Scudo Sports

Bisikleti A'sından Z'sine kendi tamir edenler

"Akort dışında her şey tamam; o da zamanla hallolacaktır."
Noktalı virgül yerine sadece virgül olması gerekmez mi ?
Yanlışsam lütfen düzeltin. @Mehmet Altuğ
 
Son düzenleme:
Scudo
Merhaba, ben de yeni bir Dahon Mu D9 aldım. Kurulum için servise götürmekten şimdilik vazgeçtim çünkü bana 'bisikleti bırakın yarın alırsınız.' diyorlar. Evde kendim kursam nelere dikkat etmem lazım? Zaten %90 hazır olarak geliyor diye biliyorum ama size danışmak istedim. Fren ve vites ayarı dışında ilk kurulum için nelere dikkat etmek lazım? Hangi aletleri almak lazım?

Dahon'da ilk kurulumu servise yaptırmak zorunlu mu? Zorunlu ise kadroda hata ya da bir parçada sorun çıkarsa sıkıntı yaratabilirler. Zorunluluk yoksa kendiniz yapın, en azından özenerek yaparsınız.
Gerekebilecekler yıldız tornavida, kurbağcık, 3-4-5-6 alyanlar, pense. Hepsi değil, kullandıkları vidalara göre bazısı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
Baştan sona sökerim, toplarım, malzeme artırmam. Yokluk yıllarında bu işe başlayınca malzemeyi korumayı, onarmayı hatta bazen yamuk/ezik de olsa kullanmayı mecburen öğrendik.
 
Baştan sona sökerim, toplarım, malzeme artırmam. Yokluk yıllarında bu işe başlayınca malzemeyi korumayı, onarmayı hatta bazen yamuk/ezik de olsa kullanmayı mecburen öğrendik.

Görünen o ki varlık yıllarında da malzemeyi korumayı, onarmayı hatta bazen yamuk/ezik de olsa kullanmayı tekrar öğreneceğiz.
 
Dahon'da ilk kurulumu servise yaptırmak zorunlu mu? Zorunlu ise kadroda hata ya da bir parçada sorun çıkarsa sıkıntı yaratabilirler. Zorunluluk yoksa kendiniz yapın, en azından özenerek yaparsınız.
Gerekebilecekler yıldız tornavida, kurbağcık, 3-4-5-6 alyanlar, pense. Hepsi değil, kullandıkları vidalara göre bazısı.
Zorunluluk olayını hiç bilmiyorum. Bir araştırıp duruma göre kendim yapayım.

Garanti için kuruluma gitmek zorunluysa bile sanırım belirli periyotlarla servise götürmek gerekiyor garantinin devamı için ama ben 3. Ve 6. Ayında İstanbul'da olmayacağım. Bu nedenle garanti işi devre dışı kalıyor sanırım. Ne yapsam bilemedim. Kadroda, veya parçada sıkıntı çıkma riskini göze alıp kendim yapacağım sanırım.
Teşekkürler cevap için.
 
Görünen o ki varlık yıllarında da malzemeyi korumayı, onarmayı hatta bazen yamuk/ezik de olsa kullanmayı tekrar öğreneceğiz.

Öyle görünüyor maalesef.

80'lerde jantı çukura vurunca hadi yenisini alayım diyemiyorduk, para olsa da cepte malzeme bulamıyorduk. Çektirmelerle ezik/vuruk jantı tekrar kullanılabilir hale getirmeye çalışırdık, tubular lastikleri tekrar tekrar yamardık, dikerdik, dış lastikte yarık varsa get yama koyardık, seke seke giderdik yolda.
 
Zorunluluk olayını hiç bilmiyorum. Bir araştırıp duruma göre kendim yapayım.

Garanti için kuruluma gitmek zorunluysa bile sanırım belirli periyotlarla servise götürmek gerekiyor garantinin devamı için ama ben 3. Ve 6. Ayında İstanbul'da olmayacağım. Bu nedenle garanti işi devre dışı kalıyor sanırım. Ne yapsam bilemedim. Kadroda, veya parçada sıkıntı çıkma riskini göze alıp kendim yapacağım sanırım.
Teşekkürler cevap için.

Bisiklet firmalarına göre garanti devre dışı kalıyor da yasal dayanağı olduğunu sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
Sıfır bisikletin kurulumu ve teslimi serviste yapılmalıdır. Bir fabrikasyon hatası ya da eksiği olabilir. Sonra daha fazla uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Servisten tam eksizsiz teslim almanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
tamirciyim diye geçinen çoğu kişi motosiklet tamirinde uzmanlaşmış ve bisiklete aynı şekilde yaklaşıyorlar, haliyle hor davranıp bisiklete yarardan çok zararları dokunabiliyor. Küçükken bisikletimi tamirciden aldığımda elcikler, sele, jant tellerim leş gibi yağ içindeydi. Yol bisikletimi aldım alalı 1 kere bile tamirciye el sürdürtmedim. Araştırdım ve 2 sene gibi sürede çok iyi bir seviyeye geldim, hem sporcu olarak hem de bakım onarım anlamında..
 
Geri