İptal Edildi Bisikleti Fiat Uno'nun arkasına koymak istiyorum

Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
98
Tepki
41
Şehir
Bodrum
Bisiklet
Claud Butler
ender bey
açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim. sonuçta ben şu ana fikri çıkardım.
elbette markası belli ve ona göre fiyatıda doğru orantılı olan ürünler kaliteleri bakımından uzun süre kullanılabilir. ama taşıyıcı ucuzda olsa pahalıda olsa şu şekilde gözlemlede bulunmalıyız.

1. taşıyıcı alt bağlantılarını muhakkak tampona değil, tampon altında şase üzerinde demir noktaya bağlamalıyız.
2. mümkün ise üst ve alt gergiler dışında sağ ve sol taraftanda gergi kullanılması gerekiyor.
3. ipleri sağlamca gerdikten sonra 1-2 düğüm ile açılmasını engellemeliyiz.
4. asla fazla ağırlık taşıma gayreti içinde bulunmamalıyız.
5. tokalarını zamanla kontrol etmeliyiz.
6. normal sürüş hızımızın altında ve yoldaki kasist, yamalardan geçerken mümkün mertebe düşük hızda geçmeliyiz.
7. ilk starttan 5-10km geçtikten sonra gergileri tekrar kontrol etmeliyiz.

kısaca herşey taşıyıcının sağlam ve güvenli bir şekilde araca montesinden geçiyor.

bu arada ben tercihimi 100 tl civarı, italyan üretimi Crusier 3 Bike tan yana kullandım.
http://www.bikeandoutdoor.com/uploaded/urun/big_19.foto.jpg
 
Scudo
Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
98
Tepki
41
Şehir
Bodrum
Bisiklet
Claud Butler
sonunda taşıyıcıma kavuştum
burada iş bağların ucundaki tokalarda bitiyor. gerilmesi için çekilmesi kolay ama gevlşemesi zor olan bir toka tasarımı olmuş. ama herşeye boşluğu alıp gerdikten sonra muhakkak düğüm gerekiyor.
6 noktadan bağlantısı var ve oldukça kolay.
fikir olması bakımından sizler ile paylaşıyorum.

(link) (link) (link) (link)
(link) (link) (link) (link)
(link) (link) (link) (link)
(link) (link) (link) (link)
(link) (link) (link) (link)
(link) (link) (link) (link)
 

Ender Alıcıoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2006
Mesaj
2.405
Tepki
3.923
Şehir
Antalya
@Emrah TEZER

Güle güle kullanın.

Size özel mesaj attım, taşıyıcının arabaya bağlanması hakkında , umarım okursunuz.

Sevgi ve selamlarımla.
 
Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
98
Tepki
41
Şehir
Bodrum
Bisiklet
Claud Butler
ender bey
özel mesajdaki açıklamalar için teşekkür ederim.
aslında bende önce sizin resimleri ref. alarak bağladım ama sonra baktım, "ala ala bagaj açılmayacak" ;) sonra cama kaydırdım.

evet bisikletin tavan üstünde kalması nedeniyle rüzgarı yiyip cama baskı yapacak bu hali ile. normalde ben hızlı gitmem, heleki bisiklet var ise 70-80 km max. ;)

şimdi yine karar değiştirdim. dediğiniz gibi camın patlaması daha büyük olay olacak. bundan sonra ayaklar kaportaya gelecek şekilde bağlayacağım.
uyarılarınız için tekrar teşekkür ederim.
 

Ender Alıcıoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2006
Mesaj
2.405
Tepki
3.923
Şehir
Antalya
@Emrah TEZER


Merhaba

Taşıyıcının altındaki desteğin tam tamponun üstüne basması, bisikletin ağırlığının neredeyse tüm yükünü taşımasını sağlıyor.

Sizin bağlama şeklinizde ise, tüm yükü, yukarda ki üstten bagaj kapağına taktığınız 2 kayış sağlamaya çalışıyor.

Dediğiniz gibi bagaj açılamıyor ama, taşıyıcı alt dayanağından, tüm bisikletlerin ağırlığını dayamış oluyor. Diğer tüm kayışlar ise emniyetli bir şekilde ağırlığı kendi aralarında paylaşmış oluyorlar. Resimleri incelediğimde, sizde alt ayak hiç yük taşımıyor pozisyonundaydı. :eek:

Bir bisikletçi arkadaşıma fikir vermekten mutluluk duyarım. :)

Sevgi ve selamlarımla.