktu o zaman.versene 1 tur bineyim derdim sonra diger bisikletlilerle beykoz riva falan giderdik.kacirirsim bisikletini cocugun:)o bisiklet de cok kaliteliydi:)hic yolda birakmamisti beni.o zaman da ne yama yedek lastik alyan takimi falan hicbisey yanimda yok.hatta haberimiz bile yoktu o ekipmanlardan:)
 
@Ali Menemen

"kalite"nin seviyeleri ve bu seviyelerin de standartları vardır... kişiden kişiye değişmez...

birinin bi bisikleti kaliteli görmesi, o bisikleti kaliteli yapmaz... ya da kalitesiz görmesi, kalitesiz yapmaz...

bisikletin tüm parçaları bilimsel testlerle denenmiş, hagi koşula ne kadar dayandığı belli, nerde kullanılması gerektiği belli parçalardır...

bu yüzden bence, yukardaki yaklaşım yanlış bi yaklaşım....

mesela, eğer bi insan 3.000 Tl lik bi bisiklet alıyor ve memnun kalmayarak kalitesiz buluyorsa... yeterince araştırmamış, ne istediğin tam olarak bilememiş bi insandır...

yoksa bisikletinin kalitesi, standartlar dahilinde, bellidir...
 
Kişiye özel , el yapımı kadro ve diğer donanımlar yaygınlaşsa bir kaliteden bahsetmek mümkündür.Ancak fabrikasyon yapılan bir üründe , kullanılan ekipmanın kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığı ön plana çıkar. Hoş aramızda çok az kişi örneğin vites sistemleri ara modelleri arasında bir üst ve alt modelin farkını sürüş esnasında söyleyebilir. Bu derecede profesyonel sürücü sayısı az. Bu durumda çoğu kişi işin kolayına kaçarak " pahalıysa vardır bir hikmeti" mantığıyla yola çıkıp,şu model bundan daha iyi ( çünkü daha pahalı, peki ne derece iyi veya nesi iyiye cevap alamazsınız ) , adam gibi bi bisiklet için 2000 lirayı gözden çıkartma tavsiyeleri geliyor. Elbette adam gibi bir bisiklet nedir. ? bisikletin adamlığı nasıl, neye göre ölçülür? bu ayrı muamma.Çok göreceli ve kişiden kişiye çok farklar olacak bir kavramdır.

Bu durumda insanlar genelde tanınmış bir firmanın veya bizzat profesyoneller tarafından kullanılan modelleri satın almakla veya kendisine üst komponentler ile donatılmış bir modeli layık görmektedir. İster carbondan istrerse som altından yapılsın, Bisiklette alacağınız maksimum performans kendi kondüsyonunuzla sınırlıdır.

Adam gibi bir bisiklet almak istiyorsak , önce adam gibi bisikletçi nasıl olur. ? Buna cevap bulmak gerek.
 
Bisikletin kalitesinde bahsedilmiyor zaten.İsteklerinizi karşılamıyorsa size göre kalitesizdir(yetersizdir deniliyor).. Özet nokta kişinin beklenti ve isteklerini karşılaması.Yani kullanıcısını tatmin etmesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
Geri